Skocz do zawartości
man1982

1.9 TDI ATJ 115 Hp + Chip = 153.4 Hp

Rekomendowane odpowiedzi

Witam to mój wykreś zrobiony po chipie proszę o opinie.

wykres.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość loco

Nie zapomnij się pochwalić, jak padnie turbina, sprzęgło itp...:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no kolego moc ok pod warunkiem że masz większą turbine (np od 130 konnego) ale z momentem to przesadzili i to grubo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dlaczego? zwróćcie uwagę, że to jest tradycyjna hamownia podwoziowa, a nie inercyjna... w rzeczywistości może być -30 Nm i kilkanaście KM mniej...

 

Oby służył jak najdłużej. Daj znać kiedy sprzęgło powie dobranoc, bo jeśli masz pięciobiegową skrzynię i sprzęgło 228mm to tylko kwestia kilku km zanim zacznie się ślizgać... :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kumpel robił chipa w Audi 2.0 TDI i chciał 400 Nm ale mu stanowczo odradzili pomimo większej turbiny niz ma man1982 bo wtedy cholernie półośki dostają w dupe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Puki co zrobiłem ponad 2000 kilometrów i nic się nie dzieje poprostu niepiłuje go tylko przy wyprzedzaniu. Ale jest całkiem inne auto nie trzeba redukować. Turbine mam seryjną nic nie zmieniałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przyznaję rację ziewalowi,moment zdecydowanie za duży.Ja ze 110 zrobiłem 140 Hp,ale moment z 240 na 302NM i to już jest kolosalna różnica.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
poprostu niepiłuje go tylko przy wyprzedzaniu. Ale jest całkiem inne auto nie trzeba redukować.

 

i pozniej trafia sie na trasie na mega zamulaczy co mysla ze maja szybkiego dizla ktory dzieki fantastycznemu momentowi 390Nm przy 3000obr uwaza ze dzwignia zmany begiegó jest zbedna....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Puki co zrobiłem ponad 2000 kilometrów i nic się nie dzieje poprostu niepiłuje go tylko przy wyprzedzaniu. Ale jest całkiem inne auto nie trzeba redukować. Turbine mam seryjną nic nie zmieniałem.

 

no to nie wróżę długiego życie twojej turbinie. Ja wymieniłem niedawno turbo w swoim aucie i włożyłem od 130 konnego i teraz moge podnieść mu moc bezpiecznie do 150 KM i jakiś 350 Nm a ty masz seryjnę i kolosalny moment także powodzenia bo przyda Ci sie i już odkładaj na turbinke tylko na ta większą :D a jak mi nie wierzysz to zadzwoń i zapytaj Roberta http://www.tune-up.pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u Rogala sie tylko mierzyles czy robiles chipsa? bo ten moment taki przesadzony chyba, ze tak sobie zazyczyles.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

- strasznie przesadziłeś trzeba przyznać z tą mocą i momentem;) - nieprzejmuj się jednak rosądnie dysponuj moca i będzie git. Moj też na orginalnej turbinie i sprzęgle , pisali że padnie i co doczekać się nie moge kiedy wymienie na większą-może dlatego że mam dopiero 210 tys na zegarze z czego 50tys zrobiłem ja. A odnośnie mega zamulaczy dizla to powiedzcie mi szybszaki dlaczego nie widać was w trasie , tam się można naprawde wykazać a jakoś cięzko spotkać żeby ktoś leciał benzyną koło 200km/h na dłuższym odcinku. Przyznam szczeże że uwielbiam takich co się sadzom z tyłu i siedzom na dupie przy 100km/h wtedy delikatnie ocywiście bez redukcji do 120km/h nastepnie nieco mocniej i obserwuję jak się oddalają....... w lusteku. Niejeden nowym 2.0 tdi też się zdziwił...... POZDRAWIAM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś obniżyłem o 5% chipa. Co do pytania Souler to tylko robiłem pomiar u Rogala. A co do turbiny to licze się z wymianą i już niedługo będzie na to kasa i myśle nad wsadzeniem turbiny 150 konnej tylko sie zastanawiam kto mi to zestroi.

A jeśli chodzi o zamulanie to ludzie każdy ma swój styl jazdy, mój ojciec jest mechanikiem i uczył mnie wiele sztuczek co do samochodów i oszczędności (co prawda ojciec już na tych nowych sprzętach się tak niewyznaje jak na wcześniejszych samochodach) ja moge nawet swoim zjechać ze spalaniem 4.4 l/100 km ale spalanie mam tak około 5.5 l na trasie i jak ktoś mi mówi, że zamula się samochód nie redukując biegów to przepraszam was bardzo jak ktoś taki może mieć pojęcie o motoryzacji. Dizel ma całkiem inną kulture pracy niż benzyna. Nasze silniki PD ciągną najlepiej od 2000 do 3500 obrotów i redukowanie biegów na niższy żeby miał 3500 obrotów i żeby wył to życze powodzenia przy wyprzedzaniu na krótkich odcinkach.

Ale nie jesteśmy tu żeby się wymądrzać tylko sobie doradzać. Także The.Wolf polecam ci pojeździć troche dizlami a nauczysz się cieszyć każdą chwilą na szosie spędzoną za kierownicą PD.

PD roolez :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

martwisz sie o zestrojenie? przeciez ktos ci chipsa robil to za pare groszy wystroi nowa suszarke. jesli nie chcesz zmniejszac drastycznie to chociaz przesun ten max moment powyzej 2k obr. znam mocniejsza 115 i moment jest 350 przy obr grubo powyzej 2k.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie moment kosmos :eek:...

 

Najbardziej mnie ciekawi ile wytrzyma sprzeglo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

man1982, chcesz powiedziec ze jadac na 1800 obrotów, szybciej wyprzedzisz niz jak bys zredukowal? to gratuluje pomyslu....

 

i to jest wlasnie zamulanie na trasie... wyskakuje dizel i przez 5 min wyprzedza samochod....

 

w trasy czesto jezdze dizlem, a Ty jak czesto latasz mocniejsza benzyna?

 

No to jak spalasz 5.5 l/100km to ladny PSJ uprawiasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Także The.Wolf polecam ci pojeździć troche dizlami a nauczysz się cieszyć każdą chwilą na szosie spędzoną za kierownicą PD.

PD roolez

nie chodzi o cieszenie się chwilą, bo można się cieszyć też z wysokich obrotów - tylko o przeciążenia, które działają na układ korbowo-tłokowy jak zaserwujesz silnikowi przy 2000 obr/min blisko 400Nm i każesz mu przyspieszać z V biegu ;) Mechanik powinien wiedzieć o co biegnie. Ja wiem, że to jest fajne bo właściciel auta budzi w nim w kilka sekund potwora... i to bez redukcji!

 

Dizlom stwórca dał duży moment i krótkie biegi, a benzyna ma od tego skrzynię biegów, żeby przyspieszać ostrzej i gwałtowniej niż dizel, tylko trzeba wykonać tę niemiłą czynność polegającą na zmianie biegu i wkręcenie silnika na takie obroty, o których kierowcy dizli mówią, że to "rżnięcie" czy "zażynanie" ;)

 

Nieprawdą jest, że nie trzeba redukować dizla - gwarantuję, że redukcja na IV bieg nawet pomimo dysponowania już pełnym momentem (wspomniane 400Nm) na 5tce sprawi, że wyprzedzanie będzie krótsze, bezpieczniejsze dla silnika i wydajniejsze z punktu widzenia ekonomii... (paliwo to jedna sprawa, a sprzęgło i dwumas to zupełnie inna para kaloszy). Posiadaczom super elastycznych dizli polecam wykonać test drogowy...

 

Nikt tu nie neguje walorów takiego programu - faktem jest, że pozwala na cholernie elastyczne przyspieszenia, co jest BARDZO fajne zarówno w trasie czy mieście. Ale ten moment powinien być ciut wyżej, żeby to auto się nie rozleciało... przy tak niskiej prędkości obrotowej silnik dostaje po d... garbie o wiele bardzej niż przy wysokich obrotach, (w których dysponuje nawet niższym momentem, ale ze względu na przełożenie skrzyni biegów i wyższą prędkość obrotową przyspiesza faktycznie szybciej). Nie bez powodu najmocniejsze dizle mają moment i moc przesunięte maksymalnie wysoko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"Dizlom stwórca dał duży moment i krótkie biegi, a benzyna ma od tego skrzynię biegów, żeby przyspieszać ostrzej i gwałtowniej niż dizel, tylko trzeba wykonać tę niemiłą czynność polegającą na zmianie biegu i wkręcenie silnika na takie obroty, o których kierowcy dizli mówią, że to "rżnięcie" czy "zażynanie" ;) "

 

 

kika lat do tyłu jezdziłem audi 80 1.8i 90KM ojciec wychwalał swoje audi B4 1.9TDI 90KM myślałem sobie co tam stary wie jak się benzynę przeciągnie do 7tys do niema bata. po dłurzszej przerwie przejechałem się TDI ........ delikatnie gazu i wciska w siedzenia , po tym jak wkręcałem tą benzynę tylko bardziej się w ku........... :519: kierowcy dizli z choinki się nie urwali moja jettka :16:e na drugim biegu łapała 120km/h (4-biegowa), a ostatnio jeżdziłem e39 528 (jak ma palić jeszcze raz tyle, to żeby chociaż miało 300KM) pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taki moment tak nisko to glupota....115KM maja slabsze korby niz np 130 wiec :)

Marecek dobrze prawi...polac mu !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:) The.Wolf co do benzyn to wiem jak się zachowują i jak należy nimi jeździć. Mój ojciec zawsze lubował się w benzynach i każdy samochód, który kupował szedł najpierw na warsztat tzn. pierwsze co robiliśmy to wyciągaliśmy silnik do kapitalnego remontu(szlif, nowe tłoki pierścienie i takie tam), następnie pełna kontrola stanu technicznego auta. Po naszych zabiegał zawsze samochód miał większą moc niż przed. I tak miał ojciec Forda Scorpio 2.0i z najmocniejszym silnikiem 115Hp po naszej modyfikacji miał około 150Hp i to była niezła maszyna asfalt się zwijał aż niepadł tylny most, który wymieniliśmy na nowy i mocniejszy co by wytrzymywał natężenie mocy gdyż w fordzie był tylny napęd.

A ja lubuje się w dizlach bo kocham ich klekot, pierwszym moim samochodem był Golfina I 1.5 dizel bardzo oszczędny ale tylko dupowuz zapomnij o wyprzedzaniu, potem wymieniłem na Golfine I GTI modyfikowany oczywiście był silniczek poprostu samochód o tak nisiej masie latał na drodze ale poszły mi przewody hamulcowe przednie i na mokrej kostce przy hamowaniu zrobiłem pare bączków no i samochodzik do kasacji, następnie miałem malucha szybko się go pozbyłem(2 tygodnie). Następnie znowy Golfik I 1.5 dizelek. Potem moje oczko w głowie Jetta II 1.6 po niezłych przerubkach (marzenie) dźwięk z rury wydechowej był jak poemat no ale cóż czas robi swoje i rdza nie miała litości. Potem miałem Lalunie I 2.0 115Hp na gaz nic przy niej niedłubałem był typowo do jeżdzenia.

No i teraz moje drugie oczko w głowie Passacik 1.9 TDI, nad którym zaczynam prace nad modyfikacjami ale to bardzo powoli bo mieszkanie kupiłem i dzieciaczek w drodze więc fundusze ukrucone.

A jeśli chodzi o Nm to wiem kazałem gościowy zmniejszyć moc i niutonki. Bo samochodzik też zadużo kopcił przy 3000 obrotów. Z zestrojeniem to ten gościu co mi robil chipa a raczej tylko wgrywał moda do kompa to niema co bo on się na tym niezna musiał był mojechać do siedziby firmy tej która mi pisała program.

Pewnie jak kupie to udam się do naszego ulubionego Rogala bo sama turbina nie wystarczy trzeba jeszcze intercooler większy dać i pare rzeczy poprzerabiać. Ale puki co samochodzik się spisuje nieżle teraz trzepnołem jeszcze 1500 km i żadnych niepokojących oznak nie ma i odpukać przy dobrym uzytkowaniu mocy pod pedałem będzie chulać jak szalony.

A co do zmiany biegów nie mówie, że kompletnie nie redukuje biegów ale wcześniej żeby dobrze wyprzedić musiałem wrzucać na 3 i w deche a teraz zmieniam na 4 i połowa gazu czasem w podłoge ja mało miejsca jest(2 tiry jadą blisko siebie i niezostawiają miejsca dla wyprzedzających). A co do użytkowników benzyn to nieraz musze ich teraz popędzać przy wyprzedzaniu bo wyprzedzają jak by na spacer jechali a mi się konie z pod maski wyrywają.:P

Pozdrowionka dla was wszystkich forumowiczów i dzięki za wyrozumiałość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
115KM maja slabsze korby niz np 130

 

Nie tylko korby ale tez maja slabsze tloki, spotkalem sie juz 4 razy z peknieciem tlokow w AJM, i to na SERII !!

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności