Skocz do zawartości
Gość peres32

Zapalone kontrolki świec, ABS i ESP naraz !?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość peres32

Witam

Mam problem, który dotyczy zapalających się kontrolek.

 

ABS i ESP - świecące się na żółto - zapalają się w dziwny sposób, czasem chwilę po odpaleniu, czasem po kilku minutach. Probując dojść o co chodzi, zrobiłem ostre hamowanie (do czasu tego hamowania nie zdazyly sie zapalic) - efekt? Dopiero po kilkuset metrach od tego hamowania ponownie sie zapalily. Dodam, ze gasna one dopiero w momencie wylaczenia zaplonu.

 

Zeby bylo ciekawiej mryga na zolto kontrolka świec - jak sie pozniej okazalo, nie mam swiatel stopu. Kontrolka swiec zaczyna migac regularnie po kilku sekundach od wlaczenia silnika

 

Czy jedno z drugim ma jakis zwiazek?

 

Dodam, ze wszystkie trzy kontrolki odezwaly sie w jednym momencie, podczas ciagniecia przyczepki. Czy ta przyczepka moze miec jakis wplyw na to?

 

 

Zapomnialem dodac - od chwili zapalania sie tych kontrolek - nie dziala tempomat. Po przelaczeniu tempomatu na ON zapala sie standardowo zielona kontrolka tempomatu na desce, ale sam tempomat nie dziala

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

No to ja od razu powiem, ze w tym samym celu tu wszedłem - tydzień temu wymieniłem wahacze dolne po prawej stronie - na drugi dzień zapaliła się kontrolka ESP, zapalała się kiedy chciała, gasła po wyłączeniu zapłonu....

Wczoraj regulowałem pedał hamulca - coś mi nie pasowało, wieczorem zapaliła się i mrugała kontrolka świec żarowych, ale po postoju tak 5 minut zgasła i już się nie zapala- przeczytałem, że to objaw właśnie świateł stopu i faktycznie - za płytko wkręciłem włącznik świateł ten przy pedale stopu, dokręciłem posprawdzałem i teraz juzsię nie zapala ani nie mruga (kontrolka, bo stopy ok). Ale za to dziś rano zapaliły się kontrolki ESP i ABS i świecą do momentu zgaszenia zapłonu:)

Co to moze być?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A wykasowałeś Vagiem stare błędy ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to jak były wahacze wymieniane to nastawian czujnik ABS przy którymś z kół. Wchodzą na wcisk i przy nie delikatnej wymianie lubią lekko zmienić położenie. Samochód na podnośnik i minuta roboty, jeżeli to jest przyczyną - jeżeli masz Vaga ty wywali Ci błąd i poda przy którym kole jest problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok - nie świecą już. Ponieważ nie mam VAGa i nie za bardzo mam czas a świecące kontrolki wybitnie działają mi na układ zrobiłem tak: kupiłem czujnik stopu albo włącznik świateł stopu ten przy pedale stopu - koszt 30 zł, czas wymiany jakieś 5 minut, a odnośnie czujnika ABS (lub ESP zależy jak kto woli, ale podobno czujnika ESP nie ma bo jest tylko czujnik ABS dla ABSu i ESP) wyciągnąłem go, przeczyściłem bo usyfiony był wybitnie, włożyłem z powrotem i tyle - czas jakieś 15 minut, bo nie mam kanału i musiałem ściągnąć koło. Tyle. U mnie świecenie minęło jak na razie, ale jazda testowa to w sumie tylko 20 km (ale zaświecały się od razu także przyjmuję że jest ok).

 

Pozdrawiam wszystkich i powodzenia.:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

W piątek wracając z pracy do domu (około 270 km po trasie) zapaliła mi się kontrolka świecy żarowej i ESP po czym wyłączył się pedał gazu, samochód nie gasł, można jechać normalnie oczywiście bez użycia gazu (1100 obrotów na 5 biegu max 60km/h) następnego dnia po odpaleniu już wszystko było w porządku i droga do mechanika przebiegła bez najmniejszych problemów i tu moje pytanie z powyższych postów wynika że jest to prawdopodobnie czujnik stopu, stop działa mi normalnie działają wszystkie żarówki, mechanik powiedział ze istnieje możliwość ze padł pedał gazu (koszt wymiany 1700 zł) czy to może być pedał gazu jak można sprawdzić czy nie zostanę oszukany.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Mav

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te objawy jak kontrolka świec ABS ESP to najszybciej czujnik STOP niekoniecznie może być padnięty, czasami wystarczy jego regulacja.

Ale że odcięło gaz to jeszcze się z tym nie spotkałem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

Mam problem, który dotyczy zapalających się kontrolek.

 

ABS i ESP - świecące się na żółto - zapalają się w dziwny sposób, czasem chwilę po odpaleniu, czasem po kilku minutach. Probując dojść o co chodzi, zrobiłem ostre hamowanie (do czasu tego hamowania nie zdazyly sie zapalic) - efekt? Dopiero po kilkuset metrach od tego hamowania ponownie sie zapalily. Dodam, ze gasna one dopiero w momencie wylaczenia zaplonu.

 

Zeby bylo ciekawiej mryga na zolto kontrolka świec - jak sie pozniej okazalo, nie mam swiatel stopu. Kontrolka swiec zaczyna migac regularnie po kilku sekundach od wlaczenia silnika

 

Czy jedno z drugim ma jakis zwiazek?

 

Dodam, ze wszystkie trzy kontrolki odezwaly sie w jednym momencie, podczas ciagniecia przyczepki. Czy ta przyczepka moze miec jakis wplyw na to?

 

 

Zapomnialem dodac - od chwili zapalania sie tych kontrolek - nie dziala tempomat. Po przelaczeniu tempomatu na ON zapala sie standardowo zielona kontrolka tempomatu na desce, ale sam tempomat nie dziala

 

 

Witam , u mnie też zapaliły się kontrolki ABS i ESP , i na dodatek zaczeła mrugać kontrolka od świec żarowych. Nie ma co panikować , kupiłem czujnik stopu (ten nad pedałem hamulca) ,kosztował 18 euro - wymiana 15min , jeżeli będzie dobrze wyregulowany to kontrolki zgasną same !!! vag nie jest potrzebny. Komp w pasku jest na tyle mądry :-) że jak będzie wszystko ok to sam pogasi wszystkie kontrolki i już . Ta mrugająca kontrolka świec najbardziej mnie przeraziła - okazuje się że to taki straszak żeby wszystko sprawdzić (światła stopu , ich nie widzi się samemu :-) ). Czytałem tu posty że - uszkodzone pompo wtryskiwacze , taśmy pod kierownicą - nic z tych rzeczy , te najprostsze rozwiązania zawsze się sprawdzają. Ja wiem jedno vag vagiem ale ktoś to wymyślił (elektronika) ale to jest dla ludzi a nie odwrotnie ,nie wszystko trzeba kasować jak się wymieni część na dobrą i zrobi się to porządnie to komp sam wszystko unormuje i tyle:dobrze

 

Ps. Vag to tylko diagnoza , wymień część zrób to dobrze i same się powyłączają kontrolki . A że błędy zostaną w kompie auta ? to nie przeszkadza można wykasować później , przy okazji :dobrze pozdrawiam

Dodam jeszcze że u mnie to się stało jak naprawdę poganiałem autko i to cały dzień musiał być bardzo przeciążony silnik ,gaz -hamowanie itd, ( u ciebie przyczepa) i strzeliło - zdarza się

Edytowane przez kristofero1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, miałem to samo. 200km do domu a tu nagle pali sie ESP i ABS a po chwili kontrolka swiec. Tel do mechaniora czy moge z tym jechac, on na to ze najwyzej włączy mi się tryb awaryjny, ale jechać mogę. Na szczęście pasek jechał normalnie. Okazało się, że padł czujnik stopu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam podobny problem pali sie abs esp i reczny miga ,na dodatek silnik gasnie na chwile i poczym sie opala , dzieje sie to najczescie przy ruszaniu zpod swiatel ,ruszam zapalaja sie piszczy gasnie silnik i znowu jedzie kontrolki gasna i jest ok ,wczasie szybszej jazdy podobny scenariusz , po kilkukrotnym zgaszeniu na odcinku 16 zaswiecila sie jeszcze swiece zarowe .ktos pomoze ??? czemu gasnie , swiatla stop dzialaja aku 12v odpalony 14V pali na szczal ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam podobny problem pali sie abs esp i reczny miga ,na dodatek silnik gasnie na chwile i poczym sie opala , dzieje sie to najczescie przy ruszaniu zpod swiatel ,ruszam zapalaja sie piszczy gasnie silnik i znowu jedzie kontrolki gasna i jest ok ,wczasie szybszej jazdy podobny scenariusz , po kilkukrotnym zgaszeniu na odcinku 16 zaswiecila sie jeszcze swiece zarowe .ktos pomoze ??? czemu gasnie , swiatla stop dzialaja aku 12v odpalony 14V pali na szczal ...
Za dużo tego wszystkiego na raz,dlatego proponuje Ci przejrzeć http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=1172882#post1172882 i cały temat.Tak,te objawy w temacie,który przytoczyłem wyglądają trochę inaczej ale myślę,że przyczyna i miejsce gdzie trzeba poszperać podobne(jak nie takie same).

Jeżdziłeś ostatnio w deszczu ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

LADA ja bym w twoim przypadku stawial bym na kostke stacyjki, mozesz sprawdzic podmieniajac. Ja mialem podobnie, najpierw co jakis czas swiecily te kontrolki z dzwiekiem, pozniej auto gaslo, czasem przy wrzucaniu wsteka gasl. Wymienilem kostke stacyjki i gitara (koszt okolo 50zl). Komp pokazywal cuda, brak lacznosci z ABS, uszkodzony czujnik swiec ( dodam ze kontrolki mrugaly) ale szpreralem i gdzies doczytalem o stcyjce i to byla przyczyna, zwarcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
LADA ja bym w twoim przypadku stawial bym na kostke stacyjki, mozesz sprawdzic podmieniajac. Ja mialem podobnie, najpierw co jakis czas swiecily te kontrolki z dzwiekiem, pozniej auto gaslo, czasem przy wrzucaniu wsteka gasl. Wymienilem kostke stacyjki i gitara (koszt okolo 50zl). Komp pokazywal cuda, brak lacznosci z ABS, uszkodzony czujnik swiec ( dodam ze kontrolki mrugaly) ale szpreralem i gdzies doczytalem o stcyjce i to byla przyczyna, zwarcie
Słuszna uwaga.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeżdziłeś ostatnio w deszczu ?
tak a nawet mialem powodz na miejscu pasazera (uk)bo zatkal mi sie odplyw i woda dostala sie przez nieszczelny filter kabinowy .to bylo dobry miesiac temu ,moje problemy zaczely sie jak auto wrocilo od mechanika po zmianie sprzegla i dwumasu , pierwsze objawy to zjazd z autostrady do swiatel ,stop caciagam reczny i czekam na zielone , reczny puszczam ruszam 1m-3m i wyskakuje abs i esp ! autem szarpnie jak by (L ) ruszala kontrolki gasna i wsio ok .po podpieciu podkomp mechanior powiedzial ze slaby locznosc z abs sensor ( to tak+ - bo bylo po ang.) stalo sie tak jeszcz z 3 razy w tygodniu ale wczoraj zmienialem kola i auto bylo na podnosniku i podotykalem i podociskalem wtyczek co ida do hamulcow i ten kabelek co do nich wchodzi przy nasadzie wtyczki byl zgiety w dol a oslone oddzielila sie od wtyczki na jakis 2mm ,podociskalem te kale do wtyczki i od tej pory jakby czestotliwosc wzrosla , mam 2km od mechanika do domu a auto zgaslo z 5 razy ( nie dotykalem zaplonu zeby zmow odpalic ) miedzy czasie w drodze zapalia sie i znikla tylko abs esp auto jedzie normalnie ,kolejne swiatla ruszam i znow wtedy doszla jeszcze kontrolka swiec ktorej nie bylo predzej , teraz juz zawsze jest swieca sie abs esp i (!) gasnie + 3 pikniecia i znow ok jak by nigdy nic sie nie swieci nic nie mruga tak samo po odpaleniu nic ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te pikniecia, ABS, "!", oraz kontrolka swiec, jak wspomnialem prawie to samo i zaczelo sie 2-3 razy w tyg pozniej regularnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tak a nawet mialem powodz na miejscu pasazera (uk)bo zatkal mi sie odplyw i woda dostala sie przez nieszczelny filter kabinowy .to bylo dobry miesiac temu ,moje problemy zaczely sie jak auto wrocilo od mechanika po zmianie sprzegla i dwumasu , pierwsze objawy to zjazd z autostrady do swiatel ,stop caciagam reczny i czekam na zielone , reczny puszczam ruszam 1m-3m i wyskakuje abs i esp ! autem szarpnie jak by (L ) ruszala kontrolki gasna i wsio ok .po podpieciu podkomp mechanior powiedzial ze slaby locznosc z abs sensor ( to tak+ - bo bylo po ang.) stalo sie tak jeszcz z 3 razy w tygodniu ale wczoraj zmienialem kola i auto bylo na podnosniku i podotykalem i podociskalem wtyczek co ida do hamulcow i ten kabelek co do nich wchodzi przy nasadzie wtyczki byl zgiety w dol a oslone oddzielila sie od wtyczki na jakis 2mm ,podociskalem te kale do wtyczki i od tej pory jakby czestotliwosc wzrosla , mam 2km od mechanika do domu a auto zgaslo z 5 razy ( nie dotykalem zaplonu zeby zmow odpalic ) miedzy czasie w drodze zapalia sie i znikla tylko abs esp auto jedzie normalnie ,kolejne swiatla ruszam i znow wtedy doszla jeszcze kontrolka swiec ktorej nie bylo predzej , teraz juz zawsze jest swieca sie abs esp i (!) gasnie + 3 pikniecia i znow ok jak by nigdy nic sie nie swieci nic nie mruga tak samo po odpaleniu nic ...
Dopóki nie zajrzysz w miejsca wskazane przez nas,doputy Twoja wiedza o usterce się nie pogłębi.

Do dzieła!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

problem rozwiazany ,wszystko posprawdzane wtyczki poczysczone i popsikane ,komp szczelny bez przeciekuw ,czujniki troszke zabrudzone byl ale ok , czujnik stopu dzial , kostka przy stacyjce ok , aku super kondycja klamry przczyszczone ,i juz bylo ok i dzialalo juz happy ze sie udalo ,jazda do domu i test mocne hamowanie ze az kola zapisczaly i znow to samo ;( co sie okazalo jedna z klamr (sroba) na roze od turbo do fmic prztarla jakis groby kabel od masy i robilo zwarcie przy chamowaniu jak silnik nurkowal dochodzilo do styku i dlatego gasl silnik i swiecily sie kontrolki , jak widac kazdy przypadek jest troszke inny .dzieki za odpowiedzi i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mi dzis problem ten tez sie pojawil, tzn najpierw przez pol godziny migaly swiecy zarowe, poznieej dolaczyl abs i esp, kontrola trakcji nie dziala, abs tez nie. Jutro jade pod kompa, ale takie szybkie pytanie o ewentualna przyczyne... bo swiatla stop sie swieca, dzis padalo caly dzien, a jak ruszylem dynamicznie na mokrym, to esp wlaczylo sie zeby kola nie boksowaly, a po 5 minutach wlasnie zapalil sie abs i esp. ;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mi dzis problem ten tez sie pojawil, tzn najpierw przez pol godziny migaly swiecy zarowe, poznieej dolaczyl abs i esp, kontrola trakcji nie dziala, abs tez nie. Jutro jade pod kompa, ale takie szybkie pytanie o ewentualna przyczyne... bo swiatla stop sie swieca, dzis padalo caly dzien, a jak ruszylem dynamicznie na mokrym, to esp wlaczylo sie zeby kola nie boksowaly, a po 5 minutach wlasnie zapalil sie abs i esp. ;/
Kolego jedz do ASO i kup sobie nowy czujnik stopu. nie musisz podlaczac i placic komus za lapka jak bys sie wysilil i prezczytal ta strone to odp bys znalazl zaraz na samym poczatku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki, czasem nie wystarczy czujnik STOP.

Miałem jazdę z kontrolkami przez 2 miesiące.

U mnie problemem była padająca przepływka..

 

Oprócz kontrolek, po jakimś czasie zauważyłem szarpanie skrzyni (automat) i ogólną mułowatość auta :hyhy

Potrafił zgasnąć przy wyjeżdzaniu ze skrzyżowania - a tego nie życzę nawet gościowi z Opla ;)

 

Po wymianie przepływomierza jak ręką odjął, ale markowego przepływomierza bo tak pięknie od razu nie było...

Nie kupujcie tanich zamienników na Allegro :P

 

Oczywiście, na początek warto sprawdzić tańszą opcję w postaci czujnika stopu,

bo na lepszy miernik masy powietrza trzeba już poświęcić ok 600zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności