Gość peres32 Zgłoś #1 Napisano 13 Sierpnia 2008 Witam Mam problem, który dotyczy zapalających się kontrolek. ABS i ESP - świecące się na żółto - zapalają się w dziwny sposób, czasem chwilę po odpaleniu, czasem po kilku minutach. Probując dojść o co chodzi, zrobiłem ostre hamowanie (do czasu tego hamowania nie zdazyly sie zapalic) - efekt? Dopiero po kilkuset metrach od tego hamowania ponownie sie zapalily. Dodam, ze gasna one dopiero w momencie wylaczenia zaplonu. Zeby bylo ciekawiej mryga na zolto kontrolka świec - jak sie pozniej okazalo, nie mam swiatel stopu. Kontrolka swiec zaczyna migac regularnie po kilku sekundach od wlaczenia silnika Czy jedno z drugim ma jakis zwiazek? Dodam, ze wszystkie trzy kontrolki odezwaly sie w jednym momencie, podczas ciagniecia przyczepki. Czy ta przyczepka moze miec jakis wplyw na to? Zapomnialem dodac - od chwili zapalania sie tych kontrolek - nie dziala tempomat. Po przelaczeniu tempomatu na ON zapala sie standardowo zielona kontrolka tempomatu na desce, ale sam tempomat nie dziala Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
quantaq Zgłoś #2 Napisano 14 Sierpnia 2008 Witam. No to ja od razu powiem, ze w tym samym celu tu wszedłem - tydzień temu wymieniłem wahacze dolne po prawej stronie - na drugi dzień zapaliła się kontrolka ESP, zapalała się kiedy chciała, gasła po wyłączeniu zapłonu.... Wczoraj regulowałem pedał hamulca - coś mi nie pasowało, wieczorem zapaliła się i mrugała kontrolka świec żarowych, ale po postoju tak 5 minut zgasła i już się nie zapala- przeczytałem, że to objaw właśnie świateł stopu i faktycznie - za płytko wkręciłem włącznik świateł ten przy pedale stopu, dokręciłem posprawdzałem i teraz juzsię nie zapala ani nie mruga (kontrolka, bo stopy ok). Ale za to dziś rano zapaliły się kontrolki ESP i ABS i świecą do momentu zgaszenia zapłonu:) Co to moze być? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #3 Napisano 14 Sierpnia 2008 A wykasowałeś Vagiem stare błędy ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artuj Zgłoś #4 Napisano 14 Sierpnia 2008 No to jak były wahacze wymieniane to nastawian czujnik ABS przy którymś z kół. Wchodzą na wcisk i przy nie delikatnej wymianie lubią lekko zmienić położenie. Samochód na podnośnik i minuta roboty, jeżeli to jest przyczyną - jeżeli masz Vaga ty wywali Ci błąd i poda przy którym kole jest problem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
quantaq Zgłoś #5 Napisano 14 Sierpnia 2008 Ok - nie świecą już. Ponieważ nie mam VAGa i nie za bardzo mam czas a świecące kontrolki wybitnie działają mi na układ zrobiłem tak: kupiłem czujnik stopu albo włącznik świateł stopu ten przy pedale stopu - koszt 30 zł, czas wymiany jakieś 5 minut, a odnośnie czujnika ABS (lub ESP zależy jak kto woli, ale podobno czujnika ESP nie ma bo jest tylko czujnik ABS dla ABSu i ESP) wyciągnąłem go, przeczyściłem bo usyfiony był wybitnie, włożyłem z powrotem i tyle - czas jakieś 15 minut, bo nie mam kanału i musiałem ściągnąć koło. Tyle. U mnie świecenie minęło jak na razie, ale jazda testowa to w sumie tylko 20 km (ale zaświecały się od razu także przyjmuję że jest ok). Pozdrawiam wszystkich i powodzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mav Zgłoś #6 Napisano 17 Stycznia 2011 (edytowane) Witam W piątek wracając z pracy do domu (około 270 km po trasie) zapaliła mi się kontrolka świecy żarowej i ESP po czym wyłączył się pedał gazu, samochód nie gasł, można jechać normalnie oczywiście bez użycia gazu (1100 obrotów na 5 biegu max 60km/h) następnego dnia po odpaleniu już wszystko było w porządku i droga do mechanika przebiegła bez najmniejszych problemów i tu moje pytanie z powyższych postów wynika że jest to prawdopodobnie czujnik stopu, stop działa mi normalnie działają wszystkie żarówki, mechanik powiedział ze istnieje możliwość ze padł pedał gazu (koszt wymiany 1700 zł) czy to może być pedał gazu jak można sprawdzić czy nie zostanę oszukany. Pozdrawiam Edytowane 17 Stycznia 2011 przez Mav Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darekj61 Zgłoś #7 Napisano 17 Stycznia 2011 Te objawy jak kontrolka świec ABS ESP to najszybciej czujnik STOP niekoniecznie może być padnięty, czasami wystarczy jego regulacja. Ale że odcięło gaz to jeszcze się z tym nie spotkałem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kristofero1 Zgłoś #8 Napisano 17 Czerwca 2011 (edytowane) WitamMam problem, który dotyczy zapalających się kontrolek. ABS i ESP - świecące się na żółto - zapalają się w dziwny sposób, czasem chwilę po odpaleniu, czasem po kilku minutach. Probując dojść o co chodzi, zrobiłem ostre hamowanie (do czasu tego hamowania nie zdazyly sie zapalic) - efekt? Dopiero po kilkuset metrach od tego hamowania ponownie sie zapalily. Dodam, ze gasna one dopiero w momencie wylaczenia zaplonu. Zeby bylo ciekawiej mryga na zolto kontrolka świec - jak sie pozniej okazalo, nie mam swiatel stopu. Kontrolka swiec zaczyna migac regularnie po kilku sekundach od wlaczenia silnika Czy jedno z drugim ma jakis zwiazek? Dodam, ze wszystkie trzy kontrolki odezwaly sie w jednym momencie, podczas ciagniecia przyczepki. Czy ta przyczepka moze miec jakis wplyw na to? Zapomnialem dodac - od chwili zapalania sie tych kontrolek - nie dziala tempomat. Po przelaczeniu tempomatu na ON zapala sie standardowo zielona kontrolka tempomatu na desce, ale sam tempomat nie dziala Witam , u mnie też zapaliły się kontrolki ABS i ESP , i na dodatek zaczeła mrugać kontrolka od świec żarowych. Nie ma co panikować , kupiłem czujnik stopu (ten nad pedałem hamulca) ,kosztował 18 euro - wymiana 15min , jeżeli będzie dobrze wyregulowany to kontrolki zgasną same !!! vag nie jest potrzebny. Komp w pasku jest na tyle mądry :-) że jak będzie wszystko ok to sam pogasi wszystkie kontrolki i już . Ta mrugająca kontrolka świec najbardziej mnie przeraziła - okazuje się że to taki straszak żeby wszystko sprawdzić (światła stopu , ich nie widzi się samemu :-) ). Czytałem tu posty że - uszkodzone pompo wtryskiwacze , taśmy pod kierownicą - nic z tych rzeczy , te najprostsze rozwiązania zawsze się sprawdzają. Ja wiem jedno vag vagiem ale ktoś to wymyślił (elektronika) ale to jest dla ludzi a nie odwrotnie ,nie wszystko trzeba kasować jak się wymieni część na dobrą i zrobi się to porządnie to komp sam wszystko unormuje i tyle:dobrze Ps. Vag to tylko diagnoza , wymień część zrób to dobrze i same się powyłączają kontrolki . A że błędy zostaną w kompie auta ? to nie przeszkadza można wykasować później , przy okazji :dobrze pozdrawiam Dodam jeszcze że u mnie to się stało jak naprawdę poganiałem autko i to cały dzień musiał być bardzo przeciążony silnik ,gaz -hamowanie itd, ( u ciebie przyczepa) i strzeliło - zdarza się Edytowane 17 Czerwca 2011 przez kristofero1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin Wroc Zgłoś #9 Napisano 18 Czerwca 2011 Zgadza się, miałem to samo. 200km do domu a tu nagle pali sie ESP i ABS a po chwili kontrolka swiec. Tel do mechaniora czy moge z tym jechac, on na to ze najwyzej włączy mi się tryb awaryjny, ale jechać mogę. Na szczęście pasek jechał normalnie. Okazało się, że padł czujnik stopu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LADA Zgłoś #10 Napisano 12 Sierpnia 2011 mam podobny problem pali sie abs esp i reczny miga ,na dodatek silnik gasnie na chwile i poczym sie opala , dzieje sie to najczescie przy ruszaniu zpod swiatel ,ruszam zapalaja sie piszczy gasnie silnik i znowu jedzie kontrolki gasna i jest ok ,wczasie szybszej jazdy podobny scenariusz , po kilkukrotnym zgaszeniu na odcinku 16 zaswiecila sie jeszcze swiece zarowe .ktos pomoze ??? czemu gasnie , swiatla stop dzialaja aku 12v odpalony 14V pali na szczal ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #11 Napisano 12 Sierpnia 2011 mam podobny problem pali sie abs esp i reczny miga ,na dodatek silnik gasnie na chwile i poczym sie opala , dzieje sie to najczescie przy ruszaniu zpod swiatel ,ruszam zapalaja sie piszczy gasnie silnik i znowu jedzie kontrolki gasna i jest ok ,wczasie szybszej jazdy podobny scenariusz , po kilkukrotnym zgaszeniu na odcinku 16 zaswiecila sie jeszcze swiece zarowe .ktos pomoze ??? czemu gasnie , swiatla stop dzialaja aku 12v odpalony 14V pali na szczal ... Za dużo tego wszystkiego na raz,dlatego proponuje Ci przejrzeć http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=1172882#post1172882 i cały temat.Tak,te objawy w temacie,który przytoczyłem wyglądają trochę inaczej ale myślę,że przyczyna i miejsce gdzie trzeba poszperać podobne(jak nie takie same).Jeżdziłeś ostatnio w deszczu ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
patryk1120 Zgłoś #12 Napisano 13 Sierpnia 2011 LADA ja bym w twoim przypadku stawial bym na kostke stacyjki, mozesz sprawdzic podmieniajac. Ja mialem podobnie, najpierw co jakis czas swiecily te kontrolki z dzwiekiem, pozniej auto gaslo, czasem przy wrzucaniu wsteka gasl. Wymienilem kostke stacyjki i gitara (koszt okolo 50zl). Komp pokazywal cuda, brak lacznosci z ABS, uszkodzony czujnik swiec ( dodam ze kontrolki mrugaly) ale szpreralem i gdzies doczytalem o stcyjce i to byla przyczyna, zwarcie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #13 Napisano 13 Sierpnia 2011 LADA ja bym w twoim przypadku stawial bym na kostke stacyjki, mozesz sprawdzic podmieniajac. Ja mialem podobnie, najpierw co jakis czas swiecily te kontrolki z dzwiekiem, pozniej auto gaslo, czasem przy wrzucaniu wsteka gasl. Wymienilem kostke stacyjki i gitara (koszt okolo 50zl). Komp pokazywal cuda, brak lacznosci z ABS, uszkodzony czujnik swiec ( dodam ze kontrolki mrugaly) ale szpreralem i gdzies doczytalem o stcyjce i to byla przyczyna, zwarcieSłuszna uwaga. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LADA Zgłoś #14 Napisano 13 Sierpnia 2011 Jeżdziłeś ostatnio w deszczu ? tak a nawet mialem powodz na miejscu pasazera (uk)bo zatkal mi sie odplyw i woda dostala sie przez nieszczelny filter kabinowy .to bylo dobry miesiac temu ,moje problemy zaczely sie jak auto wrocilo od mechanika po zmianie sprzegla i dwumasu , pierwsze objawy to zjazd z autostrady do swiatel ,stop caciagam reczny i czekam na zielone , reczny puszczam ruszam 1m-3m i wyskakuje abs i esp ! autem szarpnie jak by (L ) ruszala kontrolki gasna i wsio ok .po podpieciu podkomp mechanior powiedzial ze slaby locznosc z abs sensor ( to tak+ - bo bylo po ang.) stalo sie tak jeszcz z 3 razy w tygodniu ale wczoraj zmienialem kola i auto bylo na podnosniku i podotykalem i podociskalem wtyczek co ida do hamulcow i ten kabelek co do nich wchodzi przy nasadzie wtyczki byl zgiety w dol a oslone oddzielila sie od wtyczki na jakis 2mm ,podociskalem te kale do wtyczki i od tej pory jakby czestotliwosc wzrosla , mam 2km od mechanika do domu a auto zgaslo z 5 razy ( nie dotykalem zaplonu zeby zmow odpalic ) miedzy czasie w drodze zapalia sie i znikla tylko abs esp auto jedzie normalnie ,kolejne swiatla ruszam i znow wtedy doszla jeszcze kontrolka swiec ktorej nie bylo predzej , teraz juz zawsze jest swieca sie abs esp i (!) gasnie + 3 pikniecia i znow ok jak by nigdy nic sie nie swieci nic nie mruga tak samo po odpaleniu nic ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
patryk1120 Zgłoś #15 Napisano 13 Sierpnia 2011 Te pikniecia, ABS, "!", oraz kontrolka swiec, jak wspomnialem prawie to samo i zaczelo sie 2-3 razy w tyg pozniej regularnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #16 Napisano 13 Sierpnia 2011 tak a nawet mialem powodz na miejscu pasazera (uk)bo zatkal mi sie odplyw i woda dostala sie przez nieszczelny filter kabinowy .to bylo dobry miesiac temu ,moje problemy zaczely sie jak auto wrocilo od mechanika po zmianie sprzegla i dwumasu , pierwsze objawy to zjazd z autostrady do swiatel ,stop caciagam reczny i czekam na zielone , reczny puszczam ruszam 1m-3m i wyskakuje abs i esp ! autem szarpnie jak by (L ) ruszala kontrolki gasna i wsio ok .po podpieciu podkomp mechanior powiedzial ze slaby locznosc z abs sensor ( to tak+ - bo bylo po ang.) stalo sie tak jeszcz z 3 razy w tygodniu ale wczoraj zmienialem kola i auto bylo na podnosniku i podotykalem i podociskalem wtyczek co ida do hamulcow i ten kabelek co do nich wchodzi przy nasadzie wtyczki byl zgiety w dol a oslone oddzielila sie od wtyczki na jakis 2mm ,podociskalem te kale do wtyczki i od tej pory jakby czestotliwosc wzrosla , mam 2km od mechanika do domu a auto zgaslo z 5 razy ( nie dotykalem zaplonu zeby zmow odpalic ) miedzy czasie w drodze zapalia sie i znikla tylko abs esp auto jedzie normalnie ,kolejne swiatla ruszam i znow wtedy doszla jeszcze kontrolka swiec ktorej nie bylo predzej , teraz juz zawsze jest swieca sie abs esp i (!) gasnie + 3 pikniecia i znow ok jak by nigdy nic sie nie swieci nic nie mruga tak samo po odpaleniu nic ... Dopóki nie zajrzysz w miejsca wskazane przez nas,doputy Twoja wiedza o usterce się nie pogłębi.Do dzieła! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LADA Zgłoś #17 Napisano 13 Sierpnia 2011 problem rozwiazany ,wszystko posprawdzane wtyczki poczysczone i popsikane ,komp szczelny bez przeciekuw ,czujniki troszke zabrudzone byl ale ok , czujnik stopu dzial , kostka przy stacyjce ok , aku super kondycja klamry przczyszczone ,i juz bylo ok i dzialalo juz happy ze sie udalo ,jazda do domu i test mocne hamowanie ze az kola zapisczaly i znow to samo ;( co sie okazalo jedna z klamr (sroba) na roze od turbo do fmic prztarla jakis groby kabel od masy i robilo zwarcie przy chamowaniu jak silnik nurkowal dochodzilo do styku i dlatego gasl silnik i swiecily sie kontrolki , jak widac kazdy przypadek jest troszke inny .dzieki za odpowiedzi i pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
triku88 Zgłoś #18 Napisano 10 Października 2011 mi dzis problem ten tez sie pojawil, tzn najpierw przez pol godziny migaly swiecy zarowe, poznieej dolaczyl abs i esp, kontrola trakcji nie dziala, abs tez nie. Jutro jade pod kompa, ale takie szybkie pytanie o ewentualna przyczyne... bo swiatla stop sie swieca, dzis padalo caly dzien, a jak ruszylem dynamicznie na mokrym, to esp wlaczylo sie zeby kola nie boksowaly, a po 5 minutach wlasnie zapalil sie abs i esp. ;/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maly3310 Zgłoś #19 Napisano 11 Października 2011 mi dzis problem ten tez sie pojawil, tzn najpierw przez pol godziny migaly swiecy zarowe, poznieej dolaczyl abs i esp, kontrola trakcji nie dziala, abs tez nie. Jutro jade pod kompa, ale takie szybkie pytanie o ewentualna przyczyne... bo swiatla stop sie swieca, dzis padalo caly dzien, a jak ruszylem dynamicznie na mokrym, to esp wlaczylo sie zeby kola nie boksowaly, a po 5 minutach wlasnie zapalil sie abs i esp. ;/ Kolego jedz do ASO i kup sobie nowy czujnik stopu. nie musisz podlaczac i placic komus za lapka jak bys sie wysilil i prezczytal ta strone to odp bys znalazl zaraz na samym poczatku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nitemarek Zgłoś #20 Napisano 11 Października 2011 Chłopaki, czasem nie wystarczy czujnik STOP. Miałem jazdę z kontrolkami przez 2 miesiące. U mnie problemem była padająca przepływka.. Oprócz kontrolek, po jakimś czasie zauważyłem szarpanie skrzyni (automat) i ogólną mułowatość auta Potrafił zgasnąć przy wyjeżdzaniu ze skrzyżowania - a tego nie życzę nawet gościowi z Opla Po wymianie przepływomierza jak ręką odjął, ale markowego przepływomierza bo tak pięknie od razu nie było... Nie kupujcie tanich zamienników na Allegro Oczywiście, na początek warto sprawdzić tańszą opcję w postaci czujnika stopu, bo na lepszy miernik masy powietrza trzeba już poświęcić ok 600zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach