Gość Buger Zgłoś #1 Napisano 27 Lipca 2008 Witam Jestem szczęśliwym posiadaczem Passata Kombi 1,9 TDI 130KM i mam taki mały problem. Ponad rok temu wymieniałem tarcze i klocki hamulcowe, kupiłem tarcze nacinane ATE i standardowe klocki też firmy ATE (zresztą jak się okazało podczas wymiany na zaciskach też mam logo firmy ATE). Jakieś dwa miesiące temu ponownie zmieniałem klocki na nowe ponieważ poprzednie się skończyły. Oczywiście również firmy ATE. Po dotarciu klocków zacząłem normalnie jeździć. Powiem szczerze że hamulce się dosyć konkretnie grzeją, do tego stopnia że normalne hamowanie jest dość trudne. Tarcze nie są tak mocno zużyte, przecież dopiero zmieniłem jeden komplet klocków. Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam BUGER Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #2 Napisano 27 Lipca 2008 Powiem szczerze że hamulce się dosyć konkretnie grzeją Wygląda to na zapieczone zaciski. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Mad_Mac Zgłoś #3 Napisano 28 Lipca 2008 Chyba tydzien temu pisalem o tym samym problemie. Chyba czeka nas wizyta w warsztacie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Buger Zgłoś #4 Napisano 28 Lipca 2008 Wygląda to na zapieczone zaciski. Jeżeli dobrze rozumiem to chodzi o śruby na których zacisk ustawia się względem tarczy. Sprawdzałem i ładnie na nich pracuje więc to na pewno nie jest to. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
casoni Zgłoś #5 Napisano 28 Lipca 2008 Jeżeli dobrze rozumiem to chodzi o śruby na których zacisk ustawia się względem tarczy. Sprawdzałem i ładnie na nich pracuje więc to na pewno nie jest to. Ja się dołączę do tematu odnośnie hamulców. U mnie gdy jadę popiskuje przednie lewe koło. Gdy lekko nacisnę hamulec (nawet nie hamując) ucicha na jakiś czas i za chwilę to samo. Co to może być? Nie wiem gdzie mam szukać? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Buger Zgłoś #6 Napisano 28 Lipca 2008 Jeden koleś polecił mi zamontowanie nowych tarcz, polecił mi nawiercane firmy Zimmermann, powinny dużo lepiej odprowadzać ciepło. Czy ktoś ma jakieś doświadczenia co do sprzętu tej firmy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Mad_Mac Zgłoś #7 Napisano 29 Lipca 2008 Jeden koleś polecił mi zamontowanie nowych tarcz, polecił mi nawiercane firmy Zimmermann, powinny dużo lepiej odprowadzać ciepło. Czy ktoś ma jakieś doświadczenia co do sprzętu tej firmy? Z tego co zrozumialem to przedstawiles kolesiowi problem ze klocki ociraja o tarcze a on polecil ci tarcze ktore lepiej sie chlodza zamiast wizyty u mechanika bo ewidentnie z twoimi hamulcami jest cos nie tak. IDIOTA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sadisadi Zgłoś #8 Napisano 29 Lipca 2008 Buger prosty sposób na sprawdzenie czy tłoczki ci odbijają. Nagrzej hamulce przy normalnej jeździe, jedź do garażu i podnieś koło które ci się nagrzewa na lewarku i kręć. Jak klocek trze o tarcze to nie odbijają ci tłoczki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Buger Zgłoś #9 Napisano 29 Lipca 2008 Powiem tak, przy normalnej jeździe tarcze raczej się nie grzeją, zależy co kto nazywa normalną jazdą bo jak moja żona jeździ to komp pokazuje średnie spalanie rzędu 7 l/100km a u mnie 10. Zrobiłem troszkę inny test, tzn jak się porządnie rozgrzały hamulce to się zatrzymałem w miejscu gdzie auto zawsze delikatnie się stacza (gołym okiem nie widać skosu) i ... staczał się. Co do "KOLESIA IDIOTY" to on chyba troszkę inaczej zrozumiał to co miałem do przekazania, standardowa jazda mojej żony nie powoduje przegrzewania tarcz i klocków, tylko dopiero jak ja nim jadę ostrzej to wtedy temperatura bardzo negatywnie wpływa na długość hamowania. Przy pierwszym komplecie klocków nie było problemu, przy drugim się pojawił. "KOLEŚ IDIOTA" zaproponował wymianę tarcz bo może te nie są odpowiednie do mojej techniki jazdy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marios Zgłoś #10 Napisano 29 Lipca 2008 A plyn wymieniles ?? przynajmniej rok temu wymieniałeś ?? Jak lubisz szybciej jeździć (zreszto 10L na 100km mówi mi że jeździsz dynamicznie) i chcesz miec sprawne hamulce w każdych warunkach to wymień płyn na Motul RBF600 ... bedziesz hamował nawet jak klocki bedą się gotowały i bedzie Ci dymic po zatrzymaniu się na światłach ... wiem z autopsji. Wcześniej przy zwykłym plynie i tym samym zestawie miałem to samo co Ty, po kilku hamowaniach w mieście nie miałem hamulców. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Buger Zgłoś #11 Napisano 30 Lipca 2008 Marios czy mógłbyś podać mi dokładne symbole tego zestawu "Zimmermann Sport, Ferodo DS, Motul RBF600" 170KM i 350Nm to niezły wynik, rozumiem że to z tych 131 fabrycznych. Możesz sprecyzować jak to wypada w praktyce czyli co trzeba zrobić no i za ile. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marios Zgłoś #12 Napisano 30 Lipca 2008 najpierw trzeba zrobic hamulce a pozniej u dobrego tunera modyfikacje programu ECU (koszt około 1400PLN) Zimmerman Sport -tarcze 288mm to numer 100.1216.50 (przy AVF i AWX na programie te tarcze wystarcza) -tarcze 312mm to numer 100.1242.50 (wymieniłem jarzma i wstawiłem wieksze tarcze bo niedlugo bede celowal na 200KM) Ferodo DS -klocki do tarczy (288mm i 312mm są takie same) numer FDS1323 Płyn hamulcowy Motul -Motul RBF600 (jest to DOT4 z temperaturą wrzenia 312 stopni) około 40zł za 0.5L Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
casoni Zgłoś #13 Napisano 31 Lipca 2008 Ja się dołączę do tematu odnośnie hamulców. U mnie gdy jadę popiskuje przednie lewe koło. Gdy lekko nacisnę hamulec (nawet nie hamując) ucicha na jakiś czas i za chwilę to samo. Co to może być? Nie wiem gdzie mam szukać?Pozdrawiam Podniosłem samochód i koło kręciło się z lekkim oporem. Gdy zdjąłem koło niczego nie zauważyłem niepokojącego poza tym, że po zdjęciu koła tarcza hamulcowa nie jest do niczego przykręcona (po zdjęciu koła jest luźna i można ją obrócić względem piasty - nie wiem czy tak ma być) Nadal nie wiem czemu w czasie jazdy soś popiskuje a po wciśnięciu hamulca delikatnie - ustaje). Co to może być? i czy tarcza jest luźna po zdjęciu koła czy powinna być przykręcona? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marios Zgłoś #14 Napisano 31 Lipca 2008 tak jest montowana tarcza, jak przykrecasz koło to jest razem z felgą przykrecana do piasty - wszystko ok a popiskiwać Ci może z róznych powodów: krzywe tarcze, zapieczone tłoczki w zaciskach, przygieta osłona tarczy ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Buger Zgłoś #15 Napisano 31 Lipca 2008 Przyczyną popiskujących klocków może też być to z czego jest zrobiony. Niektóre (często tanie) klocki po prostu piszczą. Przyczyną też mogą być duże ranty na obwodzie tarczy. Kiedyś miałem problem z piszczącymi klockami i znajomy polecił mi oszlifować ranty klocków dookoła, problem ustał ale tylko do czasu jak klocek częściowo się nie zużył. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marios Zgłoś #16 Napisano 31 Lipca 2008 no ale kolega nie opisuje sytuacji podczas hamowania tylko podczas jazdy ... jak nie dotyka hamulca to mu piszczą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
casoni Zgłoś #17 Napisano 31 Lipca 2008 no ale kolega nie opisuje sytuacji podczas hamowania tylko podczas jazdy ... jak nie dotyka hamulca to mu piszczą Bardziej to jest jakby ocieranie o coś niż piszczenie hamulców. Bardziej metaliczny dźwięk. Wydaje mi się, że nic nie ociera o tarczę (nie ma śladu i nie przegrzewają się hamulce). Co to za osłona, o której pisze kolega wyżej? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marios Zgłoś #18 Napisano 31 Lipca 2008 nie wiem czy u Ciebie jest taka oslona ale u mnie po zdjeciu kola, za tarczą jest osłona z blachy i kilka razy po wymianie klocków albo jak było coś robione przy zawieszeniu ta osłona lekko dotykała tarczy lub cos sie dostało pomiedzy tą osłonę a tarcze to bylo slychac metaliczny dzwiek szorowania podczas jazdy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sadisadi Zgłoś #19 Napisano 1 Sierpnia 2008 casoni u mnie na to piszczenie dokładnie identyczne, poszukaj zakładałem już taki temat na forum, pomogła po prostu wymiana klocków na nowe, od tamtej pory zapomniałem już że kiedyś coś piszczało. Wstawiłem klocki ATE. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
casoni Zgłoś #20 Napisano 1 Sierpnia 2008 casoni u mnie na to piszczenie dokładnie identyczne, poszukaj zakładałem już taki temat na forum, pomogła po prostu wymiana klocków na nowe, od tamtej pory zapomniałem już że kiedyś coś piszczało. Wstawiłem klocki ATE. Nie wiem jakiej firmy mam klocki, ale są w bardzo dobrym stanie, ale jeśli nic nie znajdę to pewnie wymienię klocki, bo to piszczenie jest trochę denerwujące Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach