Gość clip7 Zgłoś #1 Napisano 14 Czerwca 2008 Witam. Zakupiłem passata kombi 1,9 TDI, 101KM, 2001r., AVB. Auto oglądał bardzo dobry mechanik i było też na stacji diagnostycznej na komputerze. Usterki: do wymiany bendix w rozruszniku, wentylator klimy (bije), zawór recyrkulacji spalin (cieknie), odbojniki na tylnych amorkach. Czuć też wilgoć na podłodze pod dywanikami po obydwu stronach, ale przeczytałem na forum, że może to być zatkany odpływ wody. Są też 2 błedy climatronik: przełącznik ciśnieniowy F129 układu klimatyzacji (brak wskazania na wyświetlaczu) i V71 silnik ustawiajacy klapę sprężania (brak wskazania na wyświetlaczu). Moje pytanie brzmi: co mogę zrobić sam a co na warsztacie? Dodam że w moich poprzednich autach: golf2 i golf3 dokonywałem sam wielu napraw (rozrusznik, alternator, przeguby i osłony przegubów, tuleje wahaczy przednich, amorki tylne, tarcze, klocki, szczęki, bębny... Nie wiem czy będzie problem z wymontowaniem rozrusznika? Wentylator to chyba nie problem? Odbojniki też. Odpływy wody też chyba sprawdzę. Nie wiem jak z zaworem recyrkulacji spalin? Z klimą dam sobie chyba spokój i na warsztat. Na co mogę porwać się osobiście? Jak rozróżnić czy jest to 3b czy 3bg? Co to znaczy TDI "PD"? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tmstp Zgłoś #2 Napisano 15 Czerwca 2008 Jesli wywala Ci F129 to najprawdopodobniej musisz klime dobic, moze byc za malo czynnika w ukladzie i wtedy wlasnie ten wylacznik nie wlaczy sprezarki klimatyzacji. Z kolei V71 to silnik klapy obiegu powietrza. Najprawdopodobniej tylko wymiana. Jesli robiles tyle rzeczy przy poprzednim aucie to tu tez mozesz sam sie pobawic, nie ma tu nic o wiele bardziej skomplikowanego z tego co wymieniles. Co do EGRa to jest na forum cala instrukcja z fotkami - jak wyjac, jak wyczyscic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #3 Napisano 15 Czerwca 2008 Jak rozróżnić czy jest to 3b czy 3bg? Co to znaczy TDI "PD"? 3B to passat przed liftingiem, produkowany bodajże do 09.2000, później już był 3BG. A "PD" to znaczy - pompowtryskiwacze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #4 Napisano 15 Czerwca 2008 Kolego clip7 jeśli masz zielone pojęcie o mechanice to sobie poradzisz. Większość rzeczy jest opisanych na forum. Poza tym zapraszam do działu grupy zachodniopomorskiej, na spotach możesz się dużo dowiedzieć, spotkać ludzi z takimi samymi autkami. Wczoraj właśnie odbył się taki spot. Kliknij tu, a poczytasz o naszej grupie i obejrzysz zdjęcia i filmy z naszych spotkań Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość clip7 Zgłoś #5 Napisano 15 Czerwca 2008 Wciągnąłem się bardzo w temat EGR'u. Przeleciałem większość postów. Interesuje mnie dlaczego i skąd w EGR znajduje się olej, bo najczęstrze przyczyny to cieknący EGR? Przecież tam powinno znajdowac się tylko powietrze i ewentualnie spaliny. A oto znalazłem taką odpowiedź: "Zaczac trzeba od zminimalizowania oleju w dolocie ktory pojawia sie z odmy lub turbiny a potem zajac sie stanem technicznym zaworu EGR (regeneracja ???? lub kupno nowego) ja osobiscie wyczyscilem caly dolot , separator oleju (glowna przyczyna oleju w odmie) oraz EGR zgodnie z opisem KLIK ... jezeli turbina puszcza olej to tylko wymiana na nowa" Ewidentnie puszcał oring. Już 3 tygodnie po czyszczeniu i ani deka oleju. pozdrawiam zamykam temat Zatem wydaje mi się (choć specem nie jestem), ze samo wyczyszczenie czy nawet wymiana na nowy EGR nie rozwiązuje problemu na dłuższą metę. Prędzej czy później olej zacznie wyciekać. No chyba, że jest tak, że olej tam po prostu jest i tak ma być, tzn. jest to normalne??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach