Skocz do zawartości
Gość tomata-tt

alarm a moduł komfortu

Rekomendowane odpowiedzi

Gość tomata-tt

Mam fabryczny alarm który uruchamia się samoczynnie po zamknięciu drzwi,a nawet w czasie jazdy.Elektryk po podłączeniu do komputera stwierdził brak komunikacji z modułem komfortu.Czy jest to powodem źle działającego alarmu i moduł jest do wymiany.Oprócz alarmu wszystko działa ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od razu po zamknięciu ci się uruchamia? Czy dopiero po przekręceniu kluczyka? a alarm fabryczny jest zespolony z modułem komfortu. Powinno pomóc wyjęcie modułu i wyczyszczenie dwóch styczników oraz całej płytki. U mnie nalecialo wody i alarm rozładował AKU :kwasny:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tomata-tt

Uruchamia się zaraz po zamknięciu kluczem lub pilotem.A co z brakiem komunikacji czy może być to powód wilgoci ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak - woda płynie po przewodach i nawet ta guma osłonowa nie pomaga - wszystko wpływa do środka "puszki". U mnie trochę pożarło płytki w kostkach i teraz nie mam sygnału alarmu - mrugają tylko awaryjne. Wina? Przeżarta płytka nr 3 w górnym rzędzie kostki modułu komfortu. Wiec zanim się weźmiesz za wymianę całego modułu, to najpierw spróbuj zobaczyc, czy nie jest zalany, pordzewiały i czy da sie go wyczyscić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tomata-tt

Dziękuję za podpowiedz zaraz się wezmę do roboty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tomata-tt

moduł komfortu okazał się nie zalany,brak jakichkolwiek uszkodzeń na płytce.macie jeszcze jakis pomysł, czy czeka mnie wymiana modułu?po wymianie na nowy trzeba programować na nowo piloty w kluczyku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A podał ci kod błędu, jaki mu się wyświetlił? No i dziwne zachowanie, gdy od razu po zamknieciu wyje. Przeciez powinien mieć chwilę czasu na uzbrojenie się. Gdy zamknę auto i od razu otworzę klapę, to alarm się nie włączy, ale gdy odczekam ze 20 sekund, to wtedy normalnie działa. Wiec u ciebie coś - albo robi zwarcie - albo błędnie odczytuje sygnał. jako że fabryczny alarm jest zespolony z modułem, to ....cienko to widzę. Może jeszcze niech mechanik "przedzwoni" przewody - może coś znajdzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość miki śrem

a ja mam taki problem że gry uzbrajam alarm pilotem lub go rozbrajam to nie daje mi sygnału dzwiekowego tylko świetlny wiem ze przy tym klaksonku to byłoby troche obciachowe ale jak zołoze zwykła syrenke to chciałbym to zmienic tylko jak????::)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, a u mnie mam samoczynnie włączający się alarm - VW Passat 3BG 2001'? z tą ciekawostką, że alarm załącza się dokładnie co godzinę, zakładam, że jest to problem z wilgocią bo miałem wodę pod podłągą z przodu - kierowca i z tył za kierowcą - pasażer.

Wylałem wodę, wysuszyłem podłągę oraz moduł konfortu, poprawiłe masy z podłogi - brąziwe kabelki, ale dalej alaram głupieje - co zrobić, brak mi już pomysłów?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a ja mam taki problem że gry uzbrajam alarm pilotem lub go rozbrajam to nie daje mi sygnału dzwiekowego tylko świetlny wiem ze przy tym klaksonku to byłoby troche obciachowe ale jak zołoze zwykła syrenke to chciałbym to zmienic tylko jak????::)

 

 

Moduł komfortu -> kanały 06 i 07 - zamiana wartości 0 na 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, znacie jakiegoś elektryka we Wroclawiu lub w okolicach który mógłby mi sprawdzić co się dzieje, ponieważ samoczynnie włącza się mi się fabryczny alarm w Pasku.A może któryś z forumowiczów mógłby mi pomóc rozprawić się z tym problemem? oczywiście "nie za nic" :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Albo ci pada którys mikrostyk w zamku, albo..... moduł komfortu pływa. Podjedź na diagnostykę, podłączą komputer i powinno wyjśc czy to wina któregoś z zamków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Albo ci pada którys mikrostyk w zamku, albo..... moduł komfortu pływa. Podjedź na diagnostykę, podłączą komputer i powinno wyjśc czy to wina któregoś z zamków.

masz na myśli wizytę w ASO i sprawdzenie ich oprogramowaniem?? czy wystarczy ze mi ktoś podepnie samochód pod VAG i wyjdzie samo??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hej, ja mam podobny problem.

tylko ze mi po zamknieciu z kluczyka albo z pilota praktycznie od razu wyje alarm fabryczny (czasami po ok. 5-10 s). na kompuetrze pokazywal blad lewego zamka z przodu, zdziwiony bylem bo ze 3-4 miesiace wymienialem go na noweczke. ale se mysle moze akurat go szlak trafil. Wymienilem jeszcze raz tez na noweczke i dalej to samo <zly>. musze zerknac do modulu komfortu, ale najlepsze jest to ze na kompie jesli chodzi o modul komfortu to nie ma zadnego bledu, a dzisiaj zauwazylem ze niechce mi sie polaczyc z centralnym zamkiem i obstawiam dwie opcje, albo wilgoc w module, ale zlamane przewody na drzwiach bo dzisiaj jak tam troszke niby poruszalem to nawet raz udalo mi sie go zamknac normalnie. W tygodniu postaram sie to zdiagnozowac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
masz na myśli wizytę w ASO i sprawdzenie ich oprogramowaniem?? czy wystarczy ze mi ktoś podepnie samochód pod VAG i wyjdzie samo??

To nie musi być ASO. W kazdym lepszym zakładzie mają VAG-a. No a jak masz kogoś ze znajomych, co ma VAG-a, to tez wystarczy. Samoczynne włączanie się alarmu to nic innego, jak sygnał od któregoś mikrostyku - VAG powinien to pokazac, bo tak w ciemno to nic nie znajdziesz :D No i druga opcja to woda pod siedzeniem - w module komfortu. Ale już to pisałem wcześniej. Ewentualnie przerwy w obwodach zasilajacych zamki (jak to napisał wyżej Insert84). Tak więc na początek VAG.

Edytowane przez Danek75

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Jestem tu nowy, więc miło mi jest wkroczyć w Wasze szeregi. Miesiąc temu sprowadziłem paska B5 przed liftem z 1998r - pełne wyposażenie, skóra, alcantara, navi fabryczna etc.

Wszystko było OK do zeszłego tygodnia - odstawiając auto na parking zaczepił mnie parkingowy, że w nocy dzień wcześniej włączył się alarm na jakieś 20-30sekund i sam się wyłączył - oglądali auto, nikt się nie kręcił etc. Podziękowałem i "przyjąłem do wiadomości".

Trzy dni temu jak parkowałem samochód, zamknąłem, zdążyłem dojść do "budy strażników" i włączył się alarm - zawróciłem, otworzyłem auto, wszystko się wyłączyło. Zamknąłem, wychodziłem i znów to samo - ale wyłączył się po kilkunastu sekundach. Doszedłem do domu, parking dzwoni, że auto wyje już 3 raz. Za godzinę kolejny telefon z prośbą o przyjście - ubrałem się i poszedłem - zobaczyłem, że auto póki co nie wyje, ale lampka w podsufitce pulsuje jak stroboskop na dyskotece. Otwarcie samochodu, wyłączenie w ogóle lampki - pomogło. Do rana auto nie wyło.

Następnego dnia rano wizyta w ASO - diagnostyka - elektryk stwierdził, że najprawdopodobniej jest problem z modułem komfortu, że może być zalany etc., ale nie miał czasu na rozbieranie - odłączył mi zasilanie (chyba) drzwi lewych za kierowcą - tył. Przez to alarm się nie uzbraja - podobno diagnostyka wykazała na jakiś błąd w tych tylnych drzwiach.

Proszę o pomoc - czy konieczne jest wymienienie modułu komfortu nowy kosztuje w ASO ok.1000zł) plus wymiana - czy to może być inna przyczyna?! Rozmawiałem ze znajomym - mówił, że to może coś z centralnym zamkiem lub z ową lampką w podsufitce... Pomóżcie proszę, bo nie chcę, by mnie "wydoili" i np. problem powróci po wymianie komfortu....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Było na tym forum o tym wielokrotnie. Jeśli masz uszkodzoną krańcówkę zamka to moduł "myśli" że masz otwarte drzwi i uruchamia alarm. Prawdopodobnie uszkodzenie krańcówki objawia się tym, że nie zawsze, ale czasem idzie impuls do komfortu tak, jakby drzwi się otworzyły - potwierdza to zapalenie się lampki podsufitowej która przecież świeci się wtedy, gdy otwierasz drzwi. Nim zajmiesz się modułem komfortu musisz sprawdzić poprawność działania wszystkich drzwi. Uszkodzenia krańcówek, zimne luty, zaśniedziałe ścieżki drukowane to przypadłość i norma w naszych paskach. Zresztą diagnosta sam Ci wskazał które drzwi mają uszkodzony mikrostyk.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli myślisz, że to jednak nie moduł komfortu?! Gadałem z nim, powiedział, że trzeba mu się przyjrzeć - więc teraz nie wiem, czy to wina drzwi, czy samego sterownika... :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na logikę - odpiął jedne drzwi i moduł komfortu działa ok? Popsuty moduł tylko w parze z tylnymi drzwiami? Wg mnie mikrostyk przy zamku - ten który steruje światłem progowym i górnym i jednocześnie informuje moduł o zamkniętych drzwiach - coś z nim jest nie tak, raz działa dobrze, innym razem daje sygnał o otwartych drzwiach. Czy te fałszywe alarmy nie były powiązane ze zwiększoną wilgotnością powietrza?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy moduł działa ok, bo po odpięciu tylnych drzwi (lewych) nie uzbraja się alarm w ogóle (nie miga dioda w drzwiach kierowcy) - podobno w tej wersji, którą mam tylko w ten sposób można dezaktywować alarm - nie mam możliwości wykodowania alarmu. Dziwi mnie w takim razie podejście elektryka, który "szukał" usterki - stwierdził, że najprawdopodobniej to zawilgotnienie lub zalanie modułu komfortu - nic nie mówił odnośnie tych drzwi...

A z drugiej strony - chyba masz rację, bo faktycznie kiedy ta awaria nastąpiła była dość duża mgła, więc powietrze było jak najbardziej wilgotne... Jak pojadę do tego elektryka to sobie z nim pogadam - chcę tylko wiedzieć, na co mu zwrócić uwagę i żeby z kolei on mnie nie wpuścił w kanał...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności