Skocz do zawartości
aki

DPF ... przegląd

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, chciałbym się dowiedzieć czy i ile kosztuje przegląd fitra DPF. w książce serwisowej pisze ze zaleca się przegląd DPF przy 150 tys. km. Czy taką inspekcję można zrobić poza ASO i w jakich cenach się kształtuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten przegląd to podłaczenie pod VAS'a i odczytanie masy popiołu która zalega w filtrze. Jeżeli jest powyżej dopuszczalnej granicy filtr po prostu się wymienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to filtra DPF sie nie wyminia, ponieważ jest bezobsługowy. Gdy wartość sadzy jest przy maksymalnej wartości wtedy zostaje uruchomiony system samoczyszczenia filtra polegający na wtryskiwaniu odpowiedniej dawki ADBLUE do układu wydechowego przed filtrem DPF co powoduje wypalenie się sadzy. W serwisie VW sprawdzenie wartości sadzy kosztuje 150 zł, a gdy nie ma w specjalnym zbiorniczku ADBLUE to napełnienie go kosztuje drugie tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakie adblue? To nie tir. Byla jakas seria vw z mokrymi DPF, ale b6 ma suche dpf bez zadnych plynow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a no tak ostatnio czytałem o DPF w gazecie MOTOR i z tego sie wzielo to adblue :), a my faktycznie mamy suche DPF :) SORKI ZA POMYŁKĘ :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a mi w serwisie powiedzieli, że co ok 150k km trzeba wymieniać zbiornik z sadzą, co kosztuje ok 15k zł!!!! Serwis Gajos w Sopocie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie chce zakładac nowego tematu, wiec sie tutaj podepnę. Dzisiaj z rana wybrałem sie do Niemiec, lecz na nieszczęście(lub na szczęście) przed samą granicą Passat odmówił posłuszeństwa. Zaczął przerywać, kupa dymu za nim poleciała, lecz po chwili szarpanie ustąpiło i pojawił sie tryb awaryjny. Wcześniej odkąd go kupiłem świeciła mi sie kontrolka katalizatora. Po podpięciu do komputera wyskoczyły dwa błędy : niesprawność filtra cząsteczek stałych i zbyt wysoka różnica ciśnień w filtrze cząsteczek stałych. Od tej pory świeci sie katalizator i mruga spirala świeć żarowych. Wcześniej próbowałem sam wypalić sadze w DPF jeździłem tak jak było podane w instrukcji i nic to nie dało. Samochód ma przejechane 80kkm. Da sie to jakoś tanio naprawić?? Była tu mowa o zbiorniku z sadzą, można tą kwestie przybliżyć ??

Dziękuje za podpowiedzi :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś na allegro widziałem usługę przeprogramowania ECU, tak aby chodziło całkowicie bez DPF ;). Jak będę miał więcej czasu mogę poszukać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No więc tak, byłem w serwisie filtra nie da się wypalić gdyż już jest za mocno zapchany (w około 90%), koszt nowego DPFa 3200zl ;/. Znalazłem na allegro gościa z Kalisza który regeneruje lub usuwa DPFa wraz z programowaniem sterownika, koszt 800zl. Cyba usunięcie tego paskudztwa z samochodu bedzie najlepszym rozwiązaniem i nie będzie juz stwarzało problemów w przyszłości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O właśnie o tego gościa mi chodziło ;). Usuń tego DPF będzie mniej problemów ;).

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy możecie dać namiar na gościa ????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak właśnie o tą aukcje chodzi :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na forum Tdi znalazlem:

 

Wariant tańszy:

wyjmujesz FAP, bierzesz długie wiertło 8mm lub 10mm (nie większe !!) średnicy i wiercisz otwór przelotowy. Montujesz FAP`a i jeździsz dalej. W tej sytuacji wylot dalej jest lekko przydławiony.

 

Wariant droższy:

Wywalasz FAP`a wraz z całym układem dodatku do FAP. W miejsce FAP`a wkładasz rurkę, modyfikujesz oprogramowanie sterujące aby się nie upominało o to ustrojstwo i nie odczytywało sygnałów z czujników (których nie ma)... i tez jeździsz dalej...

W tej sytuacji masz niedławiony wydech zatem wszelkie "chipowania" dadzą lepszy efekt.

 

Forum Peugeot Klub Polska

" Witam szanownych kolegów co do filtra fap to zrobiliśm jego regeneracje w sposób że wywierciliśmy 6 otworów wiertłem 10 i zamiast płynu do fapa poszedł oplej napedowy - narazie autko śmiga już 3 miechy i nic sie nie dzieje - komputer nie świruje a test przeprowadził mechenik z Aso peugota - zrobie to na dniach u siebie. "

 

Co myślicie o przewierceniu ??

Dziś sie przyglądałem i u góry na DPF jest chyba sonda lambda przez którą by można by wprowadzic wiertło fi 10. Byłoby to najtańsze rozwiązanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wybieram się do serwisu na przegląd filtra DPF. Obdzwoniłem jak narazie 2 serwisy i koszt waha się od 170 zł do 180 zł za podpięcie auta pod komputer i sprawdzenie zadzadzenia filtra gdy będzie mocno zadadzony następne kroki podejmie ASO tak mi powiedziano. Czas operacyjny to od 1 godz. do 1,5 godz. Myślicie że warto takie coś przeprowadzić :confused:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Umówiłem się na sprawdzenie zanieczyszczenia filtra DPF w serwisie MAGRO, koszt 170 zł czas usługi to 1,3 godziny. Ciekawe co powiedzą.

Dowiedziałem się także z serwisu że mój passek ma oryginalny przebieg :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość k0gi

jak ja lubie taki mit-y ;D 15tys zł wymiana DPF-u buhahahahahahhahaha

za tyle to silnik i skrzynie mozna wymienic :P

 

mi w serwisie mowili ze to okolo 3tysiecy kosztuje

 

 

a skonczylo sie na 170zł za czyszczenie :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To chyba nie wiesz gdzie jest DPF, bo nie jest w silniku wiec nic ci po wymianie silnika na nowy ze skrzynia. Zastanów sie zanim cos napiesz z tym swoim "buhaaa"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To chyba nie wiesz gdzie jest DPF, bo nie jest w silniku wiec nic ci po wymianie silnika na nowy ze skrzynia. Zastanów sie zanim cos napiesz z tym swoim "buhaaa"

 

Kolega porównał koszty, że za 15k zł. można wymienić silnik i skrzynię a nie DPF, założę się, że dokładnie wie gdzie on się znajduje...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To za 15k kupisz całe robite auta z silnikiem i DPF, wiec słabe to jego porównanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności