Gość jelonek69 Zgłoś #1 Napisano 18 Września 2008 (edytowane) Witam wszystkich. Czy ktoś mógłby mi pomóc (zasugerować). Mam kłopot z passatem B5 koniec 99r. 115 KM TDI. Od jakiegoś czasu po odpaleniu (z pierwszego dotknięcia) popracuje kilka sekund i gaśnie. Następnie trzeba go chechłać przez kilkanaście sekund i z łaską zapala. Dalej wszystko jest o'k tzn. przyspieszenie, odpalanie po krótkiej przerwie, wolne obroty. Czasem odpali i nie gaśnie. Objaw nasila się tzn. występuje coraz częściej (szczególnie po parkowaniu na podjeździe lekko dziobem w górę). Filtry i olej wymieniane regularnie. Tankuję na BP Ultimate-Diesel. Proszę o ewentualne sugestie (pomoc). Może ktoś już z takimi objawami walczył. Z góry dziękuję i pozdrawiam. Acha: po podłączeniu do komputera pokazał tylko, że jest przerwa w obwodzie anteny radia (ale to raczej nie o to chodzi). Edytowane 18 Września 2008 przez jelonek69 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
camelmk Zgłoś #2 Napisano 19 Września 2008 paliwo prawdopodobnie ci się cofa - zaworek zwrotny na pompie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pol7777 Zgłoś #3 Napisano 19 Września 2008 paliwo prawdopodobnie ci się cofa - zaworek zwrotny na pompie. To auto ma pompowtryski. Nie ma pompy. Dziwna rzecz, może coś z pompka paliwa. Sam mialem kilka razy problem ze mi nie chciał zapalić po postoju np. na slońcu. Ale jak zostawiłem go na chwile to odpalał. Tak że jestem ciekaw co u ciebie się okaże. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość jelonek69 Zgłoś #4 Napisano 19 Września 2008 (edytowane) Z tego co słyszałem to ma pompę ale jakby wstępną (wytwarzającą dużo niższe ciśnienie niż w normalnym dieslu). Podobno taki zaworek występuje na wejściu pompy. Czy gdyby tak; to czy można byłoby wpiąć taki dodatkowy (sprawny) zaworek w przewodzie paliwowym podającym np przy zbiorniku ? Przeczytałem na innym forum, że w podobnych przypadkach można dodać na przewodzie pompę paliwa zewnętrzną elektryczną o niskim ciśnieniu ~0,2 bar. To chyba jest niezłe ? Podobno u mnie w baku nie ma pompy elektrycznej. Dołożenie zaworka, obejście przewodu paliwowego zasilającego z baku nic nie pomogło. Trzeba rzeźbić dalej. Scaliłem 2 posty. Używaj opcji 'edytuj'. Dzięki. Edytowane 28 Września 2008 przez jelonek69 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
camelmk Zgłoś #5 Napisano 23 Września 2008 a sorry nie zauważyłem że to AJM Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rafit Zgłoś #6 Napisano 23 Września 2008 (edytowane) Sprawdź swoją pompę w baku, może też masz padniętą. Edytowane 21 Października 2008 przez Rafit Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość caveman2009 Zgłoś #7 Napisano 24 Września 2008 u mnie ten sam problem, jednakze u mnie slychac pompke w baku po wlaczeniu stacyjki i auto odpala bez problemu, czasem jednak pompka sie poprostu nie wlacza i wtedy trzeba go pokrecic co po odpaleniu skutkuje sciana dymu za autem. ta pompka jest tylko po to by podpapowac paliwo potem pompki same zasysaja. Mialem kiedys benzyne golfa gti i tam pomka strzelila, mianowicie zrobilem te ostatecznosc ktora slono przelknalem ipojechalem do servisu bosha tam stwierdzili ze pompka jest uszkodzona, bez pytania zalozyli oryginal a przynajmniej skasowali mnie 500zl za ten oryginal. Po przyjsciu do domu rozebralem stara pompei okazalo sie ze miala malutkie drobiny w silniczku i uniemozliwiala krecenie, po wyczyszczeniu bylo ok. Moze to? U mnie Vag tez nic nie pokazuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość jelonek69 Zgłoś #8 Napisano 20 Października 2008 Panowie !!! Już działa. Problem zniknął po wymianie tzw. vacum pompy lub pompy dualnej. Jest ona zamocowana na bloku silnika od strony grodzi pasażerskiej czyli z tyłu bloku. Jeśli chodzi o pompę elektryczną w baku to nigdy takowej tam nie było i nie ma (w miom aucie). Cena używanej vacum pompy to 250-500 PLN (nowa ok 1150 PLN). Oczywiście trzeba być uważnym przy ewentualnym zakupie. Pozdrawiam Wszystkich. W razie pytań chętnie odpowiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #9 Napisano 22 Sierpnia 2016 Mam identyczny problem co autor wątku. Jak zaparkuje samochód na równym lub przodem do góry (choć nie zawsze) to po odpaleniu od razu gaśnie albo trochę silnik potrzepie budą (ok 2-3 sek) i wszystko działa. Jak zgaśnie to muszę kręcić od 2 do 6 razy i załapie. Objaw braku paliwa. Identycznie mi odpalał jak wymieniłem pompę vacum i nie było paliwa w przewodach. Podjechałem do mechanika i zasugerował pompę w zbiorniku (zasyfiona może nie dobijać ciśnienia?) albo oringi na pompkach. Pompa słychać, że działa. Pompki mają dobre korekcje w granicach do +\- 1, nie zwiększa mi się poziom oleju silnikowego, auto jeździ w miarę normalnie, spalanie też w normie. Wymieniłem ten zaworek na filtrze paliwa. Pompa vacu działa, podciśnienie bdb, hamulce działają inne zawory też. Pompa wymieniona na Boscha. Jest sucho w jej okolicy, nie cieknie ON ani olej silnikowy.Jak można sprawdzić czy coś padło w pompie vacu czy coś w niej może się zepsuć i przez to paliwo się cofa Napisałem na początku, ale powtórzę. Nie zawsze jak zaparkuje na równym lub przodem do góry to auto nie chce odpalić. Najprościej byłoby wywalić vacu, zmienić oringi (rok temu wszystkie były wymieniane) i zajrzeć do zbiornika, ale to sa koszty, które wolałbym ograniczyć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach