harry33 Zgłoś #1 Napisano 19 Lipca 2008 Witam wszystich. Po przewertowaniu całego forum jestem zmuszony prosić Was o pomoc...A mianowicie mój passat 1.8 (ABS) z automatyczną skrzynią nie chce kręcić rozrusznik po przekręceniu kluczyka. Jedynie udaje sie go rano odpalić ale po rozgrzaniu juz sie nie odzywa.Gdy na krótko kablem zepne automat rozrusznika z akumulatorem to odpala....i taki styl odpalaniateraz stosuje... Wymieniłem kostke zapłonu ...to nie pomogło...Ze schematu instalacji aut. skrzyni biegów wiem że gdzieś istnieje przekaźnik zezwalający na prace rozrusznika....pdejrzewam ten element...stąd moje pytanie...gdzie owy przekaźnik sie znajduje?....Albo czy może być inna przyczyna tego niedomagania? Proszę o pomoc i Pozdrawiam. harry33 Passat 1.8 CL aut Variant 93' Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grześko Zgłoś #2 Napisano 19 Lipca 2008 Podejrzewam, że usterka w Twoim autku może być związana z zabezpieczeniem (w skrzyni biegów) przed uruchomieniem silnika przy niewłaściwym ustawienia dźwigni wyboru biegów. Silnik można uruchomić jedynie przy ustawieniu lewarka na pozycji P lub N. W każdym innym - brak reakcji rozrusznika. Możliwe więc, że uległ uszkodzeniu czujnik położenia dźwigni wyboru biegu. Gdzie on (ten czujnik) się znajduje niestety nie wiem:(. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #3 Napisano 19 Lipca 2008 Potwierdzam to co napisał Grześko. Czujnik ten znajduje się z tyłu skrzyni biegów, przy poduszce skrzyni. Czujnik położenia lewarka: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuczek Zgłoś #4 Napisano 20 Lipca 2008 Prawdopodobnie czujnik. W razie potrzeby mam taki czujnik i przekaznik. Ale zeby sprawdzic co jest uszkodzone zrob tak: przekaznik jest za skrzynka z bezpiecznikami przyczepiony u gory, wyjmij przekaznik i zewrzyj pin 8 i 2 zworka. Jesli zapali to uszkodzony przekaznik jesli nie to czujnik.Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
harry33 Zgłoś #5 Napisano 20 Lipca 2008 Wielkie dzieki za poredę....jak najszybciej sprawdze sobie wasze wskazowki, i odezwę się na pewno ....Pozdrawiam... Harry33 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
harry33 Zgłoś #6 Napisano 21 Lipca 2008 Witam jeszcze raz po tym jak kolega Zaczek poinstruował mnie co zrobić żeby sprawdzić wcześnie opisywany wyżej problem Tak jak Mówił, zagladnąłem ponad skrzynkę bezpieczników i ujrzałem dwa przekaźniki: jeden wiekszy ciemny z numerem "150" i drugi ze schematem i nr "1" na czole. Który z nich jest tym który zezwala na uruchomienie rozrusznika w aucie z automatyczną skrzynią biegów? Pozdrawiam wszystkch... Harry33... Przepraszam Zuczka za przejęzyczenie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! miałem na myśli oczywiście kolege Zuczka a nie "zaczka" //używaj opcji edytuj. dzięki. artmin Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #7 Napisano 21 Lipca 2008 Jak dobrze pamiętam to ten większy z numerem 150, ale mogę się mylić.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuczek Zgłoś #8 Napisano 21 Lipca 2008 hehe nic nie szkodzi od automatu jest w tym przypadku 150 (ale czasem jest 185). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
harry33 Zgłoś #9 Napisano 3 Września 2009 Witam Znowu stary problem z odpalaniem auta powrócił...a mianowicie gdy jest zimny odpala bez zastrzeżeń, gdy jest nagrzany tez, ale gdy zimnego odpale i przejadę trochę ze nie zdąży się nagrzać to przy powtórnym odpalaniu ma problemy - to tak jakby był zalany...odpali dopiero po dluzszym kreceniu rozruszkiem...i to z wielka łaską zaczyna chodzic na wolnych obrotach...mi to wyglada na to jakby silnik krokowy reagował tylko na całkiem zimny silnik ...Co to moze byc? (1.8 ABS + LPG) Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #10 Napisano 3 Września 2009 Zimny na benzynie czy na gazie tak samo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woys Zgłoś #11 Napisano 3 Września 2009 Wydaje mi się kolego, że w tym wypadku, problem nie tkwi w skrzyni biegów, lecz w automatyce LPG. Gdybys miał uszkodzony przekaźnik lub czujnik położenia dźwigni, to rozrusznik by nie kręcił. Na ogół większośc implementowanych instalacji LPG w naszych samochodach źle reaguje na wyłączenie silnika, który nie jest rozgrzany. Zimą szczególnie. Dlatego jezeli masz zamiar wyłączyć nierozgrzany silnik, który przełączył sie juz na LPG, to powinieneś wcześniej ręcznie przełączyć go na benzynkę. Gdyby to nie pomagało, to potrzebna jest regulacja w warsztacie serwisowym LPG. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
harry33 Zgłoś #12 Napisano 3 Września 2009 Witam Dzięki za podpowiedz...sprawdzę jutro czy faktycznie problem ma związek z gaszeniem zimnego silnika pracującego na LPG... Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach