Skocz do zawartości
endi b5

zapłon w 1.9 TDI 115 AJM

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem jak ustawić zapłon w passacie 98 rok silnik AJM 115km. W starszych modelach wiedziałem jak to zrobić (zwykła pompa +vag) a w tym niebardzo wiem jak

wg vaga jest on źle ustawiony. Proszę o pomoc jak sie ustawic zapłon.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sterowanie zapłonem jest zrealizowane na podstawie odczytu pozycji wałka rozrządu przez czujnik halla G40. Pod zębatym kołem wałka rozrządu, jest tan przymocowane koło nadawcze z 7 zębami, za pomocą tych zębów jest odczytywany numer cylindra. Ale jeśli czujnik halla nawala, to impulsy są pobierane z czujnika prędkości obrotowej G28.

Oczywiście zakładam, że w ogóle masz dobrze ustawiony rozrząd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja bym powiedzial ze musisz sobie sprawdzic lub ustawic kat wtrysku kolego,bo ty masz jeszcze silnik na pompie ,a nie na pompowtryskach.

Mam nadzieje ze wiesz jak to sie robi...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przeciez AJM 115 koni jest na pompowtrysku kolego!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ty masz jeszcze silnik na pompie ,a nie na pompowtryskach.

 

a nie prawda bo ma na pompowtryskach i basta :D !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolega pisze, że ma problemy w ATJ, a nie w AFN. Ale skoro pyta o ustawienie zapłonu w dieslu :eek:, to lepiej żeby się sam za to nie brał :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolega pisze, że ma problemy w ATJ, a nie w AFN. Ale skoro pyta o ustawienie zapłonu w dieslu :eek:, to lepiej żeby się sam za to nie brał :)

 

bo to trzeba pompkami krecic w lewo i prawo, ale trzeba miec taka specjalną lampe:p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

Mam problem jak ustawić zapłon w passacie 98 rok silnik AJM 115km. W starszych modelach wiedziałem jak to zrobić (zwykła pompa +vag) a w tym niebardzo wiem jak

wg vaga jest on źle ustawiony. Proszę o pomoc jak sie ustawic zapłon.

 

Żadnego zapłonu w tym silniku nie ustawiasz. Jak jest dobrze ustawiony rozrząd to wszystko ma chodzić.

Gdzie Ci ten VAG pokazuje źle ustawiony zapłon?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na vagu (silnik AJM 115km ) w grupie 000 na wykresie jest 38 a powinno byc inaczej jak to ustawic (w starych modelach silnikow z pompa wiediaem jak to zrobic)

Prosze o podpowiedzi i moze jeszcze ktos z kolegow wie jak sie zmienia dawke paliwa w PD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odswierzam, poniewaz nie padla odpowiedz a nie bede zakladal nowego tematu.

 

Ja tez mam wartosc 38 w grupie 000 i wlasnie nie wiem czy to wina tego ze lekko dymi na bialo caly czas.glowica robiona pol roku temu, plynu nie ubywa.

Kto pomoze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
odswierzam, poniewaz nie padla odpowiedz a nie bede zakladal nowego tematu.

 

Ja tez mam wartosc 38 w grupie 000 i wlasnie nie wiem czy to wina tego ze lekko dymi na bialo caly czas.glowica robiona pol roku temu, plynu nie ubywa.

Kto pomoze?

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=18586&highlight=zmiana+dawki+paliwa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego nie wiem, czy już ktoś ci pomógł, bo temat ma już m-c.

Jeśli chodzi o kątwtrysku w silniku na PD to reguluje się tylko kąt synchronizacji.

Jest to wartość 4 w kanale 004 VAG COM.

Optymalnie jest, jeśli wartość wynosi 0.

Wówczas kąt synchronizacji jest poprawny.

Regulacji dokonujesz luzując 3 śruby M8 na kole wałka rozrządu i obracasz lekko wałek rozrządu - w lewo uzyskujesz wartość na +, a kręcąc w prawo wałkiem wartość na -

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam koledzy podepne sie do tematu mam pasztet b5 1,9 atj 115km i problem z odczytaniem wartosci katu wtrysku u mnie skacze ta wartosc od 0,6 do 2,2 na plusie auto ma rano problem z odpaleniem czy to moze swiadczyc o uszkodzeniu czujnika G 40 Czujnik, pozycja wałka rozrządu i czujnika G 28 Generator impulsów, wał korbowy pomocy bo rece opadaja :(:respect

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam koledzy podepne sie do tematu mam pasztet b5 1,9 atj 115km i problem z odczytaniem wartosci katu wtrysku u mnie skacze ta wartosc od 0,6 do 2,2 na plusie auto ma rano problem z odpaleniem czy to moze swiadczyc o uszkodzeniu czujnika G 40 Czujnik, pozycja wałka rozrządu i czujnika G 28 Generator impulsów, wał korbowy pomocy bo rece opadaja :(:respect

Skaczące wartości z 0,6 do 2,2 świadczyć mogą o wyciągniętym już pasku rozrządu. Wątpię aby takie wartości skutkowały słabym odpalaniem, auto może być jedynie bardziej mułowate. Sprawdź najpierw świece żarowe, potem zaworek zwrotny na wężyku od filtra paliwa do pompy vacum (czy paliwo się nie cofa), ja miałem uszkodzony ten zaworek tzn. paliwo się nie cofało, ale słabo przepuszczał w kierunku pompy, po wymianie na zwykły zaworek za 18zł problem z porannym odpalaniem zniknął.

Jeżeli powyższe nie pomoże sprawdź stan pompowtrysków na Vagu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zaworek mam nowy siwece nowe rozrzad nowy ma niecale 5000 najechane pompowtryski w normie zostaje chyba pompa vacum i czujnik temperatury w takim badz razie

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

a moze jest ktos w stanie podac mi opornosc dla czujnika G40 wiem ze G28 ma miec cos kolo 500 Omow ;0

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mogą być też zużyte uszczelniacze na pompkach albo gniazda w głowicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pompki byly robione kolo listopada bo uszczelka pod glowica poleciala

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

na dodatek problem z odpalania jest tylko po bardzo dlugim postoju jak juz zapali to jest ok na zimno troche silnikiem rzuca ale pali od reki dwa razy zdazylo sie ze zgasl podczas jazdy a kilkakrotnie spadek mocy i tak jak by nie dostawal paliwa i to sie dzieje po ostrych zakretach :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności