Skocz do zawartości
Gość Maciej Wiśniews

czarny dym z wydechu

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Maciej Wiśniews

Może ktoś mnie oświeci, co się dzieje?

Jadąc 60/h chciałem wyprzedzić autko wlokące się przede mna, więc zredukowałem na 4 bieg, wcisnąłem dosyć mocno pedał "gazu" i wykonałem manewr. W trakcie wyprzedzania sprawdziłem we wstecznym lusterku, czy szwagier, który jechał za mną też wyprzedza i zauważyłem dosyć obfitą chmurkę czarnego dymu wydobywającego się z mojej rury.

Czy to normalne? Zauważyłem, że większość diesli przy mocniejszym dodaniu "gazu" dymi i to dość obficie, z kolei słyszałem opinię, że to może być cieknąca turbina ( sprawdzałem-sucha), lub wtryski.

Poradźcie coś...

 

pozdrawiam :607:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość morfeusz_30

na rozgrzanym silniku jak dymi na czarno to mogą wtryski lać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest wiele przyczyn kopcenia z wydechu ale zastanawia mnie jedno, a mianowicie nie powinienes zredukować do 3 biegu? Przy 60 km/h na 4 biegu auto ma chyba za małe obroty.....chociaż mogę się mylic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam podobny objaw kopcenia jak przegazuje auto na postoju - wcisne gaz 1000 do ok. 2500-3000 obr. na rozgrzanym silniku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Maciej Wiśniews
Jest wiele przyczyn kopcenia z wydechu ale zastanawia mnie jedno, a mianowicie nie powinienes zredukować do 3 biegu? Przy 60 km/h na 4 biegu auto ma chyba za małe obroty.....chociaż mogę się mylic

 

I najprawdopodobniej się nie mylisz, tak teraz jak się zastanawiam, to masz rację. Miałem zbyt małe obroty, zbyt mocno dodałem "gazu" i pewnie przez TO tak mocno zadymił. Dzisiaj sprawdzałem w lusterku, czy przy innych prędkościach też dymi, i przy dłuższym przeciągnięciu na 3 i 4 biegu na początku dymi, a później nie. Pewnie zbyt dużo paliwa jest podawane do silnika i nie może przepalić( jeżeli się mylę, to mnie poprawcie)

 

pozdrawiam :607:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Damian
mam podobny objaw kopcenia jak przegazuje auto na postoju - wcisne gaz 1000 do ok. 2500-3000 obr. na rozgrzanym silniku

 

 

sprawdz dolot-przewody idące od turbiny do intercoolera (moze byc gdzies dziura i zasysa powietrze dlatego czarny dym na postoju), sprawdz rowniez sam intercooler byc moze sie rozszczelnil. To tak na wstepie. A nie odczules spadku mocy w trakcie jazdy tzn. tego ze passat sie muli ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie jak 60 km/h to oczywiście na 3 tak jak mówisz u mnie tak samo na 4 niskie obroty dymu duuuużo a elastyczność taka sobie cienizna. A tak poza to jak już rozgrzany silniczek to warto czsem wkręcić na wyższe obroty ale bez przesady zresztą każdy wie jak jechać. No i masz rację nie przepali paliwa.

 

pzdr :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Z tego co mi wiadomo to jest normalny objaw silnikow z turbina. Turbina jest smarowana i podczas wchodzenia na wysokie obroty olej sie wypala. Moge sie mylic w szczegolach ale ma taki objaw nie tylko "pasek. Zreszta moj tez kopci ale tylko wtedy kiedy turbina wchodzin na obroty.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Maciej Wiśniews

robcioj

Ale jeżeli przepalał by olej, to chyba dymił by na niebiesko, a nie na czarno?

Rozumiem, że diesle dymią, ale chyba nie aż tak.

Dzisiaj rozmawiałem z mechanikiem, i powiedział, że być może to końcówki wtrysków.

Znalazłem w zaprzyjaźnionym sklepie oryginały za 50zyla od sztuki, a mechanik mówi, że może je zmienić za następne 50 za komplet. Powiedzcie mi, czy to dobra cena, bo się nie orientuję( część+robota).

 

pozdrawiam :607:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

A sprawdziłeś co mówił kolega Damian. Bardzo często szuka siędziury w całym a tak naprawdę dziura jest w dolocie.

 

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Maciej Wiśniews
mam podobny objaw kopcenia jak przegazuje auto na postoju - wcisne gaz 1000 do ok. 2500-3000 obr. na rozgrzanym silniku

 

 

sprawdz dolot-przewody idące od turbiny do intercoolera (moze byc gdzies dziura i zasysa powietrze dlatego czarny dym na postoju), sprawdz rowniez sam intercooler byc moze sie rozszczelnil. To tak na wstepie. A nie odczules spadku mocy w trakcie jazdy tzn. tego ze passat sie muli ??

 

ale tu chodzi o pracę na postoju, a mi chodzi o dymienie podczas jazdy.

Oczywiście poproszę mechanika osprawdzenie dolotu, pewnie więcej wiecie o paskach niż ja, tak że posłucham rady bardziej doświadczonych :)

 

:607:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdz dolot-przewody idące od turbiny do intercoolera (moze byc gdzies dziura i zasysa powietrze dlatego czarny dym na postoju), sprawdz rowniez sam intercooler byc moze sie rozszczelnil. To tak na wstepie. A nie odczules spadku mocy w trakcie jazdy tzn. tego ze passat sie muli ??

 

Zgadza sie - mam przypadki ze sie muli (spada moc). Jak delikatnie jeżdżę 100-120km to nic sie nie dzieje, ale jak gwaltownie przyspiesze np. z 100 do 140km/h to komputer wchodzi w stan awaryjny , obroty ok. 2500-3000, wtedy wylaczam zaplon , zalaczam na START i auto jak nowo narodzone do nastepnego razu.

Wizualnie ja nie widze aby ktorys z przewodow byl pekniety miedzy turbina a intercoolerem ale jeszcze bede musial wybrac sie do mechanika na dokladne ogledziny podobnie jak @Maciej Wiśniews.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość phans

Z tego co czytałem mały czarny dym jest dozwolony w dieslach, gdy daje się silnikowi ostro w gaz - http://www.motofakty.pl/artykul/dym_z_rury_wydechowej.html

 

Co do błędu 17965 P1557 to jest to 'Ciśnienie doładowania - Przekroczona górna granica regulacji'. Miałem to samo kilka miesięcy temu a wszystko to za sprawą PSJ (pizdowaty styl jazdy) - tutaj muszę się trochę usprawiedliwić bo głównie jeżdżę z rodziną więc nie daje mocno w gaz :-), albo poprzedni właściciel tak jeździł. Więc u Ciebie może być podobny problem albo trzeba będzie pojechać do dobrego elektronika czy mechanika na diagnostykę lub posmarowanie turbinki lub wymiany wspomnianego zaworku N75, itd...

Jeżeli masz problemy z elektroniką to jedź do jakiejś osoby, firmy która zawodowo zajmuje się elektronicznym tuningiem diesli (ja proponuje w-wa Janki, ul. Wspólna 19 - http://www.diagtronik.pl). Proponuje zajrzeć na ich forum http://www.diagtronik.pl/forum/viewforum.php?f=3

 

A teraz jak zaoszczędzić 100zł za diagnostykę eletroniczną w przypadku gdy to jest syndrom PSJ :-) i komp. wykazuje taki błąd.

Na różnych biegach głównie na 3 i 4 (2 również) od ponad 2000obr ostro gazować samochodem. Czyli ostro w gaz, trzymać z kilka sekund i CAŁKOWICIE puszczać gaz. Jeżeli w tym czasie pojawi się bład to kasujemy go (trzeba ponownie włączyć samochód). Raz na jakiś czas spróbuj trzymać gaz do dechy ponad 7-8s. I tak jeździmy z kilka minut (kilkanaście). Po takiej jeździe jeżeli jest to syndrom PSJ komputer nie powinien się już włączać w tryb awaryjny z tym kodem błędu. Jeżeli nadal jest ten błąd to zgłoś się do elektronika lub mechanika na czyszczenie turbiny.

Raz na jakiś czas trzeba ostro gazować turbinę to jest jedna z zasad TDI. Zauważyłem również że po wymianie oleju z Castrola 0w30 na Mobila 5w40 specjalnego do pompowtryskiwaczy kierowniczka odpowiedzialna za spuszczanie ciśnienia b. dobrze pracuje czyli się nie zacina nawet przy wolnej jeździe. Może to u mnie przypadek a może prawidłowość?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@phans nic nie pomoglo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Maciej Wiśniews

No i już się sprawa wyjaśniła, kolega Damian miał rację!

Pękła guma łącząca kolektor z przewodem do intercoolera!

wstawił bym fotki, ale nie wiem jak to zrobić :zawstydzony:

Pozdrawiam

 

:607:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ra11

Czy można poprosić o numer tej części (przewodu). (Jeśli masz oczywiście możliwość sprawdzenia w programie) Chciałbym go profilaktycznie przejrzeć, aby uniknąć takich niedomagań ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Maciej Wiśniews, foty

 

Ta strona http://imageshack.us/

Przeglądaj - wybierasz zdjęcie

Host it - naciskasz i czekasz

Thumbnail for forums (1) - ten link kopjujesz i wklejasz na forum

foto wygląda...

 

997ku6.th.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ra11

Czy może ktoś powiedzieć, czy układ chłodzenia powietrza dolotowego wraz z chłodnicą czyści się co jakiś czas, przebieg, czy tylko gdy występuja jakieś objawy. Czy aby to zrobić konieczny jest kanał, czy z góry do wszystkiego dojde. (niby wszystko widoczne, ale może coś tam jest niżej do czego nie dojde bez zdjęcia osłony)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Maciej Wiśniews

no to zobaczymy...

dsc00540of7.th.jpg

 

a oto skutki..

dsc00539tm9.th.jpg

 

wielkie dzkęki :padam: za podpowiedź!

Jakoś się udało :)

 

 

pozdrawiam :607:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam,

ja mam podobną sytuację, choć w moim przypadku jest coś co mnie bardziej ciekawi niż niepokoi. 150 km temu wymieniłem rozrząd + filtr paliwa, przed tą wymianą autko było idealne, teraz zauważyłem że przy uruchamianiu auto dość mocno zakopci. Nie wiem co może być powodem, poradźcie. Przed wymianą rozrządu i filtru paliwa nawet iskierka czarnego dumu nie szła, zarówno podczas odpalania jak i jazdy. Czy ta robocizna mogła mieć na to wpływ? Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? ropa jest z tej samej stacji - jakość ta sama.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności