zima18 Zgłoś #1 Napisano 2 Lipca 2008 1. Zamek kierowcy czasem działał, czasem nie. Szczególnie po deszczu nie działał. W obecnej chwili przestał w ogóle spełniać swoją funkcję. Jeżeli zamykam z pilota to wszystkie drzwi się zamykają. Nie jest tak krytycznie, że rygiel od strony kierowcy wyskakuje do góry i trzeba kluczykiem przekręcać. 2. Zamek przestał działać i następujące funkcję także przestały: -mryganie kierunkami przy zamykaniu z pilota (?) -samoczynne zamknięcie drzwi, jeżeli żadne nie zostaną otworzone do czasu 30 sec (?) -domykanie szyb (oczywista oczywistość) -centralny (oczywista oczywistość) -brzęczyk świateł (oczywista oczywistość). 3. Te 2 pozycje są uzależnione od zamka kierowcy ? Z mryganiem to nie wiem jak jest może ktoś mi wytłumaczy, ale jeżeli chodzi o samoczynne zamknięcie to czemu nie działa ? Przecież nie widzi drzwi kierowcy bo nie działa zamek. 4. Czy jeżeli krańcówka jest pieprznięta to pokazuje ciągle otwarte drzwi ? 5. Zimne luty to odpowiadają za centralny zamek, domykanie szyb i takie tam tak ? 6. Krańcówka podaje masę na oświetlenie, a mikro przełącznik do czego służy ? Może się mylę, to poprawcie. 7. Czyli w moim przypadku jeżeli nie działa oświetlenie i centralny to będzie wina zimnych lutów czy także będzie krańcówka do wymiany? 8. Alarm jest fabryczny i działa. Przeczytałem dzisiaj na forum, że jeżeli któryś mikrowłącznik jest popsuty to alarm też nie działa. Ale u mnie jest wszystko OK. Dzisiaj testowałem to było tak: -samochód zamknięty z pilota, otwieram kluczykiem drzwi kierowcy (tylko one się otwierają), drzwi otwarte, kontrolka w drzwiach dalej mryga, wkładam kluczyk do stacyjki alarm wyje -samochód zamknięty, otwieram maskę, alarm wyje -ruch we wnętrzu to nie reaguje bo któraś kostka/wiązka/wtyczka jest pewnie pieprznięta (oświetlenie w podsufitce nie działa, lampki do oświetlania podłoża działają prócz drzwi kierowcy. Dzięki za odpowiedzi i jak możecie to napiszcie numerek pytania, na które udzielacie odpowiedzi Pozdrawiam :635: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość gregfr Zgłoś #2 Napisano 2 Lipca 2008 w drzwiach są są kable nałaczniku z buda spróbuj przeczyscić wszystkie złacz pewnie są zawilgocone u mnie tez tak było Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość ak6 Zgłoś #3 Napisano 2 Lipca 2008 Dołączam się do pytania. Mam podobny problem. Raz działa wszystko pięknie a raz jak w opisie wyżej. Dostawałem już różne sprzeczne porady. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość damiano6677 Zgłoś #4 Napisano 2 Lipca 2008 niewiem czy moge sie wpasowac do powyzszego tematu,( jak nie to przepraszam) mam pytanie czy przy zamykaniu drzwi pilotem zawsze musi byc sygnal dzwiekowy??bo u mnie tylko swiatla mrugaja... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość zagajnik Zgłoś #5 Napisano 3 Lipca 2008 niewiem czy moge sie wpasowac do powyzszego tematu,( jak nie to przepraszam) mam pytanie czy przy zamykaniu drzwi pilotem zawsze musi byc sygnal dzwiekowy??bo u mnie tylko swiatla mrugaja... Damian, nie musi być sygnał dzwiękowy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pph Zgłoś #6 Napisano 3 Lipca 2008 Najprawdopodobniej masz uszkodzone mikrowłączniki w mechanizmie drzwi kierowcy. Jeśli moduł komfortu nie otrzyma informacji czy drzwi są domknięte daje sygnał do alarmu, że nie powinien zamknąć samochodu. Wszystkie tylne drzwi nie są brane pod uwagę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artuj Zgłoś #7 Napisano 3 Lipca 2008 Najprawdopodobniej masz uszkodzone mikrowłączniki w mechanizmie drzwi kierowcy (...) To się może wypowiem jako posiadacz uszkodzonego mikro włącznika w drzwiach kierowcy, który tylko od święta zaskoczy. To co mi nie działa to: - oświetlenie wnętrza po otwarciu drzwi - sygnalizowanie zapalonych świateł postojowych - kiedy zamykam drzwi od środka, wszystkie drzwi się ryglują a zamek kierowcy odbija i się otwiera - z pilota muszę nacisnąć zamykanie 2/3 razy, wtedy wszystkie drzwi się ryglują, jest sygnalizacja świetlna. Inaczej drzwi kierowcy mają nie do końca zaryglowany zamek (można otworzyć klamką od środka) i nie mruga kontrolka w drzwiach. To że nie działa domykanie szyb, to nie jest dobrze. W moim wypadku wszystko inne działa. Jeżeli mówisz że masz problemy po deszczu to temat wałkowany tysiąc razy - zatkane odpływy pod akumulatorem, zalany moduł komfortu. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
prtoip Zgłoś #8 Napisano 3 Lipca 2008 Ten problem był tu omawiany wiele razy. Na 99% masz tzw. zimne luty w zamku. Miałem identyczne objawy i udało mi się to naprawić kilka dni temu miałem uszkodzenia w przednich lewych i prawych drzwiach . Teraz wszystko działa bardo ładnie. Sporo mi pomogła lektura tego forum za co przy okazji dziękuje . Zobacz jak to wygląda na tej stronce http://www.taligentx.com/passat/images/photo.php?photo=342&u=26|2|... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość gynsior Zgłoś #9 Napisano 3 Lipca 2008 Ten problem był tu omawiany wiele razy. Na 99% masz tzw. zimne luty w zamku. Miałem identyczne objawy i udało mi się to naprawić kilka dni temu miałem uszkodzenia w przednich lewych i prawych drzwiach . Teraz wszystko działa bardo ładnie. Sporo mi pomogła lektura tego forum za co przy okazji dziękuje . Zobacz jak to wygląda na tej stronce http://www.taligentx.com/passat/images/photo.php?photo=342&u=26|2|... Dolaczam sie do tego co pisal przedmowca! Zimne luty! U mnie bylo tak, ze: - z pilota dziala wszystko - z kluczyka zamykaly sie tylko drzwi kierowcy - oswietlenie w srodku nie swieci po otwarciu drzwi kierowcy - dioda w drzwiach nie mruga Nie wiem czy wymienilem wszystkie objawy, ale to co pisze wyzej raz dzialalo na 5 - 10 razy. Rozebralem drzwi, wyciagnalem zamek. Wg opisu ze stronki powyzej rozebralem zamek. Tam dostalem sie do plytki i bylo widac, ze jest jeden czy dwa zimne luty, wyglada to po prostu jakby punkt lutowniczy byl pekniety... Wzialem lutownice + odsysacz i podgrzewajac wszystkie luty odsysalem je (nie zwazajac na to czy sa dobre czy tez nie) pozniej juz tylko nowa cyna, zlutowalem wszystkie punkty na nowo i co? Smiga wszystko az milo. Polecam kazdemu, a jesli ktos mieszka w okolicach Bytomia - Katowic to zapraszam Bardzo chetnie sluze pomoca :) Aha, chcialem jeszcze zaznaczyc, ze bez odsysacza sie raczej nie obejdzie. Szczerze to nie wiem, ale na pewno lepiej bedzie jak polutujemy od nowa wszystko niz jak bedziemy poprawiac stare luty. Taki odsysacz to nie majatek. A efekt na dlugo powinien byc murowany Takie cos mozna na allegro znalezc na allegro juz za 3 zl (http://www.allegro.pl/search.php?string=odsysacz+do+cyny&buy=0&new=0&pay=0&personal_rec=0) , ja posiadam taki za okolo 8 (http://www.allegro.pl/search.php?string=odsysacz+od-25&buy=0&new=0&pay=0&personal_rec=0) ale te tansze wcale nie sa gorsze Polecam kazdemu zakup tego zanim bedzie sie zabierac za lutowanie Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
opel-kant Zgłoś #10 Napisano 3 Lipca 2008 Niestety ale muszę się z panami zgodzić.Zimne luty traktujemy ,jak kolega powyżej, nową cyną i ewentualnie kalafonią.Wiem że cyna zawiera kalafonię ale osobno dodana działa lepiej. A styki po oczyszczeniu można spryskać WD40.Działa.Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość ak6 Zgłoś #11 Napisano 3 Lipca 2008 To jeszcze jedno pytanie. Czy zamki w B5 są skręcane czy nitowane? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mikolaj Zgłoś #12 Napisano 3 Lipca 2008 Niestety ale muszę się z panami zgodzić.Zimne luty traktujemy ,jak kolega powyżej, nową cyną i ewentualnie kalafonią.Wiem że cyna zawiera kalafonię ale osobno dodana działa lepiej. A styki po oczyszczeniu można spryskać WD40.Działa.Pozdrawiam Koledzy, zdecydowanie odradzam spryskiwania styków WD40, bo to nie magiczny środek na wszystko, a styki w szczególności. tylko KONTAKT lub środki jemu podobne! prtoip - dzięki za linka z fotkami pokazującymi jak krok po kroku się do tego zamka dobrać. Przynajmniej wiemy na czym stoimy zabierając się za to:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość gynsior Zgłoś #13 Napisano 3 Lipca 2008 Ja niczym nie smarowalem i dziala poki co juz ktorys miesiac bez zadnego szwanku Ale nie twierdze, ze nie trzeba. A nuz sie przyda To jeszcze jedno pytanie. Czy zamki w B5 są skręcane czy nitowane? A jesli chodzi o zamek to jest on poskrecany a nie ponitowany. Bez problemu mozna sie do niego dostac odkrecajac kilka srubek, tylko trzeba uwazac na to co jest w srodku (zreszta wszystko widac na stronce, ktora kolega wyzej podal), ja po zlozeniu zamka musialem go rozebrac spowrotem, bo chyba cos zle poskladalem w srodku. Trzeba uwazac. I najlepiej poprobowac "na sucho" czy zamek dziala... Jeszcze przed przykreceniem go do drzwi. To by chyba bylo na tyle. Zdjecia macie, co trzeba zrobic wiecie... Czego wiecej potrzeba? Chyba tylko checi i troszke czasu. Bo jesli ktos ma w domu lutownice to da sobie rade na pewno Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość ak6 Zgłoś #14 Napisano 3 Lipca 2008 No to wielkie dzięki. Zabieram sie za robotę prawdopodobnie w sobotę. Dam znać jakie efekty. :641: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #15 Napisano 4 Lipca 2008 To się może wypowiem jako posiadacz uszkodzonego mikro włącznika w drzwiach kierowcy, który tylko od święta zaskoczy. To co mi nie działa to:- oświetlenie wnętrza po otwarciu drzwi - sygnalizowanie zapalonych świateł postojowych - kiedy zamykam drzwi od środka, wszystkie drzwi się ryglują a zamek kierowcy odbija i się otwiera - z pilota muszę nacisnąć zamykanie 2/3 razy, wtedy wszystkie drzwi się ryglują, jest sygnalizacja świetlna. Inaczej drzwi kierowcy mają nie do końca zaryglowany zamek (można otworzyć klamką od środka) i nie mruga kontrolka w drzwiach. To że nie działa domykanie szyb, to nie jest dobrze. W moim wypadku wszystko inne działa. Jeżeli mówisz że masz problemy po deszczu to temat wałkowany tysiąc razy - zatkane odpływy pod akumulatorem, zalany moduł komfortu. Pozdrawiam Domykanie szyb nie działa, ponieważ zamek nie działa, więc jak może działać domykanie ? Od strony pasażera wszystko gra, zamyka ładnie. Odpływ pod akumulatorem ostatnio czyszczony i do modułu także zaglądałem. Suchy, jak nowy Dioda w drzwiach kierowcy u mnie działa. Jak zamykam z pilota nie muszę naciskać dwa razy. Wystarczy raz i wszystkie drzwi się ryglują. Nie jest jeszcze tak krytycznie Ale trzeba będzie się za to wziąść. Dzięki za info. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość ak6 Zgłoś #16 Napisano 5 Lipca 2008 No i już po robocie. Wszystko odbyło się zgodnie z przewidywaniami. Zimne luty zlikwidowane (mam nadzieję, że już na zawsze). Nie obyło się bez malutkich przeróbek (pęknięty jeden zatrzask) i bez skaleczonego palucha ale satysfakcja jest i to wielka. Wielkie dzięki za pomoc i za podesłanie tego linka ze zdjęciami - były bardzo pomocne. Pozdrawiam wszystkich i życzę pozostałym udanych napraw. :641: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pph Zgłoś #17 Napisano 5 Lipca 2008 Chyba lepiej życzyć braku napraw, a właściwie braku potrzeb napraw. Oby się nasze Passaciki dobrze prowadziły... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość ak6 Zgłoś #18 Napisano 5 Lipca 2008 Chyba lepiej życzyć braku napraw, a właściwie braku potrzeb napraw. Oby się nasze Passaciki dobrze prowadziły... Tobie to łatwo mówić - jak się ma auto z 2005. W moim wypadku w dziesięciolatku to już trzeba być gotowym na wszystko. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pph Zgłoś #19 Napisano 6 Lipca 2008 Mam jeszcze B5 z grudnia 1996 więc... życzenia pozostają aktualne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pablo Zgłoś #20 Napisano 6 Lipca 2008 ja ostatnio rozebrałem zamek i po sprawdzeniu próbówką elektroniczną przepływu prądu przez styki wszystko działa tam jak należy. Nie było zimnych lutów. Po przeczyszczeniu i złożeniu działał jakieś 2 godz, a teraz raz na jakiś czas się włącza. Czy ktoś wie gdzie szukać w tym przypadku rozwiązania??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach