Skocz do zawartości
Gość marino3dan

problem z hamulcami pomocy passat tdi 130KM 2001r

Rekomendowane odpowiedzi

Gość marino3dan

mam już dość chyba wkońcu sprzedam tego paska ostatnio co chwile coś się psuje. teraz mam problem z hamulcami szukałem na forum podobnych tematów ale nic nie znalazłem. klocki hamulcowe w przednim lewym kole trzymają koło tak, że jak podniose na lewarku to ciężko jest je obrócić. wymieniłem pompe ABS, zacisk hamulcowy zakładając nowy przewód i dalej trzyma nie mam pojecia co to jest, już zastanawiam się czy ta pompa co ją wymieniłem jest dobra? ostatnio, zauważyłem, że prawe tylnie koło też ciężej się obraca od tylnego lewego, może to ma jakiś związek z tym lewym przednim. może to pompa hamulcowa? co wy o tym sądzicie? za cco się zabrać ? odpiszcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

powiedz czy sprawdzales jarzmo ??

moze klocki sie na nim blokuja i dlatego masz problem z kolem

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marino3dan

sprawdzałem wszystko ok nawet wsadziłem zacisk od innego samochodu i dalej to samo:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem cos podobnego Moze nie to ale opisze mój problem. Okazało sie ze ręczny po zaciągnieciu sie nie odblokował i cały czas trzymał. na jednym kole (od pasazera) Na przeglądzie (olej) zauwazył to mechanik i naprawił w ten sposób ze jeden ciągnął i puszczał za ręczny a drugi od srodka ( z kanału) napsikał na takie cos co idzie linka (przy kole w zacisku, idzie przez to linka do zacisku) do tego wd 40 i pomagał rozruszac to kluczem płasko oczkowym. Rdza pusciła i hamulec puscił. od razu pasek zaczął lepiej trzymac na ręcznym. Teraz jak pociągne na 2 ząbki to nie moge ruszyc. :) Jesli nie kapujesz mojego opisu to jutro wkleje zdjęcie bo jak to czytam to mam wątpliwosci czy ktos zakapuje o co kaman :)

 

zaiskyn8.th.jpg

Edytowane przez Michal.Enter

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marino3dan

jak trzyma przednie lewe koło to wystarczy jak popuszcze odpowietrznik hamulca i odrazu nie trzyma nie mam pojęcia oco kaman

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro po odkręceniu odpowietrznika przechodzi (czyli po zmniejszeniu cisnienia) to:

albo 1. pompa jest nie sprawna

albo 2. węzyki sa do wymiany

Tak mi się wydaje, bo mowisz o przednom kole chyba.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym jeszcze sprawdził luz jałowy między pedałem hamulca a pompą.Gdy go nie ma ,to po puszczeniu hamulca płyn nie wraca z powrotem do zbiornicza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprobuj wymienic wezyki te giedkie moze jest zagiety i jak nacisniesz na hamulec to plyn przepcha a w druga strone nie ma sily mialem kiedys tak w jednym aucie poprostu guma zbutwiala i zapychala przeplyw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marino3dan

fajno ale wężyk wymieniony jest na nowy może to żeczywiście to pompa hamulcowa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Czech

Według mnie w pompie hamulcowej tłoczek nie wraca do końca, może gumki uszczelniajace na tłoczku spuchły od wlania niewłaściwego płynu hamulcowego /np. podczas uzupełnieniu płynu/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marino3dan

a jest możliwość jakoś rozebrania tej pompy i sprawdzenia czy trzeba wymienic na drugą?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Sprawdzić czy to pompa jest prosto, po prostu zamień teraz przy pompie strony samochodu i będziesz widział czy to wina pompy... powinno się dać, zaraz chyba że ABS, hmm chyba nie wyjdzie....

 

tak doczytałem ... ciekawe czy ABS nie pogubi się ale warto spróbować.

Edytowane przez kujon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłeś czy masz właściwy luz jałowy pedału hamulca?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja miałem cos podobnego Moze nie to ale opisze mój problem. Okazało sie ze ręczny po zaciągnieciu sie nie odblokował i cały czas trzymał. na jednym kole (od pasazera) Na przeglądzie (olej) zauwazył to mechanik i naprawił w ten sposób ze jeden ciągnął i puszczał za ręczny a drugi od srodka ( z kanału) napsikał na takie cos co idzie linka (przy kole w zacisku, idzie przez to linka do zacisku) do tego wd 40 i pomagał rozruszac to kluczem płasko oczkowym. Rdza pusciła i hamulec puscił. od razu pasek zaczął lepiej trzymac na ręcznym. Teraz jak pociągne na 2 ząbki to nie moge ruszyc. :) Jesli nie kapujesz mojego opisu to jutro wkleje zdjęcie bo jak to czytam to mam wątpliwosci czy ktos zakapuje o co kaman :)

 

zaiskyn8.th.jpg

 

Mam ten sam rocznik paska i wystąpiła identycznie ta sama usterka. Psiknąłem WD 40 we wskazane przez ciebie miejsce i problem ustąpił. Ręczny odbija. A tak na marginesie tej sprężyny co widać na zdjęciu samej w ASO nie sprzedają, tylko z linką - ok 130 zł :(

Dzięki za poradę michał...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności