Skocz do zawartości
sledziu

Egr a spalanie??

Rekomendowane odpowiedzi

Od razu pisze, że uzywałem opcji szukaj i nie ma odpowiedzi na takie pytanie :D

 

Czy uszkodzony zawór Egr ( dławik jest pekniety i szarpnie przy gaszeniu)ma wpływ na spalanie ??

 

Od dwóch tygodni Pastuch zaczal palić o 1,5-2 litry wiecej na miescie:eek:

 

Trasa ta sama z punktu A do punku B, około 7 km rano jazdy bez korków+6 w korkach, cały czas na 5 biegu( w 1 odcinku ) i spalanie siega poziomu 11 litrów i wiecej... Vag nie wykazał błedów.... Filtry mają 11 tysiecy przejechane, opony w dobrej formie, geometria wzorcowa. Spalanie sprawdzone na dystrybutorze nie we-g wskazań MFA.W zimie potrafił spalić 9 litrów a teraz.....

 

 

Jakies koncepcje co sprawdzić samemu poza warsztatami??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam podobny problem, EGR kwacze i spalanie faktyczne w miescie to 10-11l/100km

czy to jego wina czy winy szukac gdzies indziej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niby duzo postow o EGR ale nic konkretnego z nich nie wychodzi, a najwazniejsze to

- skutki zepsutego lub zle dzialajacego EGR-u czy ktos biegly w tym temacie moze opisac obszerniej ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

egr zawsze mozna zaślepić - przecież jest tylko po to, żeby wywalić spaliny do dolotu do dopalenia - dzięki temu normy spalin spełnia lepsze.

 

stronka o zaslepianiu z forum golfa:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=51401

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość GORY76

Witam Panowie!

generalnie nie wiem czy to EGR ale tematycznie bardzo podobnie. ...a nie wiem czy warte nowego tematu.

 

AVB 2003r 135k KM- przy dodawaniu gazu stukot a po zdjęciu nogi z gazu przez kilka chwil wytlumione systematyczzne dudnienie potem zanika ....

 

Stukot wydobywa się z elementu umieszczonego centralnie pod gumową zaślepką na obudowie silnika. Jesli chodzi o sp[recyzowanie nazwy tego elementu to magia ...bo obdzwonilem pol miasta mechaników - specjalistów od VW i nikt nie wiedzial o co chodzi. Szukalem tego elementu w ksiązce " Sam naprawiam VW" i nic.... mam kilka podejrzeń ..ale "kilka" to zdecydowanie za dużo do prawienia moralów...

 

Jeśli chodzi o basowe dudnienie to trudno okreslić na sluch ...rozchodzi się po calym silniku.

 

Z góry dzieki za wsparcie! (co to za element i co może byc przyczyną)

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ciechanslupsk

Witam was. Mam pytanie czy ten zawór EGR moze byc przyczyną tego , że samochód w pewnym zakresie obrotów ( 2000 - 2200 ) na chwile traci moc i szarpie. bo juz tyle sie naczytałem ze niewiem od czego sie zabrac czy od EGR-u czy od nastawnika pompy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam. kolego miałem to samo tylko jeszcze troche dymił. przyczyną była dziurawa guma łącząca turbo z metalowa rura w zderzaku idacą do intercoolera.pozdrawiam:cool:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakies koncepcje co sprawdzić samemu poza warsztatami??

 

Char miał u siebie ostatnio taką przypadłość - na kompie lux a palił "deko" za dużo - czujnik temperatury silnika był do wymiany...

zagadaj z nim to Ci powie co i jak.

Sam raczej chyba tego nie sprawdzisz (chyba że wymienisz na nowy)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość GORY76

Witam,

A więc potwierdzilo sie przypuszczenie. Moj problem powyzej to EGR...tylko zmylony polozeniem tego zaworu u innych znanych samoch. myslalem, że zawsze umieszczony jest na silniku , scisle dolega i tworzy zwartą jego cześć (e.g. CORSA C). ..a wogóle to po co ta guma na oslonie silnika nad EGR?

 

Zajechalem do mechera i mialem dwie propozycje zaslepiac wstawiając w miejsce uszczelki blache lub czyscić. Wybralem kolejność ...pierw czyszczenie!

Wojtusp dobrze pisal "mam podobny problem, EGR kwacze" tak wlasnie bylo! Jak się rozgrzal to nawet sto kaczek kwakalo na jalowym przy postoju ...

 

1h - nadzieje wielkie .. ale przeczyszczenie nic nie dalo a 40PLN z kiesy ucieklo.

Juz mialem odjechec, ...a to scisnęliśmy jeszcze wężyk od podciśnienia (podnosi spust zaworu pozwalając wlecieć spalinom)

NO więc ...do węzyka sruba, na kruciec od zaworu - gumowy zatkany wężyk i gra wspaniale !

 

w tym przypadku prawdopodobnie nie pomogloby zatkanie dolotu zaslepką, gdyż podcisnienie wciąz wyrywaloby w górę spust i pewnie kwakal by dalej....

 

 

Swoją drogą spalanie tez w miescie mnie zaskakiwalo choć po dwoch tygodniach jazdy spadlo (nawet dieslem trzeba się uczyć jeździć) ale wciąz bylo nie tak... zobaczymy jak bedzie teraz...

 

Zdarzenie to pozwolilo dodatkowo stwiedzić, że caly uklad dolotowy nadaje sie do czyszczenia ...ponoć to "co zobaczymy w "w, za i przed EGRem" ma przelożenie na stan tubiny i to co w niej się znajduje" - to cytat ... a smoly z jednej strony w brud a z drugiej zapchany twardym nagarem ... już jutro umawiam się na czyszczenie ukladu dolotowego ...niestety 400 PLN ...Czy to dużo ...? znacie te koszty ?

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mikan

mi tez cos kuleje ostatnio a nie mam czasu z tym podjechac, jdynie co zauwazylem jak zdjalem ostatnio pokrywe silnika to ze przy kolektorze wyciek i wyciek oraz brud przy egr, lekkie szarpania sa ostatnio, spalanie w miescie wzroslo , trasa to samo co bylo,sam tego robic nie bede, ktos w avf zaslepiał egr ? czy tam jakies wezyki ,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Egr-a w avf-ie nie zaslepia sie bo z tego co wiem podnosi sie wtedy temperatura w komorze spalania.

Jutro bede czyscil swoj egr i zobaczymy czy cos sie polepszy.

Ogolnie auto jest zwawe i dynamiczne ale martwi mne to spalanie w miescie, wg. VAG-a wszystko ok :(

A gdzie znajduje sie elektrozawor sterujacy zaworem EGR? moze to wina wlasnie elektrozaworu ze EGR kwacze?

 

Pozdrawiam!

 

P.S. Tak jak myslalem EGR to nadal niezla zagryzka dla wiekszosci, nie wiadomo co z tym fantem robic :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Garrett
Witam,

A więc potwierdzilo sie przypuszczenie. Moj problem powyzej to EGR...tylko zmylony polozeniem tego zaworu u innych znanych samoch. myslalem, że zawsze umieszczony jest na silniku , scisle dolega i tworzy zwartą jego cześć (e.g. CORSA C). ..a wogóle to po co ta guma na oslonie silnika nad EGR?

 

Zajechalem do mechera i mialem dwie propozycje zaslepiac wstawiając w miejsce uszczelki blache lub czyscić. Wybralem kolejność ...pierw czyszczenie!

Wojtusp dobrze pisal "mam podobny problem, EGR kwacze" tak wlasnie bylo! Jak się rozgrzal to nawet sto kaczek kwakalo na jalowym przy postoju ...

 

1h - nadzieje wielkie .. ale przeczyszczenie nic nie dalo a 40PLN z kiesy ucieklo.

Juz mialem odjechec, ...a to scisnęliśmy jeszcze wężyk od podciśnienia (podnosi spust zaworu pozwalając wlecieć spalinom)

NO więc ...do węzyka sruba, na kruciec od zaworu - gumowy zatkany wężyk i gra wspaniale !

 

w tym przypadku prawdopodobnie nie pomogloby zatkanie dolotu zaslepką, gdyż podcisnienie wciąz wyrywaloby w górę spust i pewnie kwakal by dalej....

 

 

Swoją drogą spalanie tez w miescie mnie zaskakiwalo choć po dwoch tygodniach jazdy spadlo (nawet dieslem trzeba się uczyć jeździć) ale wciąz bylo nie tak... zobaczymy jak bedzie teraz...

 

Zdarzenie to pozwolilo dodatkowo stwiedzić, że caly uklad dolotowy nadaje sie do czyszczenia ...ponoć to "co zobaczymy w "w, za i przed EGRem" ma przelożenie na stan tubiny i to co w niej się znajduje" - to cytat ... a smoly z jednej strony w brud a z drugiej zapchany twardym nagarem ... już jutro umawiam się na czyszczenie ukladu dolotowego ...niestety 400 PLN ...Czy to dużo ...? znacie te koszty ?

 

pozdrawiam

 

Witam, najpierw opisze sytuacje z EGRem ktora przytrafila sie mi okolo tygodnia temu kiedy to postanowilem odslepic EGR naprawiajac tym samym blad poprzedniego wlasciciela Passata. Co do plusow wynikajacych ze sprawnie dzialajacego zaworu recyrkulacji spalin nikogo nie zamierzam przekonywac, proponuje jednak przeczytac ten oto watek na forum AKP:

 

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=78004&highlight=zaslepianie+egr

 

Ale do rzeczy, po wyczyszczeniu recyrkulatora, zlozeniu wszystkiego przejezdzilem okolo 30km i zaczely sie problemy: o jezdzie nie bylo nawet mowy, silnik sie dusil, a nawet delikatne wcisniecie pedalu gazu konczylo prace motorowni. Na wolnych obrotach, pracowal nie rowno, a z wydechu szly kleby dymu. Bylem zmuszony zaslepic (na jakis czas, do znalezienia przyczyny:)) EGR. Za rada kolegow z AKP wymienilem elektrozaworek podcisnienia + wezyki podcisnienia (przy okazji sterujacy praca sztangi w T), ponownie przeczyscilem recyrkulator. I jak do tej pory, ok.60km wszystko smiga jak nalezy, i powiem szczerze (mialem porownanie przez kilkadziesiat km) jest zaulwazalna roznica w kulturze pracy silnika - pracuje ciszej, nie tak twardo jak przy zaslepionym EGR, szybciej sie nagrzewa. O mocy nie ma co dyskutowac poniewaz i tak EGR dopuszcza spaliny do cylindrow tylko podczas trybu "ustalonego" pracy silnika - zatem podczas przyspieszania, hamowania silnikiem - spaliny nie sa kierowane ponownie do cylindrow.

 

Co do czyszczenia, to 400 zlociszy to troche sporo, jezeli patrzec na sam demontaz + zamontowanie elementow. Jednak jezeli bedzie tam duzo syfu, to moze i uczciwa cena (jezeli sa juz wliczone wszystkie uszczelki i kompletna robocizna) Ja u siebie mialem czysto, ale jakbym zdecydowal sie na usuwanie nagaru to robilbym to sam - to nie jest trudne. Pamietaj zeby byc na miejscu w czasie prac, zebys przynajmniej wiedzial czy faktycznie jest zasyfione i czy zostanie dokladnie wyczyszczone - chamow trzeba pilnowac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Char miał u siebie ostatnio taką przypadłość - na kompie lux a palił "deko" za dużo - czujnik temperatury silnika był do wymiany...

zagadaj z nim to Ci powie co i jak.

Sam raczej chyba tego nie sprawdzisz (chyba że wymienisz na nowy)

 

 

Dzieki, już lece pisać PW

 

MOże to to, ale u mnie temperatura idealnie jest na 90 a przy uwalonym czujniku troche czytałem i ponoć lubi sobie skakać.

 

 

Czy nick Char jest poprawny, bo nie znajduje mi takiego użytkownika??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy nick Char jest poprawny, bo nie znajduje mi takiego użytkownika??

 

Nawet nie zauważyłem, że już nie :) teraz Charakterek

 

90 stopni za zegarku to temperatura płynu - nie ten czujnik:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Egr-a w avf-ie nie zaslepia sie bo z tego co wiem podnosi sie wtedy temperatura w komorze spalania.

Jutro bede czyscil swoj egr i zobaczymy czy cos sie polepszy.

Ogolnie auto jest zwawe i dynamiczne ale martwi mne to spalanie w miescie, wg. VAG-a wszystko ok :(

A gdzie znajduje sie elektrozawor sterujacy zaworem EGR? moze to wina wlasnie elektrozaworu ze EGR kwacze?

 

Pozdrawiam!

 

P.S. Tak jak myslalem EGR to nadal niezla zagryzka dla wiekszosci, nie wiadomo co z tym fantem robic :)

Witaj kolego

I jak tam wyczysciles ten Egr czy jeszcze nie???

Bo moj troszke sie poci olejem i nie wiem czy czyscic,czy da rade go jakos zregenerowc,czy od razu kupic nowy????

Jak myslicie???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hello Grzesiek!

 

Kurde mialem dzisiaj sie za to zabrac ale wyskoczylo pare innych spraw i moze to zrobie jutro. Napisze co i jak i wstawie foty.

Czytalem gdzies na forum ze gosciu wymienil zawor EGR na nowy bo mu kwakal ale nie puszczal oleju ani kropki (tak jak u mnie) auto po tym zabiegu stalo sie nie do poznania, silnik ciszej pracuje, do tegpo zyskal na mocy podobo.

 

Na wymiane z powodu kwakania sie nie zdecyduje, dodam ze na VAG-u zadnych bledow.

Ale czyszczenie nie zaszkodzi razem z kolektorem bo tam tez sie zbiera niezly syf.

Nigdzie nie ma tego rozpuszczalnika ktory polecal HAA o nazwie toulen. rozpuszcza nagar po godzince moczenia z tego co mówil i wszystko ladnie mozna wyczyscic. Takze nie wiem czy sie brac za to bo mam tylko nafte i nitro czy najpierw kupic ten srodek.

 

Pokombinuje i zobaczymy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyscilem swoj EGR pare dni temu bo kwakal i puszczal olej dziurkami. Do tego lecial olej na polaczeniu EGRa z kolektorem - okazalo sie ze w jednym miejscu oring byl rozerwany i tamtedy lecialo. Po wymianie sucho na laczeniu.

Nie bylo tragicznego syfu, w srodku tylko przy samym zaworku tak na 2mm - po wyczyszczeniu nie kwacze ale dalej olej dziurkami idzie. Na razie nie bede kupowal nowego, zobacze co sie pozniej bedzie dzialo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyscilem swoj EGR pare dni temu bo kwakal i puszczal olej dziurkami.

 

czym i w jaki sposob czysciles?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już uspokajam. Rzeczywiście miałem taki przypadek. Rzeczywiście na kompie wszystkie dawki idealnie wychodziły, po prostu malina. I doładowanie i przepływka i pompki - ideał. Tylko spalanie w mieście pod 15/100 było dołujące. Przyczyną okazał się czujnik temperatury, przez który mój silnik nigdy nie pracował na prawidłowych mapach! Po jego wymianie (automat, z pełnym wyposażeniem, ciężki jak dialbi z działającą non stop klimą) w mieście łyka 10 - 11 a przy łagodnym traktowaniu udaje się zejść do 9. A na trasie 6 jak złoto (wcześniej 8) i średnie spalanie 7.8 (poprzednio 9), czyli różnica jest...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Hello Grzesiek!

 

Kurde mialem dzisiaj sie za to zabrac ale wyskoczylo pare innych spraw i moze to zrobie jutro. Napisze co i jak i wstawie foty.

Pokombinuje i zobaczymy

Daj znac jak ci poszlo

pozdrowionka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności