Skocz do zawartości
kosiad

niebieskie podswietlenie wskaźników

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam problem z podśwetleniem wskaźników. A mianowicie w mądrej księdze "Sam naprawiam...." jest uwaga, że w niebieskim podświetleniu zegarów nie ma możliwości wymiany żadnych zarówek oprócz jakiejś kontroli przyczepki. Więc pytam czy to prawda? Jeżeli tak to jak poprawić oświetlenie tej deski bo u mnie od połowy obrotomierza w prawo jest wszystko ok i wygląda to tak jakby się jakaś jedna lampka spaliła po lewej stronie. A może ktoś ma zdjęcie deski do b5 rocznik 98 bo jak mam samemu to rozebrać żeby się przekonać jak to wygląda to już mnie kręci - bo roboty na pół dnia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

szukamy, szukamy, z wymianą podświetlenia było mnóstwo tematów: http://www.vw-passat.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=42&Itemid=9.

 

Podświetlenie zegarów jest na diodach LED SMD i ciężko ci będzie dostać taką samą jasność diody jak te fabryczne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trochę szukałem i nawet znalazłem taki temat (problem) nierównomierne podświetlenie deski narazie brak konkretów.

PS nie mam zamiaru zmieniać tych diód (led smd) na inne ja chcę aby one wszystkie zaczeły świecić równomiernie. Do wczoraj tak było.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I=U/R

LED świeci jeżeli płynie przez niego I. Im większe I, tym mocniej świeci. Nie przeginać z Imax, bo się spali :) LED

 

Skoro słabo świeci to albo U jest za małe, albo R za duże w obwodzie zasilania LED.

Wcale nie świeci = przerwa w obwodzie.

 

To tyle teorii, a teraz do roboty.

Miernik w łapki i kontrola napięć, rezystancji złącz itd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To tyle teorii, a teraz do roboty.

Miernik w łapki i kontrola napięć, rezystancji złącz itd.

No to trzeba tak zrobić ale wolał bym mniejszy wymiar kary:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kosiad najpierw to ja bym na twoim miejscu rozebrał zegar i wtedy sprawdził czy tam gdzie masz ciemniej to diody faktycznie się święcą czy padły w ogóle i to miejsce oświetla tylko poświata od diód obok. Rozbiórka i wyciągnięcie zegarów to jest chwila roboty dosłownie także nic nie tracisz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy ciężko dostać fabryczne diody? Wcale nie. Kup licznik od Anglika (chodzą za bezcen) i masz masę diod, dźwigni, i innych pierdółek...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A czy ciężko dostać fabryczne diody? Wcale nie. Kup licznik od Anglika (chodzą za bezcen) i masz masę diod, dźwigni, i innych pierdółek...

Chyba najlepsze rozwiązanie - dzięki za odpowiedzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość camel666

Po wymianie przedniej szyby zrobiło mi sie tak samo tzn. mam słabe podświetlenie od 0 do 30 tys o/min a do tego czasami po odpalaniu silnika znikają mi wyświetlenia z MFA (podświetla normalnie brakuje danych) gasze odpalam ponownie i jest wszytsko ok. jak byś doszedł do tego co jest z tymi diodami to daj znać na priv bo ja będę miał czas dopiero z sierpniu sie za to zabrać.Może złożymy sie na te diody:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odświerzam temat z diodami.

Mi padło podświetlenie zegara obrotomierza miedzy 5-6tyś.

Ktoś wie jak dobrać się do zegara, rozebrac deske rozdzielczą bo nigdy tego nie robiłem i nie chciał bym coś zepsuć.

Dzięki za każde info na ten temat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tutaj nie ma opisanego jak się dostać do zegarów, ale jest pokazana cała płytka z diodami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tutaj nie ma opisanego jak się dostać do zegarów, ale jest pokazana cała płytka z diodami.

 

Hej.

Tak wiem to już przestudiowałem, ale dzięki za chęci

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tutaj masz opis wymiany nagrzewnicy. W dalszej części jest pokazany demontaż zegarów. Mam nadzieję, że teraz pomogłem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tutaj masz opis wymiany nagrzewnicy. W dalszej części jest pokazany demontaż zegarów. Mam nadzieję, że teraz pomogłem :)

 

Witam ponownie.

Tym razem jak najbardziej pomogłeś. Jeszcze tylko poszukam jak same zegary rozebrac i mam nadziej że poradzę z tym sobie . Dzieki;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, pozwole sobie przyłaczyć się do pytania Franka261 jak dostać sie do tych zegarów i rozebrać tapicerke zeby nic nie uszkodzić bo nigdy tego nie robiłem i nie mam o tym zielonego pojecia. Dziekuje za odpowiedz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności