Skocz do zawartości
Gość koko

przegub i lozysko w b3 - domowym sposobem, robil to ktos?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość koko

witam

mam do wymiany przegub i lozysko w prawym przednim kole... mam jakies pojecie o robocie, narzedzia tez jakies sa, tylko ze jeszcze tego nigdy nie robilem i chcialbym zasiegnac jezyka.

czy dam rade zrobic to w domu (z pomoca kumpla), bez kanalu, sciagaczy itp....

jak ktos to robil to poprosze mniej wiecej o krotki opis akcji :)

 

pozdrawiam i dzieki za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy dam rade zrobic to w domu

Z łożyskiem będziesz miał problem no chyba że masz prasę chociaż można to zrobić wbijając łożysko ale nie polecam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do wymiany przegubu nie potrzebny jest żaden kanał, tylko jakiś podnośnik, byś mógł podnieść koło, wymiana przegubu nie jest bardzo skomplikowana... a co do łożyska to się nie wypowiadam bo nie wiem :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Da sie w domu wszystko zrobić, do łozyska przydała by sie faktycznie prasa ale młotkiem przez dezke tez sie wbije.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siem!!!

Z wymiana lozyska nie kombinuj!!!Wymienialem kiedys...teraz to tylko mechanik i trzeba patrzyc na rece...niestety :614: Sam wymontujeszi i sam zmontujesz,tylko z lozyskiem jedz na prase,zaplacisz z 10zl i wiesz ze to bedzie dobrze zrobione!!!

Ps: jezeli masz wielgachne imadlo to wprasujesz sobie sam,wystarczy tez podnosnik hydrauliczny i jakas podpora (np:wneka betonowa w kanale.sam. lub cos podobnego)taka aby wytrzymala nacisk przy wprasowywaniu!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Skulek

a co przegubów to polecam przeguby u P. ze Zduńskiej Woli :)

40 zł przegub a wymiana zajmuje 30-40 min + Tyskie 0.66 ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. Popuścić śruby w kole i nakrętkę na na środku koła ( tu się przyda dobry klucz)

2. Podnieść auto na podnośniku i zabezpieczyć (jakieś klocki lub podpórka)

3. Zdjąć koło, odkręcić nakrętkę na końcu amortyzatora (pod maską)

4. Odkręcić nakrętkę i wyjąć śrubę mocującą sworzeń zwrotnicy i ją wybić z góry (może troche cisnąć stabilizator więc można podnieść drugą stronę auta lub pomóc sobie breszką) Jak nie idzie to odkręcić trzy śruby trzymające przegub zwrotnicy i wysunąć całość z wahacza.

NIE ODKRĘCAĆ DWÓCH ŚRUB TRZYMAJĄCYCH AMORTYZATOR DO ZWROTNICY BO TRZEBA BĘDZIE JECHAĆ NA USTAWIANIE KĄTÓW POCHYLENIA KOŁA

5. Odkręcić nakrędkę i wybić (jak sie umie) lub wycisnąć ściągaczem końcówkę drążka

6. Odkręcić i zdjąć zacisk hamulcowy i jak jest to kabelek od abs

7. Odkręcić całkiem nakrętkę na środku koło i wepchnąć przegub do piasty jak idzie to całość tj. kolumnę z piastą i tarczą i sprężyną wyjąć z auta

8. Zdjąć tarczę ham. i taką kolumnę razem z nowym łożyskiem zawieźć (innym autem :641: ) do mechanika taniego. (ścianki łożyska są cieńkie i przy wbijaniu można uszkodzić łożysko) Można zrobić ściągacz ze śruby i podkładek-tulejek ale nie warto bo za 10 zł zrobi to mechanik.

9. Z przegubu usunąć opaski trzymające osłonę gumową i ją odciągnąć na półośkę dalej.

10. Przeguby są mocowane na dwa sposoby albo na pierścień rozprężny albo na zatrzask..

Więc po umyciu np. benzynką ekstrakcyjną trza obadać jak on sie trzyma. Jeżeli widać pierścionek to go szczypcami i zbijamy lekko przegub a jak nie widać nic to tylko zbijamy przegub np młotkiem gumowym (jak do śmieci przegub to zwykłym młotkiem ale tak z wyczuciem) ciągnąc za gwint ręką. Po umyciu półośki benzynką wymieniamy to co dali razem z nowym przegubem osłonę i smar grafitowy,zawleczki, podkładki itp.

Montaż w kolejności odwrotnej. Stosowac odpowiednie momenty (siłę) dokręcania śrub (szczególnie tej na środku koła lub skorzystać z pomocy kogoś kto się trochę zna).

Pisane na podstawie własnych doświadczeń. Powodzenia Ps. sorry za błędy ale szybko pisałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"NIE ODKRĘCAĆ DWÓCH ŚRUB TRZYMAJĄCYCH AMORTYZATOR DO ZWROTNICY BO TRZEBA BĘDZIE JECHAĆ NA USTAWIANIE KĄTÓW POCHYLENIA KOŁA "

 

Ja te śróby odkęciłem u siebie podczas wymiany, potrzebny był 2x klucz18,mniej do wieźenia na prase, potem i tak miałem jechac na zbieżność, reszta w zasadzie sie zgadza, zdjęcie teraz dwóch piast zajeło by mi z 2,0 godziny, wymiana łożyska tylko na prasie chyba że chcesz niedługo potm kupić drugie w to samo miejsce, żadnych młotków czy imadeł. Koszt wyciśnięcia i wciśnięcia 20zł. Z przegóbem nie powinno być problemów. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prawy: 357 407 450 Ax (100mm) - Spidan nr 0.023547

Lewy: 357 407 449 Ax (100mm) - Spidan nr 0.023544

Edytowane przez Thorunczyk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności