Komunikaty
 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 27

Wątek: Passat 2.5 tdi.Prosze o opinie na jego team czy warto kupic

  1. Passat 2.5 tdi.Prosze o opinie na jego team czy warto kupic
    #1
    atena-hurt
    Gość
    Wiatm wszystkich forumowiczów.Jestem poczatkującym na waszym forum wiec prosze mi wybaczyc błedy.Mam zamiar kupic pierwszy samochód w zyciu.Znajomy moze mi przywiezc w dobrych pieniadzach z francji vw passata kombi 2.5 tdi 150 KM.Przebieg 20000 km wersja full.Porsze o opinie uzytkownikow samochodu z tym mootrem czy warto jest kupic taki samochód jak wyglada jego ekspolatacja ile pali jak wygłada sprawa z jego awaryjnościa.Przejezdzam rocznie okolo 40 tyś km.Czy moze lepiej kupic 1,9 tdi 110 km.
    DZIEKUJE ZA RADE
     
     

  2. #2

    Imię
    JakoTako
    Dołączył
    Dec 2005
    Mieszka w
    Szczecin
    Samochód
    B5(3BG) 1.9TDI-PD 101KM (AVB), 2001
    Problemy z wyrabiającymi się krzywkami wałka rozrządu, większe spalanie, ale też i większa frajda z jazdy. Jeżeli zależy ci na trwałości, to kup jakieś 1,9. Na forum było już o tym wiele razy. Wciśnij "szukaj".
     
     

  3. #3
    falis
    Gość
    Hey. Ja mam co prawda paska 1,9 TDI 115KM ale mam porownanie z silnikami 2,5 TDI V6 150 KM i 180 KM w Audi a to te same co w paskach (oczywiscie 150KM). Eksploatacja takiego 2,5 jest nieporownywalnie drozsza od 1,9 TDI. Cena rozrzadu to ok 1500 zl w 2,5 a mysle ze w 1,9 kupisz go za max 500 zl (ja chyba jakos tak za swoj placilem ale juz nie pamietam dokladnie ile). Spalanie, w trasie 2,5 wychodzi okolo 8.0 - 8,5 l/100km (po miescie bylo nawet 12 l) w 1,9 to jest jakies 5,5 - 5,0 l/100km (kiedys udalo mi sie zejsc na 4,2 l/100km ale to byla extremalnie delikana jazda).
    Jak napisal remlus w 2,5 lubia sie wyrabiac krzywki walka rozrzadu a to powazna usterka i kosztowna.
    Podsumowujac, osobiscie teraz szukalbym 1,9 TDI 130KM, 4 Motion ze skrzynia 6 biegowa, chociaz z poczatku sam chorowalem na 2,5 V6 z napedem na 4 pazurki. Jednakze koszta sa ogromne a roznice w jezdzie nie znaczne. Wystarczy zawirusowac 1,9 TDI 130KM i na starcie masz juz ok 160 - 170 KM a to juz dobry wynik i ja bym sie ku temu sklanial.
     
     

  4. #4
    DOBI1205
    Gość
    witaj pozatym większość aut z francji jest poobijana i w fatalnym stanie technicznym , francuzi nie szanują aut , pozdrawiam
     
     

  5. #5
    mat
    Gość
    Nie straszcie tak kolegi

    Cytat Zamieszczone przez falis
    Spalanie, w trasie 2,5 wychodzi okolo 8.0 - 8,5 l/100km (po miescie bylo nawet 12 l) w 1,9 to jest jakies 5,5 - 5,0 l/100km (kiedys udalo mi sie zejsc na 4,2 l/100km ale to byla extremalnie delikana jazda).
    Jak napisal remlus w 2,5 lubia sie wyrabiac krzywki walka rozrzadu a to powazna usterka i kosztowna.
    Owszem silnik ten niewątpliwie jest droższy w eksloatacji niż 1,9 TDI ale nie zgodzę się co do spalania. Mnie w Audi A4 quattro (ten sam silnik 150KM ) pali na trasie poniżej 7 litrów. A w mieście sporo poniżej 10l. W zamian za to oferuje "frajde z jazdy" (dynamikę). Wybór należy do Ciebie, jak dużo jeździsz i nie wymagasz od auta niewiadomo czego to weź 1,9 TDI - będzie oszczędniejszy.


    pozdraVWiam
     
     

  6. #6
    kuba84
    Gość
    ja mam 2.5 v6 tdi 4M - rewelacja ! spalanie na pewno wieksze jak w 1.9 tdi, ale trasa przy spokojnej jezdzie ok 6.5l miasto ok 8.5l, a wrazenia z jazdy super, no i ten pomruk silniczka ... i 2 rurki z tylu
     
     

  7. #7
    mat
    Gość
    Cytat Zamieszczone przez kuba84
    ja mam 2.5 v6 tdi 4M - rewelacja ! spalanie na pewno wieksze jak w 1.9 tdi, ale trasa przy spokojnej jezdzie ok 6.5l miasto ok 8.5l, a wrazenia z jazdy super, no i ten pomruk silniczka ... i 2 rurki z tylu
    Dokładnie to co u mnie Choć 1,9 TDI tez ma chyba 2 rurki z tyłu (PD napewno)


    pzdr
     
     

  8. #8
    hha
    Gość
    W TDI-PD zarówno 2-Motion :629: jak i 4-Motion mają 2 rurki, tyle, że 4-Motion ma 2 oddzielne tłumiki końcowe z 1 rurką a 2-Motion :629: ma jeden tłumik końcowy z dwiema końcówkami.

    PS. Choć ja już widziałem "chyba" profesionalną rzeźbę w 4-Motion a'la 2-Motion


    HHA
     
     

  9. #9
    atena-hurt
    Gość
    .Jeszcze raz serdeczn ie dziekuje za pomoc.sam niewiem czy go kupic czy nie głownym czynniemim przemawiającym za n ie jest jego spalanie .Kupujac takie auto z takim przebiegiem to z jakimi wtydatkami bede musial sie liczyc na poczatku.Co nalezy zrobic i wymienic zaraz po zakupie i jake sa tego koszty
     
     

  10. Re: Passat 2.5 tdi.Prosze o opinie na jego team czy warto ku
    #10
    mat
    Gość
    Cytat Zamieszczone przez atena-hurt
    Przebieg 20000 km wersja full.
    Jak dobrze wnioskuje to miało być 200 000 km, tak?

    Generalnie jak przy zakupie każdego używanego samochodu. Powinieneś zmienić filtry, płyny, oleje no i rozrząd, chyba że ma udokumentowaną wymianę (ale mimo wszystko zaleca się wymiane). Koszt rozrządu w tym silniku wraz z pompą wody wyniósł mnie ponad 1500 zł. A filtry są trochę droższe niż do 1,9 TDI.
     
     

  11. Re: Passat 2.5 tdi.Prosze o opinie na jego team czy warto ku
    #11
    hha
    Gość
    Jakby nie patrzeć z dowolnej strony to ja kupuje taniej wszelkie tajle do 1,9 niż do 2,5. Czy to w hurtowniach wszelkie materiały eksploatacyjne czy z innego źródła części

    HHA
     
     

  12. #12
    max77
    Gość
    Z tymi wałkami w 2.5 tdi to jest tak że 90% aut tzw. okazji z automobile.de ma skręcone przebiegi na 140tkm a w rzeczywistości jest grubo powyżej 250tkm. Oczywiście było 10% w tym moje auto które przy przebiegu 60tkm miało wytarcie na 3ch krzywkach.(niestety). Myślę że duży udział w tym ma serwis Long life. Co do auta to jeździ się dość przyjemnie lecz silnik z seri AKN ma dość uciążliwą charakterystykę, ma straszną dziurę poniżej 2tyś/Obr. Co w moim przypadku auto z 6ka manual w mieście dość męczy. Spalanie jest porównywalne z konkurencją BMW 525d MB ,270cdi , i pisanie że 1.9tdi pali mniej jest nie na miejscu. To są inne samochody a w szczególności AWD i FWD, 4motion w passku 3BG to quattro z Audi, a to leci na osobnej linii montażowej i te auta z reguły są lepsze jakościowo. Jeżeli chodzi o tuning 2.5 tdi to nie jest on tak podatny jak 1.9tdi, mam drugie auto 1.9 w serii 110ps w tej chwili ma 170ps i mój passek dostaje łomot mimo tego że ma 190ps. Fakt że róznica w wadze jest ponad 400kg. Reasumując jeżeli auto jest naprawdę w dobrym stanie i za rozsądne pieniądze do warto się zastanowić.
    Pozdrawiam
    Maciek
     
     

  13. #13
    Awatar Navkol
    Imię
    Navkol
    Dołączył
    Mar 2006
    Mieszka w
    3 City
    Samochód
    B5(3BG) 2.5 TDI V6 150KM (AKN), 2001
    Zobacz to
    A rozrząd wcale nie strzelił. Mam powycierane wałki :612:
    Passat '01 Trend AKN 2,5 V6 TDI variant+tiptronic no i CB
    Niech Cię nie zwiedzie skromne czerwone I

    To nie prędkość zabija, tylko gwałtowna jej utrata.
     
     

  14. #14
    atena-hurt
    Gość
    Dziekuje za info.Okazało sie ze silnik jest padniety w tym passacie.Jesli kotos chce moge podac mu namiar na auto.Poszukam jakiegos 1.9 tdi.Wybieram sie w przyszlym tyg. do holandi czy orientuje sie ktos czy jest tam wybór aut
     
     

  15. #15
    Awatar gajdus
    Imię
    Karol
    Dołączył
    Apr 2006
    Mieszka w
    Białystok
    Wiek
    27
    Samochód
    Nie passat, 1996
    Cytat Zamieszczone przez atena-hurt
    do holandi
    czemu aqrat tam ;/ z tego co wiem łatwo tam kupic bubel ;/ dwoch znajomych kupowało furki w holandi i obaj sa nie zadowoleni... po ostrych dzwonach maja furki i tyle;/
    - VW PASSAT B4 1.9TDI 96r - VW GOLF II COUNTRY 1.8 91r -
    - BMW E36 316 compact 1.6 98r - MB S124 300TD 3.0D 89r -
    - VW GOLF II GT 1.8 89r - BMW E39 535i 3.5 97r-
    - AUDI 100 C3 1.9 83r - AUDI A4 B5 1.8 96r

    - AUDI A4 B6 1.8T 01r -
     
     

  16. #16
    atena-hurt
    Gość
    Znajmy tam jedzi po auta i mowił ze jest wybór.To gdzie najlepiej sie ywbrac po samochód.Słyszalem ze w niemczech juz nic nie ma
     
     

  17. #17
    slawo1972
    Gość
    Najlepiej utrzymane i wyposażone są auta w Szwajcarii, a najlepiej po małej stłuczce - palce lizać. :641:
     
     

  18. #18
    kuba84
    Gość
    pare razy bylem w holandi ... musisz sie liczyc z tym ze bedzie mial naulane grubo ponad 200tys ! No i wypasazenie ... niemieckie auta sa duzo bogatsze !
     
     

  19. #19
    atena-hurt
    Gość
    Jednak nie dogadalem sie z tym passatem.
    Byelm teraz kilka dni za zachodnia granica u todziny.
    Bardzo cięzko znajsc uato w dobrym stanie.
    Wszytsko przebrane stoja tylko stare złomy.
    Ogladalem chyba ze 30 passatów i nic nie wybralem.Ale kolega wujka mial do sprzedania
    passata w b.dobrym stanie i wziolem go.
     
     

  20. #20
    Cytat Zamieszczone przez atena-hurt
    i wziolem go
    No to pochwal się
     
     

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •