Sammy Zgłoś #1 Napisano 29 Września 2008 witam czy mogl by mi ktos opisac jak za pomoca porgramu vagcom w wersji 208,1pl lub 311.2 en sprawdzic dzialanie tej klapki sterujacej iloscia cieplego powietrza w passacie b5 z 99 roku bo w autku leci tylko chlodne poietrze a robi sie coraz zimniej dodam ze juz sprawdzilem dzialanie termostatu i czujnika temeratury sprawdzilem rowniez poziom plynu w ukladzie hlodzenia oraz dodam ze oba weze idace do nagzewnicy sa gorace z gory dzieki za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyygi Zgłoś #2 Napisano 8 Października 2008 hej.jak podlaczysz vaga to w module komfortu w razie niedzialania-czy zaciecia klapki pojawi sie blad "Klapa motoru legulacji temperatury"(o ile dobrze pamietam nr bledu601).Jesli nie ma bledu to przy pelnej wersji programu Vag kom mozna przeprowadzic tety w zakladce Out put tests.Ale jesli nie grzeje to jestem pewny ze klapa stoi w pozycji-chlodzenie-czyli daje tylko zimne powietrze. Ostatnio mialem taki problem w klimatroniku-tyle ze w Audi.Najwiekszym problemem bylo wymontowanie silnikow(bo w Audi padly az 2),dojscie do nich uzyslalem dopiero po demontazu obu polek(kierowcy i pazazera),tunelu srodkowego(czyli tych oslon nad tunelem srodkowym gdzie masz wajche od biegow).Wracajac do Passata-Slinik regulacji temperatury miesci sie na dole -od strony pasazera-to ten blizej przodu samochodu(w Audi byl to silniczek z czarna kostka na przewodach zasilajacych,niebieska kostka jest odmotoruV80-klapa centralna-i reguluje nawiewem miedzy gorna szyba -a przodem-przednim nawiewem).Rozlacz sobie kostke i podaj 6V na bialy i brazowy-bo to sa przewody zasilajace silnik (pozostale 3 kabelki sa od potencjometru),jesli zabrzeczy i sie nadal nie ruszy to zmien biegunowosc,jesli nadal ramie na osi silnka stoi to wymontuj ten silnik(a wlasciwie serwomotor-bo jest tam jescze w obudowie potencjoimetr dajacy informacje o polozeniu),rozkrec gwiazdkaT10,wyjmij silniczek,rozdziel tak aby muc wyczyscic komutator i szczotki(komutatr plynem do stykow,lub alkocholem).Miedziany pyl ktory zbiera sie na komutatoze ( na skutek jego scierania)powoduje zwieranie sie plytek komutatora-komputer widzi to jako zwarcie, i nie podaje napiecia-pojawia sie blad o zacieciu klapy lub brku zasilania.W Audi czyszczenie pomoglo.W pasacie jesli bedziessz chcial wyciagac tylko ten jeden silnik-to masz szczescie-bo kurat do niego jest najlepsze dojscie-prawdopodobnie wystarczy Ci tylko wymontowanie schowka po stronie pasazer. powodzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach