Skocz do zawartości
andlon

Termostat w silniku 1.6 AHL 101 KM wymiana instrukcja

Rekomendowane odpowiedzi

Mam prośbę do tych, którzy wymieniali termostat w tym konkretnym silniku 1.6 AHL (lub podobnych 1.6 74kW) z klimatyzacją.

Chodzi mi o dokładne wskazania:

Czy zabierać się za wymianę od góry odkręcając napinacz paska? alternator? kolektor? czy też jeszcze coś innego?

Czy może od dołu (z kanału) po zdjęciu osłony silnika, jest taki dostęp, że można wymienić termostat nie demontując przy tej okazji innych elementów osprzętu.

Proszę o instrukcję wymiany krok po kroku.

Na pewno wielu z niej skorzysta, dając w ten sposób wiele satysfakcji jej autorowi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak było.

Ale nie o tym silniku.

To, że trzeba odkręcić 2 śruby mocujące króciec to jest jasne.

Na tym

http://img329.imageshack.us/my.php?image=termostattdiww5.jpg

schemacie wszytko widać.

Tylko jest problem, że w silniku 1.6 od góry to wszystko jest zasłonięte kolektorem dolotowym i alternatorem.

Dlatego pytam z której strony się do tego dobrać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O dołu nie ma szans dojścia, termostat jest za wysoko umieszczony. Pozostaje tylko góra. Termostat jest za alternatorem. Popuść Pasek wielorowkowy i alternator, przesuń go troche w bok (nie wyciagniesz go). Zrobi się trochę miejsca na odkręcenie obudowy termostatu. Nawet szybko udało mi się go wymienić, zwarzywszy na to, że jest tam mało miejsca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za sensowną odpowiedź.

Piszesz "przesuń go trochę w bok (nie wyciągniesz go)" - czy dobrze rozumiem - alternatora nie wyciągać tylko przesunąć i to wystarczy?

I jeszcze jedno jak spuściłeś płyn z układu bo w książce pisze, że AHL nie ma korka spustowego w chłodnicy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

andlon ;

 

Rozłączasz dolny wąż od chłodnicy, wcześniej wyciągasz zawleczkę zabezpieczającą na wężu.;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

od dolu wyciagniesz w czoraj to robilem , atermostat jest za pompa wody a nie za alternatorem ,godzina roboty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Posiadam podobnego paska 1,6 AHL problem się pojawił w okresie chłodniejszym - autko nagrzewa sie powoli do 85 stopni i po przejechaniu kilometra spada wskazowka do 80 - nawet niżej a gdy włacze ogrzewanie to 70 st. Czy to jet wina termostatu czy czujnika temp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem.Po wymianie czujnika temperatury,okazało się że temperatura płynu max to 87 stopni.W tym tygodniu wymienię termostat .Myślę że problem tkwi w termostacie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli mogę podepnę się pod wątek.

Zamierzam wymienić płyn chłodniczy w pasku 1,6 AHL ponieważ nie mam kranika w chłodnicy czy do wykonania tej czynności musze demontować termostat czy wystarczy jak rozłączę dolny wąż. Czy w ogóle jest możliwość rozłączenia tego węża?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Patrz na górze co pisał JurekW chyba wszystko jasne.

 

 

Rozłączasz dolny wąż od chłodnicy, wcześniej wyciągasz zawleczkę zabezpieczającą na wężu.;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie jak popuścić ten alternator, w silniku ahl. szukam i nie umię znaleźć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzeba zrzucić pasek oraz wykręcić górną śrubę mocującą alternator.

Alternator odchylamy na maxa w prawo, aż się oprze o kolektor dolotowy, i mamy dojście do termostatu.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki, ale znalazłem inny sposób na wyciągnięcie termostatu bez ruszania czegokolwiem, jest potrzebna "przedłużka giętka", i jak kto woli ja np. zapiąłem do wkrętarki i na końcu imbus, można ręcznie ale z wkrętarką łatwiej, wciskamy rękę za alternator i odkręcamy króciec, wymieniamy termostat i przykręcamy, roboty na 10min + chwila na spuszczenie płynu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i co? udało się? pewnie ci jednego przegubu w ręku zabrakło....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy spuszczaniu płynu chłodzącego nie potrzeba ściągać dolnego węża z chłodnicy, wystarczy wyjąć czujnik (dosyć mocno chlapneło ale na pewno jest szybciej i łatwiej).

Czujnik zabezpieczony jest metalowa zawleczka i znajduje się zaraz na początku dolnego węża, przy chłodnicy.

W silniku 1.6 ALZ 102KM termostat tez jest za alternatorem. kiepskie dojście, szkoda że dolna śruba przy alternatorze jest taka długa bo jakby można go całkiem wyjąć to dostęp był by dużo lepszy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam ahl 1.6 i powiem wam ze zabawa w odchylanie alternatora to zenada, no chyba ze ktos ma drobne raczki jak dziecko 10 letnie i o 2 stopnie dodatkowej swobody w reku!

 

Ja tez probowalem bez wykrecania czego kolwiek kluczami sprezystymi czy jak to sie tam zwie! mam na mysli przedluzki! tylko przez to sruby mozna pozrywac!

 

Kolego powiem ci tak, wykrec alternator i slicznie wszystko pooodkrecasz! caly zabieg to max 30min

 

A oto nizej sposob na odkrecenie wszystkiego bez zdejmowana pasa przedniego aby miec dojscie do termostatu!

 

1 blokujesz kolo wentylatora ( wiskoze ) ona ma w sobie otworki cos od 4mm - 6mm, za nia bedzie mozliwosc zablokowania preta ktory przeszpili ci wiskoze :D !

2 odkrecasz imbusem wiskoze i kladziesz ja do dolu!

 

3 teraz swoboddnie mozesz odkrecic srube alternatora! spokojnie ci wyjdzie :D wiem ze jest dluga ale chlodnicy nie dotknie :D

 

4 jak juz masz elegancko odkrecony alternator to z niego 2 sruby od przewodow elektr. odkrecasz i kladziesz go na bok

 

5 teraz pozostaje ci wygodna wymiana termostatu.

 

PS jeszcze tylko przed tym zabiegiem luzujesz napinacz! pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W silniku ALT konieczny jest demontaż kolektora, bez tego termostatu nie wyciągniecie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W silniku ALT konieczny jest demontaż kolektora, bez tego termostatu nie wyciągniecie.

dziękujemy za cenną radę, lecz kolego spójrz o jakim silniku jest tu mowa :wmorde

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego mielke bardzo dziękuję za cenną uwagę, ale szukając tematu wymiany termostatu w silniku 2.0 ALT jak ja to robilem to tu trafi i niestety spotka się z opinią ze jest to sprawa prosta i nie wymagająca dużo czasu bo są to podobne silniki z 1.6 niestety nie jest to prawdą to tyko przestroga, szkoda że nie było nikogo wcześniej, aby to potwierdzić, oczywiście trzeba zdemontować alternator i wiatrak, dostęp do termostatu jest fenomenalny, ale jeśli ktoś chce go wymienić niestety trzeba dużo więcej pracy, mianowicie demontaż kolektora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności