felix123 Zgłoś #1 Napisano 12 Czerwca 2008 Witam posiadam paska 1.8t silnik AEBi wydaje mi się,że jest troche zmulony[ostatnio].Wykręciłem zaworek DV i niewiem czy dobrze działa.Przepuszcza wdmuchiwane powietrze z obu stron zaworu.Wydaje mi się że powinien być zamknięty i otwierać się gdy doprowadzi się do niego większe ciśnienie.w moim aucie zawór jest cały czas otwarty ,czy to jest normalne?, proszę o odpowiedz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kowalo Zgłoś #2 Napisano 13 Czerwca 2008 Zawór DV - co to jest i za co odpowiada, oraz gdzie jest usytuowany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #3 Napisano 13 Czerwca 2008 felix, nie wiem czy dobry zawór "wykręciłeś" do testów, bo DV się nie "wykręca" znikąd, tylko zdejmuje z rur w miejscu, gdzie przewód powietrzny wychodzacy z turbiny wchodzi we wzmocnienie czołowe (ta część karoserii używana jest w passacie jako przewód powietrzny pomiędzy turbiną a IC znajdującym się po drugiej stronie silnika). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
felix123 Zgłoś #4 Napisano 13 Czerwca 2008 Witam.Przepraszam ale może pomyliłem te zaworki .Jest to mała czarna plastikowa puszka z wlotem powietrza z boku ,a wylotem od spodu.Skręcona dwiema opaskami.Znajduje się z lewej strony silnika ,osadzona jest na grubej rurze wychodzącej z obudowy filtru powietrza i połączona z metalową czarną rurką idącą wzdłuż głowicy z lewej strony.Opisałem jak potrafiłem może to coś wyjaśni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
steffy Zgłoś #5 Napisano 13 Czerwca 2008 A po chudy bocian to coś wyjmowałeś? Dawało jakieś objawy? Jeśli nie masz pojęcia o silniku to najpierw zapoznaj się z jego budową bo jest pare części, które po wyjęciu i przedmuchaniu z obu stron mogą Cię kosztować kilka tysięcy złotych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #6 Napisano 13 Czerwca 2008 heheh, to element odmy... taka jego natura, że ma dmuchać U mnie tego w ogóle nie ma i żyje... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiarka Zgłoś #7 Napisano 13 Czerwca 2008 A może chodzi Ci o ten zaworek?To jest zawór regulacji ciśnienia 034129101B. DV jest niżej pod N75. Ten o którym mówisz można przedmuchać z obu stron...ale! Może być uszkodzony. Generalnie w tym układzie jest parę zaworków zwrotnych i ich uszkodzenie może prowadzić do wycieków oleju z pod uszczelki pokrywy klawiatury. Polecam pewien opis. Koszt wymiany to około 400zł, mówię to o częściach ale robota jest prosta i mozna samemu to wykonać. http://www.passatworld.com/forums/showthread.php?t=196909 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #8 Napisano 13 Czerwca 2008 To jest zawór regulacji ciśnienia 034129101B ale ciśnienia w odmie chyba... otwiera się powyżej pewnej wartości pozwalając wrócić powietrzu do dolotu. Jednokierunkowy. W żaden sposób nie wpływa na wartość doładowania silnika... chyba żeby był otwarty i dmuchał w kosmos Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
felix123 Zgłoś #9 Napisano 14 Czerwca 2008 Witam.Faktycznie chodziło mi o ten zawór regulacji ciśnienia[załącznik kiarka].Skoro piszecie ,że nie ma to wpływu na turbinę to przyczyn mulenia auta będę szukał i przeglądał dalej.Dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam.Przy okazji dodam jeszcze ,że mój pasek czasam idzie jak rakieta a czasami się muli jakby brakowało mocy ,nie wiem od czego to zależy napewno nie od temperatury silnika.Jeszcze jedno mam problem z obrotami ,które wczasie jazdy w trakcie zmiany biegu na wyższy opadają z opóznieniem[silnik lekko zawyje przez może sekunde poczym jest normalnie do następnej zmiany biegu].Może ktoś miał taki przypadek i go wyleczył. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
4Ri3L Zgłoś #10 Napisano 14 Czerwca 2008 Generalnie w tym układzie jest parę zaworków zwrotnych i ich uszkodzenie może prowadzić do wycieków oleju z pod uszczelki pokrywy klawiatury. Polecam pewien opis. Koszt wymiany to około 400zł, mówię to o częściach ale robota jest prosta i mozna samemu to wykonać. http://www.passatworld.com/forums/showthread.php?t=196909 Przeprowadzałeś może już ten zabieg na swoim silniku? Za jakiś czas planuje serwis silnika(tez trochę sie muli) i zbieram info żeby przeprowadzić wszystkie przydatne operacje. Myślę o tym co napisałeś bo tez mi uszczelkę pod pokrywa zaworów wystrzeliło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiarka Zgłoś #11 Napisano 14 Czerwca 2008 Jeszcze nie..zastanawiam się nad tym...mi tez lekko cieknie spod pokrywy...ale olewałem to...teraz się nad tym mocno zastanawiam..może padł zaworek na odpowietrzeniu cartera i zwiększa się ciśnienie i wydmuchje uszczelkę spod klawiatury....A przyczyn mulenie może być przynajmniej kilka...sprawdzanie pprzez wymianę poszczególnych części może sporo kosztować.Chciałbym zacząć od wymiany DV oraz N75(mm wersję C i zmiana na wersję H). Następnie zaworki zwrotne....regulacji ciśnienia(ten podobny do DV .No parę stówek trzeba liczyć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #12 Napisano 14 Czerwca 2008 Przepraszam ,ale nie zrozumiałem do końca:/ Ten zawód\kolanka jak zwał co jest na http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/68fc281e381cfb09.html (034) ma się otwierać przy jakimś ciśnieniu ??U mnie to jest w środku puste i szczerze mówiąc nie mam pojęcia do czego to służy:confused: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiarka Zgłoś #13 Napisano 15 Czerwca 2008 jak to puste?masz zwykłe kolanko? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #14 Napisano 15 Czerwca 2008 Zgadza się ,ten plastik mam pusty w środku.Jak rozbierałem te okolice z ciekawości wyciągnałem ten zawór\kolanko;) ,aby zobaczyć co w środku jest.Zobaczyłem tylko prześwit (nawet palcem sprawdzałem czy coś w środku jest ) i uznałem że to jest tylko kolanko,a tu prosze... Napewno to zawór ?? W jaki sposób on ma działać-domyślam się ciśnieniowo,ale dokładniej? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Doc Zgłoś #15 Napisano 15 Czerwca 2008 Wracając do DV, warto sprawdzić czy wężyk ssący idący z kolektora ssącego jest nieprzetarty i prawidłowo siedzi na zaworze. Czasami dziobek zaworu potrafi się ułamać, lub przetrzeć wężyk. Zaworek można wyjąć i sprawdzić ustami. On nie powinien stawiać dużego oporu. łatwo i szybko wyjmuje się go od dołu z kanału zdejmując obudowę spodnią silnika. Niedawno walczyłem z tym u siebie. Auto znacznie odżyło. Niestety u mnie jakiś zdolny szwab, wcześniejszy właściciel urwał wężyk, zaślepił go żeby silnik nie kulał i jeździł zadowolony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #16 Napisano 15 Czerwca 2008 Tak ,a turkawka cierpiała na tym Sorry,że tak pytam,bo nie potrafie znaleść tego - jak się dokładniej nazywa ta część,o ktorą pytam czy ma mieć przelot czy ma byc np jednokierunkowy...? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dar_wawa Zgłoś #17 Napisano 15 Czerwca 2008 Podłączę sie do tematu DV. Proszę o potwierdzenie, czy zaworem DV steruje podciśnienie czy nadciśnienie (powstałe po zamknięciu przepustnicy). Pytanie moje stąd, że mam założony DV ale w odwrotnym kierunku niż na schematach tutaj załączonych. Samochód chodzi bdb, więc zgłupiałem. Może u kogoś z kolegów z WAWY mógłbym pdglądnać w aucie jak to naprawdę z tym zaworem jest. Moja wdzięczność nie będzie miała granic . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #18 Napisano 15 Czerwca 2008 Po zamknięciu przepustnicy w kolektorze wytwarza Ci się podciśnienie ok 0,8-1 Bar (tak mi wskazuje manometr ) i silnik probuje zassysac powietrze z kazdej rureczki,która jest w kolektorze ssącym.Jak będziesz dmuchał w wężyk do DV to nie powinno się dać dmuchać(dopychasz klapke zamykania w DV).Kiedy ssałbyś klapka się podnosi w DV i otwiera przelot,więc jest obojętne jak go założysz(no chyba,że odwrotny kierunek będzie otwierał sam klapke,ale tego to ja już nie wiem) Przepraszam wszystkich za zamieszanie:) Jednak coś w środku mam(sprężynke z tłoczkiem),ale potrafie to przedmuchać w 2-ch kierunkach z każdego otworu.Byłem na używanych częsciach i na szczęscie miał taki sam ,lecz- to samo !! przedmuchuje w 2-ch kierunkach:( Więc pojechałem do VW i tam na dziale sprzedaży powiedział,że prawdopodobnie jest to jednokierunkowy i zamówił ,żeby przekonać jak to jest naprawde.Jutro dam znać jak to w końcu jest Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #19 Napisano 16 Czerwca 2008 ).Kiedy ssałbyś klapka się podnosi w DV i otwiera przelot,więc jest obojętne jak go założysz(no chyba,że odwrotny kierunek będzie otwierał sam klapke,ale tego to ja już nie wiem) O to chodzi - fabryczne DV są założone tak, że sprężyna i sam zaworek stawia cały czas opór ciśnieniu doładowania. W związku z tym jak się dmuchnie za dużo (0.9 bara), to zawór założony tak jak powinien być po pewnym czasie zaczyna puszczać powietrze zanim jeszcze powinien zostać otwarty podciśnieniem. Założenie go w drugą stronę rozwiązuje problem częściowo - układ pomiaru powietrza jest cholernie czuły i odwrócenie zaworka spowoduje pojawienie się delikatnego opóźnienia w otwieraniu się zaworka (sprężyna odciągana jest przez podciśnienie, ale z drugiej strony nic jej nie "pcha", tak jak w przypadku założenia go w sposób poprawny). Efekt - błędy na ECU i ewentualnie tryb awaryjny. Z obserwacji wynika, że silniki AWT są niewrażliwe na kierunek założenia zaworu A co do tego zaworu 034 - z ciekawości go rozbiorę jak wrócę do domu, bo leży w garażu i się kurzy. W moim rozwiązaniu zrezygnowano z niego - odma kończy się po prostu w dolocie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dar_wawa Zgłoś #20 Napisano 16 Czerwca 2008 O to chodzi - fabryczne DV są założone tak, że sprężyna i sam zaworek stawia cały czas opór ciśnieniu doładowania. Wydaje się to być logiczne......ale jednak na wszystkich, jakie do tej pory udało mi się zobaczyć, schematach czy też zdjęciach układu doładowania, kierunek zamontowania tego zaworu jest inny niz mówi Marecek i nie przypuszczam aby to był błąd w każdym schemacie. Ciśnienie wytwarzane przez sprężarke dociska grzybek. Może ma ktoś AWT-ka w którym jeszcze nie grzebano przy tym zaworze i sie nam pochwali jak to naprawde jest. Ja to chętnie bym oglądnął osobiście. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach