Skocz do zawartości
EEKTRONIK2

Sprężarka klimatyzacji załącza się i wyłącza się co 5 sek.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Jestem nowy na tym forum (wcześniej działałem na forum vw GOLFA). Kupiłem passata B5 i mam problem z klimatyzacją (KLIMATRONIC). Mianowicie po odpaleniu i włączeniu klimatyzacji widze jak ciągle załącza się i rozłącza sprężarka klimatyzacji w krótkich odstępach czasu takich około 5 sekund mimo że ustawiona temperatura jest na LOW. Sprzęgiełko na spreżarce jest OK bo załączalem na krótko, przekaźnik też jest ok (równiez sprawdziłem). Nie wiem dlaczego ale komputer klimatyzacji każe przekaźnikowi wyłączyć sprzegielko kompresora klimatyzacji i potem spowrotem je włącza ale UWAGA!!! nie jest to normalne działenie kimatronika wszystkim znane. Przekaźnik się załącza i wyłącza nawet jak jest ustawiona tempartura na LOW czyli powinna sprezarka chodzić NON STOP .Potrafi sie wyłączyć na 10minut i w kabinie jest już na tyle gorąco że trzeba otwierac okna. Klimatyzacja nabiłem dwa dni temu i nie pomogło. Samodiagnoza nie wskazuje żadnych błędów. Musze dodać że momencie kiedy przekaźnik wyłaczy spręzarke to wiatrak klimy nadal chodzi. Czy miał ktos podobny problem i ma dla mnie rozwiązanie?? Muszę dodać że zauwarzyłem ze u dołu przy samej spręzarce jeden prewód jest dosyc mocno wgnieciony czy może to przyczyną??? bo klima chłodzi OK jak połącze na krótko przekaźnik spręzarki. Pomóżcie:(

 

 

Drugie spostrzeżenie: czy przekaźnik spreżarki jest wyzwalany biegunem ujemnym???bo u mnie w momencie kiedy nastepuje odłączenie sprezarki znika na cewce przekaxnika MINUS a nie PLUS.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Tak na szybko, to prawdopodobnie jest z duże ciśnienie w układzie klimy i działa zabezpieczenie, stąd włączanie i wyłączanie sprężarki. Powody...

1. zbyt dużo freonu

2. zapchany filterek

3. zapchany układ

4. zgnieciony przewód nie daje przepływu - może to być powodem

 

 

Badanie...

1. podłączyć vag i zobaczyć błędy

2. podjechać do warsztatu tam gdzie nabijali i niech sprawdzą ciśnienia wysokiego i niskiego - od razu mogą zmienić filterek jak tego nie robili

 

po tym wszystkim będzie wiadomo co nie działa lub gdzie leży powód.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Umieszcze dodatkowo zdjęcia zgniecionego przewodu przy sprężarce. Myslisz że to może być ten przewód? przekaźnik załacza i rozłącza kompresor zwłaszcza przez pierwsze 10minut potem jak pojezdze po miescie to potarfi go włączyc i chodzi ładnie np przez 10minut i się nie wyłącza klima w tym momencie równiez bardzo dobrze chłodzi lub może być na odwrót i rozłączy spręzarke na 10minut i nie załącza jej. W zakładzie klimatyzacji sprawdzał mi ciśnienie w momencie włączenia kompresora i mówi że jest OK. Nie mam wymienionego filterka przy zaworach czy zna ktoś jego symbol żebym mógł go zakupić? nie wymieniałem również filtra osuszacza ale czy klimatyzacja by dobrze chłodziła gdyby te filtry były zabite??? przeciez jak się już włączy to działa rewelacyjnie. Może będzie pomocne to że to załączanie i rozłączanie dosłownie co kilka sekund jest ZAWSZE po odpaleniu samochodu jak już pochodzi tak 10minut to objaw ten uspokaja się i występuje z mniejsza częstotliwością i spręzarka potrafi chodzić lub stoi w miejscu po ponownym zgaszeniu i odpaleniu zaczyna się to samo czyli załacza i rozłacza się co kilka sekund mimo ze temperatura jest ustawiona na LOW.

1.JPG

2.JPG

3.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W podszybiu przy zaworze którym nabija się klimatyzację jest dysza rozprężna i ona może być zapchana. Podłącz vaga może masz jakieś będy. Koszt takiej dyszy ok. 15 zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Był podłanczany pod VAGA i żadnych błedów nie ma, nie ma również błędów po przeprowadzeniu samodiagnozy. Czy dysza rozpreżna to to samo co ten filterek siatkowy zamontowany na przewodzie w miejscu gdzie się nabija klime czy może ten filterek i dysza rozprężna to są dwie inne rzeczy??? Dorzucam, zdjęcie jakie znalazłem na forum czy chodzi o to coś?? i czy to co widać na zdjęciu to jest sam filter czy filter z dysza rozprężną czy może to jest tylko dysza? Dzisiaj znowu jeździłem po miescie i kilma się wyłącza i włącza mimo że jest nastawione na LOW i w kabinie jest gorąco. Dodatkowo zaraz po uruchomieniu silnika jak już pisałem wcześniej załączanie i wyłączanie nastepuje w bardzo krótkich odcinkac czasu i szczególnie przy ruszaniu jest to denerwujące bo następuej szarpanie przez to załączanie i właczanie sprężarki dosłownie co 1-3 sekundy. Dodam że po dłuzszym czasie kiedy spreżarka chodziła non stop i nie nastąpiło rozłanczanie po zgaszeniu silnika słychać głsone syczenie na zewnątrz i wewnątrz pojazdu wiem że tak mają wszyscy użytkownicy passatów ale czy to nie wskazuje że własnie ten filterek jest przytkany i słabo puszcza gaz bo u mnie to syczenie jest bardzi wyraźnie i trwa dosyc długo? pomóżcie bo lato się skonczy a ja klimy nie naprawie:633:

Image00001.jpg

Edytowane przez Du?y

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dysza i filter to nie to samo. Filtr rozprężny był montowany od 2004r. i kosztuje ok 150 zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK jutro postaram sie pojechać po filtr osuszacz i ten filterek przy tych zaworach pod szybą, wymienie to i dam wam znac czy to pomogło ale czuje że to coś innego i tylko wydam kase na marne:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Filtr osuszacz to ja na twoim miejscu kupiłbym na koncu. Najpierw wymien te zaworki rozprężne. A jak to nie pomoże, to dopiero osuszacz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra panowie dzisiaj cały dzien zmarnowałem na grzebanie przy moim nowym nabytku. Wymieniłem tak:

-filtr osuszacz (nowy)

-filterek przy zaworkach u góry(ten siatkowy w aluminiowej rurce również na nowy oryginał HELLA)

 

TO NIC NIE POMOGŁO DALEJ TO SAMO!! spręzarka się załącza i rozłącza, następnie dobrałem się do czujnika ciśnienia w chłodnicy klimatyzacji znajdującego się na wystającym króccu widac go zaraz po wymontowaniu lampy od strony pasażera. Czujnik ma 4 PINY miedzy dwoma z tych pinów po podaniu ciśnienia zamyka się obwód natomiast miedzy pozostałymi dwoma piami jest PRZERWA w momencie podania cisnienia oraz kiedy go nie ma (sprawdziłem miernikiem dokładnie nie ma tam nawet żadnej rezystancji jest po prostu przerwa). Przeczysciłem tej czujnik i przemyłem WD40 oraz środkami do czysczenia elektryki i nic nie pomogło więc poejchałem do skepu i zamówiłem ten czujnik na jutro koszt 150zł! ( za osuszacza dałem 80zł wiec czujnik jest moim zdadaniem drogi). Kiedy wróciłem do domu pomyślałem że lepiej poszukać goscia który ma rozbitego passata w pobliżu i kupic ten czujnik taniej. Przeszukałem allegro i znalazłem 20 km od mojego miasta gościa który ma SKARB!!!;) gośc ma całą chale samochodów z ANGLI można demontować co się chce oczywiscie za opłatą jakąs drobną:). Stały tam 3 passaty jeden nawet w identycznym kolorze jak mój i słuchajcie co udało mi się zrobić. Gość pozwalał demontowac sobie co tylko chciałem!!!. Zaczołem demontować i sprawdzac po kolei:

-wstawiłem czujnik ciśnienia z innego passata te co idzie w chłodnice (dodam że ten nowy z passata z angli zachowuje się tak samo czyli po podaniu ciśnienia między dwoma pinami ma zwarcie a bzz cisnienia rozwiera te piny a drugie dwa piny sa ciągle rozwarte niezaleznie od tego czy czujnik jest wkrecony w chłodnice czy nie) po zamontowaniu tego czujnika sprezarka dalej sie załącza i rozłącza bez powodu. Pomyslałem że może ten czujnik również jest uszkodzonyw więc wymontowaliśmy z innych pasatów kolejne dwa czujniki i po kolei kazdego sprawdzilismy I DALEJ BEZ ZMIAN!!!

-potem podłożylismy przzekaźnik mimo że juz wczesniej sprawdziłem że mój jest OK wolałem na wszelki wypadek podłaczyc z innego passsata skoro juz miałem TAKI LUXUX o jakim chyba każdy może pomażyć?? 3 passaty pod

ręką z których mozna demontować co sie chce:) ale wracając do tematu wymina przekaźnika i DALEJ TO SAMO sprezarka załacza sie i rozłacza co 3-10 sekund mimo nastawienia temperatury na LOW

- nastepnie przełozyliśmy cały komputer sterujący czyli panel CLIMATRONIC ten nad radiem wiecie pewnie o który chodzi;) ten cały panel z wyswietlaczem i przyciskami itd... po wymianie DALEJ TO SAMO!!!!

 

Błagam kogoś kto ma takiego passata na chodzie niech go odpali wykreci lampe pasazera i powiem mi jakie ma rezystancje na tym czujniku rzy włączonej klimatyzacji bop odejrzewam że miedzy pzostałymi dwoma pinami coś powinno byc!! chociaż 1Kohm a tam ptrzerwa niezaleznie od tego czy jest cisnienei czy nie ma.

 

 

Wymieniłem wszystkie filtry na nowe (osuszacz i ten w rurce), napełniłem klime, podłazyłem sprawny przekaźnik, kilka zaworków cisnienia, sprawdziłem na krótko sprzęgło i wtedy nie ma problemu rozłączania (komputer każe przekaxnikowi rozłanczac to sprzegiełko kompresora a na krótko chodzi ok). Podłożyem nawet inny sterownik klimatronica!!. I NICdale sobie rozłącza i załącza.

 

BRAK MI SIŁ I POMYSŁÓW popatrzcie się na te zdjęcie w moim drugim poście może chodzi mu o ten zgnieciony przewód?????????? może on blokuje przepływ na tyle że komputer kaze wyłączyc sprezarke?? ale w takim razie dlaczgo czasami potraf isię załączyć na 3 minuty i chodzic non stop i chłdozić elegancko???

 

Jak ktoś może niech mi powie jakie ma rezystancje przy włączonej klimie na tym czujniku - żeby to zrobić trzeba tylko zdemontować lampe pasazera (3 sróbki) będe bardzo wdzięczny bo czuje po kosciach ze dwa piny nie mogą sobie byc OT TAK muśi na nic byc zara albo jakas rezystancja chociaz a tam jest ciągle PRZERWA

 

 

KTO MA POMSYŁY PISZCZCIE DZWONCIE!! jeste z GŁOGOWA DOLNOSLĄSKIE ale w piątek będę tym passatem we Wrocławiu, może ktoś zrobi dokładny test pod VAGIEM bo nie jestem pewien czy gośc który mi to zrobił na pewno zrobił to dobrze natomias SAMODIAGNOZA NIE WYKAZUJE ZADNYCH BŁEDÓW

 

POMOCY!! jęsli chcecie dodatkowych informacji psizczcie ale myśle ze wszystko wam już tutaj napisałem

:633::633::633::633::633::633::633::633::(

 

Do kolegi Danek75 przeczytałem którys z twoich ostów i wychodzi na to że mam identyczny problem jak ty czyli: wszystko jest OK cisnienie OK, żadnych błedów, sprzegło OK a wszystko działa kiedy na przekaźniku zewrze się na krótko sprzegło kompresora. U mnie jest tylko mała różnica bo u kolegi Danek75 przekaźnik numer 267 sie nie załączał wcale natomiast u mnie raz na zacisku 86 przekaźnika 267 jest sygnał raz go nie ma. Musze przypomnieć że przekaźnik jest załączany biegunem UJEMNYM podawanym właśnie na zacisk 86 przekaźnika. Sygnał sterujący na zacisk 86 przekaźnika 267 jest podawany bezpośrednio z komutera KLIMATRONIC. Jak już wspominałem 267 jest to przekaźnik który podaje napięcie na sprzęgło kompresora klimatyzacji. Czy ktoś mi może powiedzieć czy przewód idący z zacisku numer 86 przekaxnika 267 oby na pewno idzie bezpośrednio ze sterownika CLIMATRONIC (czyli tego panelu zprzyciskami) czy ktoś z was może wie na którym pinie i złączce panelu klimatronica jest wyjście sygnału idącego na nózke 86 przekaxnika 267. Dzisiaj sprawdze czy kabel podający sygnał na nózke 86 ze sterownika klimy nie jest gdzies przerwany ale pewnie tak NIE JEST dlatego PYTAM CO MOŻE BYĆ PRZYCZYNĄ TEGO ŻE KOMPUTER KLIMATRONIC ROZŁĄCZA SPRZĘGŁO KLIMATYZACJI MIMO ŻE NIE WYSTĘPUJĄ KOMPLETNIE ŻADNE BŁĘDY ??? może czujnik który podaje temeparture z zewnątrz do KOMPUTERA KLIMATRONIC wariuje i podaje zbyt niską temperature a jak wiadomo KLIMATRONIC rozłącza sie poniżej 5 stopni celsjusza? i czy ktoś wie gdzie znajde ten czujnik?

 

Witam, dzisiaj wyprowadziłem sobie z przekaxnika kompresora diode która mnie informuje o wyłaczeniu sie spreżarki. Od samego zakupu auta migala mi od czasu do czasu kontrolka poziomu płynu chłodzącego teraz kiedy zamontowałem sobie diode która mnie informuje o ząłączeniu spręzarki zauwarzyłem że klimatyzacja jest sprawna i nie tutaj nalezy szukac przyczyny!! wygląda to tak że zapala się kontrolka niskiego stanu płynu chłodzącego i automatycznie gasnie kontrolka kompresora i na odwrót kiedy gaśnie kontrolka niskiego stanu płynu chłodzącego to załącza się spowrotem klimatyzaca. Wiem że kontrolka ta odpowiada jeszcze za uszkodzenie wentylatora oraz zbyt wysoka temperature silnika. Wykluczyłem już zbiornik płynu chłodzącego w raz z jego czujnikiem a podejrzewam czujnik temperatury ponieważ kiedy wszedłem dos amochodu po całonocnym postoju i przekręciłem kluczyk w pozycje zapłon to mimo że silnik był zimny to wskazówka zaczyna wędrować na 90 stopni !!! mało tego kiedy odłączyłem czujnik temperatury znajdujący się u góry silnika wskazówka nadal zachowuje sie identycznie czyli rośnie na 90 stopni lecz komputer wyczuwa zmiane poneiważ zaczyna grzać swiece żarowe mimo że na dworze jest 27 stopni. Więc wychodzi na to że wskaźnik temperatury albo ma inny czujnik którym bada temperature cieczy albo mam uszkodzony jakis przetwronik który wysyła fałszywe wskazania temperatur do wskaźnikay. Czy ktoś mi może powiedzieć który czujnik odpowiadao za wskazanie temperatury na zegarach?? bo moze odłączyłem nie ten co trzeba i jest jeszce jakiś inny. To jest ten na górze silnika (taki niebieski 4 pinowe złącze) ??w silniku 1,9 TDI 110KM. Dodatkowe pytanie: co odpowiada za przetworzenie informacji o tempereturze z czujnika?? za to chyba odpowiada zespół wskaźników zgadza się?

 

 

3 scalone!

Edytowane przez Du?y

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

EEKTRONIK2 ;

 

Tak ten dwu funkcyjny czujnik niebieski 4-ro pinowy ( G62/G2 ) daje sygnał na wskaźnik oraz do ECU.;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak myślałem JarekW tylko chodzi o to że jak go odłącze to wskaźnik i tak wędruje na 90 stopni !!! natomiast wyraźnie widać że jak go odłącze to komputer załacza świece żąrowe czyli wysyła do komputera prawidłową informacje natomiast natomiast problem zaczyna sie przy wskaźnikach wychodzi na to że problem jest w zegarach i komputer KLIMATRONIC-a jest połączony w jakis sposób z kontrolką zegarów i kiedy zaczyna ona swiecic wyłącza klimatyzacje żeby nie przegrzać silnika. Przypominam że wskaźnik temperatury po przekreceniu zapłonu wędruje odrazu na 90 stopni nie zaleznie od tego czy silnik jest zimny czy ciepły czy nawet moze być odpięty czujnik temperatury coś NIEBYWAŁEGO nie znalazłem podobnego przypadku na forum. Czy ktoś ma jakiś pomysł??

 

Temat rozwiązany.

 

Tak dla osób które by mialy podobny problem, uwalony był LICZNIK !!! tak tak LICZNIK zapalała mi się kontrolka od zbiorcnzika płynu wyrównawczego jeśli ta kontrolka sie wa\m zapala to komputer automatycznie wyłącza sprężarke klimatyzacje tak więc jak miałem uwalony licznik który fałszywie zapalał tą kontrolke i dlatego wyłączało sprężarke ale jeśli np: macie uwalony czujnik w tym zbiorczniczku i zapali wam się czerwona kontrolka braku płynu chłodczniego lub zbyt wysokiej temperatury jak kto woli to musicie mieć świadomośc ŻE KLIMATYZACJA W TYM MOMENCIE ZOSTAJE ODŁĄCZONA!!! mówie tu o KLIMATRONICU nie wiem jak jest z MANULANĄ. Jednym słowem zbyt niski stan płynu chłodnizcego, uszkodzony lub odłączony czujnik poziomu plynu chłodniczego jest równoznaczne z odłączeniem klimatyzacji!! Jeśli będziecie mieli jakieś problemy z klimą w passacie 1996-2000 rok to możecie napisac na [email protected] postaram się pomóc bo zanim doszedłem do tego co jest uszkodzone to rozpracowałem klimatyzacje w tym samochodzie od a-z z małymi wyjątkami;)

 

2 posty scalone!

Edytowane przez EEKTRONIK2
2 scalone9

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

mam podobny problem co kolega. Dokładnie sprężarka klimatyzacji załącza się i wyłącza w krótkich ostępach czasu, jedynie wtedy gdy temp. na desce jest między 70-80 st. C. Podłączyłem Vag i temperatura podawana przez czujnik znacznie się różni bo dochodzi maxymalnie do 77 st. C, podczas gdy wskaźnik na desce dochodzi normalnie do 90 i tak stoi. Podczas terstów z Vag-em obserwowałem status kompresora w momencie rozłączenia sprężarki zamiast wartości 0 (zero) sygnalizującej normalną prace kompresora pojawia się wartość 11 czyli [switched off by "excessive coolant temperature" warning lamp via Climatronic control module -J255-].

 

Wnioskuje że kompresor jest wyłączany przez kontrolke niskiego poziomu płynu chłodzącego. Ale ta kontrolka się nie zapala, mimo to kompresor przestaje pracować a wspomiana wcześniej wartość na chwile - pare sekund - wskakuje na 11. Sprawdzałem kontrolke i wydaje się być sprawan bo jak odłącze wtyczke czujnika to oczywiście się zapali i jest odpowiedni sygnał dzwiękowy.

 

Przypuszcalnie czujnik w zbiorniczku wyrównawczym może być zabrudzony i w związku z tym może nie być odpowiedniego przewodzenia ale czy takie objawy byłyby jedynie w takim zakresie temperatury?

 

Czy możliwe że kontrolka zapala się z opóźnienim które jest większe niż te kilka sekund przez które kompresor nie pracuje?

 

Czy sprężarka otrzymuje informacje o niskim poziomie płynu chłodzącego z czujnika który jest w zbiorniczku wyrówanwczym czy może dopiero z licznika po zapaleniu się kontorlki?

 

Nie mam już pomysłów, jutro zajme się czyszczeniem zbiorniczka wyrównawczego ale to raczej problemu nie rozwiąże, proszę o pomoc!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
excessive coolant temperature

 

nadmierna temperatura płynu.... nic do tego nie ma poziom płynu w zbiorniczku... szukaj w czujnikach temperatury płynu, zwłaszcza w tym który podaje sygnał do ECU.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nadmierna temperatura płynu.... nic do tego nie ma poziom płynu w zbiorniczku... szukaj w czujnikach temperatury płynu, zwłaszcza w tym który podaje sygnał do ECU.

 

 

Czyli o temperature chodzi.

Ale dziwne bo na VAG w silniku chyba w grupie 003 jest wskaznie coolant temp. ale ta temp nie przekracza 77 st. C.

Czy chodzi o ten czujnik - 059 919 501 (zielony)?

Edytowane przez dj_macgyver

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli o temperature chodzi.

Ale dziwne bo na VAG w silniku chyba w grupie 003 jest wskaznie coolant temp. ale ta temp nie przekracza 77 st. C.

Czy chodzi o ten czujnik - 059 919 501 (zielony)?

znalazłem coś takiego, wejdź na klimatronik i zerknij na kanał 26....

 

26 Analogowa/cyfrowa wartość, światła ostrzegania temperatury chłodzenia silnika (ECT)

 

... tylko pytanie do czego to odnieść, bo pewnie o to chodzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
znalazłem coś takiego, wejdź na klimatronik i zerknij na kanał 26....

 

26 Analogowa/cyfrowa wartość, światła ostrzegania temperatury chłodzenia silnika (ECT)

 

... tylko pytanie do czego to odnieść, bo pewnie o to chodzi

 

Możliwe że masz racje. Kanał 26 jest dla mnie niedostępny. Musze zarejestrować Vag.

 

Postaram się załatwić ten problem i dam znać jaki odczyt.

 

---------- Post added at 18:36 ---------- Previous post was at 16:23 ----------

 

No dobra ale czy kanał 26 w klimatroniku jest tylko w wersji 409 bo w 311 jest komunikat ze jest "not avalieble".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No dobra ale czy kanał 26 w klimatroniku

 

wejdź do klimatronica bez laptopa, poprzez panel w środku ECON, WIATRAK -, OGRZEWANIE - i tam popatrz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wejdź do klimatronica bez laptopa, poprzez panel w środku ECON, WIATRAK -, OGRZEWANIE - i tam popatrz.

 

Nie do końca wiem jak tam wejść. Znam tylko kombinacje przycisk recyrkulacji + ECON, ale tam nie można wybra c kanału 26.

 

Co mam wcisnąć? ECON + WIATRAK (rozumiem że przycisk od siły nadmuchu ale + czy -) no i OGRZEWANIE (ale + czy minus) ?

 

---------- Post added at 19:21 ---------- Previous post was at 19:20 ----------

 

Czy na włączonym zapłonie czy na pracującym silniku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ECON, WIATRAK -, OGRZEWANIE -
Przecież masz napisane,że wiatrak i ogrzewanie z minusem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ECON, nawiew -, OGRZEWANIE - na zapłonie wystarczy ale nie wiem co dokładnie ten kanał 26 pokazuje wiec jesli odpalisz to nic sie nie stanie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności