Skocz do zawartości
Gość Rob3rt

Wyciek plynu chlodzacego przy kroccu

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Rob3rt

Witam

 

Pare dni temu wymienilem chodnice w moim pasku B5 (AFN) przy okazji mechanik wymienil mi plastikowy krociec podlaczeniowy (ten przy bloku) na nowy (Febi). Wszystko bylo w porzadku do dzisiaj, gdy zauwazylem duzo plame pod samochodem. Po blizszych ogledzinach wynika ze chyba cieknie spod czujnika ktory znajduje sie w tym kroccu. W zwiazku z powyzszym czy ktos juz sie spotkal z taka usterka, czy tak powinna byc jakas uszczelka (moze mechanik zapomnial przelozyc).

 

Z gory dzieki za odpowiedzi.

 

Pozdrawiam.

 

Robert.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam dokładnie to samo,płyn ucieka jak silnik stygnie na zapalonym nic nie cieknie słyszałem że są aluminiowe kroćce. Czy ktoś to potwierdzi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Grzegorz 76

Mi też tam ciekło, wymieniłem tylko sam oring i jak na razie nie cieknie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aluminiowe krocce sa w wersjach z podgrzewaniem plynu chlodzacego, sa tam 3 swiece zarowe.

 

Uszczelnieniem czujnika jest taka gruba uszczelka gumowa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proponuję kupić i wymienić sam gumowy oring (2 zł ASO) i po problemie.Podejrzewam,że mechanik wsadził czujnik temperatury z tym samych starym odkształcony oringiem.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Rob3rt

Mam nadzieje ze to tylko kwestia oringu. Jutro jade na poprawke wiec wyposarze sie w powyzszy oring i miejmy nadzieje ze po klopocie.

A tak na marginesie czy uklad chlodzenie sie sam odpowietrza, jak sie go nie odpowietrzy. Ksiazka sam naprawiama mowi ze sie odpowietrza ale ku mojemu zaskoczeniu mechanik sie upieral ze sam sie odpowietrzy. Dzisiaj probowalem odpowietrzyc i zadnego powietrza nie ma. Czy to mozliwe???

 

Pozdrawiam.

 

Robert.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Berdok

Kolego , użytkuję już samochody VW Audi od kilku lat , mam teraz czwarty i proponuję Ci wymienić króciec na oryginał zakupiony w serwisie wraz z oringiem na czujnik, natomiast oring na króćcu jest w komplecie.Raz wydasz i masz spokój ,natomiast Febi wytrzymuje bardzo krótko , ok. pół roku i pierwsze przymrozki jesienne załatwią sprawę.Po prostu znaczna różnica temperatur i wyciek gotowy, ponadto te Febi się odkształcają , robi się owal i nic się z tym nie da zrobić.Pozdrawim.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

''A tak na marginesie czy układ chłodzenie sie sam odpowietrza''

 

Układ chłodzenia w AFN-ach sam się odpowietrza.Jestem dopiero co po wymianie chłodnicy i nic nie odpowietrzałem.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Rob3rt

Uszczelki zamowione i mam nadzieje ze bedzie po klopocie. Dzieki wszystkim za pomoc.

 

Pozdrawiam.

 

Robert.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prośba do posiadaczy ETKI, czy ktoś mógłby podać numery uszczelki pod kroćcem oraz pod tym czujnikiem w kroćcu i samego kroćca do silniczka AFN.

 

Dzięki!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sadisadi

 

048 121 121 B - króciec rurowy

038 121 119 B -pierścień uszczelniający 50x4

;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki ale chyba podałeś oznaczenie kroćca od termostatu. A mi chodzi o ten krociec u góry silnika.

Edytowane przez sadisadi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzięki ale chyba podałeś oznaczenie kroćca od termostatu. A mi chodzi o ten krociec u góry silnika.
Tak właśnie podałem numer króćca termostatu.Niezbyt dokładnie opisałeś ,co potrzebujesz; wątek ten właśnie tego tematu dotyczył.Sorry.:orany:

Poniżej numery elementów 12 i 13 którymi jesteś zainteresowany.;)

 

afnkrciecdy3.th.pngthpix.gif

Edytowane przez JurekW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie o to chodziło. Dzięki wielkie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Duckman

Witam.W moim afn tez mialem problem z kroćcem.Wymiana oringu nic nie dala cieklo dalej, krocce sa z tworzywa i lubia przy za mocnym dokreceniu odksztalcic sie . Ja u siebie poprostu uszczelnilem silikonem wysokotemperaturowym polaczenie krociec silnik i do dzis mam spokoj

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mogę tylko powiedzieć tyle, że wymieniłem uszczelkę ale dalej leciało. Wczoraj wymieniłem cały króciec na kupiony w ASO (koszt 45 zł) i suchutko, także jak wam leci z pod tego króćca to kupcie od razu cały bo sama uszczelka nie wystarczy. A wymiana banalna nawet nie trzeba płynu z chłodnicy spuszczać bo wyleci tylko troszkę przy robocie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności