Skocz do zawartości
andlon

Sonda lambda nie pokazuje "bogato" przy max obciążeniu AHL 1.6

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie dotyczące sondy lambda.

W różnych publikacjach wyczytałem, że przy maksymalnym obciążeniu napięcie sondy lambda ma być około 1V?

Z mojego laga wynika, że napięcie niezależnie od obciążenia oscyluje pomiędzy 0-1V - czy sonda pracuje prawidłowo?

Przy hamowaniu silnikiem jest w porządku 0V.

Może ktoś wrzuci loga od silnika 1.6 lub 1.8 na którym będzie widać pracę sondy dla porównania.

Będę wdzięczny.

lambda.JPG

Edytowane przez andlon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, przy pełnym obciążeniu sonda pokazuje '' bogato''.Silnik bierze informację tylko z przepływomierza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam pytanie dotyczące sondy lambda.

W różnych publikacjach wyczytałem, że przy maksymalnym obciążeniu napięcie sondy lambda ma być około 1V?

Z mojego laga wynika, że napięcie niezależnie od obciążenia oscyluje pomiędzy 0-1V - czy sonda pracuje prawidłowo?

Przy hamowaniu silnikiem jest w porządku 0V.

Może ktoś wrzuci loga od silnika 1.6 lub 1.8 na którym będzie widać pracę sondy dla porównania.

Będę wdzięczny.

 

Z tego co sie orjentuje to na jalowym sonda standardowa powinna oscylowac od 0.6 V do 0.8 V.

Jak sie myle niech ktos poprawi :))

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak, przy pełnym obciążeniu sonda pokazuje '' bogato''.Silnik bierze informację tylko z przepływomierza.

Z przepływomierza? czy położenia przepustnicy, tzn. pełnego otwarcia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wygenerowanie czasu wtrysku wymaga informacji o ilości powietrza zasysanego przez silnik.Styk przepustnicy informuje ECU o pełnym bucie i pomija wskazania sondy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy wartości pomiędzy 0-0,1 V są dopuszczalne dla sondy 1 V.

Znalazłem gdzieś w internecie, że skok napięcia powinien mieścić się w zakresie ok. 0,2 i 0,8 V. Czas, jaki potrzebny jest do wzrostu z 0,2 V do 0,8 V (czas reakcji "mieszanka uboga-bogata"), powinien wynosić ok. 300 milisekund.

A w danych dotyczących kontrolnych konkretnie mojego silnika jest napisane, że ECU powinien dostawać od lambdy sygnał 0,1-1 V (0,2 V/1 sec. - co nie bardzo rozumiem).

U mnie często występują napięcia poniżej 0,1 V - a nawet 0 V (maksymalnie 0,94 V) oraz uporczywie wraca błąd:

00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation

19-10 - Lower Limit - Intermittent

Reasumując: czy przy występowaniu mieszanki ubogiej (np. przy CUT OFF) dopuszczalne jest napięcie 0 V?

Czy też nie i sonda jest do wymiany?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawa zakończyła się tak:

Sondy nie wymieniłem bo chyba jest ok (chociaż długo się nagrzewa, ale potem chodzi ładnie)

Wymieniłem reduktor z Tomasetto Alaska na Zavoli zeta N

i wyregulowałem linkę gazu aby otwierała przepustnicę na maksa (wcześniej tak nie było).

Teraz przy max bucie lambda stoi na 1V, a przy innych obciążeniach faluje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności