Gość arni Zgłoś #1 Napisano 13 Lipca 2006 Witam po przeanalizowaniu kilkunastu watkow z forum stwierdzam ze chyba mnie czeka wymiana uszczelki pod glowica wyeliminowalem wszystkie wycieki nie ma zadnego , wyjalem termostat , wody w oleju nie ma a plyn chlodzacy schodzi i tylko przy ostrej jezdzie i to wylewa sie przelewem pod zbiorniczkiem oczywiscie korek tez byl wymieniony i upuszcza cisnienie ale nie do koca - jeden z mechanikow powiedzial mi ze on upuszcza tylko do jakiejs wartosci jak jest wiecej to jego zaworek juz sobie nie radzi i dlatego ja mam cisnienie np kilka dni . Dodam w smochodzi jest sucho. Reasumujac jezeli ma ktos jeszce jakis pomysl co mozna sprawdzic -zeby wszystko wyeliminowac to porsze napisac a jezeli nie to moze ktos poleci jakis dobry i niedrogi warsztat w Poznaniu ktory takie cos wymieni bo moj mechanik chyba troche przegila z cena powiedzil mi ze sama uszczelka to 500 zl , spradzenie glowicy okolo 200-700 i robocizna w warsztacie mowi ze 1200 a u niego sam nie wiem ale moze polowe. a wogole zadziwilo mnie ze mowil mi ze nie trzeba planowac glowicy bo to sa pompowtryski -? i ze po wymianie trzeba j wyregulowac ? Napiszcie cos bo ja jestem ciemny w tej materii Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
margorz Zgłoś #2 Napisano 13 Lipca 2006 miałem podobny problem jak ty - wymieniłem termostat, powymieniałem podejrzane zaciski na przewodach , podmienialem korek zbiornika, sprawdzałem poszczególne podzespoły na VAGu wszystko wychodziło OK., ale niepokoił mnie czarny osad w zbiorniku wyrównawczym i zapowietrzanie się układu co objawiało się "chlupaniem" w nagrzewnicy oraz utrata mocy , tu jest nawet mój post z opisanym problemem http://www.forum.vw-passat.pl/tematy16/jednorazowy-ubytek-plynu-g12-vt1493,7.htm nie mogłem początkowo zlokalizować ubytku płynu chłodniczego wiec zastosowałem taką pułapkę i udało się :641: wiec nic mi nie zostało jak tylko zdjąć przez mechanika głowice i sprawdzić u osoby która zajmuje się regeneracja głowic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
margorz Zgłoś #3 Napisano 13 Lipca 2006 W moim przypadku uszczelka była ok (nie wydmuchana) ale głowica w czasie planowania miała różnicy 0,12mm i to było przyczyna ubytku płynu oraz spadku mocy Koszty jakie poniosłem to : 260zł regeneracja głowicy (planowanie , sprawdzanie szczelności, wymiana wszystkich uszczelnień, regeneracja jednego zaworu który okazał się ze nie trzymał dobrze i była różnica na jednym cylindrze) ok 150-200zł metalowa uszczelka pod głowice 170zł - 10 śrub mocujących głowice (podobno należy wymienić na nowe jak wymienia się uszczelkę ponieważ stare wydłużają się) 60zł - uszczelka pod kolektor ssący 30zł - uszczelnienie walka rozrządu 30zł - uszczelka pod kolektory wydechowe 300-400zł robocizna A tak wyglądała blok po zdjęciu głowicy gdzie widać przedmuch na czwartym cylindrze do kanału oraz nieszczelność miedzy trzecim a czwartym cylindrem (informacje tą otrzymalem od firmy regenerujacej) oraz głowica po regeneracji P.S Firma która regenerowała mi głowice stwierdziła że z taka różnicą 0,12mm mogła wyjść z fabryki lub sama odkształciła się – czy to jest możliwe? Nie chce mi się w to wierzyć wiec co mogło być przyczyną różnicy w płaszczyźnie ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Duży Zgłoś #4 Napisano 13 Lipca 2006 Arni, nie wiem jaki masz silnik, ale za wymianę uszczelki pod głowicą (ze sprawdzaniem szczelności i wymianą czego tam trzeba) w moim AFN dałem 780 zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość arni Zgłoś #5 Napisano 14 Lipca 2006 witaj ja mam ajm i u nas w poznaniu chca okolo 1500 -2000 za wymiane uszczelki sprawdzenie glowicy i jak to mowia wymiane uszczelek itd co o tm sadzicie Arek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość dzongra Zgłoś #6 Napisano 6 Marca 2008 Czy orientujecie sie w cenie wymiany uszczelki pod głowica w 1.9 AJM. Robocizna częsci itd. Z góry dziekuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kazik1313 Zgłoś #7 Napisano 6 Marca 2008 Podlaczam sie z prosba...wlasnie wrocilem z Austri i zamiast odglosu bulgotania pod deska mam odglos przelewania plynu wiadrami. Weze twarde po 12h postoju samochodu:(. Jakie sa orientacyjne koszta?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
barman.m Zgłoś #8 Napisano 6 Marca 2008 Jestem po operacji miesiac czasu i koszty byly nastepujace: Uszczelka pod glowica: Victor-Reinz .... 140 zl Planowanie: .... 200 zł Sprawdzenie szczelnosci ... 60 zł Robocizna 350 zł Koszt calkowity: 750 zł Autko smiga i nic nie ubywa i nic nie bulgocze i waz mieciutki!! Alles GUT!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #9 Napisano 6 Marca 2008 Planowanie 200??Nie przesadzasz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
barman.m Zgłoś #10 Napisano 7 Marca 2008 Planowanie 200??Nie przesadzasz? Niestety nie!! U mnie (jak sie okazalo) problem nie tkwil w wydmuchanej uszczelce czy krzywej glowicy ale w tym ze w jednym z kanalow w glowicy byl jakis nagar i przy planowaniu i sprawdzaniu szczelnosci musieli to usunac. Takie byly niestety koszty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość maxjel Zgłoś #11 Napisano 25 Listopada 2008 Witam Ja mam taki problem że po wymianie uszczelki i planowaniu głowicy dalej ubywa plynu chłodzącego. Nastepnie ten sam mechanik zamontował inną głowicę i dalej płyn ubywa , wąż twardy i dymi jak parowóz. Możesz mi podać namiary gdzie naprawiałeś swoje auto. Może coś poradzą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maniek11229 Zgłoś #12 Napisano 4 Stycznia 2009 nie chce zapeszać ale chyba blok "popłynął" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Szymek.82 Zgłoś #13 Napisano 30 Stycznia 2009 Witam.Czeka mnie wymiana uszczelki pod głowica.Objawy to:czarna maz w zbiorniczku wyrównawczym,po odkręceniu korka od zbiorniczka bulgotanie płynu i duże ciśnienie,letnie powietrze z nawiewu przy niskich obrotach silnikach.Czy należy planować głowice? Byłem dziś u jednego mechanika,to mi powiedział ze on by nie dawał do planowania głowicy.Czy ktoś z forumowiczów mógłby mi polecić jakiś warsztat z Gdańska lub okolic co by mi się zajęli tym problemem.No i mniej więcej jakie są koszty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gregg Zgłoś #14 Napisano 30 Stycznia 2009 Czy wie ktoś od czego zależy jaką uszczelkę kupić (z 1,2 czy 3 otworami) i jak to sprawdzić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #15 Napisano 30 Stycznia 2009 (edytowane) Czy należy planować głowice? Tak planować bo wszelkie nieszczelności odbiją ci się powtórnym rozbieraniem silnika (a takie będą) Byłem dziś u jednego mechanika,to mi powiedział ze on by nie dawał do planowania głowicy To nie mechanik tylko rzeźbiarz. Czy wie ktoś od czego zależy jaką uszczelkę kupić (z 1,2 czy 3 otworami) i jak to sprawdzić? Jeśli twoja założona nie ma otworów kupujesz z jednym otworem, jeśli założona u ciebie ma jeden otwór zakładasz z dwoma itd. W tej aukcji masz uszczelkę z 2 otworami (przykład) klik. Tu masz otwory na dole uszczelki pod napisem na uszczelce. Taki sam fragment uszczelki powinien wystawać spod głowicy i wówczas zobaczysz ile ma otworów. Nie zawsze są to otwory czasami są takie wycięcia zwane karbami. Edytowane 30 Stycznia 2009 przez J@ceq Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość reven2 Zgłoś #16 Napisano 1 Lutego 2009 ja jestem w trakcie robienia uszczelki pod głowicą w moim ATJ po pierwsze ZDECYDOWANIE PLANOWANIE jest niezbędne !! !! !! jak wymienisz tylko uszczelka prędzej czy później będzie znowu LIPA. co do kosztów to nie są małe: - planowanie i sprawdzanie szczelności ( 100 zł po znajomości) - uszczelka 150 - uszczelniacze zaworów 30 zł - płyn g12 60 zł - uszczelki inne około 70 zł - filtry około 100 zł ( paliwa oleju powietrza przy okazji ) itp ja przy okazji zmieniłem rozrząd ( CONTI i INA ) około 450 zl plus pompa ( ale to zależy kiedy była zmieniania) - olej ( przy okazji ) 200 zł i czekam na efekt końcowy mam nadzieje ze będzie OK jak ktoś ma jakieś pytania czy problem z częściami dawajcie na pV niestety podobno AJM/ATJ tak mają z tymi uszczelkami mój mechanior powiedział ze trzeba pilnowac plyny G12 i wymieniac co dwa lata i bedzie OK poaztym zeby wyjać pompowtryski trzeba specjany wybijak i zeby to potem włozyc trzeba poczytac instrukcje ( 6 stron) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Szymek.82 Zgłoś #17 Napisano 6 Lutego 2009 Właśnie jestem po wymianie uszczelki pod głowicą.Oczywiście głowice dałem do planowania.Mechanik powiedział że nie musze już przyjeżdżać na dokręcenie głowicy,bo tego już się nie robi i poza tym uszczelka jest metalowa.Myśle ze teraz będzie ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukisio Zgłoś #18 Napisano 9 Kwietnia 2009 Witajcie. Dziś przy wymianie turbiny dostrzegłem wycieki przy uszczelce przy głowicy. Powiedzcie mi jakie ceny są teraz tak orientacyjnie:?: Dzwoniłem do mechanika to bez części jakieś +/- 200zł Jaki koszt uszczelki i co powinno się przy okazji wymienić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jedrek_masta Zgłoś #19 Napisano 10 Kwietnia 2009 Witam, chce sie podzielić z wami kosztami wymiany uszczelki pod głowicą. teoretycznie sprawa wygląda ok, nic specjalnego... ale po rozebraniu jak mechanik zaczął mi wyliczac co trzeba co nie trzeba to mnie głowa rozbolała, okazało sie ze do wymiany rozrząd i wiele duperelków innych... gdzie kwota urosła do 2900 złotych + 1000 zł robocizna... głowica: rzecz jasna planowanie z nowymi prowadnicami zaworów 300zł(po kosztach), uszczelka 155zł, śruby głowicy 70zł, wymiana zaworów 300zł, do tego rozrząd, paski, filtry, rolki i inne uszczelniacze, łożyska, wymiana oleju... jak mówie skonczyło sie na 3900zł z robocizną. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość samael76 Zgłoś #20 Napisano 11 Kwietnia 2009 (edytowane) Ja wymieniałem uszczelkę 1 miesiąc temu koszt vkompletu uszczelek 270zł 70zł olej + płyn do chłodnicy 30zł planowanie głowicy z wymianą uszczelniaczy 100zł robocizna 150zł.... A jeszcze jedno jak poszła woda do silnika to trzeba go po zrobieniu przepłukac ja wypłukałem 3litry ropy 2 olejui tyle Edytowane 11 Kwietnia 2009 przez samael76 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach