aki Zgłoś #1 Napisano 19 Sierpnia 2008 Witam, zamierzam zmienić koła z 16 cali na 18 cali. Jedna rzecz która mnie zastanawia to czujnik cisnienia w oponach. Czy ten czujnik znajduje się w każdym kole i czy jest on jakoś na stałe przymocowany czy może można go wymontować i włożyć do nowej felgi ? Czy przy takiej operacji przekladania trzeba na cos uważać czy możo to zrobić każdy. Robił ktoś to z forumowiczów ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
13gruby Zgłoś #2 Napisano 19 Sierpnia 2008 Te czujniki to lipa.Sam taki niby mam ale to nie typowy czujnik radiowy a oprogramowanie ABS które wychwytuje inny uślizg koła i to zgłasza jako nieprawidłowe ciśnienie w kole.Możesz spokojnie zmienić koło na większe tylko żeby się w nadkole zmieściło:D. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
reveler Zgłoś #3 Napisano 21 Sierpnia 2008 Czujniki sa w pelni wymienne, to jest caly zestaw czujnik+maszynka z zaworkiem w kole. Wyjmuje sie bez problemu. Mnie niestety w jednym kole w maszynce zostal zaworek i teraz mam problem z dokupieniem jednego czujnika (auto pokazuje caly czas Pressure too low) - tak ze uwazaj. Nie wiem natomiast co ma do tego ABS, jak napisal 13gruby. Czujniki działaja w niezaleznym systemie, radiowo na 315 MHz (uwazaj, czujniki w audi czy skodach sa identyczne, ale nie pasuja bo dzialaja na 434 MHz), a ABS to raczej inna bajka. Generalnie znalazlem w necie jedno ogloszenie o czujnikach, niestety te do audi - http://moto.allegro.pl/item410147923_czujnik_czujniki_cisnienia_vw_audi_siemens_vdo.html. To nie sa te do vw, ale tak samo wygladaja. Pozdrawiam, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
13gruby Zgłoś #4 Napisano 21 Sierpnia 2008 Taką informację otrzymałem w salonie WV w Lublinie.Na rynek polski taki "czujnik "robią .Właśnie jestem na etapie szukania opon i felg na zimę i się dopytywałem o to samo.Albo jak to bywa naopowiadali mi głupot bo jestem nie "techniczny":(. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Khs Zgłoś #5 Napisano 21 Sierpnia 2008 Co do czujników ja wiem to samo co kolega wyżej - to nie sa 100% czujniki któryena wezwanie mierza dokladnie ciśnienie tylko taka uboższa wersja która polega na tym ze w czujnku jest wpisane prawdiłowe ciśnienie i gdy spadnie poniżej zapisanej wartości wtedy ostrzega nas o tym. A jakie jest ciśnienie poznaje właśnie poprzez abs. Dlatego czujnik kosztuje tylko 460 zł a nie tak jak w większości firm 1000-1500 zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
reveler Zgłoś #6 Napisano 22 Sierpnia 2008 Hmmm, wedlug ASO w Piotrkowie - czujnik do VW Passat to 250 PLN, na zamowienie (czas oczekiwania 2-3 tygodnie). Dzialaja dokladnie tak, jak napisal kolega wyzej, takie po prostu ich zadanie zeby wskazac, ze KTORAS z opon ma za niskie cisnienie (ktora, trzeba sprawdzic samemu, tak samo jak i cisnienie). Co do ABS - sprawdza czy jest sygnal z czujnikow, ale de facto system sprawdzania jest odrebnym ukladem (tyle ze zintegrowanym w jedno). Mysle ze to i tak nieistotne. Istotne jest to, ze bez problemu sie wyjmuja, sama maszynka da sie bez problemu odlaczyc i podlaczyc do czujnika, i ze to pierunstwo (przynajmniej u mnie) jest na zamowienie w serwisie a w sieci jakos trudno to dostac uzywane. Chyba ze macie jakies namiary to bardzo prosze podajcie. Albo - ja mam jeden czujnik na zbyciu, ale nie mam maszynki. Czyli jestem chetny odstapic sam czujnik a nabyc maszynke (lub sie zamienic, bez roznicy, bo teraz mam i tak dwa czujniki ktorych nie moge wykorzystac). Pozdrawiam, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukaswu Zgłoś #7 Napisano 22 Sierpnia 2008 Hmmm, wedlug ASO w Piotrkowie - czujnik do VW Passat to 250 PLN, na zamowienie (czas oczekiwania 2-3 tygodnie). Dzialaja dokladnie tak, jak napisal kolega wyzej, takie po prostu ich zadanie zeby wskazac, ze KTORAS z opon ma za niskie cisnienie (ktora, trzeba sprawdzic samemu, tak samo jak i cisnienie). Co do ABS - sprawdza czy jest sygnal z czujnikow, ale de facto system sprawdzania jest odrebnym ukladem (tyle ze zintegrowanym w jedno). Pozdrawiam, Troche mnie skolowaliscie tym watkiem :659: W/g informacji w ASO jest tak pisal pierwszy kolega- ABS porownuje predkosci katowe kol i na tej podstawie po uprzednim zasygnalizowaniu cisnienia jest w stanie okreslic czy wszystko jest ok. Powiedzieli, ze zadnych dodatkowych dinksow w kolach nie ma! O jakich czujnikach wy w ogole dyskutujecie? Wczesniejszej wersji? Dokladanych czujnikach metoda domowa? luk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Khs Zgłoś #8 Napisano 22 Sierpnia 2008 Rzomawiamy o fabrycznych czujnikach VW tych które sa montowane np w Passatach Reasumując - 100 % czujniki ciśnienia w oponach zwane TPMS mają w każdzej oponie czujnik ktory na nasze zawołanie mierzy nam cisnienie w oponoach i wysyła drogą radiową do komputera i dzieki temu widzimy cisnienie w każdej z opon na kompie. VW zastosowało pewien chwyt nazywa sie tak samo działa inaczej. Tak jak pisaliśmy wyżej - w oponie nie ma czujników. W Audi jest ten sam system np w A3 i nie nazywa sie to "Czujnik ciśnienia w oponach" Tylko "Lampka ostrzegawcza o spadku ciśnienia" działa dokladnie to samo i kosztuje tyle samo. A co do ceny pomyliło mi się faktycznie jest to w okolicy 250 zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
reveler Zgłoś #9 Napisano 22 Sierpnia 2008 lukaswu - sprawdz prosze moj post wyzej, tam jest link. Powinien sie otworzyc, na zdjeciach widac jak takie czujniki wygladaja. Podkreslam, ze czujniki ze zdjecia NIE dzialaja w Passacie bo pracuja na 434 a nie na 315 MHz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość duch07 Zgłoś #10 Napisano 2 Października 2008 Troche mnie skolowaliscie tym watkiem :659: W/g informacji w ASO jest tak pisal pierwszy kolega- ABS porownuje predkosci katowe kol i na tej podstawie po uprzednim zasygnalizowaniu cisnienia jest w stanie okreslic czy wszystko jest ok. Powiedzieli, ze zadnych dodatkowych dinksow w kolach nie ma! O jakich czujnikach wy w ogole dyskutujecie? Wczesniejszej wersji? Dokladanych czujnikach metoda domowa? luk Tak właśnie jest.Układ ABS lub ESP,teraz dokładnie nie pamiętam mierzy prędkości obrotowe kół i jesli jest różnica to sygnalizuje problem.To nie jest jak w Lagunie że w kołach były czujniki i podawały dane poszczególnych kół. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość HARNAS Zgłoś #11 Napisano 2 Października 2008 a czy można sobie coś takiego samemu dołożyć ? tj. nie zapala mi sie żadna informacja na zegarach ani na kompie, czy można to w jakiś sposób aktywować ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość duch07 Zgłoś #12 Napisano 2 Października 2008 a czy można sobie coś takiego samemu dołożyć ? tj. nie zapala mi sie żadna informacja na zegarach ani na kompie, czy można to w jakiś sposób aktywować ??? U mnie jest knefel przy dźwigni zmiany biegów SET i symbol opony. To akurat nie wydaje mi sie problemem żeby dołożyć,chyba kwestia tego knefla i potem programowania. Raz sie sprawdził,na początku myślałem że swiruje ale po któryms alarmie oblazłem auto i faktycznie w tylnym kole było mniej powietrza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość HARNAS Zgłoś #13 Napisano 2 Października 2008 U mnie jest knefel przy dźwigni zmiany biegów SET i symbol opony.To akurat nie wydaje mi sie problemem żeby dołożyć,chyba kwestia tego knefla i potem programowania. Raz sie sprawdził,na początku myślałem że swiruje ale po któryms alarmie oblazłem auto i faktycznie w tylnym kole było mniej powietrza knefla niestety nie mam , ale poszukam , ciekawe czy ktoś już coś takiego robił ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
d7d Zgłoś #14 Napisano 26 Listopada 2008 lukaswu - sprawdz prosze moj post wyzej, tam jest link. Powinien sie otworzyc, na zdjeciach widac jak takie czujniki wygladaja. Podkreslam, ze czujniki ze zdjecia NIE dzialaja w Passacie bo pracuja na 434 a nie na 315 MHz. chyba wszystko zależy od modelu Passata, w nowym 3C (B6) są czujniki na 434 MHz (435 MHz ?) - info, na podstawie VIN) wg autoryzowanego serwisu VW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
reveler Zgłoś #15 Napisano 27 Listopada 2008 d7d: Być może - ja mam wersję amerykańską, a Amerykanie to specyficzny i dziwny naród. Wszystko muszą mieć inaczej Tak czy inaczej, ja do dziś "się wożę" bez jednego czujnika, niestety zawodzą kolejne kontakty i metody pozyskania takowego używanego. Chyba przy najbliższej wizycie w ASO po prostu zamówię czujnik z maszynką (choć potrzebuję jedynie maszynkę) i tyle... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamil1305 Zgłoś #16 Napisano 20 Grudnia 2008 Przy okazji tematu czujników... Mam pytanie czy zmianę OPON można wykonać w dowolnym zakładzie wulkanicznym czy w ASO i czy po takiej zmianie coś w tych czujnikach się nie schrzani? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
d7d Zgłoś #17 Napisano 20 Grudnia 2008 wymina opony z czujnikami - w każdym porządnym i dającym gwarancję że wiedzą co to jest i starają się nie popsuć; nie wiem czy po wymianie kół przód na tył (i odwrotnie) nie trzeba przeprogramować systemu, a może sam czyta prawidłową lokalizację czujników? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość radi01 Zgłoś #18 Napisano 20 Grudnia 2008 a ja powiem ze zmienialem oponki w golfie V GTI z czujnikiem cisnienia w zakladzie u sasiada czyli zaklad podworkowy i zmienialem na opony ala continental(platin) razem z felgami MAM i nie bylo zadnych zaworkow zakladanych do mierzenia cisnienia i dzialalo bez zarzutu bo nawet kiedys w 1 kole bylo za malo powietrza i pokazal czujnik nieprawidlowosc cisnienia,a jak to dziala to nie wiem u mnie napewno w kolach nie bylo zadnych bajerów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
d7d Zgłoś #19 Napisano 21 Grudnia 2008 tylko że to nie był Golf V GTI z systemem "kontroli ciśnienia w oponach" tylko ze "wskaźnikiem kontroli kół" działający za pomocą czujników ABS (porównuje obroty i obwody toczenia poszczególnych kół) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
reveler Zgłoś #20 Napisano 22 Grudnia 2008 Nic nie trzeba po zmianie przeprogramowywać - u mnie nie trzeba było. Jedyne co to trzeba patrzeć chłopakom na ręce, łyżki i inne narzędzia, żeby maszynki z zaworkiem nie ukręcili albo czujnika nie rozgnietli (choć to dość trudne akurat) Pozdrawiam, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach