Gość stan-rol Zgłoś #1 Napisano 10 Lipca 2008 Koledzy jest problem. Kiedy samochód stoi na biegu jałowym i podczas jazdy na wolnych obrotach przy skręcie obojętnie w którą stronę strasznie coś piszczy. Patrzyłem i tan dźwięk jakby wydostaje się z pompy od wspomagania. Prosiłbym o pomoc w tej sprawie. Może ktoś miał podobny problem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GCK01 Zgłoś #2 Napisano 10 Lipca 2008 tak jak sam zauważyłeś jeśli podczas skrętu kół słychać taki dziwny dzwięk raczej napewno t oznacza że życie pompa wspomagania dobiega końca. Sprawdz płyn w zbiorniczku może masz gdzieś wyciek na układzie i pompa nie ma smarowania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #3 Napisano 10 Lipca 2008 Można, a wręcz trzeba też sprawdzić sprzęgło jednokierunkowe na alternatorze.... poluzować napinacz, zdjąć pasek, potem pokrywkę ze sprzęgła i włożyć klucz torxa, chyba T40 ale nie jestem pewien, przytrzymać i spróbować pokręcić, zgodnie ze wskazówkami blokuje, przeciwnie powinno się kręcić, jeśli inaczej tzn. blokuje w obie to wymiana... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość stan-rol Zgłoś #4 Napisano 10 Lipca 2008 Dzięki za podpowiedź. Dzisiaj sprawdzę ten alternator. Ale co jeszcze może być. Samochód pracuje i delikatnie dodam gazu i skręcę kołami to tak piszczy że to już mnie wkurza. Kolega wsiadł do auta i skręcał kołami i dawał gazu to zauważyłem że pasek podskakuje i gorące jest kółko od pompy wspomagania. Olej jest patrzyłem. WD pryskałem też nic nie dało. Prosiłbym jeszcze o podpowiedzi co może być przyczyną piszczenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nakonr Zgłoś #5 Napisano 10 Lipca 2008 masz do wymiany napinacz paska wielorowkowego i nowy pasek wielorowkowy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chlipek Zgłoś #6 Napisano 11 Lipca 2008 mialem to samo; piszczalo, zgrzytalo i szlag mnie trafial. po przesortowaniu forum wymienilem sprzegielko alternatora i wszystko ucichlo! na 99% sprzegielko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek_fafek Zgłoś #7 Napisano 18 Lipca 2009 Witam. Postaram się wytłumaczyć o co chodzi z tym sprzęgiełkiem. Jak kolega wcześniej pisal, sprzęgielko na kole pasowym alternatora powinno kręcić wirnikiem tylko jedną strone. Jeżli sprzęgiełko jest zacięte to przeważnie kolo pasowe ma "bicie" i pasek podskakuje. W passacie 1,9 tdi 115KM jest dość spora odleglosc od kola pasowego alternatora do pompy wspomagania, wskutek czego podskakujący pasek piszczy na kole pasowym pompy wspomagania przy skręcie. U mnie to nawet aż stawalo kolo od pompy. Piszczenie nasila się po włączeniu klimy i np. światel, bo wtedy silnik pracujący na wolnych obrotach jest bardziej obciążony i ma tendencje do większych wibracji. Nie dajcie się namowic na zalozenie kola pasowego bez sprzęgielka!!! W gre wchodzi dość spora bezwladność wirnika alternatora i przy zchodzeniu z obrotow mogą być wyczuwalne wibracje silnika. Jeśli chodzi o pompe wspomagania to najlepiej sprawdzić przy zdjętym pasku czy nie ma luzów na łozysku. Jeśli są male luzy "przód-tył" i kierownicą kręci się lekko przy malych obrotach, to powinna jeszcze popracowac. Pozdrawiam i proszę pytać na moj mail bo ja w swoim passacie naprawialem juz chyba wszystko wiec postaram sie pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ja456 Zgłoś #8 Napisano 18 Lipca 2009 masz do wymiany napinacz paska wielorowkowego i nowy pasek wielorowkowy Potwierdzam. U mnie było to samo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość posejdon Zgłoś #9 Napisano 26 Sierpnia 2009 Witam Objawy: piszczenie paska podczas skręcania kol na postoju oraz wibracje paska na odcinku od rolki alternatora do pompy wspomagania. Rozwiązanie: zakup rolki alternatora wraz ze sprzęgłem jednokierunkowym (130PLN) i wymianka. Samemu można wyciągnąć alternator, problem może być z odkręceniem starej rolki i wkręceniem nowej. Potrzebny klucz specjalny. Najlepiej udać się do mechanika. Po tej akcji nastała błoga cisza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach