Kimo Zgłoś #1 Napisano 1 Lipca 2008 Passat 1.8 APT klekocze głośniej niż diesel. Klekot wydobywa się ewidentnie z silnika, z górnej części (bliżej podszybia) Klekocze zarówno na oleju syntetycznym jak i mineralnym. Jeden mechanik powiedział mi, że to może być czujnik położenia wałka rozrządu. Były już takie tematy, ale brak w końcu jednoznacznej odpowiedzi, gdzie szukać przyczyny. Kontrolka ciśnienie oleju mi się nie zapala. Oleju nie bierze w ogóle ani syntetyk, ani mineralny. Klekot ustaje przy wyższych obrotach. Czy w związku z tym, że wiem gdzie czujnik położenia wałka rozrządu się znajduje, mogę go odłączyć i sprawdzić czy nie zaśniedział itp.? //scaliłem - kuczlaw Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kac222 Zgłoś #2 Napisano 1 Lipca 2008 pewnie napinacz hydrauliczny łańcuszka rozrządu padł i dlatego klekocze,a na wyższych obrotach ustaje,w nim jest sitko,pewnie jest zatkane Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lazym Zgłoś #3 Napisano 1 Lipca 2008 sprawdz cisnienie oleju, lancuszek tez moze byc, tu masz posta ktorego kiedys pisalem na tym forum zobacz linki na yourtube tam masz dokladnie pokazane czym sie wada lancuszka objawia. -------------------------------------------------------------------------------- Witam wszystkich serdecznie i juz sie dziele z moim problemem, po dluzszym pobycie na forum i przeczytaniu kilku watkow doszedlem do wniosku, ze dal o sobie znac napinacz lancuszka rozrzadu. Teraz pytanie bo napinacz i lancuszek mam juz zakupiony ale czy mam tez zmieniac kola zebate ?? Pyatnie sie wzielo z tego ze mechanik powiedzial mi ze jak lancuszek rozciagnie sie to wyrabia zebatki i jak pozniej sie zalozy na to nowy lancuszek to owe zebatki spowrotem go uszkodza;/ nie wiem na ile w tym prawdy ale wole sie zapytac Tych, ktorzy juz sie borykali z tym problemem. I jak ktos moze to prosilbym o rade jak sie do tego zabrac bo mam ochote zmienic czesc sam. I jeszcze jedna b. wazna dla mnie sprawa jakie sie dociski na srubach bo nie chce czegos zerwac. Dziekuje z gory za jakkakolwiek pomoc Mam nadzieje ze mnie to nie czeka, jakoze autko potrzebuje aby dostac sie codziennie do pracy ;/ http://pl.youtube.com/watch?v=ssK0hf...eature=related Marku zwracam sie z prosba o pomoc ostatnio pomogles jak pompa olejowa siadla, tutaj nastepny link ktory znalazlem http://pl.youtube.com/watch?v=VWlwKvEkO7I dodam tylko ze lancuszek zaczyna coraz mocniej szeleszcic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kimo Zgłoś #4 Napisano 1 Lipca 2008 U mnie to jest coś takiego: http://pl.youtube.com/watch?v=lEjBFgbFP78 Tylko bardziej "głębokie" - lepsze basy Czasami trwa to chwilę i przestaje, a potem znowu. Ciśnienie oleju jest niższe podczas tego klekotu niż bez niego, ale nigdy nie za niskie. Ostatnio tez zauważyłem, że po odpaleniu lubi zgasnąć czasami. Znalazłem jeszcze takie coś co też przypomina mój klekot - http://pl.youtube.com/watch?v=2omL8NZR7_U&feature=related Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lazym Zgłoś #5 Napisano 1 Lipca 2008 U mnie to jest coś takiego: http://pl.youtube.com/watch?v=lEjBFgbFP78Tylko bardziej "głębokie" - lepsze basy Czasami trwa to chwilę i przestaje, a potem znowu. Ciśnienie oleju jest niższe podczas tego klekotu niż bez niego, ale nigdy nie za niskie. Ostatnio tez zauważyłem, że po odpaleniu lubi zgasnąć czasami. Znalazłem jeszcze takie coś co też przypomina mój klekot - http://pl.youtube.com/watch?v=2omL8NZR7_U&feature=related hmm sciagnij pierwsza pokrywe i zobacz jak wyglada lancuszek, niepodoba mi sie to;/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dycha94 Zgłoś #6 Napisano 2 Lipca 2008 jak przedmówcy, prawie na sto procent napinacz łańcuszka rozrządu, niestety troszkę ci to będzie kosztowało.brak zamienników w polskim serwisie dokładnie nie wiem w Niemczech napinacz prawie 350 euro, łańcuszek prawie 50 euro.Podobno nic w silniku nie powinno sie stać ale trzeba zmienić nalepke z tyłu z 1.8 na tdi. żartuję oczywiście z tą nalepką. ja już tak jakiś czas śmigam tym klekoczącym "turbodislem", ale szykuję sie do wymiany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kimo Zgłoś #7 Napisano 3 Lipca 2008 Gdzieś na forum wyczytałem, że na głośny łańcuszek pomaga czasami olej valvoline 10w 40 longlife. To jest półsyntetyk, nawet droższy od mobil1, ale w moim przypadku pomogło, ewidentnie się wyciszyło. Nie klekocze tak głośno, klekocze rzadziej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
unil Zgłoś #8 Napisano 16 Września 2008 Witam pomogło ale na chwilę. Ja u siebie zmieniłem napinacz na drugi używany z auta o przebiegu ok 100tkm założyłem nowy łańcuszek (wałki zostały stare) i zalałem olej castrol magnatec 15W40 i jest ok auto ma przejechane 230tkm tylko Pb95. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach