Gość markosm Zgłoś #1 Napisano 8 Sierpnia 2006 Witam, zadaję to pytanie ponieważ nie mogłem nigdzie znaleźć jednozancznej odpowiedzi na moje pytanko: czy w tym silniku koniczenie trzeba również wymienić napinacz hydrauliczny czy można sobie podarować? Koszt napinacza jest dość duży i do dostania chyba tylko w serwisie. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
margorz Zgłoś #2 Napisano 8 Sierpnia 2006 czy w tym silniku koniczenie trzeba również wymienić napinacz hydrauliczny czy można sobie podarować? nie trzeba wymieniac napinacza - wymieniajac rozrzad wymienia sie rolke napinajaca , pasek rozrządu, rolki odwracajace , pasek oraz szpilki - kupujac komplet naprawczy powinno byc wszystko to co wymienilem Koszt napinacza jest dość duży i do dostania chyba tylko w serwisie. Cena takiego napinacza to ok 500zl - mozna kupic w sklepie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość ra11 Zgłoś #3 Napisano 9 Sierpnia 2006 Gdybyśmy się dzisiaj nie spotkali to na allegro masz oryginalny napinacz http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=118773086 (sprawdz jeszcze numery katalogowe koniecznie) za nieduże pieniądze. Z tego co widze w katalogu części to rzeczywiście nie trzeba tego napinacza wymieniać poniewaz to nie jest jedna część z rolką jak sądziłem podczas naszej wczorajszej rozmowy. Niech mechanik oceni jego stan i najwyżej powie czy wymieniać. Ale jest jeszcze jeden myk. Na rozrządzie masz pompe wody (jeśli się myle to poprawcie) i ją chyba przy Twoim przebiegu równiez byś musiał wymienić. Z tego co wiem w Niemczech nie wymieniają pompy przy pierwszej wymianie paska. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #4 Napisano 9 Sierpnia 2006 czy w tym silniku koniczenie trzeba również wymienić napinacz hydrauliczny czy można sobie podarować? Pod żadnym pozorem nie można sobie pozwolić na podarowanie sobie wymiany napinacza hydraulicznego !!!!!!!!! Bezwzględnie go wymieniać. Wymienić należy: 1) Pasek rozrządu 2) Napinacz paska rozrządu 3) Napinacz hydrauliczny paska rozrządu współpracujący z pkt. 2 4) Rolka odwracająca 5) Pompa wody (może być fabrycznie regenerowana za zwrotem starej w ASO) 6) Szpilki i śruby rolek, napinaczy i pompy 7) Nakrętki śrub i szpilek Ponadto można wymienić: 1) Pasek napedu alternatora 2) Pasek napędu sprężarki klimatyzacji To oczywiście tyczy się tylko serwisu samego rozrządu i stosuj do rozrządu tylko części orginalne !!! Pozdrawiam HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dardi Zgłoś #5 Napisano 9 Sierpnia 2006 HHA to jakimi kosztami to sie zamknie bo niedługo mnie to czeka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #6 Napisano 9 Sierpnia 2006 No niestety dużymi Tylko cześć pierwsza czyli pkt od 1do 7 to koszty samych cześci zamkną się kwota 1000zł i to być może bo wszystko zależy od źródła części, marży itp. Część druga czyli paski napędowe to już cena około 80zł za oba paski. Do wszystkiego należy doliczyć jeszcze kwotę robocizny około 250zł jezeli nie więcej. HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość falis Zgłoś #7 Napisano 9 Sierpnia 2006 Wszyscy tylko koszta i koszta, owszem pieniadze sa wazne ale jesli chodzi o rozrzad to nie ma zartow. Wymien wszystko i nie marudz bo to moze byc tylko pozorna oszczednosc. Mialem ta "przyjemnosc" robic silnik po tym jak pasek strzelil, poniewaz nie wymienilem glupiej szpilki za 2 zl. http://www.forum.vw-passat.pl/tematy16/pomocy-padl-rozrzad-vt4018.htm Takze, jesli cos pominiesz to moze sie okazac ze czeka Cie robota glowicy calej, okolo 600zl + nowy pasek i inne czesci + ponowna robocizna. WYMIENIAJ WSZYSTKO !!!!!!!!! Ps. Jesli ktos jest z okolic Skarzyska to moge pomoc zalatwic czesci po korzystnych cenach, wszystko nowe i z gwarancja (normalenie ze sklepu, nie kombinowane). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dardi Zgłoś #8 Napisano 9 Sierpnia 2006 Falis:) po twojej bryce i tobie widać żeś z domu bogaty wię rozumiem że dla ciebie koszty nie grają tak dużej roli . One są równie ważne (jak dla mnie) a to że trzeba wymienić nie ulega najmniejszej dyskusji. Tylko niekiedy warto wiedzieć ile co kosztuje i miec porównanie aby cię jakiś koleś nie obioł na kasie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość falis Zgłoś #9 Napisano 9 Sierpnia 2006 Grrrrrrr. Nie sadze abym zaliczal sie do ludzi bogatych (gdybym byl bogaty to jezdzilbym Audi Q7) Nie chcialem nikogo w zaden sposob urazic w moim poprzednim poscie, rozumiem ze warto zorientowac sie w rynku aby wybrac dla siebie najkorzystniejsa oferte, sam tak robie i szukam jak najkorzystniejszych rozwiazan. Jesli chodzi o rozrzad to uwazam ze nalezy podejsc do tematu powaznie i bezwzglednie wymienic wszystko. Przestrzegam przed pozorna oszczednoscia bo mozna sobie tylko narobic dodatkowych kosztow. Ja mialem nauczke i teraz jesli chodzi o rozrzad to jestem bardzo wyczulony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dardi Zgłoś #10 Napisano 9 Sierpnia 2006 oj falis bogaczu ty jeden nie przesadzaj same fele to kosztowaly majatek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość falis Zgłoś #11 Napisano 11 Sierpnia 2006 Bylem dzisiaj u kumpla i tak: Kompletny rozrzad do 115KM AJM (rolki, pasek Dayco (na teflonie), pompa wody (SKF), napinacz (INA)) kosztuje u niego 500zl. Jesli by ktos chcial kupowac nie w komplecie tylko osobno, to to sa przykladowe ceny: Pompa wody (SKF) - 150zl; (chiński szajs) - 90zl Napinacz paska (INA) - 230zl Pasek (Dayco (na teflonie)) - 80zl Pasek Gates - 254zl rolka prowadzaca - 100zl Ja zalozylem osobiscie ten komplet za 500zl i jestem zadowolony, PAMIETAJCIE JESZCZE O SZPILCE MOCUJACEJ NAPINACZ PASKA!!!!! (2zl w ASO) Jakby ktos chcial namiar tel na tego goscia to pajcie znac na prv albo gg. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #12 Napisano 11 Sierpnia 2006 zalozylem osobiscie ten komplet za 500zl i jestem zadowolony, NIGDY !!!! Tylko orginały z numerami części producenta VAG, nawet gdyby miały kosztować 1000zł lub 1200zł. Niczego innego nawet renomowanych zamienników. HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość falis Zgłoś #13 Napisano 11 Sierpnia 2006 Z tego co wiem to np oryginalne napinacze w passatach, ktore sa montowane w fabryce sa wlasnie firmy INA, wiec jaka roznica ???? Paski Dayco sa kladzione fabrycznie do japonczykow, do VW kladziony jest Gates albo ContiTech. Dayco wg mnie jest bardzo dobra firma, ja na tym rozrzadzie zrobilem juz jakies 20.000 km i jakos wszystko jest ok. SKF to rozniez znana i renomowana marka ,chocby z lozysk, wiec nie jest to jakies badziewie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #14 Napisano 11 Sierpnia 2006 Ja swojego zdania nie zmienię. Niech sobie Gacek i Conti robią paski a francuska INA rolki do VW ale dla mnie tajle do rozrzadu mają wartość tylko wtedy gdy mają fabryczny numer częśći producenta samochodu. A włoszczyzna Dajto to wogóle mnie nie interesuje. Co do tych firm to owszem nie uważam, że jest to badziew ale jeżeli ktoś jeździ dobrym TDI np. od 2000r. w górę to absolutnie nie powinien wdawać się w zakup nie orginalnych tajli do rozrządu. Inne tajle do czego innego spokojnie można kupowac od innych producentów. Ja przestrzegam przed zakupem częsci rozrządu nie orginalnego. HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość falis Zgłoś #15 Napisano 11 Sierpnia 2006 Hmmmmmm. Czy ktos wie kto robi oryginalne czesci do VW, no bo przeciez firma sama ich nie produkuje, tylko sa stemplowane ich logiem????? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #16 Napisano 11 Sierpnia 2006 Cześci typu OE przechodzą trochę lepszą kontrolę jakościową. Zauważ to, że orginalna część zamienna OEM jest tylko w 80% zgodna z orginałem. Specyfikacja wg. GVO. HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość falis Zgłoś #17 Napisano 11 Sierpnia 2006 Zapewne tak jest i nie mam zamiaru tego podwazac. Sadze jedynie ze zamienniki dobrych firm nie ustepuja oryginalom, ktore i tak w rzeczywistosci sa robione przez firmy robiace zamienniki. Czasem nawet zamiennik bywa lepszy od oryginalu (np. tarcze hamulcowe i zaciski Brembo sa lepsze niz oryginalne VW, a sama marka Brembo jest chyba wszystkim znana). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość DonVasyl Zgłoś #18 Napisano 11 Sierpnia 2006 Dzis bylem w ASO VW w Grudziadzu i powiem tak Pan serwisant na pytanie o szpilki powiedzial ze wymieniaja wszytsko wiec te"szpilki" raczej tez. Zenada!!! kompletnie nie wiedzial o czym mowie. Koszt wymiany oszacowal na 1300-1400 zl razem z podlaczeniem do Vag-a. Robocizna to koszt ok 300zł. Sam nie wiem czy lepiej dac znajomemu mechanikowi czy tym asą z ASO. Silnik mam AJM 115KM Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #19 Napisano 11 Sierpnia 2006 Oddaj do prywatnego byle był naprawdę dobrym fachowcem HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kilex Zgłoś #20 Napisano 11 Sierpnia 2006 w ciagu ostatniego pół roku dwa razy zdażyło się że nowa markowa pompa wodna ciekła jedna w fordzie mondeo a druga Nubirze w fordzie ciekła po 1500km a nubirze po 100km takie mamy częsci i to nie tylko w polsce. Pracuję w norweskim warsztacie, warsztat używa części tylko markowe typu skf, hella ,bosch. Tak jak powiedział hha jak ktoś ma w miarę nowy samochód nie warto ryzykować Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach