Gość Krajny Zgłoś #1 Napisano 31 Lipca 2006 Witam!Problem taki jak w temacie.Duzo jest na forum o przednich wycieraczkach ale nic nie znalazlem podobnego do mojego problemu,a mianowicie:przy nastawieniu wycieraczek na czasowke wycieraczki tak jakby nie mialy sily sie ruszyc i drgaja.Po wlaczeniu na wieksza predkosc ruszaja sie duzo wolniej niz powinny.Czy przyczyna moze byc to ze przy wymiane zalozylem obie wycieraczki ze spojlerem??Dlugosc jest taka jak powinna.Czy to znak ze pada silniczek wycieraczek?? Pozdrawiam Krajny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jonasz Zgłoś #2 Napisano 31 Lipca 2006 Jak na mój nos przyczyny mogą dwie: 1. Zatarty mechanizm wycieraczek ! Gdzieś w "warsztacie" jest opis jak zdjąc i przesmarować. 2. Silnik od wycieraczek - często się zdarza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Krajny Zgłoś #3 Napisano 31 Lipca 2006 Dzieki Jonasz poszukam w warsztacie i sprobuje nasmarowac.Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafaltdi Zgłoś #4 Napisano 31 Lipca 2006 na bank zatarty mechanizm mialem to miesiac temu demontaz -regeneracja-montaz(przyznam ze jest troche roboty) powodzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jaro73 Zgłoś #5 Napisano 1 Sierpnia 2006 Wal szybko do warsztatu , bo będziesz musiał silniczek kupować - a tak "tylko" przesmarujesz mechanizm i spoko - bo deszcze idą!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Krajny Zgłoś #6 Napisano 1 Sierpnia 2006 Dziękuje Panowie za rady.Jutro udam sie do warsztatu i dam znać o rezultacie.Pozdrawiam Krajny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Krajny Zgłoś #7 Napisano 3 Sierpnia 2006 Mechanik stwierdzil ze jest to raczej wina przekaznika.Wlaczajac wycieraczki na wyzszy bieg tylko minimalnie przyspieszaja, malo tego jesli je wylacze to przez jakis czas drgaja tak jakby silniczek jeszcze pracowal.Czy to rzeczywiscie moze byc przekaznik??Pozdrawiam Krajny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jaro73 Zgłoś #8 Napisano 3 Sierpnia 2006 U mojego teścia było to samo - mówię CI - rozbirz mechanizm wycieraczek i go przesmaruj. U nas to pomogło. Byc może chce cię naciągnąc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Krajny Zgłoś #9 Napisano 3 Sierpnia 2006 Naciagniac na pewno nie che bo to dobry znajomy mechanik byc moze nie mial takiego przypadku.Teraz jedzie na urlop na pare dni jak wroci bedzie z tym walczyl.PozdrawiamDzieki Jaro za odp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Paluch Zgłoś #10 Napisano 4 Sierpnia 2006 Dam za to kierownice że to zatarty mechanizm - od kilku (12 lat) jeżdżę do tego samego mechanika i kilkanaście razy to widziałen i raz na sobie doświadczyłem. Z tym jest trochę zabawy i ..... uważaj żeby szyby nie zbić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość rasial Zgłoś #11 Napisano 4 Sierpnia 2006 Mam to samo .Pamiętaj aby 2 razy w roku przesmarować <bez rozbierania >preparatem WD lub pochodnym i zapomnisz o problemie.Ale najpierw przeczyść sobie gniazda obrotowe wycieraczek .Wystarczy że dotkniesz je a zobaczysz które się grzeje.Przerabiałem to w trakcie silnej ulewy .Pamiętaj że tu ludzie pomagają bo mieli podobne lub takie same przypadki.Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Krajny Zgłoś #12 Napisano 4 Sierpnia 2006 A gdzie dokladnie prysnac WD??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grześko Zgłoś #13 Napisano 5 Sierpnia 2006 Też mogę potwierdzić tylko to co pisali poprzednicy. Wszystko wskazuje na zatarty mechanizm wycieraczek, a dokładniej, to zacierają się osie wycieraczek (te na które naciśnięte są ramiona wycieraczek). Doraźnie można rzeczywiście spryskać je WD-40, ale lepszy efekt uzyska się (i na dłużej) demontując cały układ napędu wycieraczek do oczyszczenia i przesmarowania. Parokrotnie już ten temat "przerabiałem" i to w różnych autach i uważam, że przekaźnik absolutnie nie jest tu niczemu winien. On albo załącza silniczek wycieraczek albo nie, a nie ma żadnego wpływu na to czy wycieraczki chodzą z większym czy z mniejszym oporem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Krajny Zgłoś #14 Napisano 5 Sierpnia 2006 Ok dziekuje slicznie za rady.W pon sie wezme za to.Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
klaudek Zgłoś #15 Napisano 7 Czerwca 2008 witam a ja mam to samo wycieraczki bardzo slabo reagują na wyzsze obroty pssiukalem silikonem tam pod podszybiem i g.... dalo co mam zrobic?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
suchy Zgłoś #16 Napisano 7 Czerwca 2008 witam a ja mam to samo wycieraczki bardzo slabo reagują na wyzsze obroty pssiukalem silikonem tam pod podszybiem i g.... dalo co mam zrobic?? Jak wyżej. Wymontować cały mechanizm, rozebrać go, przeczyścić, nasmarować i zamontować z powrotem. Na 100% pomoże. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość ECT Zgłoś #17 Napisano 7 Czerwca 2008 Koledzy podpisuję się pod przedmówcami miałem to w dwóch autach swoich i pomagałem kilku kolegom z tym samym problemem. Niestety aby efekt był naprawde widoczny to trzeba to rozebrać, wyczyścic i nasmarować , gdy mechanizm jest już lekko przytarty to WD nie pomoże. Pozdrawiam i życzę powodzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość sadlowo Zgłoś #18 Napisano 27 Sierpnia 2009 (edytowane) Zatarty mechanizm wycieraczek w 95% przypadków. Trzeba wymontować całość z samochodu i rozebrać. Najlepiej wymienić tulejki sworzni na których obracają się ramiona wycieraczek. Przy demontażu - ostrożnie, bo szyba przednia jest blisko. I trzeba odkręcić komputer. Inaczej mechanizm nie wyjdzie. 2 godz roboty i wszystko wraca do normy. WD-40 nie pomoże, jeśli zatarło się na "amen". Płyn nie dotrze do wnętrza jarzma sworzni (są uszczelnione). Lepiej od czasu do czasu zdemontować i przesmarować. Wychodzi taniej niż nowy silniczek. Edytowane 27 Sierpnia 2009 przez sadlowo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lasqs Zgłoś #19 Napisano 27 Sierpnia 2009 ja poprostu rozebrałem wycieraczki i łożyska zostawiłem w ropie na noc... przez 2 lata nie było problemu ... tylko to była octavia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lord_kalina Zgłoś #20 Napisano 28 Sierpnia 2009 (edytowane) Ja też tak miałem jak kupiłem. Myślałem że tak ma być jak szyba jest sucha. Aż trask i .... pękło ramię mechanizmu. Kupiłem na allegro nowy 350 zł. jeszcze 6 godzin roboty, cięcie nożówką osie (były tak zapieczone), rozbieranie pół samochodu ale mam nowy mechanizm. Na 95 % że to umierający mechanizm. Uważaj na szybę przy wyjmowaniu go. Przekaźnik raczejnie ma nic do tego włącza albo nie. Ps. Ja wymianę zrobiłem to bez zdejmowania podszybia. Ale się namordowałem, musiałem naciąć brzeszczotem dwa równoległwe rowki na włożenie sworznia nowego mechanizmu ten nad akumulatorem. Za to nie odklejałem podszybia. Przy okazji wyjęcia aku możesz wyczyścic otwory odpływowe. Dokładnie przykręć skrzynke komputera aby nie zaciekało. Zanim poskładasz na tip top to pamiętaj że będziesz musiał ustawiś silnik wględem mechanizmu aby wycieraczki zatrzymywały ci się we właściwym miejscu. Jesli regenreacja nie pomoże to nie kupuj mechanizmu od anglika bo przecież one zamiatają inaczej. No i raczej nie kupowałbym używanych bo nie wiadomo w jakim stanie są one. Edytowane 28 Sierpnia 2009 przez lord_kalina Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach