Skocz do zawartości
Gość clip7

wentylator klimy i chłodnicy - czy one pracyją cały czas?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość clip7

Witam.

W golfie 2 i 3 wentylator chłodnicy załączał się powyżej jakieś temperatury. Tu w passacie widzę, że działa on cały czas. Jechałem jakiś odcinek stałą prędkością 100 km/h, temp. 90 stopni. Zatrzymałem samochód i zajrzałem pod maskę a tu wentylator chłodnicy cały czas kręci. Widzę, ze jest on chyba napędzany paskiem, ale chyba ma też silnik, który go załącza. Czy on powinien być włączony przy temp. 90 stopni?

Mam też climatronic. Na "auto" kręci wentylator klimy, na "econ" kręci, no i jak zrobie "off" na panelu to wentylator klimy dalej się kręci. Jak włożę rękę blisko niego, przy "off" wieje bardzo gorące powietrze; od silnika? Czy w climatronic na "off" wentylator klimy ma się kręcić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
"econ" kręci, no i jak zrobie "off" na panelu to wentylator klimy dalej się kręci. Jak włożę rękę blisko niego, przy "off" wieje bardzo gorące powietrze; od silnika? Czy w climatronic na "off" wentylator klimy ma się kręcić?

 

Nie powinien się kręcić przy tych pozycjach które opisujesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie wentylator od klimy kręci się wyłącznie wtedy kiedy włączona jest klima w pozycji auto ale na pewno nie na ECON i tym bardziej przy wyłączonej klimie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A poczekaj kilka sekund moze kilkanascie. U mnie jest tak samo. Włączam econ to nie działa wiatrak klimy a jak włączam Auto to sie włącza. Wyłączam auto to jeszcze chwile silą zeczy sie kręci zanim sie zatrzyma. Głowny wentylator jest na sprzegle wiskotycznym czy jakos tak to sie pisze. Chodzi cały czas a to sprzęgło reaguje na temperature (jest w nim olej) i przyspiesza wentylator lub go spowalnia. Daje np 50 procent obrotów z wałka silnika lub 100 procent obrotów jesli jest gorąco bardzo. (te procenty to tylko przykłady) nie wiem jak procentowo sie to przedstawia w passacie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość clip7

tzn. że przy normalnej temp. 90 stopni wentylator od chłodnicy też się kręci, tylko wolniej, niż np: przy 100?

Dlaczego przy "econ" i "off" kręci się wiatrak klimy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak mi mechanik powiedział. Ze to sprzegło działa na takiej zasadzie. Robert ten wentylator od klimy to cały czas ci działa ? Jesli tak to podjedz do elektryka bo cos jest nie tak. Jesli jest econ to wentylator od klimy nie powinien działac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

załącza się jeszcze kiedy silnik się przegrzewa ale to niemożliwe zeby cały czas chodził;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A u mnie z kolei wentylator na chlodnicy kreci sie caly zas, nawet jak odpalam zimne auto z rana przy np 10 st C - od razu kreci sie. A ten od klimy nie chodzi w ogole - czy klima wlaczona czy nie - nie kreci i juz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A ten od klimy nie chodzi w ogole - czy klima wlaczona czy nie - nie kreci i juz.

 

No to czas to chyba naprawić kolego jeśli dbasz o swoje autko :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No to czas to chyba naprawić kolego jeśli dbasz o swoje autko :)

 

mus :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość clip7

Wentylator chłodnicy kręci się cały czas. We wtorek jadę do elektromechanika, żeby to sprawdził.

Rozróżnijmy wentylator klimy, który jet obok chłodnicy i dmuchawę świeżego powietrza, która jest chyba za deską rozdzielczą. Jak jedno współpracuje z drugim, na "auto" przy climatronicu?

Po odpaleniu silnika, climatronic "off" kręci się wentylator chłodnicy i klimy a dmuchawa nie kręci się. Jak włączę climatronic na "econ" lub "auto" to wentylatory chłodnicy i klimy dalej się kręcą i na dodatek włącza się dmuchawa świeżego powietrza.

Napisaliście już, że z wentylatorem chłodnicy jest coś nie tak.

Co z wentylatorem klimy i dmuchawą? Może teraz jaśniej się wyraziłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
climatronic "off" kręci się wentylator chłodnicy i klimy a dmuchawa nie kręci się

 

No jak ?? Jak masz off to wentylator klimy się nie kręci jak ci to jaśniej napisać ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość clip7

u mnie na "off" kręci wentylator klimy. Czyli sterowanie wentylatora chłodnicy i klimy trafione. Czy na "econ" wentylator klimy ma działać?

Powiedz mi jak do tego wszystkiego, tych 3 trybów climatronica, ma się zachowywać dmuchawa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprężarka powinna załączać się jednocześnie z elektrycznym wiatrakiem chłodnicy. Nie załącza się tylko kiedy:

- temperatura otoczenia < 4 stopnie C.

- na climatronicu wyświetla się OFF

- na climatronicu wyświetla się ECON

Każde inne ustawienie (kiedy na wyświetlaczu nie wyświetla się nawet napis AUTO) powoduje załączenie sprężarki oraz wiatraka.

 

Przytrzymaj przez kilka sekund na włączonym zapłonie klawisz "ECON + zamknięty obieg powietrza". Jeżeli wyświetli się 444 - wszystko w porządku żadnych błędów (wykrytych). Jeżeli coś innego, zanotuj i napisz na forum. Między błędami przełączasz się zimno/ciepło. Jeżeli ktoś namieszał z elektryką, to może aczkolwiek nie musi wyjść.

 

Druga sprawa. Wyłącz zapłon, przytrzymaj jednocześnie "ECON + zamknięty obieg powietrza". Jednocześnie włącz zapłon (nie zapalaj silnika) nie puszczając kombinacji klawiszy, do momentu aż wszystko co możliwe nie zaświeci się na wyświetlaczu. Uruchomisz samo diagnozę climatronika, podczas której powinien zostać sprawdzony przekaźnik wentylatora. Wyjdź z samochodu, powinieneś zobaczyć czy się włącza czy nie. Jeżeli podczas testu się nie włączy, to znaczy że ktoś go pewnie podpiął nie do tego przekaźnika co trzeba ...

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość clip7

a dmuchawa?

 

 

Wyczytałem, że wentylator chłodnicy kręci się cały czas z różnymi obrotami, nawet przy zimnym silniku.

Jutro zrobię test klimy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dmuchawa nawiewu wnętrza tak? Generalnie to ma pracować zawsze jeżeli na wyświetlaczu masz cokolwiek innego niż OFF. Z tym że w trybie ECON i AUTO przy ostrym słońcu climatronic może dosyć mocno podkręcić nawiew żeby szybciej schłodzić wnętrze lub też ledwo dmuchać.

 

Czyli jeżeli na wyświetlaczu masz OFF to dalej wieje z nawiewów? Tak to mi się jeszcze nie zdarzyło i raczej nie powinno ... zrobiłeś diagnostykę i ani deko błędu?

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość clip7

..nie wieje z nawiewów, ale wentylator klimy się kręci (patrząc z przodu ten z lewej, zresztą ten z prawej od chłodnicy też, przy włączonym silniku i zapłonie. Przy włączonym tylko zapłonie, silnik wyłączony, kręci się tylko ten od klimy). Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie, ale jak podstawię rękę pod wentylator klimy, to czuję gorące powietrze w stronę silnika?

 

zrobiłem te 2 testy climatronic, tak jak napisałeś

W 1 przypadku pojawia sie: 318 00, jak wcisne "-" nic sie nie dzieje, jak wcisnę "+" pojawia się 000 00. Nie wiem co to za błąd?

W drugim przypadku kręci się wentylator klimy. Ale nie wiem czy to ma sens, bo ten wentylator kręci się od razu po włączeniu zapłonu (bez odpalania silnika) i zanim cokolwiek pojawiło się na wyświetlaczu, on już działał.

 

Dziś jeszcze raz przyjrzałem się wentylatorom. Zauważyłem, że chłodnica ma 2 wentylatory duży i mały. Ten duży nadmuchuje na chłodnicę a ten mały ma śmigła w drugą stronę i wciaga z chłodnicy gorące powietrze w stronę silnika. Czemu ten mały nazywa się wentylatorem klimy? Jaki on ma wpływ na klimę, nawiewając ciepłym powietrzem na silnik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość McKuch

Z tego co ja sie orientuje to ten duzy wentylator jak i ten mniejszy powinny wyciagac powietrze w strone silnika!!! Duzy wentylator kreci sie wraz z pracujacym silnikiem, mniejszy zas z pracujaca klima.

Zadaniem mniejszego wenylatora jest przyspieszenie wymiany ciepla parownika, a przez to zabezpieczenie ukladu klimatyzacji przed przeciazeniem-nadmiernym wzrostem cisnienia i rozszczelnieniem ukladu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprężarka powinna załączać się jednocześnie z elektrycznym wiatrakiem chłodnicy. Nie załącza się tylko kiedy:

- temperatura otoczenia < 4 stopnie C.

- na climatronicu wyświetla się OFF

- na climatronicu wyświetla się ECON

Każde inne ustawienie (kiedy na wyświetlaczu nie wyświetla się nawet napis AUTO) powoduje załączenie sprężarki oraz wiatraka.

 

 

Cześć Artuj. Czyli wentylator klimy powinien chodzić cały czas nawet jeśli na dworzu jest 10 st. C a ja ustawiam klimatronik na "auto" i na 22 St. C. Mi chodzi wentylator na wolnym biegu nawet jeśli zapalam zimny samochód w takich ustawieniach. Nie chodzi tylko jeśli mam na "auto" lub "off" Czy tak jest prawidłowo jeśli mam ustawione na 22 st. C. Proszę o odpowiedź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności