Skocz do zawartości
peter_86

Wymiana rozrzadu w 1,9 TDI AJM, od czego zaczac rozbieranie przodu.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem nowy na tym forum, troszke czytalem na temat wymiany rozrzadu w AJM, lecz interesuje mnie schemacik jakis, jak zabrac sie do tego, bo chcialbym sam to zrobic, tzn. chce rozebrac przod, posciagac zderzak, lampy i jak do togo podejsc aby nic nie uszkodzic. Rozdzaz sam w sobie wymieni mi mechanik, ale chcialbym mu juz to przygotowac i rozebrac przod, napiszcie jeszcze raz co musze a czego nie musze wymienic, moze jakis schemat? A.. i jeszcze jedno, przy okazji wymieniam olej, ma byc z norma 501? i ile go wchodzi w ten silnik?

Pozdro;)!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zderzak przedni wisi na ośmiu śrubach w nadkolach (po 4 na stronę - odkręcasz zderzak i przy okazji nadkola - pamiętaj jak będziesz jechał, bo poobcierasz kołami) i na 4 pod grillem...

 

 

EDIT: oooopss... widzę, że Ty 3B :) Więc nie wiem gdzie przednie śruby, szukaj pod grillem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zaczynamy od WARNA. a potem pytami sue w odpowiednim dziale.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Zakupiłem dwa dni temu passata 1.9 TDI PD 115KM silnik AJM z 1999 roku. Chce wymienić rozrząd tylko jest mały problem. Nie ma napinacza hydraulicznego ?

Czy wychodziły w ogóle AJM bez napinacza ? Czy po prostu mam wymieniony silnik na jakiś powyżej 2000r gdzie nie bylo napinaczy hydraulicznych. Jak sprwadzić po silniku rok produkcji ?

Pozdrawiam :)

Edytowane przez rainman777
Przeniesiony reg. pkt. 2.1.a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałes fizycznie jaki masz napinacz? Jeśli tak, to w czym problem, jak masz zwykly napinacz to kompletujesz rozrząd i po sprawie. Niedawno wymieniałem u siebie i śmiało moge polecić firmę:

http://www.czesciwsieci.pl/

Maja oryginalne rozrządy i to w dobrych pieniądzach, do tego bierzesz pompę wody HEPU i po sprawie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdź za filtrem paliwa na obudowie sprzęgła nr silnika i symbol czy jest wybite ajm czy cos innego od tego bym zaczął

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a w AJM nie można przypadkiem zmienić rozrządu na nowszego typu, tak jak ma to miejsce w pierwszy modelach AWX/AVF? gdzie zmienia się też obudowę rozrządu i pasuje rozrząd bez napinacza?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Można, ale trzeba zmienić tylną osłonę rozrządu na taka pasującą do nowego napinacza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moze ktos tak zakombinowal;) a nie wymienial silnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Auto sprowadzone z Niemiec od pierwszego właściciela. Jest mega zadbane i właśnie dziwi mnie taka kombinacja. Może za drogo wychodzi z tym napinaczem hydraulicznym i zmienili osłonę tak jak mówicie. Będzie pogoda to sprawdzę. Dzięki za info.

 

ff15108cb03dfc52m.jpg

 

26ac9ded63b52ed4m.jpg

Edytowane przez Jacis

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Oznaczenie silnika to AVF 302 050 .... Ehh. Czyli niby silnik 131 km.

Pompowtryski 038 130 073 AR - czyli 131 KM

Turbulum xD - 0381457026 - czyli ori AVF 131 KM

ECU - 038 906 019 A - sterownik z AJM 115 KM

Głowica - 038 103 303 R - AVF 131 KM

Skrzynia biegów - 012 301 103 T - AJM 115 KM

 

Co jeszcze sprawdzić ? Lub co mogę z tym zrobić ? Chyba poszukam kompa od AVF. I podjadę na hamownie. Jak będzie grać to leci chip :)

No i dziwnie rusza mi się na 1 biegu. Jest dosyć ciężko. Dziewczynie już parę razy zgasł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co ten post ma do wymiany rozrządu? Po co szukać kompa skoro można wgrać softa do AWXa do tego ecu:P?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale masz składaka:-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Post założyłem nowy ale moderator przerzucił go tutaj. Auto chodzi dosyć fajnie. Na razie nie narzekam. Jak będzie jakaś większa kasa to wymienię skrzynie na 6 biegową bo podobno ta 5 biegowa z AJM jest słaba i może się posypać po programie ;)

No i czy składak... to trochę pochopne stwierdzenie. Pomiar lakieru wyszedł idealnie. Fakt była malowana maska ale bardzo delikatnie i tylko z przodu tam gdzie zawsze są odpryski ;) Naklejki na progach ori. Czemu cały silnik był wymieniony nie dowiem się pewnie nigdy.

Ale wracając do tematu ;)

Rozrząd wymieniony, wszystkie filtry też, nowy olej :) Także mam spokój na jakiś czas :) Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego mojego brata ajm ma juz chyba 500tys km i jest po programie od 5lat, skrzynia ma sie rewelacyjnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak tylko ja ma silnik od AVF. Czyli na starcie jak wrzucę program to mam 130km. A do tego dorobię jeszcze parę. Słyszałem, że nie przenoszą takiego momentu obrotowego. Oczywiście zależy też to od stylu jazdy ;) Można mieć program i jeździć spokojnie i będzie wszystko ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Częściej padają 6-biegowe skrzynie. Jak chcesz zmieniać tylko z obaw przed padnięciem 5-biegowej to zbędna robota.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim ważna jest dobra rolka alternatora. Ma nie hałasować i nie stwarzać ryzyka, że pasek z niej spadnie czy sama rolka się uszkodzi. Z tanimi jest ryzyko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy jakiej firmy polecacie zestaw rozrządu ? tak się zastanawiam nad RUVILLE

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
koledzy jakiej firmy polecacie zestaw rozrządu ? tak się zastanawiam nad RUVILLE

 

Ruvill będzie bardzo dobry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności