Skocz do zawartości
Gość lukass

Szarpanie przy przyspieszaniu

Rekomendowane odpowiedzi

Gość lukass

W czasie przyspieszania czuć "poszarpywanie" - im wyższy bieg tym bardziej jest to odczuwalne.

Natomiast na niższych biegach też jest odczuwalne , ale np. przyspieszają na 2 biegu od niskich obrotów z gazem do oporu czuć na ok. 3500obr spadek mocy na ok. pół sekundy i jedzie dalej i póżniej przy 4000obr ponownie i dalej jedzie.

Dodatkowo jest to mocnej odczuwalne gdy powietrze na dworze jest chłodne (np. noc ) jak jest gorąco to prawie nie czuć. Jeżeli przyspieszam z gazem delikatnie naciśniętym to też nie ma objawu. W sumie auto ma moc bo pomimo tego denerwującego szarpania rozpędziłem je na ful załadowane do 210km/h.

Na vag-u 0 błędów, przepływka nowa 100% sprawna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mlody300

prosił bym kolegów o pomoc

mam passata 2001 r 1,9 tdi 96kw silnik AWX .

silnik ładnie zapala,ma odpowiednią dynamike ,lecz przy łagodnym przyśpieszaniu przy dochodzeniu do 2000 obr/min jest lekki zakłócenie pracy ,przy ostrym przyspieszaniu jest ok

nie ma błędów silnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość sabo_75

Miałem ten sam problem ale już go nie mam wywnioskowałem że to od paliwa ponieważ zawsze tankowałem na jednej stacji ale kiedys musiałem zatankować gdzieś indziej i po zatankowaniu miałem identyczny problem gdy paliwo wyjezdziłem zatankowałem na swojej stacji i problemu juz nie mam jest wszystko ok i dlatego uważam ze to od paliwa .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lukass

Sprawdź czy nie zacina się zawór egr -ewentualnie oczyść go z nagaru. :621:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam identyczny problem, przy lekkim przyspieszaniu w okolicach 2000rpm wyczuwalne są drgania silnika. Na początku myślałem że to poduszki silnika więc je wymieniłem ale to nic nie dało. Dodatkowo pojawiły się błedy pompowtryskiwaczy 'elektromagnetyczny zawór pompowtryskiwacza 4,3 i 2'. Zalałem specjalnego środka do czyszczenia pompowtrysków i też nic. Jutro robie zapis pracy silnika i zobaczymy co wyjdzie, bo nie daje wiary że wszystkie pompowtryski już się posypały.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tak ma ale przy 1000 obrotow :647: Dowiem sie dokladnie za 2 tygodnie co jest przyczyna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo. Podpiąłem pod kompa i okazało sie że wszystko jest ok... a jedynie turbina przy obrotach silnika 1600-2000 daje za małe ciśnienie. Powinno być 1800 a jest 1500 jednostek. Potem dmucha już dobrze...

A gdzie możan znaleźć zawór N74? Czytałem jak go można sprawdzić a nie wiem gdzie jest :( .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie też tak się dzieje 1600-1800 -

także słyszałem że to sprawa " załączającej " sie przy

tych obrotach turbiny.

Przy bardziej zdecydowanym naciśnięciu gazu nic

nie czuć.

lucass - podpowiedz jak wyczyścić ten zawór i gdzie on sie znajduje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lukass

Zawór ten znajduje się w kolektorze dolotowym i sterowany jest siłownikiem podciścnieniowym ( będą tam 2 bańki -druga steruje przepustnicą do gaszenia silnika) -musisz wyjąć całą tą obudowę - wymyć wszystko z nagaru oraz zobaczyć czy wszystko płynnie chodzi i domyka się. :621:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość sabo_75

Tak jak już wcześniej pisałem miałem ten sam problem co wy z szarpaniem przy wolnych obrotach (1400 - 1800) powiedziano mi ze to szarpanie jest od słabego paliwa i zmieniłem stacje paliw ,problem znikł ale niestety tankuje cały czas na tej samej stacji i problem z szarpaniem powrócił ( 1 miesiąc było wszystko ok ) , czy ktoś z was już poradził sobie z tym szarpaniem . Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy mam rację ale winne może być również koło dwumasowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość sabo_75

Wszystko fajnie tylko nie wiem, co to jest to koło dwumasowe, a co najgorsze teraz przebywam za granicą a do Polski przyjade za 2 miesiące i nie wiem co zrobić, czy można tak z tym jeździć czy lepiej to jak najszybciej zrobić, ale zbytnio nie wierze tu tym holenderskim mechanikom.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ra11

Kolega pogromca pisał o środku do czyszczenia pompowtryskiwaczy. Co to jest za srodek? Czy dolewa się go do paliwa? Stosuje sie go tylko w przypadku jakiś problemów czy profilaktycznie co jakis czas?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolega pogromca pisał o środku do czyszczenia pompowtryskiwaczy. Co to jest za srodek? Czy dolewa się go do paliwa? Stosuje sie go tylko w przypadku jakiś problemów czy profilaktycznie co jakis czas?

Zdania są podzielone. Niektórzy mechanicy mówią żeby nie lać, inni, że nie zaszkodzi. Problem w tym , że ani jedni, ani drudzy nie potrafią tego uzasadnić. Ja nie używam takich środków bo VW nic o nich nie wspomina.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po co używać jak nic się nie dzieje jak nie ma problemów to po co samemu je stwarzać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiec jako ze przepadkow podobnych jest wiele i po zapoznaniu sie niewiele ustalilem pytam.

 

Mam taka przypadlosc bieg pierwszy prosta droga puszczam sprzeglo jade puszczam gaz i w zasadzie powinienem sie delikatnie toczyc na wolnych obrotach a tu wystepuje szarpanie takie za wszystko zaczyna trzeszczec, ale wystarczy ze delikatnie dodam gazy (VAG pokazuje 4%) i wszystko jest jak trzeba. Kolejny bieg bez gazu i calkowity brak szarpania. Dodaje minimalnie gazu okolo 4% i to samo sie zaczyna z szarpaniem.

Nie jest to moze tak wpieniajace jak dojazd do skrzyzowania hamujac silnikiem bo przy pewnych obrotach da sie odczuc takie szarpanie.

Do tego zapewne jest zwiazane z tematem na wolnych obrotach silniek przacuje stabilnie przez okolo 30s po czym zaczyna delikatnie bujac samochodem i odczucia sa takie jak by wielki boczny wiatr wial.

VAG nie pokazuje bledow i niby wszystko ok rowniez przy duzych obrotach czy gwaltownym przespieszaniu jest ok. Po klopocie z nastawnikiem pojechalem do serwisu od pomp gdzie zrobili czyszczenie calosci pompy (kosztowne) i koles (specjalista) mowi ze najprawdopodobniej ma chipa bo on ma ten sam silnik ale przytym jest jakis zamulony.

Co mozna sprawdzic by bylo jasne z chipem bo koles od ktorego kupilem idzie w zaparte i mowi ze nie ma na bank nic zmienione w kompie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mag

Specjalistą w tej dziedzinie nie jestem, ale stawiałbym na zbyt małe dawki paliwa na niskich obrotach, czyli przytkane wtryskiwacze albo źle napisany program przez tunera, być może także przytkany katalizator.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość plusiak

U mnie było coś takigo, że jak jechałem na 4-ce 60 km równiutko, lub dojżdzałem do świateł to szarpało silnikiem jakbym jechał po nierównościach.

Okazało się że mam za dużą dawke paliwa i silnik tak reagował, po regulacji na pompie wszystko oki

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich bardzo serdecznie. U mnie jest podobnie, od jakiegos czasu szczególnie przy przyspieszaniu na 5, 6 biegu przy obr. 1500-1900 podszarpuje jak by nie chwytał któryś cylinder. Napiszcie czy to mogą byc pompowtyski, bo jesli tak to bedzie trzeba zmienic auto. Dodam jeszcze że zaczeło to sie dziac po wymianie oleju i jednoczesnej zmianie stacji paliw , może gdzieś tu tkwi przyczyna? Zalany olej to MOBIL 1 SPECJAL V 5w40 o spesyfikacji 505.01(z karnistra nie z beczki)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności