Skocz do zawartości
Gość l.mosiolek

świeci czerwona kontrolka ukł. hamulc. i żółta ABS

Rekomendowane odpowiedzi

Gość l.mosiolek

Witam wszystkich klubowiczów!!!

Mam na imię Leszek, posiadam paska B5 sedan, 1.8 z turbawką ze 150 - cioma konikami z 1998r. po przejściach (2 dzwony) przód i tył - nie jam to sprawił ale świadomie takiego kupiłem i nie wymiękam - daję po garach i "czarnuch" bo tak go nazywam, nieżle sobie radzi.

Większość usterek naprawiam sam bo ASO puściłoby mnie z torbami i myślę, że będę mógł podzielić się swoimi uwagami i sugestiami.

To tyle kwoli wstępu.

Diagnoza usterki mojego paska ASO Ster w Radomiu (spoko chłopaki w dobrym tego słowa znaczeniu) brzmi: sporadycznie brak łączności komputera z modułem ABS - błąd skasowali i zasugerowali bym przeczyścił wtykę modułu ABS, co oczywiście uczyniłem i nic dalej się od czasu do czasu zapalają kontrolki: żółta ABS i czerwona z wykrzyknikiem ukł. ham.

Oczywiście przed zdecydowaniem się na podjęcie tego tematu na forum skożystałem z opcji szukaj ale w/g mojej oceny, problem potraktowany był zdawkowo i nie wyczerpująco.

Jesli ktoś miał podobny problem i zechciałby podzielić się dobrą radą z góry dziękuję.

Przepraszam za wszelakie niedociągnięcia co do formy mojego tematu ale dopiero się w to "wgryzam".

Pozdrawiam serdecznie Lechu.

 

//uratowałeś się kolego od ostrzeżenia tylko dlatego, ze to Twój pierwszy post. wątek "Ogólny" nie służy do opisywania problemów z autem. Swój samochód (zdjęcia, opis) możesz przedstawić w dziale "Mój passat" natomiast cała sekcja "Techniczne" przeznacozna jest do opisywania i szukania pomocy w rozwiązywaniu problemów technicznych. jedrus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Uważam, że chodzi tutaj o włącznik świateł stop ten który jest w górnej części pedału hamulca.

Sprawdź jeszcze wieczorem jak bedzie ciemno czy jak zapalają Ci się kontrolki na desce rodzdzielczej to czy też nie ma świateł STOP z tyłu. Jak nie swiecą stopy to masz ten włącznik Boscha do wymiany. Koszt takiego włacznika to np. u mnie 50zł + 30zł roboty. U innych też tak powinno kosztować i masz problem z głowy.

 

Pozdrawiam

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość l.mosiolek

Oczywiście to też wziąłem pod uwagę, przed wizytą w ASO poprosiłem kolegę aby mi pomógł sprawdzić swiatła stopu i zarówno żarówki jak i włącznik działąją prawidłowo a o rzeczach oczywistych jak sprawdzenie poziomu płynów i innych dupersztolcy nie wspomnę.

Zaintrygowałeś mnie sugestią "co bym" sprawdził w nocy na desce rozdzielczej po przekręceniu kluczyka kontrolki itd. - czy Masz na myśli palenie się stopu bez naciskania na pedał hamulca?

Dzięki za podpowiedź.

Pozdrawiam

Lechu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Nie, chodzi mi o to aby sprawdzić czy jak pojawiają się kontrolki to czy w tym samym momencie nie jest przypadkiem tak, że nie palą się światła STOP. Zaraz potem może być tak, że przez 100 kolejnych naciśnięć światła stopu prawidłowo się zapalają ale błąd pozostaje. Spróbuj wyłapać ten moment kiedy zapalają siękontrolki i nie palą się stopy bo może tak się zdarzyć.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość l.mosiolek

Sprawdzę, dzięki serdeczne.

Pozdrawiam

Lechu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kumpel miał podobne objawy. przy pompie ABS-u jest moduł elektroniczny. To jego wina.

Poszukaj takiego modułu albo całej pompy. Kumpel zamkął sprawę kwotą 300 zł

Pozdrawiam

Kuba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Niech najpierw sprawdzi jedno a potem wchodzi w pompę ABS-u. TO niezmiernie rzadki przypadek by uszkodzeniu uległa pompa ABS. NAwet przy wymienie płynu hamulcowego jak sie depta po pedale hamulca (czego nie powinno się robić) to pompa nie jest w stanie sie uszkodzić.

 

Najpierw do sprawdzenia jedno a potem drugie. Gdyby było poważny błąd pompy ABS to napewno byłby to twardy bląd w sekcji ABS przy diagnostyce. Skoro ASO mu to usunęło i jakiś czas było OK to nie jest to błąd "twardy"

 

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja nie twierdzę że to awaria samej pompy ABS tylko tego modułu elektronicznego.

właśnie tak to się objawia - skasujesz błąd, jest ok przez jakiś czas a potem znowu to samo, w serwisie powiedzeli kumplowi "błąd komunikacji" to by się zgadzało

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość l.mosiolek

Z tego co czytam za co szczerze dziękuję, to zamiast "browarowego weekend u " będę uprawiał gimnastykę samochodową. Zrobię jak pisze HHA - sprawdzę jedno potem drugie.

Pozdrawiam

Lechu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość l.mosiolek

No i d..a w praniu. to "badziewie" włącza się po przejechaniu około 1 km i świeci już cały czas, wykluczam włącznik stopu, więc pozostaje moduł ABS. W związku ze związkiem chcę zapytać czy ktoś :

wymieniał takowy moduł ?

czy odkręcenie części elektrycznej od pompy ABS-u nie spowoduje wycieku płynu hamulcowego?

jakiego rzędu są to wydatki ?

czy wymieniać to samemu, czy też dać sobie spokój i iść na browca, niech się inni szarpią ?

W moim pasku jest to moduł firmy BOSCH, piszę o tym dlatego bo wiem, że są też inne.

Pozdrawiam

Lechu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Sprawny taki element lecz używany to wydatek około 300zł za pompę wraz z całą elektroniką. O cenę nowego elementu wolę nie wspominać. Mozna też wypróbować naprawy takich pompa ABS i elektroniki ale ja znam tylko dobry i sprawdzony serwis w Piasecznie pod Warszawą. kiedys cos tak do nich wysyłalismy jednak koszt naprawy był wyższy niż koszt zakupu sprawnej używki. Wtedy jeszcze nie było tak dobrze rozpowszechnione Allegro :)

 

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość l.mosiolek

Zadzwoniłem do zaprzyjaźnionych w ASO i poradzili bym jeszcze sprawdził przewody w całej wiązce bo to jest druga czynność jaką wykonują po czyszczeniu modułu ABS w takowych usterkach. Zaczepnie zapytałem o nowy element - trochę mnie zapowietrzyło ponad 2000 złociszy - a gdzie robocizna!! "uciekajmy i ostatni gasi światło"!! Używana to koszt od 250 do 300 zł. jak pisał HHA.

Tak nawiasem pisząc, choć przychodzi mi to z bólem - Passaty to bardzo usterkowe autka, dodam że w poprzedniej firmie mieliśmy ich 5 różne wersje i silniki. To że napisałem zaprzyjaźnionych z ASO wynika z faktu bardzo częstych wizyt w serwisie z nimi i racji wykonywanych obowiązków. I tym optymistycznym akcentem ...

Pozdrawiam

Lechu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość l.mosiolek

Witam po przerwie.

Mam winowajcę całego zamieszania, otóż jest nim hydroagregat. Bardziej dla ludzi to jest ta część, która znajduje się przy pompie ABS, przez wielu tzw. fachowców opisywana jako nierozbieralna a g...o prawda w większopści przypadków co niby nierozbieralne jest jak najbardziej rozbieralne (wiadomo o co chodzi $$$). Piszę o tym by jeśli się komuś to zdarzy, "magicy" nie wciskali kitu.

W związku z powyższym pytanie do Szanownego grona klubowiczów, może ktoś wymieniał pompę ABS lub sam hydroagregat firmy BOSCH 8E0 614 111B; 0265 220 405; 864/02/2/1260, dodam, że jest to tylko ABS bez trakcji a oznaczenia dotyczą pompy bo hydroagregat ma numery pod spodem i nie można ich odczytać bez odkręcania, na co nie mam czasu.

Może stosuje się jakieś zamienniki?, bądź ostatecznie ktoś z Was lubi śmigać po necie i się gdzieś na cosik takiego się natknął, albo ma znajomego który się tym zajmywa i jest godny polecenia.

Za wszelaką pomoc z góry dziękuję.

Pozdrawiam serdecznie

Lechu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość guciuboss
No i d..a w praniu. to "badziewie" włącza się po przejechaniu około 1 km i świeci już cały czas, wykluczam włącznik stopu, więc pozostaje moduł ABS. W związku ze związkiem chcę zapytać czy ktoś :

wymieniał takowy moduł ?

czy odkręcenie części elektrycznej od pompy ABS-u nie spowoduje wycieku płynu hamulcowego?

jakiego rzędu są to wydatki ?

czy wymieniać to samemu, czy też dać sobie spokój i iść na browca, niech się inni szarpią ?

W moim pasku jest to moduł firmy BOSCH, piszę o tym dlatego bo wiem, że są też inne.

Pozdrawiam

Lechu

witam jak odkręcisz moduł od pomy nic ci nie wycieknie tam masz tylko same bolce i dwie blaszki spokojnie sam to zdemontójesz przez 20min

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności