Skocz do zawartości
shel82

Kodowanie sterownika ABS i ESP?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, nie wiem czy dobrze kombinuje, ale zapytam czy jak w sterowniku absu mam:

Software Coding: 00000

Work Shop Code: WSC 00000

 

dodam, że palą mi się kontrolki ABS i ESP i mam następujące błędy:

01044 - Control Module Incorrectly Coded

35-00 - -

00778 - Shareware Version. To Decode all DTCs

66-10 - Please Register/Activate - Intermittent

00283 - Shareware Version. To Decode all DTCs

27-00 - Please Register/Activate

 

to muszę przeprowadzić kodkowanie?

tylko jak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wpisuje sie kodowanie w zaleznosci od wyposarzenia,konfiguracji itp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zobacz ten temat:

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=157633#post157633

 

Najpierw musisz mieć pełną wersję vaga by poprawnie odczytać pozostałe błędy.

00283 - Sygnał prędkości kół ABS #1 (lewy przód) zakres / działanie – G47

00778 -czujnik kata krętu

{Brake Electronics}

Control Module Coding II/Login (Bosch 5.7)

Select 03 (Brake Electronics) Coding II/Login -> Function 11

0?xxx: Chassis

8 - VW Passat W8

9 - VW Passat

0x?xx: Brakes

3 - (PR-1LT/1LF)

4 - (PR-1LC/1LX/1ZF/1LZ/1ZG)

5 - (PR-1LB/1LE/1ZC)

6 - (PR-1LZ/1ZJ)

0xx?x: Engine

5 - (PR-T5X/T4N/T9J*/T6T/T1K/T1E/T7F*)

7 - (PR-T0B/T10/T6V/T0D/T0F)

9 - (PR-T7F/T9H/T9J)

* with Brakes: PR-1LB/1LE/1ZC

0xxx?: Transmission

5 - Manual (PR-G0C/G0K/G0G/G0L)

7 - Automatic (PR-G0E/G0F/G0Q)

 

Pozdrawiam

ps.sprawdź skrzynkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zrobie to wszystko za pomoca vag 303? bo 311.2 nie mogę skrakować po instalacji nowego systemu ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aha, mam ABS i ESP, ale za bardzo nie kumam tego zapisu?

{Brake Electronics}

Control Module Coding II/Login (Bosch 5.7)

Select 03 (Brake Electronics) Coding II/Login -> Function 11

0?xxx: Chassis

8 - VW Passat W8

9 - VW Passat

0x?xx: Brakes

3 - (PR-1LT/1LF)

4 - (PR-1LC/1LX/1ZF/1LZ/1ZG)

5 - (PR-1LB/1LE/1ZC)

6 - (PR-1LZ/1ZJ)

0xx?x: Engine

5 - (PR-T5X/T4N/T9J*/T6T/T1K/T1E/T7F*)

7 - (PR-T0B/T10/T6V/T0D/T0F)

9 - (PR-T7F/T9H/T9J)

* with Brakes: PR-1LB/1LE/1ZC

0xxx?: Transmission

5 - Manual (PR-G0C/G0K/G0G/G0L)

7 - Automatic (PR-G0E/G0F/G0Q)

 

Patrzyłem też na tej stronie:

http://de.openobd.org/vw/passat_3b.htm

i chyba muszę wpisać przy logowaniu 09555

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Shel82 musisz zrobić adaptację czujnika skrętu i sprawdzić przedni lewy czujnik ABS-u, pewnie było coś kombinowane i czujnik jest za blisko/ za daleko koronki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, więc robię tak:

VAG-COM 303-1 full

 

Odpalam 03 - ABS/ESP Breakes

Control Module Part Number: 4B0 614 517 G

Component and/or Version: ABS/ESP front 1728

Software Coding: 00000

Work Shop Code: WSC 00000

 

Wciskam Login-11, potem wklepuje 09555, enter i mam:

Control Module Part Number: 4B0 614 517 G

Component and/or Version: ABS/ESP front 1728

Software Coding: 04255

Work Shop Code: WSC 05311

 

potem wciskam Output test - 03 i VAG wisi? nic nie robi, po ponownym odczytaniu mam:

 

Software Coding: 00000

Work Shop Code: WSC 00000

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A skasowałeś najpierw błędy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdź dokładnie czujnik przy kole, wyciągnij go i przeczyść potem dobrze wciśnij i sprawdź czy dobrze siedzi, skasuj błąd (powinien dać się skasować (00283) przejedź się i sprawdź czy błąd czujnika abs powraca.

Powinny pozostać dwa: 01044 i 00778 i dokładnie to samo masz w poście poniżej, przeczytaj dokladnie ten temat, nie chce mi się już tego przepisywać ;):

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=157633#post157633

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem dodać, błedy skasowałem - (00283) już nie wraca i faktycznie zostały tylko dwa: 01044 i 00778.

Potem robię dokładnie jak w opisie ze strony dołączonej do postu wcześniej, ale kiedy już zakoduje sterownik na

Software Coding: 04255

Work Shop Code: WSC 05311

 

Potem wciskam jeszcze raz logowanie Login-11, wklepuje 40168, enter i z Vagiem już dalej nic nie idzie zrobić? a po ponownym odczytaniu strownika dalej jest:

Software Coding: 00000

Work Shop Code: WSC 00000

 

Problem z tym, że nie mogę dokonać adaptacji czujnika skrętu?? przynajmniej tak myślę i tu chyba jest pies pogrzebany, ale dlaczego? kierownica nie była rozbierana...?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie przeprowadzisz szybciej adaptacji czujnika do póki nie będziesz miał poprawnie zakodowanego sterownika.

przed zakodowaniem musisz się zalogować, jaką masz skrzynię biegów ??

Steuergerät Login/Codierung II (Bosch 5.3 ESP)

 

STG 03 (Bremsenelektronik) auswählen

STG Login/Codierung II -> Funktion 11

AHL/ADP/ARM/ANA/ADR/ARG/APT

(Schaltgetriebe)

09675

AHL/ADP/ARM/ANA/ADR/ARG/APT

(Automatikgetriebe)

09677

AEB/ANB/APU/AGZ/AZM/AZX/AWT/ATW/AUG

(Schaltgetriebe)

09575

AEB/ANB/APU/AGZ/AZM/AZX/AWT/ATW/AUG

(Automatikgetriebe)

09577

ALG/APR/AQD/AMX kein Leichtpanzer/AHA/ATQ

(Schaltgetriebe)

09595

ALG/APR/AQD/AMX kein Leichtpanzer/AHA/ATQ

(Automatikgetriebe)

09597

AHU/AHH (Schaltgetriebe)

09655

AHU/AHH (Automatikgetriebe)

09677

AFN/AVG/AVB/AFN/AVG/AJM/ATJ/AVF/AFB/AKN/AWX

(Schaltgetriebe)

09555

 

AFN/AVG/AVB/AFN/AVG/AJM/ATJ/AVF/AFB/AKN/AWX

(Automatikgetriebe)

09557

ALZ (Schaltgetriebe/ C54-Bremse vorn)

09675

ALZ (Automatikgetriebe/ C54-Bremse vorn)

09677

ALZ (Schaltgetriebe/ FN3-Bremse vorn)

09575

ALZ (Automatikgetriebe/ FN3-Bremse vorn)

09577

AMX Leichtpanzer (Schaltgetriebe)

09495

AMX Leichtpanzer (Automatikgetriebe)

09497

po zalogowaniu wchodzisz w kodowanie i wpisujesz coding: możesz też wpisać WSC, jeśli znasz (najlepiej wybrać najczęściej powtarzający się w innych sterownikach).

Steuergerät Codierung (Bosch 5.3 ESP)

 

STG 03 (Bremsenelektronik) auswählen

STG Codierung -> Funktion 07

AHL/ADP/ARM/ANA/ADR/ARG/APT

(Schaltgetriebe)

04175

AHL/ADP/ARM/ANA/ADR/ARG/APT

(Automatikgetriebe)

04177

AEB/ANB/APU/AGZ/AZM/AZX/AWT/ATW/AUG

(Schaltgetriebe)

04275

AEB/ANB/APU/AGZ/AZM/AZX/AWT/ATW/AUG

(Automatikgetriebe)

04277

ALG/APR/AQD/AMX kein Leichtpanzer/AHA/ATQ

(Schaltgetriebe)

04295

ALG/APR/AQD/AMX kein Leichtpanzer/AHA/ATQ

(Automatikgetriebe)

04297

AHU/AHH (Schaltgetriebe)

04155

AHU/AHH (Automatikgetriebe)

04177

AFN/AVG/AVB/AFN/AVG/AJM/ATJ/AVF/AFB/AKN/AWX

(Schaltgetriebe)

04255

 

AFN/AVG/AVB/AFN/AVG/AJM/ATJ/AVF/AFB/AKN/AWX

(Automatikgetriebe)

04257

ALZ (Schaltgetriebe/ C54-Bremse vorn)

04175

ALZ (Automatikgetriebe/ C54-Bremse vorn)

04177

ALZ (Schaltgetriebe/ FN3-Bremse vorn)

04275

ALZ (Automatikgetriebe/ FN3-Bremse vorn)

04277

AMX Leichtpanzer (Schaltgetriebe)

04395

AMX Leichtpanzer (Automatikgetriebe)

04397

Dopiero jak uda Ci się zakodować sterownik, możesz przejść do adaptacji czujnika skrętu, czyli procedura, która już była wyżej opisana.

Jeżeli nie uda Ci się kodowanie to może to oznaczać śmierć taśmy, wtedy pozostaje tylko rozbiórka i sprawdzenie stanu fizycznego zwijaka. Jeśli nic nie grzebałeś przy kierownicy i błędy pojawiły się same to jest możliwe, ze taśma padła.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jacek podejrzewam że Shel82 ma samochód w automacie i dlatego nie może nic zrobić - 09555 to manual

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jacek podejrzewam że Shel82 ma samochód w automacie i dlatego nie może nic zrobić - 09555 to manual

Ja tego nie wiem, więc dlatego zadałem mu pytanie w poprzednim poście ;)

przed zakodowaniem musisz się zalogować, jaką masz skrzynię biegów ??

Pozdrawiam

ps.w grę wchodzi jeszcze kolejność wykonywanych czynności.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@jjacekkx - problem w tym, że zakodować sam sterownik mogę, bo przyjmuje mi wpisy:

Software Coding: 04255

Work Shop Code: WSC 05311, potem chcę przeprowadzić adaptację czujnika skrętu, loguje się na 40168, sprawdzam kąt położenia kierownicy - (działa, bo jak kręcę kierownicą zmienia się kont, więc taśma jest ok), ale gdy chcę wejść w adaptację sterownika skrętu vag nie reaguje!

i tu jest pytanie, dlaczego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Potem wciskam jeszcze raz logowanie Login-11, wklepuje 40168, enter i z Vagiem już dalej nic nie idzie zrobić? a po ponownym odczytaniu strownika dalej jest:

Software Coding: 00000

Work Shop Code: WSC 00000

bo przyjmuje mi wpisy:

Software Coding: 04255

Work Shop Code: WSC 05311

to przyjmuje, czy nie ?? Błąd o źle zakodowanym sterowniku (1044) jest czy go nie ma ??

Po przekodowaniu nie powinno być już w/w błędu, powinien pozostać tylko 00778.

loguje się na 40168, sprawdzam kąt położenia kierownicy
nie masz nic sprawdzać tylko bezpośrednio tak jak jest opisane niżej:

Jeżeli coding jest OK to dopiero wtedy robisz adaptację czujnika skrętu:

STG 03 (Bremsenelektronik) auswählen

STG Login -> Funktion 11

Logincode: => 40168

STG Grundeinstellung -> Funktion 04(basic setting), kanał 001, pozostajesz w tym kanale parę sekund, po czym wychodzisz i sprawdzasz błędy (na desce powinna zniknąć ikonka "wykrzyknika" a ABS i ESP powinny się świecić).

Teraz po sprawdzeniu błędów powinien być jeden nowy informujący o przetestowaniu hamulców.

Pod warunkiem, że czujnik skrętu jest OK.

Zakładamy, że czujnik działa:

musisz wykonać test hamulców, przejedziesz się wcale nie szybko nawet na dwójeczce naciśniesz hamulec ,zgaśnie ABS po czym na skręconych kołach przyhamujesz i zgaśnie ESP -operacja zakończona.

Jeżeli czujnik skrętu nie pozwoli na przeprowadzenie adaptacji to czeka cię rozbieranie kiery i rozbieranie taśmy, wcale nie koniecznie trzeba wymieniać na nową, czasami wystarczy dokładnie przeczyścić ją wewnątrz i będzie git.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poszło - dzięki chłopaki, miałem dwa błędy, ale z pomocą przyszedł oscyloskop ;)

1 - mój skrakowany Vag-Com 311-2N pod Windowsem XP, niby full, a czasem i to właśnie po wyborze basic setting zaniżał poziom sygnału (do około 3V i na dodatek ścinał go do piły), za to wersja Vag-Com 303 pod Windowsem XP tylko zczytuje, a nic nie zapisuje, przynajmniej na moim laptopie - także za niski poziom sygnałów

2 - mój interfejs na transoptorach także nie nadążał z częstotliwością zmiany sygnałów, bo transoptory, z których zrobiłem układ są troczę za wolne ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Windowsem XP tylko zczytuje, a nic nie zapisuje, przynajmniej na moim laptopie - także za niski poziom sygnałów

 

Witam,

Większość laptopów nie spełnia standardu RS232 jeśli chodzi o napięcie wyjściowe.

Zamiast +/- 12V jest +/- 5V.

Większość peryferiów działa, a taki interface OBD2 - niekoniecznie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

Większość laptopów nie spełnia standardu RS232 jeśli chodzi o napięcie wyjściowe.

Zamiast +/- 12V jest +/- 5V.

Większość peryferiów działa, a taki interface OBD2 - niekoniecznie

 

Tyle to ja wiem ;)

Bardziej chodzi o to, że Vag dziwnie zachowuje się po Windowsem XP z SP2 (jeśli chodzi o skrakowanego ;))

Nie mam pojecia czemu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość camels

nie wiem czy dasz rade tym vag comem to zrobic znalazlem info ze 402.3 jest wymagany albo nowszy masz tu link zobacz to.http://www.ross-tech.com/vag-com/download/label-files/4B0-614-517.lbl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie wiem czy dasz rade tym vag comem to zrobic znalazlem info ze 402.3 jest wymagany albo nowszy masz tu link zobacz to.http://www.ross-tech.com/vag-com/download/label-files/4B0-614-517.lbl

 

Eee wersja waga nie miała tu nic do rzeczy byle byłaby full, a ja zrobiłem vag-com-em 303 i poszło ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności