Skocz do zawartości
Kuczi

Wymiana zawieszenia w B-4

Rekomendowane odpowiedzi

Może mi doradzicie. Zamierzam zabrać się za remont zawieszenia. Do wymiany idą amorki ( gazowo-olejowe ), tarcze i klocki z tyłu, silentblocki na belce, końcówki, łożyska z tyłu, płyn hamulcowy a co jeszcze to wyjdzie podczas remontu.

Znalazłem też ciekawą AUKCJĘ i tak się zastanawiam czy nie założyć tych sprężynek jak będę miał zawias na wierzchu. Eksperymentował ktoś z H&R ? Nie wypadną mi plomby z zębów ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kuczlaw, plomby nie wypadną. Auto będzie tak samo miękkie jak było (tzn. w ramach nowych amorków będzie sztywniejsze), ale zupełnie inaczej (w mniej przyjemny dla ucha sposób) będzie przenosić drgania no i... zaczniesz się bardzo, bardzo mocno przyglądać drodze, po której jedziesz...

OBNIŻAJĄ O OKOŁO 60/40 mm

Ty się weź mocno zastanów... u mnie jest 25/25 i już trę brzuchem jak wpadnę w koleiny na katowickiej...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ty się weź mocno zastanów... u mnie jest 25/25 i już trę brzuchem jak wpadnę w koleiny na katowickiej...

Jestem skołowany, fakt że 60/40 to troszkę za dużo :kwasny: . 20/20 w zupełności by wystarczyło. ;)

A o to lista częsci które wymieniam ( termin umówiony na 23.08.06 )

 

1) Amortyzator przód Kayaba gaz 2 szt - 500 zł

2) Amortyzator tył Kayaba gaz 2 szt - 400 zł

3) Osłony, odboje tył 4 szt ( lemforder ) - 60 zł

4) Silentblocki tylna belka 4 szt ( lemforder ) - 140 zł

5) Tarcze tył 2 szt ( jurid ) - 240 zł

6) Klocki tył ( jurid ) 4 szt - 80 zł

7) Łożyska tył SKF kpl - 66 zł

8) Końcówki drążków 2 szt ( lemforder ) - 120 zł

9) Osłony, odboje przód ( lemforder ) - 30 zł

10) Dot 5.1 1 l ( texaco ) - 30 zł

RAZEM - 1666 zł

 

 

Cena częsci w sklepie przywarsztatowym u znajomego mechanika z robocizną. Po rozmowie zrobią mi to poniżej 1600 zł.

 

Dodam że szukałem tych części w trzech sklepach ( nie licząc robocizny ) i ceny wachały się od 1520 - 1590

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jedynie moge polecic tarcze ATE nacinane na tył i klocki tez ATE, klocki ostatnio kupilem na tył za 120 zł a tarcze nacinane za 180 zł, bajera :) zakupy robilem w hurtowni http://www.fota.pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
moge polecic tarcze ATE nacinane na tył i klocki tez ATE

Do B4 nie ma na tył nacinanych, jedynie przód ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spreżyny H&R!!...Hmm..Powiem szczerze z doświadczenia na własnej d....! A wiec jak miałem Prelude z 94r. to miałem właśnie takie srężynki!..BAJKA..ale na asfalt jak lustro!!! Szczerze!!Przemyśl!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Janusz, już się rozmyśliłem tym bardziej że miasto w którym obecnie mieszkam to jedna wielka dziura

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Acha!...to powiem Ci Marcin że może lepiej..bo co na taką zawieche by "powiedział" EDI! :D ..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

eee przesadzacie z tym zawieszeniem :) ja od roku sie "bujam" na gwincie i sobie chwale komfort jazdy, fakt, ze z przodu wolalbym twardsze sprezyny, ale jezdzic sie po naszych drogach da :)

 

dlatego kupuj Kuczlaw te sprezynki, tylko do 60/40 powinienes miec juz amorky o krotszym skoku (150mm)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i stało się. Poszukałem i trafiło mi się coś takiego no i oczywiście zakupiłem. Były wyjęte z B4 kombi seryjnie 110 KM(AFN) a raczej ze 130 PD po swapie. A więc amorki o których wcześniej pisałem i sprężyny odpadają a także tarcze na tył bo zakupiłem te

Końca nie ma nigdy.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Załozyłem wczoraj gwintowane zawieszenie ale musze podjechać na geometrie i mam pytanko...

- czy mocno zedrze mi oponki jak przejadę ok 300 km?

- pochylone są delikatnie koła(kąt pochylenia?)

Dzisiaj jest niedziela i nie mam mozliwości zrobienia geometrii a musze dojechać do domu :kwasny: i boje się że za mocno mi je weźmie od wewnątrz a są prawie nowe :kwasny:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Cię!..Marcin!Musisz jedynie dopompować więcej powietrza w kołach,mnie to kiedyś pomogło wrócić samochodem po wypadku!..Najechałem na ułożone na jezdni 2-ie "trelinki"!

Pokrzywiłem wtedy wachacze!I wprawdzie to był stary Accord ale po "strzale" w tą przeszkode wyglądał jak Tatra przed załadunkiem! Dowaliłem o 2 atm.więcej wiatru w kołach i dojechałem do domu!Opony ocalały a też były świerze..! :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Janusz, ja mam u siebie i tak 2.4 z przodu i jak dmuchnę na więcej to i tak zapewne nic nie da. Przełoże z tyłu bo są gorsze i to bedzie chyba lepsze rozwiązanie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A,to spoko!Jak możesz poświęcić te tylne to faktycznie lepsze rozwiązanie!

Ja po mojej przygodzie Accordem nie miałem takiej możliwości... bo wszystkie 4 "laczki" były dwutygodniowe!

A przy okazji!..W Skarżysku jest Stacja Kontroli Pojazdów czynna 24h.!..przez 7 dni

w tygodniu! :D Wiec jak byś ewent.reflektował to śmiało wpadaj! :D Podjedziemy poustawiamy Paska a potem :564: zrobimy pare zupek chmielowych! :D:D

Przemyśl! :hyhy:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Janusz, ja mam u siebie i tak 2.4 z przodu i jak dmuchnę na więcej to i tak zapewne nic nie da. Przełoże z tyłu bo są gorsze i to bedzie chyba lepsze rozwiązanie ;)

2.4 ?? u mnie ma byc 2.6 przy nieobciazonym aucie.

 

i jak sie jezdzi teraz ?? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
i jak sie jezdzi teraz ??

Właśnie zrobiłem geometrię i wymieniłem końcówki no i jeździ się.......super ;) Nie jest twardo, jak dla mnie to w sam raz. Tylko coś mi napie#$% z tyłu no i z tego co wywnioskowałem z kilkoma mechanikami to mi się po prostu.....amorek odkręcił :kwasny: Idę zaraz robić tylko najgorsze to te plastiki :kwasny: pół godziny odkręcania....

 

 

Końca nie ma nigdy ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marcin,i jak amorek? Dokręcony?...Plastiki całe? :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Plastiki całe?

Całe ale jeszcze nieposkładane

i jak amorek

I tu mam problema bo prawdopodobnie a raczej napewno poluzowała się śruba na dolnym mocowaniu a nie mam oczkowych dwóch 19-tek :kwasny: no i muszę jutro zakupić ;)

Dokręcony

Niet :zawstydzony:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ups!..to faktycznie "suprajs"!!..Ale płasko-oczkowe to na szczęście mały wydatek!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale płasko-oczkowe to na szczęście mały wydatek

Już nie mówię że musiałem zakupić oczkowo/płaską 18-tkę, nasadkę 18-tkę i oczko 22. Kto wymyslił takie rozmiary w McPersonie :zalamany:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności