Skocz do zawartości
Gość atena-hurt

Chłodniaca Dziura gdzie dostene i za ile

Rekomendowane odpowiedzi

Gość atena-hurt

Dzis bylem u mechanika i stwierdzil ze mam mała dziurke w chłodnicy.Mam pytanie w zwiaku z tym.Czy musze ja wymieniac czy moge ja naprawic.Z tego co wiem to mówil to njuz troche pordzewiala.Gdzie dotsane chłodnice w okolicach krakowa i ile kosztuje.Passat b5 tdi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na dole postu masz sklepy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Nie ma sensu naprawiać tymbardziej jak dziura i przeciek jest na łączeniu aluminium z plastikiem. Wybierz się do jakiejść hurtowni w Krakowie np. do Hart-a lub InterCars-u i zapytaj o ceny chłodnic NRF, Nissens, Behr lub orginały. Orginał to w wielu przypadkach Valeo czyli KUPA !!! Niestety nie kieruj się ŻADNYMI katalogami tylko spróbuj odczytać numer z tej cieknącej chłodnicy i dopiero wtedy szukaj cross-ów u innych producentów. Ceny od 240zł za NRF po 550zł za orginał :zdegustowany: Valeo.

Mam znajomy warsztat w okolicach Krakowa, który dobierze Ci chłodnicę i wykona montaż.

Najwięcej czasu zajmuje dobór chłodnicy bo montaż to około 1,5h

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość atena-hurt

Mozesz dac namiar na twojego znajomego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Euro-Auto G.Jakóbik - 604241923 (od srebrnego Passata :) )

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość atena-hurt

Dziekuje za mianiar dzisaj tam zadzwonie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mb85

W wielkopolsce taka chłodnica nowa oryginalna kosztowała mnie 190zł w sklepie. Jeśli chcesz namiary daj znać. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Jest tyle kryteriów doboru chłodnicy, że guzik wiesz jaka tam chłodnica podchodzi.

 

Chłodnica zależy od typu silnika, skrzyni manualnej czy automatycznej, czy jest klimatyzacja czy nie ma. Najlepiej jest poprostu odczytać numer orginału z chłodnicy i na tej podstawie dobierać zamienną chłodnice bo na oko albo licząc na katalog to można nieźle sie zwieźć i pójść w maliny z kosztami.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Ravson

Po spotkaniu owczarka niemieckiego (bez obroży, numerka i właściciela) niestety... Zostałem zmuszony do podjęcia próby naprawy lub wymiany chłodnicy. Jeżeli chodzi o klejenie to owszem udało się nawet zdemontować popękaną "kieszeń", polepić ją i założyć na miejsce (z sukcesem). Nawet na podoginanych ząbkach nie ciekła. Niestety okazało się, że poprzedni użytkownik mojego passia miał problem z nieszczelnością chłodnicy i zalał ją jakimś siuwaksem celem uszczelnienia. Skowyt był sporym zwierzakiem więc przeszedł mi przez obie chłodnice (klima również wyleciała) i przy okazji naruszył miejsca lepione siuwaksem. Niestety nie dało się już z tym nic zrobić w rozsądnych pieniądzach. Moim zdaniem zapomnij o szrotach bo możesz kupić lepioną i zdziwić się za jakiś czas... Więc zakupiłem nowy zamiennik. Dobranie polega na sprawdzeniu przez fachowców numerów katalogowych po kodzie silnika i wyposażeniu pojazdu (klima, skrzynia biegów itp.). W zasadzie jest robione od ręki. Bajer polega na tym czy mają towar na magazynie. Ja musiałem czekać na nówkę 4 dni. W zasadzie to by było na tyle. Założyć, zalać odpowietrzyć (o ile układ sam się nie odpowietrza) i jeździć. :cwaniak:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Układy są samo odpowietrzające się. Nic nie trzeba robie może poza parokrotnym ściśnięciu ręką węży :)

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Ravson

Wiem, że jest samoodpowietrzający się (nawet w moim B4 tak jest) ale wzięłem pod uwagę, że kolega może mieć równierz z tym problem. Reasumując i tak lepszy nowy zamiennik niż oryginalna używka. :oczami:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość atena-hurt

mam passata b5 1.9 tdi z climatornickiem i skrzynia manualna to jaki typ chłodnicy podejdzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

atena-hurt, człowieku jak prosisz o pomoc to podaj TYP silnika i ROK produkcji bolidu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Ravson

Może jest to w książce obsługi Twojego pasia :hyhy: , a jeżeli nie to zadzwoń np. do InterCarsu, Elit lub innej firmy tego typu i po kodzie silnika powinni ustalić ci nr fabryczny twojej chłodnicy. :oczami:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zerknij na skany ale zauważ że są różne wymiary

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Dlatego uważam, że powinno się na samym początku odczytać numer orginału z zamontowanego na samochodzie i dopiero wtedy dobierać zamiennik.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności