marecek Zgłoś #1 Napisano 21 Września 2008 Takie szybkie pytanie mi do głowy przyszło... mamy w 1,8T z przodu, zaraz za halogenem od strony pasażera pompę powietrza. Do czego ona służy w seryjnym silniku? Ja już wiem, że jej błąd wywala się na desce razem z check engine... Dziś go usunąłem - pojawił się po raz pierwszy. aaa... pytam dlatego, że wyjście z pompy powietrza wisi u mnie bezwładnie z racji tej, że puszki filtra powietrza, do którego (jak mniemam) w oryginale jest doprowadzone jej ujście - nie posiadam. błąd pojawiający się w związku z tą "secondary air injection system": 16795 - Secondary Air Injection System: Incorrect Flow Detected P0411 - 35-00 - - Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arturoski Zgłoś #2 Napisano 21 Września 2008 Secondary Air Injection System - w skrócie można powiedzieć - jest po to aby przyspieszyć rozgrzewanie się katalizatora w celu redukcji emisji szkodliwych substancji. Dodatkowe powietrze wstrzykiwane jest zaraz za zaworami w głowicy powodując efekt "afterburn" (z Haynes Manual -dodatkowe spalanie powoduje, że katalizator szybciej pokonuje bariere 300 stopni. System dziala okolo 2 minuty po odpaleniu zimnego silnika... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #3 Napisano 22 Września 2008 podziękował... (swoją drogą pewnie dlatego wywala mi błąd katalizatora ;P) tak sobie dziś rano pomyślałem, że ta rura doprowadzona do filtra powietrza może w jakiś sposób sprawiać, że auto ciut lepiej pracuje na zimno, bo u mnie jak temperatura spada poniżej 10 stopni, to jest dramat z odpalaniem auta... ciekawostka jest taka, że rura doprowadza powietrze do dolotu ZA przepływomierzem Takie oszukiwanie fabryki przez fabrykę na zimnym Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #4 Napisano 22 Września 2008 Hmm... a ja mam taki opis usterki: 16795 - system obiegu wtórnego powietrza, nieprawidłowy przepływ. - sprawdzić silnik pompy obiegu wtórnego powietrza - sprawdzić zawór specjalny obiegu wtórnego powietrza - sprawdzić zawór wylotowy obiegu wtórnego powietrza - sprawdzić przewody i połączenia do lub pomiędzy podzespołami systemu obiegu wtórnego powietrza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #5 Napisano 22 Września 2008 - sprawdzić zawór specjalny obiegu wtórnego powietrza- sprawdzić zawór wylotowy obiegu wtórnego powietrza brak pierwszego i drugiego... od ponad pół roku. Ciekawostka, że dopiero teraz mnie o tym informuje... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arturoski Zgłoś #6 Napisano 22 Września 2008 Jesli nie ma zadnego innego czujnika w tym calym systemie to moze Lamba sie konczy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #7 Napisano 22 Września 2008 Jesli nie ma zadnego innego czujnika w tym calym systemie to moze Lamba sie konczy. czyli trzeba wywalić kolejny uprzykrzający życie element, który i tak nie jest używany od dłuższego czasu... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bari88pl Zgłoś #8 Napisano 11 Lutego 2013 Przepraszam, ze odkopałem taki stary temat ale mam problem z tą pompą, mianowicie wczoraj wieczorem wróciłem do domu wyłaczyłem silnik, a ta pompa co chwile sie wlacza na ok. minute i sie wyłacza, za chwile znowu taka sama sytuacja i tak w koło. Odłaczylem akumulator na kilka godzin podłaczyłem ale dalej to samo, dzisiaj został już wyczyszczony EGR i nadal nic na silniku też niema błedów z tym związanych (1.8T AWT). Pomoże ktoś? Albo poradzi co można jeszcze sprawdzic? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roger18sx Zgłoś #9 Napisano 11 Lutego 2013 (edytowane) Ja ją wyżuciłem i zawór systemu sai też i jest ok.Skoro sie sama włącza to bedzie cos ze sterownikiem silnika bo to on daje sygnał na przekaznik azeby ja wlaczyc.Przekaźnik ponoć znajduje sie w skrzynce pod szybą obok sterownika ecu. Edytowane 12 Lutego 2013 przez roger18sx Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #10 Napisano 12 Lutego 2013 dzisiaj został już wyczyszczony EGR i nadal nic i egr też Jaki EGR w AWT nie ma czegoś takiego jak EGR. Pomoże ktoś? Albo poradzi co można jeszcze sprawdzic? Wypadałoby przejrzeć instalację począwszy od pompy, a skończywszy na sterowniku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Wiklin Zgłoś #11 Napisano 9 Marca 2013 (edytowane) Witam koledzy. Mam podobny problem (silnik 2.0 - 115KM - AZM) - u mnie pompa powietrza dodatkowego nie włącza się wcale co w konsekwencji powoduje zapalenie checka - po odczytaniu błędów - 17831 system obiegu wtórnego powietrza, nieprawidłowy przepływ. Sprawdziłem wszystkie rurki i połączenia są szczelne, po podaniu napięcia bezpośrednio na pompę też jest OK , przekaźnik wymieniony. Problem jest po stronie sygnału sterującego przekaźnikiem (po zwaleniu obudowy przekaźnika i ręcznym zwarciu styków pompa pracuje). Pytanie jak sterownik rozpoznaje kiedy ten badziew włączyć i wyłączyć - na podstawie jakiego czyjnika ? (a może to sonda ??) - zakładam że jak padł ten czujnik to sterownik nie widzi ze trzeba to załączyć i nie podaje syganłu na przekaźnik. Edytowane 25 Marca 2013 przez Wiklin Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szczepan_k Zgłoś #12 Napisano 28 Czerwca 2015 Witam. Czy Kolega poradził sobie z tą pompą?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lehoo31 Zgłoś #13 Napisano 30 Lipca 2015 Panowie, sądząc po ilości problemów opisanych na forach nie chce mi się wierzyć, aby nikt nie znalazł rozwiązania...Mam to samo, co Wiklin, z tą różnicą, że robiłem test vagiem wiec jestem pewien, że pompa jest elektrycznie sprawna razem z całym układem od komputera. Mimo to ani razu nie usłyszałem pracy pompy na zimnym silniku. Czy ktoś wie, jaki czujnik odpowiedzialny jest za załączenie pompy? Myślałem, że temperatura katalizatora, ale jej wskazania są ok. Błędów żadnych poza 17831. Wkurza mnie to, bo z błędem auto traci moc (wbrew temu, co piszą niektórzy, w AZM ten układ jest inaczej traktowany przez sterownik niż w innych silnikach). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pi0trek121 Zgłoś #14 Napisano 19 Kwietnia 2016 Panowie mam podobny problem, a mianowicie, po odpaleniu autka (zimny) i podczas pracy pompy autem czasami telepie budą, po wyłączeniu pompy wszystko ok, dodatkowo czasami przy dojeździe do świateł pompa potrafi włączyć się na kilka sekund po mimo, że silnik ma już 90 stopni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
red_devil30 Zgłoś #15 Napisano 30 Lipca 2016 mam ten sam problem .jakie jest rozwiazanie tego problemu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecki3575 Zgłoś #16 Napisano 30 Lipca 2016 (edytowane) Panowie mam podobny problem, a mianowicie, po odpaleniu autka (zimny) i podczas pracy pompy autem czasami telepie budą, po wyłączeniu pompy wszystko ok, dodatkowo czasami przy dojeździe do świateł pompa potrafi włączyć się na kilka sekund po mimo, że silnik ma już 90 stopni Jak jest za zimno to pompa się nie włączy.....a tym telepaniem się nie przejmuj, silnik dostaje zwiększoną dawkę powietrza i może czasem tak pracować, pompa włącza się jeszcze raz po odpaleniu po jakimś czasie, czasem krótszym czasem dłuższym..... - - - - - aktualizacja - - - - - mam ten sam problem .jakie jest rozwiazanie tego problemu? To nie problem, to normalne zjawisko. Edytowane 30 Lipca 2016 przez marecki3575 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
red_devil30 Zgłoś #17 Napisano 1 Sierpnia 2016 ja mam taki problem ,ze ta pompa w ogole sie nie wlacza .przekazniki mam dwa oba sprawne ,pompy tez dwie obie sprawne .mialem spalony bezp przy ecu wiec zostal wymieniony.dalej nie mam napiecia na wtyczke ,ktora wlacza pompe .co trzy dni mam checka 17831 - Secondary Air Injection System; Bank 1: Insufficient Flow P1423 - 35-00 - - kiedys byl to check raz na pol roku teraz mam co trzy dni .jakie jest rozwiazanie problemu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
red_devil30 Zgłoś #18 Napisano 2 Sierpnia 2016 pompa juz dziala .nie wiem dlaczego po zakonczeniu testu wywala ten sam bład Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Scandal Zgłoś #19 Napisano 29 Marca 2017 Ja mam taki problem , że nie mogę znaleźć jak poprawnie powinny być podłączone zawory n112 i n249.Jeśli ktoś coś to będę wdzięczny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach