Gość pasek1.9TDI Zgłoś #1 Napisano 25 Września 2008 (edytowane) Witam!!! Panowie moje auto to Passat B5 1.9TDI,chodzi mi o info w temacie następującym:czy jeśli w zbiorniczku wyrównawczym przelejemy płyn chłodniczy ponad stan (MAX) na zimnym silniku,to czy po nagrzaniu sie silnika i pozostawiniu go na postoju na całą noc jest możliwość wycieku płynu przez zaworek od spodu zbiornika?????? Pozdrawiam Edytowane 20 Marca 2016 przez rainman777 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #2 Napisano 25 Września 2008 Witam!!! Panowie moje auto to Passat B5 1.9TDI,chodzi mi o info w temacie następującym:czy jeśli w zbiorniczku wyrównawczym przelejemy płyn chłodniczy ponad stan (MAX) na zimnym silniku,to czy po nagrzaniu sie silnika i pozostawiniu go na postoju na całą noc jest możliwość wycieku płynu przez zaworek od spodu zbiornika?????? Pozdrawiam przede wszystkim fizyka się kłania: jeśli przelejesz płyn na zimnym silniku to po nagrzaniu silnika nastąpi rozszerzanie się cieczy co spowoduje wzrost ciśnienia w układzie chłodzenia i wywaleniu nadmiaru płynu zaworkiem bezpieczeństwa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grześ1505732623 Zgłoś #3 Napisano 25 Września 2008 trochę mnie rozśmieszyłeś.Jeśli wlałeś więcej płynu to po prostu wyciągnij strzykawką.Przy nagrzanym silniku płyn nieznacznie się podnosi,a przy zimnym opada.Nie wiem ile więcej wlałeś ponad max,jeśli za dużo to może sie wylać jeśli odpowietrznik nie jest przytkany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #4 Napisano 25 Września 2008 Witam!!! Panowie moje auto to Passat B5 1.9TDI,chodzi mi o info w temacie następującym:czy jeśli w zbiorniczku wyrównawczym przelejemy płyn chłodniczy ponad stan (MAX) na zimnym silniku,to czy po nagrzaniu sie silnika i pozostawiniu go na postoju na całą noc jest możliwość wycieku płynu przez zaworek od spodu zbiornika?????? Pozdrawiam Już w którymś poście na ten temat , który pisałeś wczoraj napisałem Ci , że zaworek nadciśnieniowy jest w korku którym zakręcasz zbiorniczek, a Ty ciągle swoje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pasek1.9TDI Zgłoś #5 Napisano 26 Września 2008 Już w którymś poście na ten temat , który pisałeś wczoraj napisałem Ci , że zaworek nadciśnieniowy jest w korku którym zakręcasz zbiorniczek, a Ty ciągle swoje. Kolego jasne ze pisałes ale trzeba czytać odpowiedzi!!!!!!! Ja Tobie odpisałem ze chodzi mi o zaworek u dołu zbiornika a nie w korku,przeciez jasne jest że jak w korku jest zatkany to dołem sie nie wyleje!!!!!!! Radze czytac zwrotne odpowiedzi a pozaty mie nawiązujesz do tematy!!!!!!!!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jackrally Zgłoś #6 Napisano 26 Września 2008 Chyba nie bardzo się orientujesz w temacie kolego- u dołu zbiorniczka to nie jest żaden zaworek tylko przelew nadmiaru płynu; zaworek jest w korku. Inni forumowicze już Ci odpowiedzieli co się dzieje z płynem i którędy ucieka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #7 Napisano 26 Września 2008 (edytowane) Kolego jasne ze pisałes ale trzeba czytać odpowiedzi!!!!!!! Ja Tobie odpisałem ze chodzi mi o zaworek u dołu zbiornika a nie w korku,przeciez jasne jest że jak w korku jest zatkany to dołem sie nie wyleje!!!!!!! Radze czytac zwrotne odpowiedzi a pozaty mie nawiązujesz do tematy!!!!!!!!!! Kolego, jeśli się nie orientujesz w temacie o który pytasz , dostajesz właściwą podpowiedź ; dalej drążysz temat i jeszcze piszesz jakieś bzdury , ze ja nie potrafię czytać ze zrozumieniem .No to "sie ma", radź sobie sam i nie pytaj, skoro Ty wiesz to lepiej; ale najpierw poznaj dobrze swój pojazd. Powodzenia. Edytowane 26 Września 2008 przez JurekW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #8 Napisano 26 Września 2008 Kolego, jeśli się nie orientujesz w temacie o który pytasz , dostajesz właściwą podpowiedź ; dalej drążysz temat i jeszcze piszesz jakieś bzdury , ze ja nie potrafię czytać ze zrozumieniem .No to "sie ma", radź sobie sam i nie pytaj, skoro Ty wiesz to lepiej; ale najpierw poznaj dobrze swój pojazd. Powodzenia. Brawo Jureczku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtek_lodz Zgłoś #9 Napisano 19 Marca 2016 (edytowane) Witam 3 tygodnie temu zmuszony byłem wymienić zbiorniczek wyrównawczy na nowy. Wybór padł na zamiennik za około 60 zł. Oryginalny ponoć około 150 zł. Tylko, że dziś zauważyłem, że jest mały wyciek pod złączką górnego przewodu gumowego. Widocznie serwis za słabo zacisnął ten przewód obejmą. Albo sam przewód ze starości już przepuszcza. Być może jego też należy wymienić? Edytowane 20 Marca 2016 przez rainman777 Przeniesiony do prawidłowego działu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtekcichy Zgłoś #10 Napisano 20 Marca 2016 Widocznie serwis za słabo zacisnął ten przewód obejmą. Albo sam przewód ze starości już przepuszcza. [ATTACH=CONFIG]142772[/ATTACH] Tylko że ta obejma jest samozaciskowa i serwis nie mógł jej mocniej czy słabiej zacisnąć. Proponuje zmienić obejmę na taką skręcaną. Lub zostawić oryginalną tylko odetnij odgniecioną końcówkę tego wężyka, bo to zapewne przez to przepuszcza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtek_lodz Zgłoś #11 Napisano 30 Marca 2016 Podjechałem do serwisu, który wymieniał zbiorniczek. Pan przyznał rację, że obejma puszcza oraz, że nie założyli nowej obejmy podczas wymiany. Założył nową obejmę skręcaną na śrubkę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach