Skocz do zawartości
Gość stanley

Przy skręcie w lewo słychać stuki z prawej strony, przód.

Rekomendowane odpowiedzi

Gość stanley

Co to może być i czy naprawa jest możliwa w warunkach garażowych ? Proszę o pomoc i wskazówki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytałeś TUTAJ ?

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość linek

Prosta sprawa. W tym aucie jak coś stuka, a szczególnie przy skręcie to raczej napewno jeden z czterech wahaczy. I radzę się przyzwyczaić, że przy naszych super utrzymanych drogach w tym aucie będzie stukać z przodu. No chyba, że jest kasa i wymieniasz komplet wahaczy ( osiem sztuk ) średnio co 30 000 km. Jeśli chodzi o warunki garażowe to zależy co tam masz. Młotek i kombinerki to trochę za mało. Ja wymieniam wahacze pojedynczo sam. Uważam, że nie jest to trudne i nie wymaga specjalistycznego sprzętu.

Powodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie prawdopodobnie stuka przegub, szczególnie jeżeli mówisz że przy skręcie, a wahacze to raczej na dołkach słychać.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość linek

Podkreślam. " w tym aucie ". Przegub nie stuka, przegub trzeszczy. Szególnie przy ostrym skręcie i raptownym ruszeniu. Niestety słownie nie mogę zademonstrować trzeszczenia i stukania i stąd mogą brac sie różne opinije na temat opisanej usterki. Zgadzam się, że wahacz wyraźnie słychać na wybojach i mówię jeszcze raz, że szczególnie przy skręcie. Znam to z autopsji.[/u]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Kantorek

prawdopodobnie to górny przedni :610:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość biedrona
Podkreślam. " w tym aucie ". Przegub nie stuka, przegub trzeszczy. Szególnie przy ostrym skręcie i raptownym ruszeniu. ]

chyba nie wiesz co mówisz, przegub nie stuka? Przegun się tłucze jak diabli! Wahacze sie tłuką tylko na nierównościach, rzadko przy normalnej jeździe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pyra

Wahacze się tłuką(o ile mają luzy) przy jeżdzie na wprost.

W skręcie klekocze rytmicznie przegub,najlepiej przy ruszaniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Kantorek

wahacze tez sie tłuką przy skręcie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a może tak:

 

czy stuka ci też przy raptownym ruszaniu? przy raptownym ruszaniu ze skręconymi kołami, przy hamowaniu, przy skręcaniu na duzej szybkości, przy ostrym skręcaniu, na nieruwnościach? :638:

 

jeśli robi tak (trrrrrrr) to stawiam na przegub, ale możliwe że też wahacz poszedł

 

opisz nam to

 

djagnoza mechanika by wiele pomogła (djagnoza bynajmniej u mnie jest bezpłatna :D )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość barti_go

a może to tylko łożysko w gumie na amorku ja tak miałem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość agmuz

proponuję:

 

1. Stukanie to wachacze, końcówki drążka, występuje na skrętach lub na prostej na nierównej nawierzchni, stuk jest głuchy jakby drewniany

2. Przegub to grrrgrgrrrr, lub zgrzyt, tylko i wyłącznie przy skręcie - jak w rowerze przepuszcza łańcuch lub zębatka - jest to metaliczny zgrzyt.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mner

Trochę się pogubiłem z tymi odgłosami więc przedstawię pod ocenę moje "stuki" :)

 

U mnie słychać rytmiczne stuki (raczej oddźwięk drewniany niż metaliczny) przy ruszaniu ze skręconymi kołami. Ruszanie- nie gwałtowne a normalne. Przy jedzie na wprost (be względu na szybkość) - nie stuka, na dołkach, nierównościach itp. - nie stuka. Stuka tylko w tym jedynym przypadku i to tez nie zawsze (być może ma tu wpływ kąt skręcenie kół). Są to rytmiczne, niezbyt głośne (jak na razie) stuki i w momencie prostowania kół całkowicie zanikają.

 

I jeszcze jedno wydaje mi się (chociaż mogę się mylić bo nie miałem czasu na dogłębne badania nasłuchowe i poza tym na razie nie jechałem bez dzieci :kwasny: ) że stuki są tylko przy kołach skręconych w prawo (ruszanie zarówno w przód jak i tył) i występują z prawej strony. Byłbym wdzięczny za jakieś sugestie. :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po mojemu to przegub z prawej strony. Podobny przypadek też mialem i po wymianie przegubu wszystko ustało. ( Nie wiem czy to był stuk metaliczny czy drewniany, ale stuk był)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sorki, że odgrzewam kotleta :D ale miałem właśnie podobny problem i jak jeszcze kogoś interesuje ten temat to podpinam się aby nie zakładać nowego. U mnie przyczyną takiego właśnie stukania okazała się końcówka drążka i wymieniłem od razu obie. Stukanie ustąpiło :) Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kwestia co to za stukanie bo do pełni katalogu trzeba dołożyć wahacz, łacznik lub przgub

pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam dziwny wlasnie problem z stukami przy skrecie w lewo.Najbardziej slychac przy ruszaniu ,ale nie tylko przy ruszaniu bo podczas jazdy ale nie na wprost tylko na luku jak dodam gazu to mam ten sam dzwiek tylko troche przytlumiony przez silnik ale ten sam. Przy skreceniu w prawo nie mam takich dzwiekow.Oczywiscie jak to z zycia i doswiadczenia stawialem na uszkodzony przegub zewnetrzny z prawej strony bo to typowy objaw no ale coz, zycie ma to do siebie ze zawsze sa jakies komplikacje i tak samo jest z moim problemem.Po wymianie przegubu na nowy dzwiek pozostal nie zmieniony.Wogole zero jakiejkolwieg poprawy,niepotrzebnie wyrzucilem dobry przegub....

 

Sprawdzalem dzisiaj jak tam luzy na pol osiach no i z tej strony prawej jest minimalny ,wiekszy mam po stronie kierowcy a tam nic nie stuka nawet przy skreconych kolach .Caly czas zastanawiam sie czy przegub wewnetrzy z prawej strony sie nie konczy,choc luzu w nim niewiele jest ... Jak sadzicie ???

 

Z drugiej strony (strona kierowcy) posiada wieksze luzy przy wewnetrzym przegubie i wieksze wzdluzne polosi niz z prawej strony. Zaczelo mi tez z lewej sie pocic w okolicy przegubu wew. ,jest tam taki simering ktory juz mam i niebawem bede wymienia ale wracajac do tematu to czy moze poprostu lewa strona daja osobie znac przenoszac dzwiek w inne miejsce ??,nie wiem .... Nie mialem takiego problemu jeszcze a nie chce wymieniac dobrych czesci przy metodzie prob i bledow.

 

Dodam ,ze dzwiek przypomina wlozony w szprychy roweru patyczek od luda,tylko ze plastikowy :D nie drewniany

 

 

 

Macie moze jakies porady ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Macie moze jakies porady ???
Do wymiany przegub wewnętrzny lewy(strona kierowcy).

Miałem te same objawy tylko po stronie prawej, auto Golf 4. Po wymianie cisza i brak wibracji przy przyspieszaniu, które dodatkowo były następstwem niesprawnego przegubu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No fakt kolego,zapomnialem dodac ze podczas gwaltownego przyspieszania trzesie buda ( tylko 4 i 5 bieg ) ale tez mam wrazenie ze to prawa strona :/

 

a dlaczego sadzisz ze strona kierowcy jak przy skrecie w prawo zero stukania ??? bo wtedy lewa strona jest obciazona

Edytowane przez stade

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przegub wewnętrzny słychać "odwrotnie" niż te zewnętrzne. Skręcasz w prawo, przyspieszasz na łuku, słychać terkotanie-wymieniasz przegub wewnętrzny prawy . W lewo- lewy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności