mateuszhg Zgłoś #1 Napisano 23 Sierpnia 2008 Witam, mam taki problem,gdyz nie włącza mi się wentylator i wiem ze jest to wina termowłącznika tylko chodzi o to ze poprzedni wlasciciel chyba zalozyl zły bo kupiłem taki sam jak byl wlozony a wentylator nadal sie nie zalącza. W kostce jest 3 piny dwa grube jeden chudszy. Może macie jakies programy w ktochych mozna zobaczyc jaki powinien być. Silnik 1Z 95r paska. Z góry dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krynio Zgłoś #2 Napisano 23 Sierpnia 2008 a wentylator powinien pracowac cały czas?? ciagle sie krecic?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mateuszhg Zgłoś #3 Napisano 23 Sierpnia 2008 a wentylator powinien pracowac cały czas?? ciagle sie krecic?? Wentylator wogóle się nie włącza jak w kostce łącze przewodem dwa piny to chodzi czyli wentylator jest ok tylko ten termowłącznik jest założony chyba jakiś inny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krynio Zgłoś #4 Napisano 23 Sierpnia 2008 ja czytałem inny post i pisali ze sie nie włancza tylko przy klimie wiec włacz klime i zobacz czy bedzie chodził jak ja masz oczywiscie;p Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mateuszhg Zgłoś #5 Napisano 23 Sierpnia 2008 Tak mam klime ale jest nie nabita.To by było bardzo głupie. Po co by był ten termowłącznik jak mam jezdzić cały czas na klimie zeby mi chlodziło silnik. Ja chce tylko zeby ktoś mi sprawdził w katalogu jaki powinien być ten termowłącznik w chłodnicy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #6 Napisano 23 Sierpnia 2008 Tak mam klime ale jest nie nabita.To by było bardzo głupie. Po co by był ten termowłącznik jak mam jezdzić cały czas na klimie zeby mi chlodziło silnik. Ja chce tylko zeby ktoś mi sprawdził w katalogu jaki powinien być ten termowłącznik w chłodnicy. mateuszhg ; Proszę bardzo; przełącznik termiczny podwójny 95-84C/102-91C 3 stykowy nr kat: 1H0 959 481 B. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
greg1971 Zgłoś #7 Napisano 23 Sierpnia 2008 To by było bardzo głupie. Po co by był ten termowłącznik jak mam jezdzić cały czas na klimie zeby mi chlodziło silnik. Przy wyłączonej klimie termowłącznik załącza wentylator po osiągnięciu określonej temperatury (u Ciebie 92 do 97 st.C pierwsza prędkość i 99 do 105 - druga). Jeżeli masz sprawny termostat to podczas jazdy (bez klimy) wentylator się nia załącza. Temperatura na wskaźniku powinna stać na 90 stopni. Wentylator załączy się np. podczas postoju w korku. Żeby sprawdzić włącznik, przy nagrzanym silniku zostaw auto z pracującym silnikiem na postoju i obserwuj wskaźnik temperatury. Temperatura przez chwilę powinna rosnąć (do chwili włączenia wentylatora). Jeżeli temperatura przekroczy 100 stopni i nie włączy się wentylator - coś jest do bani, najprawdopodobniej termowłącznik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mateuszhg Zgłoś #8 Napisano 23 Sierpnia 2008 Przy wyłączonej klimie termowłącznik załącza wentylator po osiągnięciu określonej temperatury (u Ciebie 92 do 97 st.C pierwsza prędkość i 99 do 105 - druga). Jeżeli masz sprawny termostat to podczas jazdy (bez klimy) wentylator się nia załącza. Temperatura na wskaźniku powinna stać na 90 stopni. Wentylator załączy się np. podczas postoju w korku. Żeby sprawdzić włącznik, przy nagrzanym silniku zostaw auto z pracującym silnikiem na postoju i obserwuj wskaźnik temperatury. Temperatura przez chwilę powinna rosnąć (do chwili włączenia wentylatora). Jeżeli temperatura przekroczy 100 stopni i nie włączy się wentylator - coś jest do bani, najprawdopodobniej termowłącznik. No to tak robiłem ze na postoju złapało mi powyżej 100st. i wentylator sie nie wlączył, robiłem na wyłączonej klimie. "JUREK W " 1H0 959 481 b dostałem ten termowłącznik założyłem i dalej nie działa wentylator. W kostce jest trzy piny jak złącze jeden chudy z grubym to wentylator się załącza. Termowłacznik jest założony nowy więc czemu to się nie załącza ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #9 Napisano 24 Sierpnia 2008 No to tak robiłem ze na postoju złapało mi powyżej 100st. i wentylator sie nie wlączył, robiłem na wyłączonej klimie."JUREK W " 1H0 959 481 b dostałem ten termowłącznik założyłem i dalej nie działa wentylator. W kostce jest trzy piny jak złącze jeden chudy z grubym to wentylator się załącza. Termowłacznik jest założony nowy więc czemu to się nie załącza ?? mateuszhg ; Passat wyposażony w klimę powinien mieć dodatkowy termowyłącznik sterujący pracą wentylatora - włączanie 110-115 st C , wyłączanie 105-110 st C.Powinien być zamontowany na elastycznym przewodzie , na wyjściu cieczy chłodzącej z silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mateuszhg Zgłoś #10 Napisano 24 Sierpnia 2008 mateuszhg ; Passat wyposażony w klimę powinien mieć dodatkowy termowyłącznik sterujący pracą wentylatora - włączanie 110-115 st C , wyłączanie 105-110 st C.Powinien być zamontowany na elastycznym przewodzie , na wyjściu cieczy chłodzącej z silnika. Czyli jurek rozumiem ze jak ten termowłącznik co jest na elastycznym przewodzie zamontowany jak jest zepsuty to ten co jest w chlodnicy tez nie bedzie reagowac (nowy) ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #11 Napisano 24 Sierpnia 2008 Czyli jurek rozumiem ze jak ten termowłącznik co jest na elastycznym przewodzie zamontowany jak jest zepsuty to ten co jest w chlodnicy tez nie bedzie reagowac (nowy) ??? Nie wiem na chwilę obecną jak są połączone elektrycznie te czujniki w układzie wentylatora w Twoim Passku.Doczytałem się ,że Passek B4 w wersji z klimą powinien być wyposażony w wentylator 3 biegowy ( 2 biegowy jest w pojazdach w wersji standardowej ).1 i 2 prędkość z czujki przy chłodnicy oraz 3 prędkość z tego zaznaczonego czujnika na wężu przy głowicy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #12 Napisano 24 Sierpnia 2008 Chwyć ręką węże od chłodnicy i powiedz czy są gorące czy nie kiedy na wskaźniku jest już 90-100 st Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mateuszhg Zgłoś #13 Napisano 24 Sierpnia 2008 Chwyć ręką węże od chłodnicy i powiedz czy są gorące czy nie kiedy na wskaźniku jest już 90-100 st Są gorące i to bardzo nie utrzymasz. Czyli zły termowłącznik jest ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #14 Napisano 24 Sierpnia 2008 jest zły Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MARCIN TDI 96` Zgłoś #15 Napisano 24 Sierpnia 2008 Jestem od trzech lat szczęśliwym posiadaczem passata z takim silnikiem (jeżdżę po Warszawie często w korkach) i jak do tej pory wskazówka raz ledwo przekroczyła 90 a wentylatory nigdy nie zostały uruchomione przez ten włącznik (nawet jak przez jeden sezon miałem niesprawną klimę ). do tego włącznika dochodzi bezpośrednio napięcie więc jak temperatura cieczy osiągnie odpowiednią wartość to z pewnością zacznie działać przypuszczam że musisz pojechać w cieplejszy klimat (silniki diesla mają wysoką sprawność i jeżeli będziesz obserwował wskaźnik temperatury to przy około 0-10 stopni Celcjusza na zewnątrz podczas postoju silnik zacznie się wychładzać) więc moim skromnym zdaniem bez paniki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #16 Napisano 24 Sierpnia 2008 Marcin a skąd masz pewność że wentylatory się nie włączały? Wydaje mi sie niemożliwe żeby przy korkach trzymał tak prawidłowo temperaturę bez wentylatorów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mateuszhg Zgłoś #17 Napisano 24 Sierpnia 2008 no mojego jest cięzko zagrzac ale korki i upał i niemamocnych zaraz złapie 100 no chyba ze na światłach wyłączasz samochód. Powiedzcie mi teraz to jaki ja mam założyć ten termowłącznik kupiłem taki jaki był na 3 piny dwustopniowy, chyba poprzedni właściciel założył zły bo widac ze coś było modzone z tym. Z tego co pisze jurek to powinien być trzystopniowy. Co powinienem sprawdzić co moze być jeszcze zwalonego ze ten wiatrak nie działa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MARCIN TDI 96` Zgłoś #18 Napisano 26 Sierpnia 2008 (The_Saint "Marcin a skąd masz pewność że wentylatory się nie włączały? Wydaje mi sie niemożliwe żeby przy korkach trzymał tak prawidłowo temperaturę bez wentylatorów.") Staram się zwracać uwagę na to co się dzieje na wskaźnikach, tak jak pisałem jeden raz zauważyłem przekroczenie 90 wtedy nie włączyły się wentylatory, a raczej w korku daje się zauważyć pracę wentylatorów (hałas). Przy włączonej klimie (jak jest sprawna) i korku jednak słychać te dwa śmigła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toldek1 Zgłoś #19 Napisano 26 Sierpnia 2008 Panowie nie piszcie bzdur! to do tych co twierdzą że wentylatory w ich autach nigdy nie pracują, mam dla was radę - wymontujcie je / lub odepnijcie wtyczki od silniczków lub czujnika/ i wtedy się przekonacie !!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #20 Napisano 27 Sierpnia 2008 Panowie nie piszcie bzdur! to do tych co twierdzą że wentylatory w ich autach nigdy nie pracują, mam dla was radę - wymontujcie je / lub odepnijcie wtyczki od silniczków lub czujnika/ i wtedy się przekonacie !!! I bedzie to kosztowna lekcja Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach