Skocz do zawartości
harry33

Passat B3 ABS aut. - problem z rozruchem...

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystich.

Po przewertowaniu całego forum jestem zmuszony prosić Was o pomoc...A mianowicie mój passat 1.8 (ABS) z automatyczną skrzynią nie chce kręcić rozrusznik po przekręceniu kluczyka. Jedynie udaje sie go rano odpalić ale po rozgrzaniu juz sie nie odzywa.Gdy na krótko kablem zepne automat rozrusznika z akumulatorem to odpala....i taki styl odpalaniateraz stosuje... Wymieniłem kostke zapłonu ...to nie pomogło...Ze schematu instalacji aut. skrzyni biegów wiem że gdzieś istnieje przekaźnik zezwalający na prace rozrusznika....pdejrzewam ten element...stąd moje pytanie...gdzie owy przekaźnik sie znajduje?....Albo czy może być inna przyczyna tego niedomagania? Proszę o pomoc i Pozdrawiam.

harry33

Passat 1.8 CL aut Variant 93'

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam, że usterka w Twoim autku może być związana z zabezpieczeniem (w skrzyni biegów) przed uruchomieniem silnika przy niewłaściwym ustawienia dźwigni wyboru biegów.

Silnik można uruchomić jedynie przy ustawieniu lewarka na pozycji P lub N. W każdym innym - brak reakcji rozrusznika.

Możliwe więc, że uległ uszkodzeniu czujnik położenia dźwigni wyboru biegu. Gdzie on (ten czujnik) się znajduje niestety nie wiem:(.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam to co napisał Grześko.

Czujnik ten znajduje się z tyłu skrzyni biegów, przy poduszce skrzyni.

 

Czujnik położenia lewarka:

skrzyniadb6.th.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie czujnik. W razie potrzeby mam taki czujnik i przekaznik. Ale zeby sprawdzic co jest uszkodzone zrob tak: przekaznik jest za skrzynka z bezpiecznikami przyczepiony u gory, wyjmij przekaznik i zewrzyj pin 8 i 2 zworka. Jesli zapali to uszkodzony przekaznik jesli nie to czujnik.Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzieki za poredę....jak najszybciej sprawdze sobie wasze wskazowki, i odezwę się na pewno ....Pozdrawiam...

Harry33

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam jeszcze raz po tym jak kolega Zaczek poinstruował mnie co zrobić żeby sprawdzić wcześnie opisywany wyżej problem Tak jak Mówił, zagladnąłem ponad skrzynkę bezpieczników i ujrzałem dwa przekaźniki: jeden wiekszy ciemny z numerem "150" i drugi ze schematem i nr "1" na czole. Który z nich jest tym który zezwala na uruchomienie rozrusznika w aucie z automatyczną skrzynią biegów?

Pozdrawiam wszystkch...

Harry33...

 

Przepraszam Zuczka za przejęzyczenie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! miałem na myśli oczywiście kolege Zuczka a nie "zaczka"

 

//używaj opcji edytuj. dzięki. artmin

21072008115.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak dobrze pamiętam to ten większy z numerem 150, ale mogę się mylić..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hehe nic nie szkodzi ;) od automatu jest w tym przypadku 150 (ale czasem jest 185).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Znowu stary problem z odpalaniem auta powrócił...a mianowicie gdy jest zimny odpala bez zastrzeżeń, gdy jest nagrzany tez, ale gdy zimnego odpale i przejadę trochę ze nie zdąży się nagrzać to przy powtórnym odpalaniu ma problemy - to tak jakby był zalany...odpali dopiero po dluzszym kreceniu rozruszkiem...i to z wielka łaską zaczyna chodzic na wolnych obrotach...mi to wyglada na to jakby silnik krokowy reagował tylko na całkiem zimny silnik ...Co to moze byc? (1.8 ABS + LPG)

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się kolego, że w tym wypadku, problem nie tkwi w skrzyni biegów, lecz w automatyce LPG. Gdybys miał uszkodzony przekaźnik lub czujnik położenia dźwigni, to rozrusznik by nie kręcił. Na ogół większośc implementowanych instalacji LPG w naszych samochodach źle reaguje na wyłączenie silnika, który nie jest rozgrzany. Zimą szczególnie. Dlatego jezeli masz zamiar wyłączyć nierozgrzany silnik, który przełączył sie juz na LPG, to powinieneś wcześniej ręcznie przełączyć go na benzynkę. Gdyby to nie pomagało, to potrzebna jest regulacja w warsztacie serwisowym LPG.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dzięki za podpowiedz...sprawdzę jutro czy faktycznie problem ma związek z gaszeniem zimnego silnika pracującego na LPG...

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności