Skocz do zawartości
DeviC3

Temperatura silnika, zbyt wysoka czy walnięty czujnik?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, w moim Pasku B3 1.8 benz. coś nawala czujnik od temp silnika.

Wskazówka dosyć szybko wchodzi od 70 do 110, czasami troche ponad 110 stopni.

Wymieniłem termostat i dalej to samo. Czy to może być czujnik padnięty czy coś jeszcze innego ?

Byłem u mechanika i stwierdził że temperatura jest wporządku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro mechanik stwierdził, że temp. jest ok to pozostaje tylko czujnik albo zimne luty w zegarach. Jak mechanik stwierdził, że temp jest dobra :?:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej by było podpiąć drugi czujnik i sprawdzić czy będzie pokazywał tak samo czy nie i będzie wiadomo czy czujnik jest dobry... Jak masz jakiegoś znajomego któryma paska to poproś o wyporzyczenie, montaż i demontaż chyba nie stwarza problemów nikomu.

Gdybyś mieszkał bliżej to użyczył bym ci mój, a nawet dwa bo jeden zapasoway gdzieś tam jeździ w samochodzie...

 

 

:vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Najlepiej by było podpiąć drugi czujnik i sprawdzić czy będzie pokazywał tak samo czy nie i będzie wiadomo czy czujnik jest dobry... Jak masz jakiegoś znajomego któryma paska to poproś o wyporzyczenie, montaż i demontaż chyba nie stwarza problemów nikomu.

 

 

 

nie macie na co czasu tracic? na forum sa tabelki z opornosciami czujnikow przy danych temp. zmierzyc czujnik bez wyciagania i gotowe. podmieniac :confused:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dokładnie w weekend przerabiałem to, wymieniłem termostat bo temperatura sobie skakała oraz czujnik, po tych zabiegach pokazywał mi 110 stopni mimo że termometrem mierzone jest idealne 90 stopni. Wywaliłem to gówno marki topran i kupiłem ori w ASO (91 zł, do Twojego powinien być tańszy bo masz chyba 2 piny) i jest jak powinno być.

 

wg katalogu do twojego jest to czujnik 2 styki czarno/zielony 251 919 501 D

0.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość karol983

Witam a ja mam taki problem że podczas jazdy(nawet ostrej, nawet w bardzo gorące dni)po mieście temperatura nie przekroczy mi 90 stopni. Jednak gdy jadę w trasie tak do 120,130 km/h temperatura dochodzi mi prawie do 100 stopni, po czym spada poniżej 90 stopni i tak co chwilę. Co może byc przyczyną???

 

Dodam jeszcze że od dawna słychać u mnie od strony pasażerajakby kończyło mi się jakieś łożysko. Słychać je coraz mocniej. Ubywa tez mi płynu chłodniczego, jednak sprawdzałem przy wymianie oleju nie było widać żeby "szedł"w olej. Mechanik stwierdził że napewno nie jestto ogłos od łożysk rolek lub też alternatora ale nie stwierdził też żeby ciekło z pompy wodnej!!!Czy ktoś miał podobne objawy z mocno słyszlnym łożyskiem???Dodam że przy dodawaniu gazu mocniej słychac to łożysko, czy to na postoju czy w ruchu. Czy moze to być jednak padająca pompa wodna???

Edytowane przez kazio
scalone

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Yeti

U mnie w aucie mam taki widok :<a href=phto0016ua2.th.jpg' alt='phto0016ua2.th.

Początkowo wymieniałem aż dwa razy termostat, ale nic to nie zmieniło, po prostu jest taki czujnik temperatury i już! Przestałem się tym przejmować, wentylator włącza się, to jest najważniejsze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość karol983

Ojoj u mnie troszeczkę niżej dochodzi ta kreska od temperatury ale jak się tak dzieje mam ochotę zatrzymać samochód i chwilkę postać aż się przestudzi:))U mnie też się wentylator włącza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest identycznie jak u Yeti, ale jak już wcześniej zaznaczałem, poprzedni właściciel przy zmniejszaniu liczby kilometrów na liczniku, musiał uszkodzić inne elementy i teraz pokazuje większą temperature

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość janie

Jestem totalnie zielony w sprawach które znajdują się pod maską samochodu :( Dlatego zwracam się do Was o poradę :) Szukałem coś na forum, ale najgorsze jest to, że tak naprawdę nie wiedziałem czego szukam :P

 

U mnie też temperatura tak jak by rośnie przy wikeszych predkościach i ostatnio zauważyłem że przy silniku coś jak by cieknie, zamieszczam link do fotek gdzie widać z którego miejsca leci. Nie wiem co to i jak temu zaradzić. Czy to tylko jakas uszczelka puściła czy co ?

 

98156207ih7.th.jpg 11819662br4.th.jpg

 

Był bym wdzięczny za wszelaką pomoc. Pozdrawiam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość karol983

U mnie było podobnie tylko że mi się "pociło" koło tych gumowych "łępków". Ściągnąłem je wyczyściłęm założyłem spowrotem na silikonie odpornym na wysokie temperatury i jest spokój.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ten grzyb spod którego poci Ci się olej to odolejacz odmy, siedzi w pokrywie na wcisk. Lubi pękać na łączeniu z pokrywą zaworów, ale może wystarczy go docisnąć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie!

 

U mnie jest taka sytuacja, ze czujnik wskazuje praktycznie cały czas temp ok. 80 stopni. Raz udalo mi sie go zgrzać, do moze 85.

Jak przekracza 75 stopni, to włącza mu sie wentylator. Czesto też jest tak, ze jeżdze i wentylatora nie słysze, ale jak zgasze silnik to po chwili wentylator startuje. popracuje chwile i sie wyłącza.

 

Czy to normalne objawy, czy mam sie zacząc niepokoić? Passkiem jeżdze od tygodnia, wiec dopiero poznaje to auto.

 

(Mam B3 1.6TD, z 1991 roku)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bartoss87

Witam.

 

Ja mam znowuż taki problem, że silnik grzeje się normalnie, ale jak już jest około 90C to powinien się włączyć wentylator, a to się nie dzieje nawet przy temp 110C - co może być przyczyną tej sytuacji? Płyn chłodzący w układzie jest...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czasami mam wrazenie, ze auto dla was ma tylko jezdzic i nic poza tym. na tym forum duza czesc ludzi wie o vw wiecej niz mechanicy, korzystajcie z tej wiedzy. wszystko 100x wyjasnione, wystarczy poszukac.

 

ty Krasny masz przeklamanie, a o ten wentylator nie pytaj nigdy wiecej, bo swiadczy to o braku wiedzy -&gt; szukaj.

 

ty bartoss wymien se termiczny zalacznik, bo rozpier... ten silnik.

 

musze czasami kogos opier... bo ciagle te same pytania zadajecie. dzisiaj padlo na was, sorry

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja mam natomiast takie pytanie, od niedawna zauwazyłem ze chyba grzeje mi sie troszke silnik, wskazówka od temperatury stoi ciagle na 90 stopniach natomiast ja patrze na temperature ktora mi wskazuje komputer. i dzieje sie cos takiego ze np jade w trase i ok silnik nagrzewa sie do 90 stopni jadac sobie normalnie 100km/h natomiast jak przez jakas chwile pogonie go do 150-160km/h to nagle rosnie do 96stopni a nawet 98 i poźniej maleje.. jak jechałem ostatnio do krakowa to wjezdzajac juz do miasta było z 94 a w pewnym momencie i 100złapał i niezauwazyłem aby wiatrak sie włanczał. dzis dolałem płynu chłodniczego poniewaz było troszke ponizej minimum ale dzieje sie to samo. a jezeli była by wysoka temperatura na dworze to nie chce wiedziec jaka tamperature by złapał. co to moze byc ktos mi pomoze??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pewny jestes?? a przypuscmy ze na dworze jest 30stopni, bo wczoraj było z 10-11 góra to wtedy silnik sie bardzo zagrzeje.. a na postoju nie udało mi sie go nagrzac wczoraj do 96 zeby sie właczył wiatrak.

 

aha chciałem dodac jeszce ze własnie przed chwila przed odpaleniem samochodu sprawdzam stan płynu i było go z 0.5 cm poniżej minimum(wczoraj dolałem ok. 250ml, i przejechałem trase 200km) no to tak jak to pisze w instrukcji uzupełniłem go tak blizej maxiumum na zimnym silniu nastepnie pojechałęm na miasto w ta i spowrotem i po powrocie patrze a tam płyn podniusł sie max do 1cm ponad maximum. co to moze byc?? dodam ze wyzej pisałem co dzieje sie w chwilami ze silnik przy wiekszym obciązeniu łapie wieksza temparature po czym po zwolnieniu temparatura maleje do 90stopni prosze o pomoc...

Edytowane przez kazio
scalone

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
aha chciałem dodac jeszce ze własnie przed chwila przed odpaleniem samochodu sprawdzam stan płynu i było go z 0.5 cm poniżej minimum(wczoraj dolałem ok. 250ml, i przejechałem trase 200km) no to tak jak to pisze w instrukcji uzupełniłem go tak blizej maxiumum na zimnym silniu nastepnie pojechałęm na miasto w ta i spowrotem i po powrocie patrze a tam płyn podniusł sie max do 1cm ponad maximum. co to moze byc?? dodam ze wyzej pisałem co dzieje sie w chwilami ze silnik przy wiekszym obciązeniu łapie wieksza temparature po czym po zwolnieniu temparatura maleje do 90stopni prosze o pomoc...

 

Rozszerzalność temperaturowa cieczy. W wyższej temperaturze ma większą objętość więc na rozgrzanym silniku w zbiorniczku wyrównawczym powinien Ci podskoczyć troche poziom a na zimny spowrotem wrócić do stanu poczatkowego. Według mnie to normalne zjawisko, zaobserwowane u siebie.

 

Mój mechanik mowił żeby trzymać poziom w okolicach minimum a nawet troszkę poniżej. Czy słusznie nie wiem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a co do wzrostu temperatury podczas wysilonej pracy??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności