Skocz do zawartości
kosiad

Mój patent na tylny zacisk hamulcowy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Zmieniając klocki hamulcowe (tył) w moim b5 musiałem wkręcić tłoczki. Z braku jakiego kolwiek płaskownika itp użyłem klucza od szlifierki kątowej

e147186c251210d4m.jpg

pasuje idealnie i praca staje się łatwiejsza:)

db6a0314befe6a74m.jpg

Być może komuś się to przyda - taki to wynalazek

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobre,dobre

Ja uzywalem do tego plaskoszczypy i tez latwo idzie zrobic.

np takie

 

dc6be1ee49bb4e21a8af4b40ee2c6aac500x500.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kosiad, bardzo cenna wskazówka dla majsterkowiczów :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie jak głęboko ma wejść tłoczek w cylinderek bo kręcę dociskam bo nie wiem czy ma się przestać kręcić i powstanie opór.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

GUSTOWNY patencik !!

 

SZACUN !!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Alkarn, ma się przestać kręcić i ma powstać opór. Jeśli wkręcasz tłoczek, to odkręć lekko odpowietrznik z nasuniętą rurką igielitową zanurzoną w płynie - będzie szło łatwiej, a nie zapowietrzysz układu. Sprawdzone.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki śliczne i biorę się do dzieła :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

KolegoAlkarn ja wkręciłem tyle ile trzeba tzn aby w miarę lekko weszły klocki hamulcowe bez wciskania na siłę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jestem już po operacji wciśnięcia tłoczka mogę potwierdzić że popuszczenie odpowietrznika jest najlepszym rozwiązaniem a opcja z kluczem od szlifierki kątowej jest nie wygodna lepsze jest rozwiązanie kawałek płaskownika 35 mm z wypiłowanym środkiem w kształcie widełek lepiej kręcić oraz wcisnąć tłoczek.:580:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podczas wymiany klocków i tarcz wymyslilem cos takiego (pret nagwintowany, podkładki, blaszka, itp.)

 

DSC00006.jpg

 

U mnie zdało egzamin.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie mianowicie podczas wkrecania tloczka on sie wcale nie wkreca. Bylem zmuszony zdemontowac calosc bo cos mi tu nie gralo. I w srodku tloczka jest tulejka w srodku z gwintem do wkrecania i ona sie kreci wzgledem tloczka. Po przeczytaniu tego postu utwierdzilem sie w przekonaniu ze jest on ukrecony. Bede musial go wymienic?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

shoei

 

Zacisk hamulcowy tył.Z którym elementem na rysunku masz problem?

zaciskhamtymp4.th.pngthpix.gif

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z częścią zaznaczona na rysunku numerem 6. W środku ma gwint na ten bolec wystający z zacisku jednak jak pisałem wcześniej nie chce się wkręcić tylko się kreci naokoło i niestety odkryłem ze blokada w postaci małego bolca która się znajduje w tłoczku wypadła. Jaki rozmiar ma ten oring nr5. Jakbym skladal zacisk przydaloby sie zalozyc nowy oring skoro juz rozebralem wszystko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

shoei

 

8D0 698 671 - kpl. uszczelek do zacisku hamulcowego tył.Cena 69 zł.

Nie ma podanego rozmiaru.;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko,w którą stronę wkręcamy tłoczek tylnego lewego zacisku.Wszędzie jest opisane,że się wkręca ale za bardzo nie znalazłem w jakim kierunku,choć przypuszczam,że w prawo,czy dobrze myślę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobrze myślisz.

 

Ale pamiętaj że tłoczek się wciska jednocześnie kręcąc a nie tylko kręci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak,tak mam przygotowane odpowiednie narzędzia tylko chodziło mi o kierunek wkręcania.Dziękuję i pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wkrecamy zgodnie z ruchem wskazowek zegara i wciskamy jednoczesnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

samym kluczem od szlifierki bez elementu dociskającego może być ciężko. U mnie tłoczek krecił się, ale w ogole nie chował.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie tłoczek krecił się, ale w ogole nie chował.

 

No trochę siły trzeba użyć - dla mnie nie był to problem.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności