Skocz do zawartości
arkadius024

Podniesienie passata

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanownych kolegów.

Mam takie pytanie dodam że jestem laikiem w sprawach motoryzacyjnych,

mam obniżonego passata na zawieszeniu gwintowanym żółte amortyzatory i czerwone sprężyny

pytanie dotyczy : czy mogę wymienić tylko sprężyny na standardowe i zostawić żółte amortyzatory czy da się to zrobić i jak się będzie zachowywał passat

drugie pytanie dotyczy śruby na przednim zawieszeniu czy służy do regulacji wysokości passata czy do twardości zawieszenia

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak masz gwintowane to wystarczy podnieść na śrubach własnie. w zawieszeniach gwintowanych nie wymienia sie spręzyn.

Jezeli jest to faktycznie gwintowane to pod spręzyną masz nakrętki na amortyzatorze 9zazwyczaj dwie) i tymi nakrętkami regulujesz wysokośc auta. jak bedziesz miał jeszcze jakies pytania to pisz. będziemy radzić co i jak :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

możesz wymienić same sprężyny ale z tyłu,bo jeśli z przodu masz gwintowany amortyzator to raczej nie,tzw. przez Ciebie śruba służy do regulacji wysokości,regulacja twardości też może być ale to trzeba się dowiedzieć pod konkretny model,wtedy reguluje się trzpieniem amora

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a cha rozumiem żeby podnieść przód wystarczy podkręcić śrubę znajdującą się pod sprężyną, a tył żeby podnieś żeby to jakoś wyglądało to trzeba wymienić sprężyny, a możecie mi powiedzieć jak bym coś takiego zrobił jak napisałem powyżej jak będzie sie zachowywało auto na sportowych sprężynach z przodu i standardowych z tyłu czy jak wymieniać to komplet przód i tył?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najlepiej wymienić amory i sprężyny lub poprostu podnieść tył jeśli jest gwintowany na takiej śrubie pod sprężyną

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tył nie jest właśnie gwintowany ale najpierw podniosę przód bo jak szybko tego nie zrobię to zostawię gdzieś silnik,

macie jakiś paten na podkręcenie tych śrub na amorkach żeby to było równo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zastanów się nad zmianą zawieszenia, jeśli masz dość sportowego i zahaczania o krawężniki.

Ten gwint o ile stan ma dobry sprzedasz i zwróci Ci się pare zł.

 

Za komplet amorów Sachs i sprężyn KF ( seria ) zapłacisz coś ok 1100 zł mniej więcej. Postawisz auto kulturalnie na nogi. Jeśli kupisz tanie cuda na kiju z allegro, może Ci stać jak perszing przed wystrzałem. Tu bym nie kombinował z "tanio", wiec, bo przerabiałem ten temat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Doc rozumiem że masz teraz standardowe zawieszenie u siebie, możesz mi powiedzieć jaka masz odległość od opony do krawędzi błotnika z przodu i z tyłu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
arkadius024 jeśli nie zapomnę iść przy najbliższej okazji do auta z linijką, sprawdzę to.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze takie pytanko do kolegów czy do gwintowanych amortyzatorów mogę założyć standardowe sprężyny i jaki powinien być prześwit w passku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niestety nie można zakładać seryjnych sprężyn do gwintowanych amorów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zgred79

- witam,

jeszcze nie mam swojego paska ale przymierzam się na wiosnę jakiegoś kombiaka sobie zorganizować.

 

Wbrew wszelkim modom ja chciałbym swoją drezynę podnieść znacznie w górę (wbrew panującym) gdyż przy normalnym zawieszeniu na krawężnik nie wjadę (tak jak dziś to robie swoim 20 letnim golfem).

 

Przymierzałem się do Frontery long, ale takie coś już za dużo jara, czasami parę razy do roku przejeżdżam przez leśne drogi, nie jest to OFF ROAD ale wiadomo jak takie drogi wyglądają, swoim golfikiem nie mam najmniejszych problemów przez coś takiego przejechać, a passat już nie przejdzie bo zawiśnie, dlatego podniesienie passata ponad normę było by idealnym rozwiązanie, dostateczna ilość miejsca i do tego praktyczność w jeździe po zadupia łych drogach mojego rejonu.

 

 

Chciałem się dowiedzieć w jaki sposób to można osiągnąć w miarę fachowo, czy jakieś bardzo grube podkłady dawać pod sprężynę czy jak to się robi...?

Chciałbym także poznać plusy i minusy tego...?

- że wóz będzie ciut więcej palił to naturalne, ale za to wjechać bym mógł na krawężnik wysoki, dojechać tam gdzie czasami każdym autem lepszym od starego golfa już się nie wjedzie.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przyznam sie szczerze, ze tez rozmyslalem nad TAKIM dlubnieciem PASSATA...podwyzszyc !! cos na wzor Audi allroud. Najlepiej jednak by TO chyba wyszlo w wersji 4MOTION, bylo by w sumie najbardziej sensowne. Z tego co sie orientowalem cholernie ciezko jest zdobyc springi dluzsze niz ori. Prawdopodobnie skonczylo by sie TO na zamowieniu castomow.

Co do problemu arkadius024 mysle, ze na poczatek sprobuj podniesc PASSATa zdjac kola i podkrecic same przednie sruby na gwincie o jakiec 2-3cm i zobaczyc jaki TO przyniesie efekt. Jesli bedziesz nadal niezadowolony pozostaje Ci zakup calych nowych elementow tlumiaco-amortyzujacych. Nie chce, zeby wyszlo TO na jakies nagabywanie etc. ale mam do sprzedania zestaw swoich, ori standartowych sprezyn. Zmienilem je na -30mm EINBACHa i teraz leza smutne w garazau. Wiec pozostanei Ci ew dokupienie amorkow. Ja polecam klasycznie, sprawdzone na wlasnej skurze BILSTEINy B6...samochod przyjemnie twardy a mozna do nich zapodac seryjne springi.

 

Jak bys byl zainteresowany wal na PW.

Edytowane przez zuse

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mój passat sedan ma za niski tył, sprężyny wymieniłem na nowe ale nie pomogło. Mam butlę gazową w bagażniku, często jest załadowany, zapięta przyczepka. Czy mogę podłożyć dodatkowo jeszcze po tej gumowej podkładce pod i nad sprężną na której jest ona osadzona??? Nie wiem czy podejdą sprężyny z kombi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Auto schodzi Ci nisko z załadunkiem i przyczepką, a normalnie na pusto jest ok?

Jeśli tak to prędzej radziłbym dorwać jakieś twardsze sprężyny, przy czym odbije się to na komforcie - wiadomo.

Ewentualnie można wrzucić coś a la regulacja jak w gwincie i na tym unieść te kilka cm, przy czym jeśli na pusto jest ok to wtedy przy załadunku będzie w miarę ale na pusto będzie koza okropna, choć za pewne komfort mniej ucierpi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na pusto też jest delikatnie niżej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Porównywałeś z innym? Przód też jest niżej?

Zobacz na wlepie koło koła zapasowego (o ile ją masz) czy nie ma tam kodu 1BE.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gume podloz i bedzie ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Guma nie podniesie o tyle co jest w stanie podnirść śruba regulacyjna od gwintu. Ale jak kto woli.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności