Skocz do zawartości
Marios

Nie chce odpalic; rozrusznik kręci, pompa paliwa pracuje, VAG nie wykazuje błędów

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam kłopot z odpaleniem auta. Rozrusznik kręci, pompa paliwa pracuje. Podłączenie pod VAGa i diagnoza nie wykazuje żadnych błędów. Wszystkie kontrolki po przekreceniu kluczyka zapalają się i po chwili gasną tak jak zawsze (zostaje tylko kontorlka akumulatora i czujnika niewcisnietego hamulca - automat tiptronic), przekrecam kluczyk, rozrusznik kręci ale samochod nie odpala. Alarm się wyłącza i napewno nie blokuje niczego. W czym może tkwić problem? Wczesniej tak miałem tydzien temu, po odczekaniu i wielu próbach w końcu zaskoczył. Dzisiaj niestety przy podobnych próbach przez pół dnia nie dało rady odpalić. Pozdrawiam i czekam na jakiekolwiek wskazówki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompa paliwowa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy VAG-COM wykrywa jakiś błąd w przypadku niedziałającej prawidłowo pompy paliwa. To jest silnik z pompowtryskiwaczami, czy ten silnik nie posiada jakiegos czujnika który mierzy ciśnienie paliwa doprowadzane do pompowtryskow? Pompa paliwa wydaje się działać prawidłowo, tak jak zawsze po przekreceniu słychac jak coś zamiesza w baku, dobije cisnienie i chyba powinno być ok. Po wyjęciu kluczyka i ponownym włożeniu, przekreceniu już nie slychac tego chwilowego szumu. Wystarczy wyjąć kluczyk odczekać dłuższą chwilę i znowu przekrecic ... wtedy znowu słychać szum z baku. Spekuluje, że to normalne że pompa dobiją ciśnienie jak jest to wymaganę, np po dłuższym czasie gdy cisnienie paliwa spadnie. Samochód na szczęście nie chiał odpalić na parkingu strzeżonym i nadal tam stoi, jutro sprawdzę każdą wtyczk, może coś spadło. Dodam że ostatnio miałem wymieniany czujnik G62 ale w jego okolicach nie widac żadnych innych wtyczek którę by można było odpiąć. Czujnik był wymieniany bez otwierania maski, od spodu samochodu. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Dzisiaj nadal mam problem z odpaleniem. Wczoraj pod wieczor jakims cudem po calym dniu prób udało się mi go odpalić, przejechałem około 100km (zachowywał sie normalnie, miałem kilka postojów i za każdym razem odpalal na styk) później odstawiłem na parking, a dzisiaj znowu zonk, ta sama historia. Byłem na rano umówiony z serwisem ale nie mogę dojechać, znowu mi odpali wieczorem kiedy serwis bedzie juz zamkniety. Prosze o jaką kolwiek wskazówkę. Sprawdziłem wszystkie wtyczki, bezpieczniki i nic, wszystko wygląda ok. Przed odpaleniem, też wygląda ok, VAG nie pokazuje żdanych błędów.

 

Czy po wymianie czujnika G62 (czujnik temperatury płynu chłodzącego) trzeba coś więcej zrobić niż skasować błąd?

 

Dodano 31.07.2006

 

Problem chyba rozwiązany, wszystko było powiązane z czujnikiem G62 który ostatnio wymieniałem. Okazało się że czujnik który sprzedali mi w sklepie z częściami VW w Gdańsku na ulicy Schuberta (czujnik był dobierany podobno po nr VIN z serwisu). Faktycznie czujnik wyglądał troszke inaczej i był koloru zielonego a nie tak jak oryginalny niebieski (kolory jednak są w jakiś sposób oznaczeniami) jedyne co było poprawne to to że pasował i był 4 przewodowy. Na zimnym silniku podawał błędną informację o temperaturze, z tego co zaobserwowałem to mimo zimnego silnika włączał sie wiatrak na chłodnicy po przekręceniu kluczyka, więc zapewne czujnik zawyżał i to bardzo wartość temperatury, mieszanka była za uboga i nie dochodziło do samozapłonu ... ten chodzący wiatrak na zimnym silniku mimo wyłączonej klimatyzacji dał mi do myślenia i odłączyłem wtyczkę od czujnika ... samochód odpalil jakby nigdy nic. Na dniach postaram się zamieścić zdjęcia tych 2 czujników, jednego oryginalnego i drugiego który sprawił ten problem. Pozdrwiam, mam nadzieje że komuś przydadzą się te informację.

 

HELP HELP HELP

 

Nadal jest problem z odpalaniem samochodu gdy postoi dłuższy czas np około 12 godzin, byłem w 2 serwisach w jednym gdzie wymieniali mi czujnik (nic tam nie wymyslili) i teraz jestem w drugim gdzie wymienili mi pierwsze co 3 swiece bo podobno nie grzały, sprawdzali je jakoś po wyjęciu (czy gdy świece nie grzeją to komputer generuje jakiś błąd ??)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I tak to właśnie jest z tymi pacanami z serwisu. Gdyby się znali, to by sprawdzili konkretny model (miesiąc, rocznik itp, typ silnika i inne takie niby nieistotne rzeczy. No i jak sam zauwazyleś, to kolory na czujnikach "coś" oznaczaja. Skoro to był serwis, to radzę zmienić punkt usługowy i podpowiem, ze w zwykłych warsztatach przewaznie mechanicy wiedzą wiecej. Pozdro...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nadal jest problem z odpalaniem samochodu gdy postoi dłuższy czas np około 12 godzin, byłem w 2 serwisach w jednym gdzie wymieniali mi czujnik (nic tam nie wymyslili) i teraz jestem w drugim gdzie wymienili mi pierwsze co 3 swiece bo podobno nie grzały, sprawdzali je jakoś po wyjęciu (czy gdy świece nie grzeją to komputer generuje jakiś błąd ??)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proponuję sprawdzić miejsca gdzie podłączone są masy. Odkręcić, oczyścić, zabezpieczyć i może pomoże. Jest ich więcej niż jedna. W serwisie powini wiedzieć gdzie są i ile.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Arek77

Witam

 

Opis usterki który opisuje Marios to dokładnie takie coś dolega mojemu passatowi. U mnie wyglądało z tymi czujnikami troche inaczej, moge nawet powiedzieć że do niezłych baranów pojechałeś bo ja trafiłem na podobnych. Chcę Ciebię poinformować że czujnik koloru zielonego lub czarnego (wcześniej był w kolorze czarnym a jego zamięnnik późniejszy jest w kolorze zielonym) to napewno czujnik G62 (mamy takie same silniki nawet) który znajduję się w tylniej części silnika (dostęp pomiędzy przegrodą a silnikiem) od strony grubego przewodu który wychodzi z zaworu EGR. Jeżeli chodzi o czujnik koloru niebieskiego to jest to czujnik załączający wiatrak chłodnicy (znajduje się on przy chłodnicy - dostęp od spodu samochodu po zdjęciu osłony). Z Twojego opisu wnoskuje że sytuacja była taka jak u mnie - najpierw zamiast wymienić Ci niesprawny G62 to na miejsce tego czujnika przy chlodnicy wsadzili Ci tam czujnik G62 który kupiłes stąd też wytłumaczenie dlaczego hulał Ci wiatrak na zimnym silniku. Z tego co napisałes to jak narazie wymienili Ci czujnik przy chlodnicy na prawidłowy a ten uszkodzony G62 caly czas jeździ Ci w autku, radzę wymienić go na ten ktory myślaleś że źle Ci facet sprzedał w sklepie. Ja mam taka sama sytuacje, w serwisie durnie najpierw pomylili miejsca i wsadzili tak jak u Ciebie G62 na miesce czujnika od wiatraka (wiatrak chodził jak głupi na zimnym i ciepłym silniku) później dojrzałem sie błedu po tym jak oddali mi stary czujnik że katalogowo one do siebie nie pasują w żaden sposób. Zrobiłem burdę i wszystko wymienili tak jak trzeba, dali nowy czujnik G62 i ten od wiatraka - wszystko zamontowali tam gdzie trzeba. Podpiołem pod VASa na zaprzyjaźnionej stacji diagnostycznej i komp nie wykazuje już żadnych błędów, że niby wszystko jest ok. Ale nie jest ok ponieważ samochód nadal bardzo kiepsko odpala jak dłużej postoi i się wychłodzi, później już odpala cacy. Trzeba długo pokręcić przy odpalaniu żeby po jakiś kilku razach kręcąc za każdym razem z 15s załapał i odpalił. Mogę się założyć że u Ciebie będzie ta sama sytuacja, gdy wymienia Ci wszystko tak jak trzeba. Bardzo proszę o pomoc, aż nie chcę mi sie schodzić rano do garażu jak mam go tak odpalać. Do ASO mam daleko bo aż do Białegostoku lub Suwałk, dzwoniłem to jedyne co wchodzi w rachubę to zostawić autko na noc żeby rano mogli sprawdzic co się dzieje gdy niechcę odpalić. Ale nie mam możliwości odstawienia autka aż tam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nawet sobie nie wyobrażają jaką jutro rano im burde zrobie w serwisie. Wszystko się zgadza wymienili nie ten czujnik co trzeba ... a G62 nadal jest niewymieniony. Tak to jest jak samochodem zjamuje sie młody mechanik którego pewnie po znajomości zatrudnili i nadaje się do wymieniania oleju i filtrów ... wszscy poważni mechanicy w lipcu lub sierpniu są na urlopie dlatego to najgorszy czas na naprawe samochodów ... mam nadzieje ze w moim przypadku wymiana tego czujnika rozwiąże problem z odpalaniem. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności