Skocz do zawartości
Gość kilerro

problem z czujnikiem oleju,komunikat- (oil sensor workshop)

Rekomendowane odpowiedzi

Gość kilerro

witam wszystkich

mam malutki problem z czujnikiem oleju,wczoraj kupilem paska i bylo wszystko wporzo,ale jak dzis go odpalalem to pojawil sie napis (oil sensor workshop)

czytalem ze moze to byc spowodowane zalaniem czujnika oleju woda,

poprzedni wlasciciel umyl silnik i mysle ze zalal czujnik?

czy musze wymienic czujnik czy mozna go jakos przeczyscic?

jesli macie jakies pomysly co powinienem zrobic to prosze o rade

pozdrowionka kilerro:607::607:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na początek sprawdź VAGiem numer błędu. Czy chodzi o czujnik poziomu czy temperatury a może ciśnienia oleju. Trudno wróżyć na podstawie komunikatu z FISa.

Poza tym najczęściej jest tak, że jeżeli faktycznie był myty, bo masz uszkodzony/zdjęty/zerwany przewód z któregoś z czujników, uszkodzona instalacja (wilgotna/przetarta) ewentualnie faktycznie awaria czujnika. Znając dokładny numer błędu będziemy w stanie coś więcej powiedzieć.

 

Na ten moment znalazłem dwa tematy, z czego jeden mój na temat tego typu usterki, z którą sobie poradziłem:

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=14276

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=13680

 

Dodam, że silnik AHH jest bliźniaczo podobny do AFN. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć, a czy jest możliwość by przez ten czujnik nie ruszała pompa paliwa? FIS wywala mi ten błąd, ale nie mogę połączyć się z komputerem silnika via VAG... Próbuję rozwiązać problem, pasek odpala raz na 100, jak pompa załączy. Mechanik popsikał wd40 w sensor pod miską olejową, odpalił ze dwa razy a potem zdechł. Potem po nocy znów odpalił ze 3 razy i zdechł. Dziś już nie chce odpalać :( I teraz nie wiem, nie chce pchać się w koszta, bo jak wymienię pompę a nadal będzie to samo to się potne...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mialem ten blad od kiedy go kupielm (2008), z tego co czytalem to sa 3 czujniki - poziomu, cisnienia i temperatury, tak wiec na slepo nie chcialem wymieniac, ale ostatnimi czasy zaczelo na kompie wyskakiwac "check oil level" 2-3x w tygodniu, mimo ze oleju nie ubywalo, tak wiec wiedzialem juz, ktory to dokladnie. Problemow z odpalaniem nie mialem nigdy, ale po kazdym przekreceniu kluczyka pojawial sie komunikat oil sensor workshop.

Zostal wymieniony na nowy i po sprawie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem... elektryk wymienil przekaznik i powiedzial ze jesli padnie kolejny raz, to pompa... coz myslalem ze jednak bedzie mozna po kosztach... ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmmm ale nie ima mi sie to jakos. Przekaznik jak padnie to nie ma plywu na pompe. Tzn jak padnie przekaznik to oczywiscie pomy nie zalaczy. przekaznik moze byc ok a pompa walnieta. Ale nie rozumiem jak zepsucie sie przekaznika moze uszkodzic pompe? Nie ima sie to kupy.

Tak jak dzis elektryk powiedzial sasiadowi ze nie ma czujnika temp wodytylko to komputerem jest strerowane. Hahaha a czujnik jak byk siedzi

Edytowane przez maryo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie łączy się z silnikiem tylko wtedy gdy kręci a nie odpala, wtedy i skrzynia wchodzi w tryb awaryjny (automat) oraz świecą się ikony esp i abs. W inne moduły mogę wchodzić. Cóż podjadę zaraz na parking i spróbuję się połączyć.

 

@@ edit

 

Błędy;

18258 - Magistrala can brak sygnału ze sterownika silnika

1314 - Sterownik silnika magistrala Can brak sygnału

 

I teraz pytanie - czy pompa paliwa może zakłócić komunikację z silnikiem?

Jeśli nie, to szukając na tę chwilę przychodzi mi jedna myśl:

Pare dni temu nadkole z prawej strony ostro napierniczało podczas jazdy, troche je poprawiłem i niby ok... piszę to ponieważ czytam właśnie o czujniku w przednich kołach... o co chodzi? Być może go rozwaliłem i dlatego nie może się nic skomunikować z kompem?

Edytowane przez grabol
nowe info

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

CZe podnepne się to samo "oil sensor workshop"

po wymianie turbiny..wysrała się, wciągneła niemalże cały olej...

wymiana filtrów czyszczenie dolotów do IC ,wylotów etc..

świeci info..

kabelek kupie dopiero w tym miesiącu więc brak logów ,ale jako że powinno zniknąć samoistnie ,a nie znika(kontrolka)...

DZisiaj wskoczyłem do kanału i przejrzałem instalacje do czujnika na(pod) misce olejowej stwierdziłem brak izolacji (szczątkowa) na 2 kabelkach jeden z nich być może nie miał zupełnie przejścia ..kabelek przylutowany zaizolowano miejsce uszkodzenia...cóż kontrolka nadal świeci...

Moje pytania są takie możliwe że doszło do zwarcia 2 przewodów , brązowy mógł się zetknąć w miejscu uszkodzenia z czarnym wzdłużni ma czerwony pasek..

-czy mogło to spowodować wypalenie któregoś bezpiecznika?

-czy mogło to spowodować wypalenie przekaźnika ?

zorientowanych prosiłbym o lokalizacje lub nr bezpiecznika i przekaźnika odpowiedzialnego za ten komunikat (czujnik).

jak można przemierzyć sam kabelek dla pewności czy z nim już jest ok.

-czy można zmierzyć sam czujnik i jak?

-czy może przy tego typu usterce trzeba błąd wykasować vag-canem?

-czy nadmierna ilość oleju może mieć wpływ na zadziałanie tego czujnika?

 

Dzisiaj PROBLEM ROZWIĄZANY łopatologicznie tzn nie chciałem szukać w ciemno ,ale nie dało mi to spokoju..Najprawdopodobniej doszło do zwarcia bezpiecznik 5A nr 14 w skrzynce od pasażera..

komunikat pojawił się jeszcze 2lub3 krotnie po odpaleniu i znikł, mam nadzieje że na dobre

Edytowane przez qrzysieq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy pomóżcie. Dzisiaj rano wsiadam do paska przekrecam kluczyk na rozruch, rozrusznik malo co nie wyskoczy a na pomiedzy zegarami komunikat niski poziom oleju i charakterystyny symbol na srodku. Oczywisie auto nie odpali bo odcina doplyw paliwa. Przerazilem się bo to juz 3 raz w przeciagu 2miesiecy. Sprawdzam tym razem poziom oleju na bagnecie i jest MAX, dolalem mimo wszystko troszke i po chwili krecenia auto odpalilo. Poprzednim razem było dokładnie tam samo, musiałem dolać 0,5litra i dopiero odpalil.

POMOCY ! :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tez miałem problem z czujnikiem poziomu oleju.Ale od początku pierwszy raz zaswieciła mi sie zólta lampka ze mało oleju gdy zgasl mi samochód. Sprawdzam na bagnecie a tam na polowie miarki pomiedzy max i min. Po lekturze w internecie prawdopodobnie czujnik poziomu oleju do wymiany. Po przejechaniu ok. 100 km czujnik ten zapal się a ja go kasowałem otwierajac maske samochodu Jednak czekalem z wymianą tego czujnika do wymiany oleju. I co sie okazalo.Gdy wymienilem olej w silniku i wlalem nowy w ilosci 4 litrów na miarce oleju pokazalo ze mam ponad max ok. 1cm. Dziwna sprawa . Sprawdzam ze pojemnośc mojego silnika to około 4,2 litra oleju(1.9TDI). jednak odessalem poł litra i znowu na miarce pokazlo sie ze mam na połowie miarki . Nic nie dała wymiana oleju ponownie zaswiecil mi sie czujnik poziomu oleju informujacy o potrzebie dolania, a ja nie wymienilem tego czujnika. Podejrzewałem ze bagnet nie z tego samochodu ale nie oryginalny i tej samej dlugosci. Jednak dobrze zrobilem ze nie wymieniłem czujnika ktory dobrze wskazywal niski poziom oleju. Okazalo sie ze mam zle osadzona plstikowa rurke w który wchodzil ten bagnet (po delikatnym szarpnieciu wyszedl z metalowej rurki). I gdy ponownie załozyłem ta plastikowa rurke nie na sile ale z lekkim dociskiem okaząło sie ze bagnet oleju pokazuje prawidłowa miare oleju w silniku a czujnik juz sie nie zapala. Po prostu zle była osadzona plastikowa rurka w która wchodzi bagnet i dlatego zle pokazywal poziom oleju, a ja jezdziłem cały czas na niskim poziomie oleju i dlatego zapałal sie czujnik (zółty) informujacy o potrzebie dolania oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności