Doc Zgłoś #1 Napisano 23 Czerwca 2008 Cześć. Przejrzałem pod tym kątem szukajkę, ale nie znalazłem mojego problemu opisanego. Może ktoś z Was ma pomysł. Otóż... Jadę, zbliżam się do prędkości ok 80-90 km/h i czuje w kierownicy bicie lewo prawo, drgania mocno wyczuwalne. Bardziej je czuć gdy auto leci na luzie, znacznie mniej podczas rozpędzania się. Powyżej 100 km/h do 160 i pewnie więcej nie czuję już bicia. Przy 90 zdejmujac zwłaszcza nogę z gazu bicie wyczuwalne i widoczne jest na kierownicy. Koła mam nowe aluminiowe 17stki, opony również nowe ( komplet miesięczny ) wyważane w wulkanizacji. Pojechałem do drugiego gumiarza sprawdzić na innej maszynie. Wszystko ok, koła wyważone, nic nie trzeba robić wyglądają wzorowo i kolejny gumiarz nic nie widzi. W zestawie z kołami nowe pierścienie centrujące dedykowane do passata i nowe śruby. Wszystko ze sklepu nie używane. Problem ten pojawił się jakiś czas temu, nie od momentu założenia tych kół. Gdzie szukać problemu ? Komplet wahaczy lemfordera nowy, założony jakieś 3 miesiące temu. Co to może być panowie ? Przeguby wyglądają ok, nie strzelają przy skręcie, osłony przegubów całe. Nowe amortyzatory sachs i nowe sprężyny KF. Czy macie jakieś pomysły ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #2 Napisano 23 Czerwca 2008 Witam, Sprawdziłbym jeszcze... 1. pełna geometria podwozia, po wymianie wahaczy 2. możliwe uszkodzenie opon lub opony tj. wewnętrzne - nie wykaże wtedy na wyważeniu... najlepiej założyć wtedy inny komplet na przód i wykluczyć opony i koła 3. przekładnia kierownicy i ewentualne luzy na niej 4. przeguby najbardziej wyglądają z opisu, nawet jeśli nie pykają na skręconych kołach ja zaczynałbym aby zminimalizować koszty od punktu 2 potem sprawdzenie 3, dalej 1 i na końcu wymiana przegubów 4... Wykluczyłem podróbki lamforda lub np. źle zrobione zawieszenie bądź "poluzowane" wahacze ale i z tym można wybrać się na szarpaki. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Doc Zgłoś #3 Napisano 23 Czerwca 2008 1. pełna geometria podwozia, po wymianie wahaczy Robiłem zbieżność. Mechanik zakładał swoje wynalazki na przednie i tylne koła, ustawiał. Być troszk rozbieżny. Więc raczej ok. 2. możliwe uszkodzenie opon lub opony tj. wewnętrzne - nie wykaże wtedy na wyważeniu... najlepiej założyć wtedy inny komplet na przód i wykluczyć opony i kołaTego nie sprawdzałem. Jeździłem po wulkanizatorach. Sprawdzę to, założę tylne koła na przód.Jeśli to nic nie da, pojadę na szarpaki, ale z tym jak wiecie też różnie bywa tzn często nic nie widzą w passacie B5 i są uprzedzeni. A co myślicie o tarczach ? Byłby taki objaw gdyby któraś byłą krzywa ? Mam założone nowe klocki na których zrobiłem z 50 km, układają się, wiec troche huczy podczas hamowania póki co. Tarcze nowe nie są, ale grube dość i widać na nich jeszcze nacięcia ( są z nacięciami al'a sportowe ) Na starych klockach bylo to samo. Kierownica biła, ale podczas hamowania nie odczuwałem bicia. No może bardzo delikatne z bardzo dużej predkosci hamujac. Przy normalnej jeździe bylo wszystko ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #4 Napisano 23 Czerwca 2008 Doc ; Spróbuj przełożyć koła z tyłu na przód , końcówki drążków oraz ewentualne luzy na przekładni sprawdź. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #5 Napisano 23 Czerwca 2008 Same też drążki kierownicze sprawdź oraz jak Jurek pisze ich końcówki . Robiłeś zbieżność czy geometrie auta?? Bo to trochę różnica. Co do tarcz to też jest taka możliwość skoro stare masz tarcze a nowe klocki, ale jak piszesz że na starych było to samo więc to raczej odpada. Przy krzywej tarczy czuł byś wyraźne bicie na kierownicy. Aha jeszcze jedno piszesz że masz tarcze z rowkami czyli nacięcia może jak w przypadku moich zimmermanów czas przeczyścić te rowki, u mnie jak dziurki zasyfione były to taki właśnie efekt że tarcza sie grzała i było czuć bicie. O takie tarcze należy odpowiedni dbać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Doc Zgłoś #6 Napisano 23 Czerwca 2008 Robiłeś zbieżność czy geometrie auta?? Bo to trochę różnica.Zbieżność.Nie sądzę jednak aby to była kwestia geometrii ponieważ po wymianie wahaczy, sprężyn, amorów ustawiłem zbieżność i wszystko było ok. Od niedawna dzieje się to co się dzieje. Gdyby była to kwestia geometrii po wymianie zawieszenia działoby się to wcześniej jak sądzę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #7 Napisano 23 Czerwca 2008 a może przesunęła ci się tarcza podczas wymieniania koła? ja sobie troszkę przekręciłem jedną z tarcz podczas wymiany kół i biło mi na kierownicy rozwiązaniem jest wyważanie kół na samochodzie, zapomniałem jak to się fachowo nazywa ale mam nadzieję że wiesz o co chodzi?! koło założone i dopiero wtedy wyważamy albo nowe tarcze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Doc Zgłoś #8 Napisano 23 Czerwca 2008 a może przesunęła ci się tarcza podczas wymieniania koła?Jak to przekręciła ?rozwiązaniem jest wyważanie kół na samochodzie, zapomniałem jak to się fachowo nazywaO matko, a gdzie cos takiego oferują ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #9 Napisano 23 Czerwca 2008 odkręć koło, tylko żeby nie było zblokowane biegiem albo hamulcem i będziesz mógł sobie poruszać jak nie tarcza to tym czymś do czego się śruby mocujące koło przykręca (fachowy opis a co ) a co do tego wyważania koła to pytaj marecka, bo on mi to proponował w moim problemie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Doc Zgłoś #10 Napisano 23 Czerwca 2008 Adams, ale przesuniecie tarczy w sensie przekręcenie jej nie powinno mieć żadnego wpływu. Co do wyważania kół na samochodzie, znalazłem w sieci. Biernacki na Chłodnej róg Żelaznej w W-wie. Może jak się nie uporam podjadę tam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość loco Zgłoś #11 Napisano 23 Czerwca 2008 A ja jeszcze zapytam - dystanse masz z kołnierzem, czy bez? Pzdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Doc Zgłoś #12 Napisano 23 Czerwca 2008 A ja jeszcze zapytam - dystanse masz z kołnierzem, czy bez?Pzdr. Mówisz o pierścieniach centrujących ? Dokładnie takie http://www.allegro.pl/item381268850_nakretki_pierscienie_centrujace_absolutny_hit.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #13 Napisano 23 Czerwca 2008 Doc ; Wyważanie kół zamontowanych w pojeździe fachowcy nazywają " doważaniem" i nie wszystkie zakłady tą usługę mogą wykonać ( sprzęt ). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #14 Napisano 23 Czerwca 2008 Adams, ale przesuniecie tarczy w sensie przekręcenie jej nie powinno mieć żadnego wpływu. a jednak... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #15 Napisano 23 Czerwca 2008 Cytat: Napisał Doc Adams, ale przesuniecie tarczy w sensie przekręcenie jej nie powinno mieć żadnego wpływu. a jednak... Mamy tarcze i koła mocowane na 5 śrub - może mieć znaczenie- chociaż ja nie zwracam na to uwagi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Doc Zgłoś #16 Napisano 23 Czerwca 2008 Dziękuje wszystkim za pomoc. Co okazało się ? Przełożyłem koła tylne na przód i jak ręką odjął. Jaki z tego wniosek ? Wulkanizatorzy to okazuje się tak samo partacze. Dwa różne niezależne wulkanizacje i każdy twierdził, że koła są ok. Nikomu nie można już ufać. Nie wiem co z tym fantem robić. Opony nowiutkie yokohama, felgi nowiutkie Alutec. Nie mają znaków żadnego zgięcia, przygięcia, przytarcia. Są dosłownie wzorowe jak z półki sklepowej zdjęte. Reklamować ? Wypadałoby. Może jakiś guz w oponie, może korb puścił ? Sam byłem świadkiem w wulkanizacjach dwóch. Gość zakłada moje koło na maszyne. Ustawia parametry, włącza, a maszyna pokazuje po 000 - 000 i krzyczy koło wyważone. Może w pionie bije delikatnie ? Nie widać tego było okiem w zasadzie, ale specjalnie sie gumiarz temu też nie przyglądał szczerze mówiąc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #17 Napisano 23 Czerwca 2008 Opona wadliwa, ja reklamowałbym, tylko najlepiej jakby jakiś fachowiec od opon to stwierdził i wydał kwit... chyba że producent ma swój serwis w Twoim mieście... jak nie szkoda zachodu, więcej nerwów niż to warte... ale spróbować można. Inna rzecz że i felga nowa może mieć wadę... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach