Skocz do zawartości
eNcoM

cieknie pompa paliwowa TDI 110 99r

Rekomendowane odpowiedzi

stojąc z przodu cieknie z lewej strony przy jej tyle

dość intensywnie przy pompie kapie ale patrząc od dołu silnika leci ciurkiem

 

Najdziwniejsze jest to że samochód pracuje stabilnie trzyma moc, zapala w miarę normalnie

 

zdjęcie zapożyczone od innego użytkownika zostało zrobione od tyłu pompy (tyłu samochodu)

miejsce wycieku oznaczone NIEBIESKĄ STRZAŁKĄ (czerwoną proszę ignorować)

cieknie z lewej strony od tyłu przy tyle pompy

-przy jakiejś śrubie która jest wkręcona od dołu pompy

-lub na łączeniu tej brązowej kopułki z której wychodzą wtryski

trudno to zlokalizować nie widać dokładnie tego miejsca

 

stało się to po tym jak troszkę przegoniłem klekota i zauważyłem że nagle stał się "mało ekonomiczny"

pompa.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście to pompa wtryskowa, nie paliwowa. Daj do pompiarza, uszczelni Ci ją. Jeśli stało Ci się to po "przegonieniu" to prawdopodobnie wzrosło ciśnienie wewnątrz pompy i puściła uszczelka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyciek zaznaczony na czerwono można usunąć samemu i na samochodzie (nic z pompy nie wyleci) ale ten drugi zaznaczony na niebiesko to tylko pompiarz i pompę musisz wyjąć z auta. Jak oddasz do pompiarza to niech Ci wymieni wszystkie uszczelki oni mają takie kąplety naprawcze i zaznacz sobie profilaktycznie dawkę paliwa bo może się zdarzyć że ją pan pompiarz żle ustawi. Powodzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli tą brązową kopułkę można odkręcić bez wyjmowania pompy ??

i uszczelkę mogę wymienić samemu

ile kosztuje komplet uszczelek do pompy i czy kupie takie coś w normalnym sklepie czy serwis??

 

ps gdzie mam zaznaczyć dawkę paliwa ?? nie wiem na jakiej to śrubie

 

w sumie muszę spróbować może dokręcić tą kopułkę może chociaż minimalnie zredukuje wyciek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam tej glowiczki na ktorej srubie masz slad zoltej farby radzilbym nie sciagac bo pozniej na zamontowanej pompie na silniku jest to bardzo ciezko poskladac,na stole niema problemu,dokrecenie raczej nic nieda z racji ze jest to polaczenie z oringiem w srodku a nie plasko przylegajaca uszczelka,jezeli korpus aluminiowy nie posiada wzerow tylko jest zuzyty oring to wystarczy wymiana oringu,zapamietanie dawki nie jest tu potrzebne chyba ze demontowalbys nastawnik,polecam wykonanie tej naprawy jednak fachowcowi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jutro zapytam się pompiarza ile mi za to zaśpiewa jak do 200zł to nie będę grzebać sam

 

ps czy ktoś może mi dać wymiary tego oringu chyba że to uszczelka to może jakąś fachową nazwę tej uszczelki lub elementu

 

i czy jak zdejmę tą kopułkę to może mi coś wypaść??

czy nie ma tam żadnych "luźnych" części ruchomych??

 

WIELKIE DZIĘKI WSZYSTKIM ZA FACHOWĄ POMOC

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może wcześniej nie wyraziłem się dość jasno tak jak napisał tk74 tej głowiczki co ją trzyma ta śrubka zaznaczona na żółto nawet nie dotykaj bo Ci się wysypią wnętrzności i będzie problem. Bezkarnie możesz odkręcić to co masz zaznaczone na czerwono.

O nastawniku wspomniałem gdyby Ci miał ktoś wymieniać wszystkie uszczelnienia w pompie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

spox teraz kapuje dobrze że nie próbowałem tego zrobić bez demontażu pompy jutro okaże się ile "skrobnie" mnie "test prędkości" mojego passka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiesz chyba w 200 to raczej sie nie zmiescisz,chyba ze pompiarz jest twoim dobrym znajomym,jeszcze za czasow gdzie na rynku nie mozna bylo dostac zestawow naprawczych do vp to za sama wymiane uszczelki pod nastawnikiem dawki krojili 250 zl w niepowiem gdzie bo sie moga jeszcze przydac a i trzeba bylo jeszcze po nich poprawiac bo gosc ledwo dojechal do mnie(przestawiony kat padania wtrysku),jak zadzwonilem do nich co zrobili ze chodzi a6 2.5 tdi jak star to mi powiedzial ze wyciagal pompe do uszczelnienia bo nie tylko z nastawnika dawki cieklo ale i z nastawnika kata wtrysku ale zaplonu nie ruszal-ja sie poplakalem ze smiechu ale fajne chlopaki i mozna u nich kupic czesci bez robocizny,a wymiana tej uszczelki to akurat nic w porownaniu do oringu korpusu.

Edytowane przez tk74

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
"test prędkości"

Ile poszedł:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

różnie to bywa z pompiarzami

ps u mnie leje na łączeniu z pompy (korpusu) tą kopułką z której wychodzą wtryski chyba że jest jeszcze "coś" od dołu po lewej (stojąc od przodu) co mogło nie wytrzymać reszta jest sucha

najdziwniejsze że auto ma równe obroty i zapala normalnie ale po zapaleniu leje się ciurkiem

w sumie demontażu pompy się nie boję ale do tej pory nie miałem doczynienia z TDI a z wolnossącymi tyle że nie wiem co jest w pompie bo nigdy jej nie rozbierałem

 

 

w sumie nie trzymałem go do końca bo brakło mi pasa i musiałem hamować ale prawie 200 było ciekawe jaka jest maksymalna dla takiego kombiaka

Edytowane przez kazio
scalone

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

uszczelka pod nastawnik kosztuje obecnie w serwisie ok. 9zl ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no zgadza sie ja kupuje juz zestawy po niecale 30 zl ale pompiarze cenia sobie ta usluge

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no dobra a da się to zrobić samemu czy nie ??

albo inaczej bardzo bardzo trudno poskładać pompę ??

(chodzi mi tylko o "dupkę")

z resztą dam sobie rade (mocowanie pompy zaznaczę) a rozrząd wymieniałem w polo więc tu też dam radę

 

dzwoniłem dzisiaj do pompiarza i zaśpiewał 350 więc trochę jest a cała pompa 450

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:(

albo inaczej bardzo bardzo trudno poskładać pompę ??

Trudno tzn. jest to precyzyjny mechanizm. Wyjmiesz i włożysz, ale niech ją rozbierze ktoś kto się na tym zna sam raczej nabroisz. Nie bierz się za to:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no i chyba zabierze się za to specjalista bo ja za bardzo nie mam ostatnio kiedy i gdzie :D

Edytowane przez eNcoM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odświeżam. U mnie tez pompa cieknie, tylko nie jakos strasznie mocno i cieknie z pod kopuły (liczac od góry to spod tej drugiej). Dodatkowo wydaje dziwne dźwieki. Najbardzoej wyje w granicy 2800-3000 obrotów. Czy to juz jej koniec?

Edytowane przez dezerter_sdz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłączę się do tematu. Mi również cieknie pompa. Gostek w warsztacie w Broniszach przy wylocie na Poznań. Jak powiedziałem, że cieknie, że AFN od razu wiedział gdzie, co i jak. Krzyknął 550 PLN za uszczelnienie całej pompy "na stole". Zajmuje to jeden dzień. Rano wstawiasz i wieczorem odbierasz. Jak się dowiadywałem w Wawie, w okolicy ul. Woronicza, wołają 2000 (!!!) i auto stoi u nich tydzień(???). W poniedziałek oddaje i zobaczymy.

P.S. Polecił mi go mój zaufany wieloletni mechanik. Dla zainteresowanych ponaje numer do gostka od pomp. 792 617 354. Dodam także, że robią nietylko diesel VW, ale również inne marki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie,czy wiecie jakim kluczem mozna odkręcic śrube która znajduje sie pomiedzy króccami wtryskowymi z tyłu na głowicy pompy(czerwona strzałka).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem że temat już przedawniony,ale aż mnie nosi jak to czytam!!!500zl??Za co się pytam??Komplet uszczelek do tej pompy kosztuje 30zl w Boschu!!!!Cieknie zazwyczaj pod nastawnikiem lub przy śrubie od sekcji(czerwona strzałka na fotce z pierw.postu).Te uszczelki wymienia się bez demontażu pompy, jedynie przy nastawniku wypadało by później skontrolować dawkę za VAGu i ew. poprawić. 2000 to prawie 20% wartości samochodu za uszczelnienie pompy!!!!To jakaś paranoja!!!

 

---------- Post added at 13:02 ---------- Previous post was at 13:01 ----------

 

śruba sekcji też na śrubę trójkątną. Trzeba przerobić nasadkę zeszlifowując co drugą ściankę, ale jakiego rozmiaru to nie wiem.

Edytowane przez bigu888

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności