Skocz do zawartości
wazel

Czujnik G62/G2, błąd 01039

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Dużo znalazłem na forum odnośnie czujnika G62/G2. Ale prosze utwierdzić mnie w przekonaniu że moje rozumowanie jest OK.

 

Wyskoczył mi błąd

01039 - Coolant Temperature Sensor (G2)

30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

 

Wiem, że czujnik G2 odpowiedzialny jest za wskazania temperatury płynu chłodzącego na desce rozdzielczej.

Wiem, że czujnik G62 określa temperaturę dla potrzeb ECU.

 

Skoro tak to w moim przypadku ECU dostaje prawidłowy sygnał i nie będzie palił wiecej jak to się ma w przypadku uszkodzenia czujnika G62.

I skoto tak to jedynym problemem z jakim sie mogę spotkać to złe wskazania temp czynnika chłodzacego na desce rozdzielczej.

 

Czy może coś jeszcze?

 

Będę wdzięczny za wszelkie porady i sugestie.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesli uszkodzony jest G2 to moze sie dziac cos i z G62 i wtedy auto moze wiecej palic - innych objawow raczej nie powinno byc.

Moze pomoc wypiecie wtyczki z czujnika i przeczyszczenie, jesli nic nie da - wymiana.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzę że trzeba będzie wymienić na nowy. Zna ktoś nr katalogowy oringa, który należy wymienić wraz z czujnikiem?

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O-ring N90316802 wymiar 19,6x3,6mm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

powinieneś mieć nowy w zestawie jak kupujesz,zazwyczaj dokładają

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odgrzebię nieco kotleta.

Czy ktoś może wskazać gdzie dokładnie znajduje się tej czujnik ?

Mam go już kupionego i chciabym go sobie wymienić.

Czy są jakieś szczególne uwagi co do jego wymiany czy po

prostu wyjmuję stary - wkładam nowy ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jest sporo o tym na forum napenwoe znajdziesz dokladna instrukcje

jesli stoisz przed autem to po lewej stronie za silnikiem dobrze popatrz trafisz, wciskany w blok silnika

co do uwaga pamietaj ze zawze ci torche plynu wycieknie,lepij sobie odkrecic korek od plynu chlodniczego wyciagasz stary i kladasz nowy pamietajac o oringu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK. Dzięki wielkie o to chodziło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odgrzeję temat czy w silniku V6 jest tak jak opisał kolega wyżej

 

esli stoisz przed autem to po lewej stronie za silnikiem dobrze popatrz trafisz, wciskany w blok silnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czesc , moglbys mi powiedziec , gdzie sie znajduje czujnik temperatury ( ten od zegarow) bo nie moge znalezc , o ile to to - do 90 stopni zegar dziala , pozniej jeszcze chwile stoi , i spada na sam dol 50 stopni i nie rusza - silnik goracy , weze tez , chlodnica goraca, zbiornik wyrownawczy chlodny - i nie czekalem do wlaczenia sie wentylatora - bo sie dlugo nie wlaczal ( na postoju okolo 20 min)- boje sie ze moge go przegrzac -- i co robic?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
gdzie sie znajduje czujnik temperatury
Z tyłu, "za silnikiem". Jest to czujnik podwójny G62/G2. Dostęp do niego nie jest najłatwiejszy.

Wymień czujnik.

Poczekaj cierpliwie na odpowiedź, nie pisz tego samego w wielu tematach. Możesz byc pewien, że jesteś "widoczny".

 

Edit Tu znajdziesz zdjęcie z zaznaczonym mniej-wiecej miejscem poszukiwań czujnika http://forum.vw-passat.pl/threads/2243-Czujnik-temperatury-cieczy-chlodzacej?p=544314&viewfull=1#post544314

 

Przeczytaj też http://forum.vw-passat.pl/threads/2243-Czujnik-temperatury-cieczy-chlodzacej?p=544339&viewfull=1#post544339

Edytowane przez tomnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dziekuje ,a da sie dotrzec tam od gory? czy trzeba od dolu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dziekuje ,a da sie dotrzec tam od gory? czy trzeba od dolu?

 

dostęp od góry i wymiana max godzinkę (mi tyle zajęło)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tylko sprawdź jaką masz wtyczkę z tego co się dowiedziałem w sklepie są dwa rodzaje na okrągłą i na kwadratową wtyczkę :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

pierwszy raz na forum. Mam prawdopodobnie problem z czujnikiem temperatury wody - zielony 4-ro pinowy ( z tego co doczytałem na forach). Nie potrafię znaleźć informacji o jego lokalizacji w modelu 2.0 TDI-CR. Silnik CBAB-2008 rok.

Proszę o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

pierwszy raz na forum. Mam prawdopodobnie problem z czujnikiem temperatury wody - zielony 4-ro pinowy ( z tego co doczytałem na forach). Nie potrafię znaleźć informacji o jego lokalizacji w modelu 2.0 TDI-CR. Silnik CBAB-2008 rok.

Proszę o pomoc

Nie ten dział, Krzysztof.

Twoje auto, to B6, więc odpowiedni to http://forum.vw-passat.pl/forums/20-Passat-B6-B7-(3C)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok,

błąd początkującego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dostęp od góry i wymiana max godzinkę (mi tyle zajęło)

 

Hey,

dzisiaj próbowałem wymienić czujnik G62 i niestety za szybko się ściemniło:( Ale widziałem że zawleczka blokująca czujnik jest wciskana od dołu. I tu moje pytanie. Jaki macie patent na wymiane tego czujnika od góry? Ledwo tam ręke wsadziłem żeby wtyczke odpiąć. Nastepne podejście zrobie od dołu bo od góry czarno to widzę:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Hey,

dzisiaj próbowałem wymienić czujnik G62 i niestety za szybko się ściemniło:( Ale widziałem że zawleczka blokująca czujnik jest wciskana od dołu. I tu moje pytanie. Jaki macie patent na wymiane tego czujnika od góry? Ledwo tam ręke wsadziłem żeby wtyczke odpiąć. Nastepne podejście zrobie od dołu bo od góry czarno to widzę:)

 

zawleczka to mały problem - małym śrubokrętem ją wysuniesz.

Ale szybkość wyjęcia starego i włożenia nowego aby nie uciekł płyn to sztuka :) za drugim razem jak wymieniałem (bo pierwszy nie z ASO był zły to 1,5 litrowa butelka obcięta od góry wystarczyła na złapanie większości płynu.

Co do dostania się od góry to nie było problemu jak dla mnie - nie ma miejsca ale się da tylko troszkę gimnastyki dla dłoń a w zasadzie jednej.

I nie wymieniaj na gorącym silniku bo można się oparzyć płynem.

Ja tylko ściągałem osłonę sinika - górną i to mi wystarczyło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności