Skocz do zawartości
Gość nikonel

demontaż tylnego zamka

Rekomendowane odpowiedzi

Gość nikonel

Cześć. kilka dni temu przez przypadek trzymając w kieszeni pilota kilka razy bez przerwy włączył i wyłączył mi się centralny zamek. Od tego momentu całkowicie nie działa centralny w tylnych prawych drzwiach. Jak włączam pilota to nawet nie słychać pracy centralnego w tych drzwiach. Mechanicznie - ręcznie - działa. Zapytałem mechanika co to może być a ten mi od razu odpowiedział że poszedł zamek i trzeba go wymienić. Chciałbym dostać się do tego zamka ale nie wiem jak zdjąć blachę w drzwiach. Czy może ktoś opisać krok po kroku zdemontowanie blachy i podmianę zamka.

Czy możliwe jest ustalenie co padło poprzez kody na climatroniku.

Co mogę zrobić aby sprawdzić czy napewno padł zamek.

Edytowane przez Łysy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najpierw musisz podważyć gumową rączkę, pod którą są 2 wkręty. Następnie wkładasz u dołu drzwi pomiędzy boczek, a karoserie drzwi coś płaskiego i musisz podważać. Boczek jest zamontowany na 6 spinkach. Najlepiej to robić z pomocą drugiej osoby, bo trzeba po odpinać elektrykę i linkę od klamki. Potem to już widzisz blachę, która trzyma się na śrubach. Potem mogę wrzucić fotki, bo na razie siedzę na laptopie,a tutaj fot nie mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość nikonel

Doszedłem do momentu jak odkręciłem śruby mocujące blachę w drzwiach. Mocno szarpnąłem tą blachę i odkleiła się od drzwi. Niestety dalej nie mam pojęcia jak ją zdjąć. Blokuje mnie chyba szyba.

Zima 18- czekam niecierpliwie na dalsze wskazówki i fotki. Pewien znajomy powiedział mi że trzeba podobno zaznaczyć jakieś położenie klamki przy starym zamku ale on także nie wiedział w czym rzecz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W tej blasze masz dwie duże gumowe zaślepki. Przykręć znowu cały element, zdejmij te zaślepki i opuść szybę aż zobaczysz tam dwie śruby (pod tymi gumowymi zaślepkami). Poluzuj je i szyba będzie dała się wyjąć. Rób to bardzo ostrożnie, możesz uszkodzić prowadnice.

 

Prócz szyby będzie Cię jeszcze trzymał zamek (mechanizm zamka) który musisz odkręcić, a żeby zrobić jeszcze to musisz odłączyć klamkę z zewnątrz - jest cała masa opisów na forum ze zdjęciami, jak poszukasz to znajdziesz.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nastepna czynność to odsłonić uszczelkę drzwi na wysokości zamka tam jest otwór przez który należy poluzować blokadę bębenka zamka odciągając jednocześnie klamkę jak do pozycji otwarcia. Kręć śróbką torx powoli i nie wykręcaj całkowicie bo kaplica, spadnie pierścień i będzie płacz. Odkręcaj i prubuj wyciągnąć bębenek zamka w kierunku na zewnątrz auta prostopadle do drzwi. Jak zdejmiesz to widać linkę na klamce-zdemontuj to, następnie odblokuj szybę, musi być w położeniu- otwarta, w środkowej części blachy jest zasłonięty plastikiem otwór o średnicy około 10cm. w głębi widać okrągły plastik, który blokuje szybę, zdecydowanym ruchem przy pomocy okrągłego narzędzia wypchnij plastik do środka i szyba twoja. Podwieś ją przy pomocy drutu w pozycji zamknięta, odłącz kostkę z przewodami w słupku i teraz masz blachę gotową do wyjęcia. Przy montowaniu napocisz się z blokadą szyby, ale jest to do opanowania, robiłem to 3 razy i blokada szyby cała. Powodzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W tej blasze masz dwie duże gumowe zaślepki. Przykręć znowu cały element, zdejmij te zaślepki i opuść szybę aż zobaczysz tam dwie śruby (pod tymi gumowymi zaślepkami). Poluzuj je i szyba będzie dała się wyjąć. Rób to bardzo ostrożnie, możesz uszkodzić prowadnice

 

To nie prawda co pisze przedmówca. Rzecz dotyczy tylnych drzwi a tam już trochę inna bajka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proszę o sprecyzowanie tytułu wątku. Inaczej, niestety, kosz. LINK

Edytuj pierwszy post, następnie "zaawansowana edycja" i wpisz nową nazwę tematu.

(podaj przyczynę w tytule)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość nikonel

Dzisiaj wymieniłem zamek. Opierałem się na wskazówkach Fałweja ale i tak demontaż nie szedł mi pewnie. Dlatego trochę dodam od siebie do opisu Fałweja. Nie wiedziałem np. o jaki chodzi bębenek. Jak się okazało jest to zaślepka przy klamce - ta krótka plastikowa nieruchoma część przy klamce.

Jeżeli chodzi o demontaż szyby to dodam dla ścisłości że szyba posiada na dole otwór wielkości około 2 cm. W tym otworze mieści się plastikowy plastik-u mnie biały. Jest on okrągły i wystaje poza płaszczyznę szyby. Wewnątrz ten okrągły plastik posiada drugi plastik w kształcie wałka. Jest on jakby małym trzpieniem. Widać je przez otwór w blasze wielkości 10 cm. Najpierw delikatnie wybiłem do środka ten właśnie trzpień a po nim wybiłem ten większy w/w okrągły plastik. Teraz szybę bez problemu podniosłem ręką do góry. Jeżeli chodzi o montaż szyby po wymianie zamka to najpierw wbiłem w otwór w szybie okrągły plastik tak żeby wystawał po równo z obu stron szyby a potem wbiłem w niego wałkowaty plastik - trzpień. Potem przyłożyłem całą blachę do drzwi i konkretnym ruchem w dół wepchnąłem szybę w zatrzask ( w zatrzask wpadł właśnie w/w plastik bo to on trzyma szybę na prowadnicy. I to wszystko.:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odświeżam stary temat bo nie mogę znaleźć odpowiedzi na mój problem.

 

Otóż rozprułem całe tylne drzwi w moim passacie B5 oprócz zamka i klamki - i oto moje pytanie - jak wyjąć zamek z drzwi?

Rozkręciłem dwie śrubki gwiazdkowe z boku i zamek jest luźny ale coś go trzyma w środku, czyżby mechanizm klamki?

Co zrobić aby wyjąć zamek?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz jeszcze srube pod uszczelka, poluzuj ja lekko, wyjdzie zaslepka ktora jest przy klamce od zewnatrz, potem zdejmujesz linke z klamki i to wszystko. Poluzuj tylko ta srubke leciutko nie odkrecaj bo potem ciezko ja wlozyc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Masz jeszcze srube pod uszczelka, poluzuj ja lekko, wyjdzie zaslepka ktora jest przy klamce od zewnatrz, potem zdejmujesz linke z klamki i to wszystko. Poluzuj tylko ta srubke leciutko nie odkrecaj bo potem ciezko ja wlozyc.

 

Dzięki, udało się! :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności