Komunikaty
 
Strona 1 z 18 123411 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 342

Wątek: Silnik 2.3 V5 170km

  1. Silnik 2.3 V5 170km
    #1

    Imię
    Jay
    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    Renes
    Wiek
    37
    Samochód
    B5(3BG) 2.3 V5 170KM (AZX), 2001
    Witam wszystkich - moje zapytanie dotyczy silnika vw 2.3 v5 170 KM. Znalazlem wprawdzie kilka slów na jego temat na tym forum, lecz w zasadzie nic konkretnego.Jak sie juz zorientowalem jest to dosyc zadki silnik i niewiele na jego temat mozna znalesc .
    prosil bym o opinie osób ktorzy mieli cos do czynienia z tą jednostka.
    Obecnie poruszam sie passatem 2.0 8v 115KM i ten silnik to jest jakas porazka, ale to juz inny temat. Zastanawiam sie nad kupnem wlasnie passata 2.3 v5 170KM z 2001r.

    Wstepne ogledziny wypadly super piekne brzmienie i zadowalajaca moc silnika. Zastanawia mnie jednak fakt iz silnik ten nie jest zbyt popularny, czy moze vw wycofal sie z niego w zwiazku z duza awaryjnosci, zastanawia mnie czy nie jest to jakis nieudany projekt .
    Prosil bym o kilka slow na temat pracy, awaryjnosci itd tego silnika , koszty naprawy , zywotnosc w stosunku do innych silnikow vw (2.0 20v 130KM, 1.8 20v 150KM)
    z gory dzikuje i pozdrawiam
     
     

  2. #2

    Imię
    Jay
    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    Renes
    Wiek
    37
    Samochód
    B5(3BG) 2.3 V5 170KM (AZX), 2001
    no i nie wytrzymalem - ten dzwiek i moc, do tego czarna skóra w środku z niebieskim aksamitem - mam nadzieje ze nie bede tego zalowal - jestem posiadaczem passata 2.3 v5 170 KM kombi rok 2001
     
     

  3. #3
    Awatar balcer
    Imię
    Daniel
    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    Szczucin
    Wiek
    30
    Samochód
    B5(3B) 1.9TDI 110KM (AFN), 1997
    gratuluje, wrzuć fotki na forum to zobaczymy twoją fure, też bym nie wytrzymał
     
     

  4. #4
    Awatar pawelpolecki
    Imię
    Paweł
    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Białystok
    Wiek
    40
    Samochód
    B5(3B) 2.3 V5 150KM (AGZ), 1999
    Podepne sie
    panowie, jak ajest roznica w wersji 150 a 170 czy to tylko elektronika czy sa zmiany mechaniczne ?

    pozdrawiam i gratuluje passacika
    wzuc fotki
     
     

  5. #5

    Imię
    xemit
    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    wrocek
    Wiek
    53
    Samochód
    B5(3BG) 1.9TDI-PD 131KM (AWX), 2005
    W mocniejszym jest większy stopień spręzania ,a co za tym idzie wymaga LO 98,no i chyba 170km ma więcej zaworów na garnek.
     
     

  6. #6

    Imię
    Jay
    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    Renes
    Wiek
    37
    Samochód
    B5(3BG) 2.3 V5 170KM (AZX), 2001
    dzieki to wlasnie on - stoi teraz w takim ciasnym miejscu - zrobilem przed chwila wiec zdjecia sa w nienajladniejszym otoczeniu - zrobie inne jak bedzie ku temu sposobnosc i czas
    Załączone obrazki Załączone obrazki
     
     

  7. #7
    Awatar dgasek
    Imię
    Damian
    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Wawa
    Wiek
    38
    Samochód
    Nie passat, 2002
    150 to 10 zaworów , 170 to 20 zaworków -- może mnie ktoś poprawić jeżeli coś namieszałem

    pozdr
    STAG300 / 2 x Zavoli / Hana
     
     

  8. #8

    Imię
    Jay
    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    Renes
    Wiek
    37
    Samochód
    B5(3BG) 2.3 V5 170KM (AZX), 2001
    co do paliwa to w moim jest podane ze paliwo moze byc stosowane zarowno 95 jak 98 a co do zaworów to moj ma 20v i 170 KM
    a ten 150KM ma chyba 10V (??) załączam foto z ksiazki Vw
    Załączone obrazki Załączone obrazki
    Ostatnio edytowane przez daffyx ; 10-08-2008 o 21:30
     
     

  9. #9
    Awatar balcer
    Imię
    Daniel
    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    Szczucin
    Wiek
    30
    Samochód
    B5(3B) 1.9TDI 110KM (AFN), 1997
    toż to angol ale bardzo ładny
    dlugiej i bezawaryjnej jazdy!
     
     

  10. #10

    Imię
    xemit
    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    wrocek
    Wiek
    53
    Samochód
    B5(3BG) 1.9TDI-PD 131KM (AWX), 2005
    Cytat Zamieszczone przez daffyx Zobacz posta
    co do paliwa to w moim jest podane ze paliwo moze byc stosowane zarowno 95 jak 98 a co do zaworów to moj ma 20v i 170 KM
    a ten 150KM ma chyba 10V (??) załączam foto z ksiazki Vw
    Ten silnik ma stopien sprężania 10,8 i dedykowane paliwo to 98 okt.95 można stosować w wyjątkowych sytuacjach i krótko.Znajac jakość polskiego paliwa 95 okt to wcześniej lub pózniej klopoty.Szkoda głowicy i panewek na korbach,ten silnik należy do tych nielicznych które mniej spalą lepszego paliwa i odpłacą brakiem awarii.
     
     

  11. #11

    Imię
    Jay
    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    Renes
    Wiek
    37
    Samochód
    B5(3BG) 2.3 V5 170KM (AZX), 2001
    zgadza sie tez to doczytalem ze zalecane jest paliwo 98, przedemna dluga trasa Polska - Anglia okolo 1600km - zatankuje 98 i sprawdze jakie wyjdzie spalanie.
     
     

  12. #12

    Imię
    Jay
    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    Renes
    Wiek
    37
    Samochód
    B5(3BG) 2.3 V5 170KM (AZX), 2001
    zatankowalem 97 w Anglii , szedl pieknie , potem zatankowalem 95 w Niemczech (bo akurat nie bylo 98) , szedl pieknie, potem zatankowalem 99 w niemczech na shell tez wszystko OK, zatankowalem w Polsce 98 na jednej ze stacji sieci BLISKA i tu stala sie masakra , samochod mial problemy z praca na wolnych obrotach (skoki obrotow ogolnie chodzil jak by nie na wszystkich cylindrach ) wyskoczyl blad (ten pomaranczowy symbol silniczka) ,. W pobliskich ASO wv , nie mieli aktaulnie czasu wiec nie udalo mi sie tego sprawdzic , wszedzie sugerowali mi ze to moze byc zle paliwo , zatankowalem na BP paliwo 98 praktycznie na pusty bak , po przejechaniu okolo 250 km wszystko wrocilo do normy silnik zaczol pracowac normalnie z deski rozdzielczej zniknol blad , teraz znow chodzi jak zyletka i znow czuje ze mam 170 Konikow. podsumowujac , jesli chodzi o spalanie nie zauwazylem roznic miedzy 97z Anglii,95 z Niemiec i 98 z BP Polska - jednak jakosc paliwa odbija sie na jakosci pracy samego silnika (tak mysle na podstawie wlasnych obserwacji) - teraz bedac w polsce tankuje tylko na BP paliwo 98 , silniczek pracuje super , na stacji sieci Bliska (chyba paliwa Orlen) zawiodlem sie nawet na paliwie 98 . Po konsultacji ze znajomymi wyniknelo iz wielu nazeka na paliwa ze staci BLISKA.
     
     

  13. Informacje o silniku 2.3 Benzyna
    #13
    abezus
    Gość
    Witam... Szukalem na forum ale jakos nie moglem znalezc przydatnych mi informacji... Chcialem sie dowiedziec czy silnik o pojemnosci 2.3 montowany w passateach 3bg jest silnikiem wartym uwagi ? Czy jst to ta sama jednostka co w audi 2.4 ? Chodzi mi o to czy warto sobie zaprzatac glowe samochodem z tym motorem czy lepiej dac sobie spokoj i szukac czegos z kochanym przez wszysktich 1.8T Pozdrawiam.
     
     

  14. #14
    Awatar passatb5
    Imię
    Tomek
    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    Koszalin
    Wiek
    28
    Samochód
    B5(3B) 2.8 V6 193KM (ACK) 4x4, 1998
    Z tego co Mi wiadomo to jest to silnik VR5, 2.3l i występował w dwóch odmianach mocy: 150 i 170KM. Nie wiem teraz które odmiany były montowane w jakich modelach, bo wiem, że ten motor był także w Golfie, Borze i chyba nawet Beetlu... Jest 20 zaworowy (4 zawory na cylinder, 5 cylindrów). Wersja 170KM ma 220Nm przy 3300obr/min i maksymalna mocy przy 6200obr/min.. Z tego co mi wiadomo to te 2.4 z Audi to zwykłe V6 o dużym kącie rozchylenia w VR5 ma typowe cechy VR-a tylko, że zabrali mu jeden gar... VR5 i 1.8T - hmmm... W wolnossącym nie licz na jakikolwiek tani tuning - praktycznie awykonalne, co innego 1.8T gdzie już za 1200-1500zł masz teoretycznie 30KM więcej... VR5 będzie raczej aksamitnie rozwijał swoją moc i moment pomrukując sobie
     
     

  15. #15
    Awatar Majcin
    Imię
    Marcin
    Dołączył
    Apr 2006
    Mieszka w
    Chełm
    Wiek
    36
    Samochód
    B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF) 4x4, 2002
    _scalone
    Na własne życzenie doprosiłeś się ostrzeżenia, później nie zachowuj się jak baba.
     
     

  16. #16

    Imię
    Maciej
    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Poznan
    Samochód
    B5(3BG) 2.3 V5 170KM (AZX), 2002
    Wszystko co kolega napisal o paliwie w V5 170KM to prawda - sam tego doswiadczylem lejac 98 na orlenie... od tego czasu juz tylko 98 ultimate na bp. Silnik pracuje az milo
    Gratuluje zakupu, faktycznie malo tego jezdzi po Polsce ale jaka frajda spotkac takiego gdzies na drodze
    Pozdrawiam
     
     

  17. a spalanie?
    #17
    mateusz2.3
    Gość
    a możecie pow. ile wasze Paski z tym silnikiem palą? bo mi całkiem sporo i sie martwię czy mnie stać na to
     
     

  18. #18

    Imię
    Mariusz
    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    uk
    Samochód
    B5(3BG) 2.3 V5 170KM (AZX), 2003
    witam...ja powiem tak mam tego samego tylko ze na swieta sobie sprawilem silniczek do niego z przebieriem 27 tys mil - czyli nowka.... i spalanie do poprzedniego minimalna różnica... mianowicie... w trasie polska anglia wychodzilo jakies 8.89-9.25 przy 100-120 nie wiecej nie mniej bez gwałtownych przyśpieszeń z drugim silnikiem w bagażniku i walizkami czyli ogolnie przeladowany o jakies 150-200kg ale jesli jechalem z przedkościa 160-180 to juz pokazywal 12 w porywach 15... takze spalanie raczej jest uzależnione od twojego stylu jazdy. jesli nie przekraczasz 2300-3000 to powinn byc oki .... bo podobno ten silnik ma zmienne pazy rozrządu czego sam doświadczylem i zauwazylem przy podmianie go ... tak tez mi powiedzieli w VW w Glasgow.

    ---------- Post added at 18:13 ---------- Previous post was at 18:11 ----------

    a co do paliwa to tak jak koledzy u gory pisali ...OGROMNA rożnica !!!!!!! na 95 szczegolnie w polsce zdycha jakies 30-40 koni...na v-power shella jest 170
     
     

  19. #19
    Awatar galileo
    Imię
    endek
    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    opatów/londyn
    Samochód
    B5(3B) 1.8 T 150KM (APU), 1999
    Panowie na co zwracaliście uwagę przy kupnie 2.3 V5 ?
    Chodzi o silnik.
    Trzeba szczególnie wsłuchiwać sie czy łańcuch rozrządu jest ok czy da się to inaczej sprawdzić ?
    Na co jeszcze zwrócić uwagę przy silniczku ?
     
     

  20. #20
    Awatar 2.8_v6_30v_4x4
    Imię
    Jacek
    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Wrocław
    Samochód
    Nie passat, 2004
    a ja jestem zadowolony ze swojego 2.8 v6 i 30v to dopiero brzmi i lata. ale tak podpinajac sie pod watek dedykowanej benzyny, czy to samo sie tyczy takiego motorka jak u mnie? tzn ze nalezy lac mu 98?

    gdzie moge sie dowiedziec o stopniu sprezania?
     
     

Strona 1 z 18 123411 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •