wazel Zgłoś #1 Napisano 5 Lipca 2008 Witam, Dużo znalazłem na forum odnośnie czujnika G62/G2. Ale prosze utwierdzić mnie w przekonaniu że moje rozumowanie jest OK. Wyskoczył mi błąd 01039 - Coolant Temperature Sensor (G2) 30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent Wiem, że czujnik G2 odpowiedzialny jest za wskazania temperatury płynu chłodzącego na desce rozdzielczej. Wiem, że czujnik G62 określa temperaturę dla potrzeb ECU. Skoro tak to w moim przypadku ECU dostaje prawidłowy sygnał i nie będzie palił wiecej jak to się ma w przypadku uszkodzenia czujnika G62. I skoto tak to jedynym problemem z jakim sie mogę spotkać to złe wskazania temp czynnika chłodzacego na desce rozdzielczej. Czy może coś jeszcze? Będę wdzięczny za wszelkie porady i sugestie. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tmstp Zgłoś #2 Napisano 6 Lipca 2008 Jesli uszkodzony jest G2 to moze sie dziac cos i z G62 i wtedy auto moze wiecej palic - innych objawow raczej nie powinno byc. Moze pomoc wypiecie wtyczki z czujnika i przeczyszczenie, jesli nic nie da - wymiana. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wazel Zgłoś #3 Napisano 6 Lipca 2008 Widzę że trzeba będzie wymienić na nowy. Zna ktoś nr katalogowy oringa, który należy wymienić wraz z czujnikiem? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jackrally Zgłoś #4 Napisano 6 Lipca 2008 O-ring N90316802 wymiar 19,6x3,6mm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wazel Zgłoś #5 Napisano 6 Lipca 2008 dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kac222 Zgłoś #6 Napisano 6 Lipca 2008 powinieneś mieć nowy w zestawie jak kupujesz,zazwyczaj dokładają Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelekm Zgłoś #7 Napisano 22 Marca 2010 Odgrzebię nieco kotleta. Czy ktoś może wskazać gdzie dokładnie znajduje się tej czujnik ? Mam go już kupionego i chciabym go sobie wymienić. Czy są jakieś szczególne uwagi co do jego wymiany czy po prostu wyjmuję stary - wkładam nowy ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niuteq Zgłoś #8 Napisano 22 Marca 2010 jest sporo o tym na forum napenwoe znajdziesz dokladna instrukcje jesli stoisz przed autem to po lewej stronie za silnikiem dobrze popatrz trafisz, wciskany w blok silnika co do uwaga pamietaj ze zawze ci torche plynu wycieknie,lepij sobie odkrecic korek od plynu chlodniczego wyciagasz stary i kladasz nowy pamietajac o oringu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelekm Zgłoś #9 Napisano 22 Marca 2010 OK. Dzięki wielkie o to chodziło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paragon Zgłoś #10 Napisano 25 Sierpnia 2012 Odgrzeję temat czy w silniku V6 jest tak jak opisał kolega wyżej esli stoisz przed autem to po lewej stronie za silnikiem dobrze popatrz trafisz, wciskany w blok silnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kobrator Zgłoś #11 Napisano 28 Sierpnia 2012 czesc , moglbys mi powiedziec , gdzie sie znajduje czujnik temperatury ( ten od zegarow) bo nie moge znalezc , o ile to to - do 90 stopni zegar dziala , pozniej jeszcze chwile stoi , i spada na sam dol 50 stopni i nie rusza - silnik goracy , weze tez , chlodnica goraca, zbiornik wyrownawczy chlodny - i nie czekalem do wlaczenia sie wentylatora - bo sie dlugo nie wlaczal ( na postoju okolo 20 min)- boje sie ze moge go przegrzac -- i co robic? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #12 Napisano 28 Sierpnia 2012 (edytowane) gdzie sie znajduje czujnik temperaturyZ tyłu, "za silnikiem". Jest to czujnik podwójny G62/G2. Dostęp do niego nie jest najłatwiejszy.Wymień czujnik. Poczekaj cierpliwie na odpowiedź, nie pisz tego samego w wielu tematach. Możesz byc pewien, że jesteś "widoczny". Edit Tu znajdziesz zdjęcie z zaznaczonym mniej-wiecej miejscem poszukiwań czujnika http://forum.vw-passat.pl/threads/2243-Czujnik-temperatury-cieczy-chlodzacej?p=544314&viewfull=1#post544314 Przeczytaj też http://forum.vw-passat.pl/threads/2243-Czujnik-temperatury-cieczy-chlodzacej?p=544339&viewfull=1#post544339 Edytowane 28 Sierpnia 2012 przez tomnik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kobrator Zgłoś #13 Napisano 28 Sierpnia 2012 dziekuje ,a da sie dotrzec tam od gory? czy trzeba od dolu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dariusz198012 Zgłoś #14 Napisano 28 Sierpnia 2012 dziekuje ,a da sie dotrzec tam od gory? czy trzeba od dolu? dostęp od góry i wymiana max godzinkę (mi tyle zajęło) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paragon Zgłoś #15 Napisano 28 Sierpnia 2012 tylko sprawdź jaką masz wtyczkę z tego co się dowiedziałem w sklepie są dwa rodzaje na okrągłą i na kwadratową wtyczkę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trybko Zgłoś #16 Napisano 28 Sierpnia 2012 Witam, pierwszy raz na forum. Mam prawdopodobnie problem z czujnikiem temperatury wody - zielony 4-ro pinowy ( z tego co doczytałem na forach). Nie potrafię znaleźć informacji o jego lokalizacji w modelu 2.0 TDI-CR. Silnik CBAB-2008 rok. Proszę o pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #17 Napisano 28 Sierpnia 2012 Witam,pierwszy raz na forum. Mam prawdopodobnie problem z czujnikiem temperatury wody - zielony 4-ro pinowy ( z tego co doczytałem na forach). Nie potrafię znaleźć informacji o jego lokalizacji w modelu 2.0 TDI-CR. Silnik CBAB-2008 rok. Proszę o pomoc Nie ten dział, Krzysztof. Twoje auto, to B6, więc odpowiedni to http://forum.vw-passat.pl/forums/20-Passat-B6-B7-(3C) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trybko Zgłoś #18 Napisano 29 Sierpnia 2012 Ok, błąd początkującego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tacza Zgłoś #19 Napisano 3 Listopada 2012 dostęp od góry i wymiana max godzinkę (mi tyle zajęło) Hey, dzisiaj próbowałem wymienić czujnik G62 i niestety za szybko się ściemniło:( Ale widziałem że zawleczka blokująca czujnik jest wciskana od dołu. I tu moje pytanie. Jaki macie patent na wymiane tego czujnika od góry? Ledwo tam ręke wsadziłem żeby wtyczke odpiąć. Nastepne podejście zrobie od dołu bo od góry czarno to widzę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dariusz198012 Zgłoś #20 Napisano 3 Listopada 2012 Hey,dzisiaj próbowałem wymienić czujnik G62 i niestety za szybko się ściemniło:( Ale widziałem że zawleczka blokująca czujnik jest wciskana od dołu. I tu moje pytanie. Jaki macie patent na wymiane tego czujnika od góry? Ledwo tam ręke wsadziłem żeby wtyczke odpiąć. Nastepne podejście zrobie od dołu bo od góry czarno to widzę zawleczka to mały problem - małym śrubokrętem ją wysuniesz. Ale szybkość wyjęcia starego i włożenia nowego aby nie uciekł płyn to sztuka za drugim razem jak wymieniałem (bo pierwszy nie z ASO był zły to 1,5 litrowa butelka obcięta od góry wystarczyła na złapanie większości płynu. Co do dostania się od góry to nie było problemu jak dla mnie - nie ma miejsca ale się da tylko troszkę gimnastyki dla dłoń a w zasadzie jednej. I nie wymieniaj na gorącym silniku bo można się oparzyć płynem. Ja tylko ściągałem osłonę sinika - górną i to mi wystarczyło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach