Skocz do zawartości
Gość radex

Serwis B6

Rekomendowane odpowiedzi

Gość radex

Witam,

 

zastanawiam się nad zakupem samochodu, a jedna z możliwości to VW Passat B6 1.9 TDI lub 2.0 TDI. Zdaję sobie sprawę, że im nowszy samochód tym droższy serwis. Ale chciałbym się przynajmniej zorientować jakie mogą być koszty eksploatacji pojazdu. W związku z tym mam kilka pytań:

1) czy w w/w modelach występuje pasek czy łańcuch rozrządu, ewentualnie co ile się go wymienia i ile to kosztuje?

2) ile kosztuje przeciętny przegląd w ASO?

3) w jakiej cenie są klocki / tarcze hamulcowe?

4) jak wygląda sprawa z zawieszeniem bo uczulano mnie, że może to kosztować najwięcej

5) pozostałe okresowe koszty

 

Wiem, że samochód jest na rynku raptem od roku, ale użytkownicy tego modeu już powinni się zorientować w kosztach.

 

No i podstawowe pytanie - czy polecacie B6? Będę wdzięczny za pomoc.

 

Pozdrawiam,

Radek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość belgarion

pierwsze 400 do 600 (zależy od aso) wymiana oleju po 2000km dalej nie wiem dopiero teśćiowie kupili Ale wydaje mi sie że to sporo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość jacekww

Przeglądy co 15000 km. Koszt pierwszego około 600 zł, drugi jest droższy około 800, trzeci też około 800 zł. Z zawieszeniem problemy jak z każdym autem na polskich drogach. W moim B6 po 45000 wymieniono juz jakieś elemnty w zawieszeniu, efekt był taki że darło jedna oponę, ale zbieżność już trzeba sprawdzić poza gwarancją.

Poza tym wszystko ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość grendel
1) czy w w/w modelach występuje pasek czy łańcuch rozrządu, ewentualnie co ile się go wymienia i ile to kosztuje?

Wątek stary ale... no właśnie. Montowane są chyba paski, zastanawiam się dlaczego? Przecież nowoczesne silniki mają już rozrząd kierowany łańcuszkiem. Praktycznie niewymienialny i na pewno znacznie mniej awaryjny. Nie wiem czy to świadoma polityka VW a może pasek ma jakieś zalety o których nie wiem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd to zależy od silnika wydaje mi się że jakieś benzyniaki mają łańcuch a reszta pasek.

Tarcze i klocki podstawowa cena (nie ma tragedii ).

Przeglądy nie mam pojęcia ja płace 120 funcików .

Wymiana paska w moim silniku co 80 tyś. mil (przelicz sobie).

Z tego co się nauczyłem na technologii ,to paski się nie wyciągają ,a łańcuch tak ( pamiętam z przypadłości naszego malucha i dużego fiata jak wyjmowalem to jak flaki z olejem ,a i nie raz z ogniw wypadały zawleczki i szło to wszystko do miski olejowej) .

Tyle na temat pozdro :)

 

 

Polecamy !!!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Bobocjusz

Stałem przed taką samą decyzją i wybrałem 2.0 TDI. Zrobione mam mało bo 23k km, żadnych usterek, silnik ekonomiczny a jest ew. zawsze czym przydusić. Silnik 2.0 jest wg. mnie bardziej popularny od 1.9 i być może będzie łatwiej go sprzedać. Co do łańcuszków tak btw to mam w drugim aucie łańcuch rozrządu, rozciąga się on z czasem i jak najbardziej się go wymienia, fakt że może rzadziej niż pasek ale wymienia tak samo nie ma ryzyka, że nagle się urwie, dodatkowym plusem jest to że zużyty łańcuch można poznać po dźwięku silnika, zaś paska nie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może miałeś łańcuch od rowera w tym drugim samochodzie. Ja przejeździłem toyotą 100 tyś. km z łańcuchem, który jest o niebo lepszym rozwiazaniem od paska. W dupę dawałem małej nieraz nieźle:p. Gwarancja na łańcuch to milion kilometrów !!! W Toyocie oczywiście !!! Więc o jakim zerwaniu tu mowa i naciaganiu - to nie gumka:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość grendel

Też mi się wydaje, że to raczej pasek może się rozciągnąć. No ale nie jestem "fachowcem" :). Moim zdaniem stosowanie paska to trochę przestarzałe technologicznie rozwiązanie i dziwi mnie to. Szczególnie, że silniki obecnej generacji w Passacie to są naprawdę bardzo dobre i nowoczesne - no może oprócz pompowtryskiwaczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość g.grzegorz

Witam

Mam paska 2.0 TDI DSG 140 KM Variant. Przegląd po 15 tyś kosztował 680 zł z wymianą oleju później było 30 koło 1000zł i 45 tyś ok 700 zł dokładnie nie pamiętam ale za to to 60 tyś to pamiętam bardzo dobrze 1800 zł z wymianą oleju w DSG i potwierdzeniem gwarancji mobilności po 2 latach. W moim wymienili na gwarancji 1 gałkę, kilka razy poprawiali kostki poduszek ( w końcu po interwencji wycieli ) nic nie trzeszczy nic nie stuka i zap...a aż miło. Serwis nie jest tani, ale nie ma tragedii. Jak zapłacisz 120-150 tyś za wózek to nie spodziewaj się taniego serwisu

Pozdrawiam

Grzegorz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odgrzeję kotlecika, czy ktoś może użytkuje 1,9 TDI 105 KM i może porównać z np. 2.0 TDI 140 KM? Mowa o autach z przebiegiem z przedziału 120 - 180 tys km.

 

Proszę o opinie odnośnie ogólnych kosztów eksploatacji aut z takimi silnikami i ewentualnych różnic. Sądzę, że 1,9 TDI stara sprawdzona konstrukcja, 2.0 TDI bardziej awaryjna, szczególnie BLB wkładany do nowych Audi A6 (czyli ogólnie podrasowane 1.9 TDI), którą obsłuży większość warsztatów. Wymienić olej oraz proste naprawy nie są dla mnie problemem.

 

W poniższych rozważaniach zależy mi głównie o ekonomikę (niskie koszty) użytkowania auta, a nie wrażenia z jazdy. :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wybrałem 1.9 tak jak zauważył kolega są mniej awaryjne od 2.0

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też wybrałem 1.9 - mniejsze prawdopodobieństwo, że padnie dwumasa, będą problemy z rozrządem na "imbusik" czy popęka głowica.

 

I nie żałuję - te silniki mają zawsze mały gift od fabryki i są ciutke mocniejsze. Swojego jeszcze nie hamowałem, ale ojciec z 1.9 105KM w serii miał 122KM, zachipował na 150KM/350Nm i śmiga.

 

Mi chip nie potrzebny - mocy jest wystarczająco do normalnej jazdy.

 

Jedyny minus, że trafiłem na auto z DPFem. Jeżdżę dużo po mieście i nie chciałbym, aby coś zaczął świrować (ale mam nadzieję, że są bardziej dopracowane niż w Oplach CDTI).

 

Przy zakupie popatrz na wlepkę w bagażniku (we wnęce na koło). Znajdź 3 symbole: 7GG (ma DPFa), 0GG (nie ma).

Edytowane przez Turbolot

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio kupowałem do B6 140KM : tarcze 378.-, klocki prz. 160.- klocki tył 191.- wszystko firmy ATE

Części do b6 140 km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po jakim mniej więcej przebiegu i stylu jazdy robiłeś hamulce?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymiana tarcz po 130 tys spokojnej jazdy, natomiast klocki wymieniam już po raz drugi. Autko kupiłem z przebiegiem 70 tys.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie przy przebiegu 25 tys (pierwszy przegląd) powiedzieli, że klocki starczą jeszcze na ok 9-10 tys. Czyli 35 tys na klockach jest potwierdzone. Co do cen, to mnie one szokują (wciąż). Mój pierwszy przegląd kosztował 2100 i poza standardowym (olej, filtry) wymieniłem klocki i wycieraczki. Za taką cenę, serwisowałem swoją RAVkę przez 4 lata robiąc wszystkie przeglądy w autoryzowanych serwisach. Oczywiście mogłem poszukać tańszego serwisu VW, ale nie tędy droga. Serwisuję tam gdzie kupiłem samochód, blisko domu i mam wrażenie, że skoro tego serwisu jeszcze dużym łukiem nie omijają, to chyba ceny mają "normalne". Jednak dla mnie to wciąż szok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I zapewne szantażują Cię, że jeżeli nie będziesz robił przeglądów, to gwarancja "pójdzie się huśtać"? Durny polski trik na trzymanie klienta za portfel. Jednakże realizacja napraw gwarancyjnych to dopiero jest nie lada problem. No ale odbiegam od tematu wątku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności